Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Fz6 Fazer Boğulma

    REKLAM ALANI
  1. #1
    telmessos - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Şubat 2013
    Motosikleti
    fz6 fazer 2007 kırmızı
    Herkese hayırlı sürüşler 10 gün önce fazerimın 52000 km de yetkili serviste egzantrik zincirini değiştirdim tabi bunun yanında açılmışken senkron ayarı yapıldı ve subab şimleri kontrol edildi buraya kadar hersey normal. bugun yaklasık 600 km yol yaptım motorda bir gariplik var şöyle anlatayım 6. vitesteyim hızım 120-130 devir 6000rpm kusur gazı sonuna kadar açıyorum kimsecikler yok cok yavas hızlanıyor boğuluyor gibi oluyor 180 kusura gelip tıkanıyor yaklasık 10000rpm den sonrası gelmiyor bu durum her viteste yasanıyor bana hava ayarı gibi geldi ama sizinde varsa tecrubelerinizi duymak isterim gene cok masraf etmesek bari


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    MeNGuC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mart 2011
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    KYMCO SÜPER 8 Kara Şimşek :)
    Ustan süper iş çıkarmış gibi geldi bana
    CENNET UCUZ DEĞİL CEHENNEM LÜZUMSUZ DEĞİLDİR..

  3. #3

    Üyelik
    09 Mart 2017
    2007 fz6 fazer in karburatorlumu enjeksiyonlumi oldugunu bilmiyorum.Ama Enjeksiyonluysa sadece subap ayarlarına baktır derim.Çok sıkı yapıldiysa bu duruma yol açar.Karburatörlüyse Karburatörlüyse;
    İlk olarak hava ayarı demişsin.Hava ayarı sadece rolantideki çalısma durumunu etkiler.Gaz kolu kapaliyken karburatorde pilot jet memeleri benzin püskürtür.Gazı çeyrek açtıgında(6000 devire kadar) ikinci bir meme kontrol eder ki sende buraya kadar sıkıntı yok.6000 devirden sonrasında ana main jet devreye girer ve benzin bu memeden alınır.Memelerin delikleri ne kadar büyürse o kadar çok benzin içinden geçer.Eğer son zamanlarda açık hava filtresi veya performans egzoz taktırdıysan hava benzin karışımı bozulmuştur.Ona höre tekrar uygun jeti bulup takman gerekir.Buna rejetting denir.Ama son zamanlarda bir değişiklik yapmadıysan Sübap ayarları sıkı olmuş olabilir yada karburatörün membranlıysa membran yırtılmış olabilir ama büyük ihtimal yaylidir o sorun olmaz ama bir ihtimal.Ustana git bu dediklerimi okut neye bakacağinı bilsin.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:19 ----------

    2007 fz6 fazer in karburatorlumu enjeksiyonlumi oldugunu bilmiyorum.Ama Enjeksiyonluysa sadece subap ayarlarına baktır derim.Çok sıkı yapıldiysa bu duruma yol açar.Karburatörlüyse Karburatörlüyse;
    İlk olarak hava ayarı demişsin.Hava ayarı sadece rolantideki çalısma durumunu etkiler.Gaz kolu kapaliyken karburatorde pilot jet memeleri benzin püskürtür.Gazı çeyrek açtıgında(6000 devire kadar) ikinci bir meme kontrol eder ki sende buraya kadar sıkıntı yok.6000 devirden sonrasında ana main jet devreye girer ve benzin bu memeden alınır.Memelerin delikleri ne kadar büyürse o kadar çok benzin içinden geçer.Eğer son zamanlarda açık hava filtresi veya performans egzoz taktırdıysan hava benzin karışımı bozulmuştur.Ona höre tekrar uygun jeti bulup takman gerekir.Buna rejetting denir.Ama son zamanlarda bir değişiklik yapmadıysan Sübap ayarları sıkı olmuş olabilir yada karburatörün membranlıysa membran yırtılmış olabilir ama büyük ihtimal yaylidir o sorun olmaz ama bir ihtimal.Ustana git bu dediklerimi okut neye bakacağinı bilsin.

  4. #4
    telmessos - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Şubat 2013
    Motosikleti
    fz6 fazer 2007 kırmızı
    sente 1 diş kayıksa bu anlattığım olaylar yaşanabilirmi bu arada fazer enjeksiyonlu

  5. #5

    Üyelik
    09 Mart 2017
    Benim önceki motorunda sente kaydırdım acemilikten egzoz kısmına dikkat edip emiş tarafındaki egzantrik milini 2 diş ilerde takmışım. 50 yi geçince güçten kayıp oluyo ve boğuluyordu motor.Geri düzelttim.Ama 1 diş de dediğin gibi yüksek hızda yapıyo olabilir.Ama egzantriği değiştirirken de sente atlatacağını düşünmüyorum bu işlerle uğraşan USTA o kadar mal olamaz bence sonuçta zincir değiştirirken en dikkat etmen gereken yer başka bişey yapmıyorsun zaten.Ayrıca sübaplardan yamultur eğer 3 dişten fazla atlatmışsa.Emin olmadan motorun külbüratör kapağını açmayın emin olun başka birşeyden olmadığından.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)