Motora emme manifoldundan O2 vermek yakit (ekonomisi)
Reklamlar
-
27 Haziran 2017, 15:50
#21
Biraz baktım da olay bayağı karışık. Bu arada konuyla ilgili bir sürü bilimsel makale ve technical report mevcut, özellikle dizel motorlar için. Sorun sadece verim değil, emisyonmuş aynı zamanda.
Boşu boşuna havanda su dövmeye gerek yok. Mesele bayağı derin ve çok boyutlu.
Reklamlar
-
27 Haziran 2017, 15:55
#22
Kimisi suyu elektrik ile ayrıştırıp çıkan
hidrojeni motora veriyor,
Gerçekten tasarruf sağlayan bir yöntem,
Bi araştırın bu işlere merakınız varsa.
https://youtu.be/PneIMe5QeS0
-
27 Haziran 2017, 16:30
#23
astrofizik adlı üyeden alıntı
Kimisi suyu elektrik ile ayrıştırıp çıkan
hidrojeni motora veriyor,
Gerçekten tasarruf sağlayan bir yöntem,
Bi araştırın bu işlere merakınız varsa.
https://youtu.be/PneIMe5QeS0
hidrojen ayrıştırma olayını 2-3 sene evvel oldukça araştırdım
sonuç olarak şarj dinamosuna bağlanıyor devir arttıkça oluşan hh+o gazıda o denli artıyor
hidrojen tam verımlı olarak yanarsa patlıyor fakat hava ile yanarsa normal yanıyor
hidrojenin yanma hızı benzine gore kat ve kat daha hızlı
ben ilk denememi cam kavanozun içinde yaptım çakmagı çaktıgımda kapak kayıp olmuştu
-
27 Haziran 2017, 16:51
#24
yanma odasına hava ile birlikte püskürtülecek su ile hava soğutulur yanma kalitesi artar.
Yeni nesil spor araçlarda mevcut bu sistem. Driftçilerde metanol ile yapıyor bunu.
Araştırmanı tavsiye ederim.
-
27 Haziran 2017, 18:19
#25
mustang256 adlı üyeden alıntı
yanma odasına hava ile birlikte püskürtülecek su ile hava soğutulur yanma kalitesi artar.
Yeni nesil spor araçlarda mevcut bu sistem. Driftçilerde metanol ile yapıyor bunu.
Araştırmanı tavsiye ederim.
Su- methanol injeksiyondan bahsediyorsun turbonun havayi sıkistirmasi ile olusan isiyi yuksek devirde intercoolerin yeterince sogutamamasi bunun onune gecmek icin su puskurtuluyor bmw kullaniuordu galiba ayni arabada 45 hp lim bir artis yakalamislardi
-
27 Haziran 2017, 20:12
#26
dizel araclarda EGR (eksoz gazi resirkulasyonu) denen sistem buna benzer calisir ancak yanmis gaz sisteme geri dahil edildigi icin verimi biraz dusurur zaten egr de amac verim degil emisyon dusurulmesidir. tekrardan oksijenle silindiri beslemek bu kayibi ne kadar dengeler bilemem. (bence pek faydasi olmaz)
bu arada oksijenle yakit karisimini iyi ayarlamak gerek. fazla oksijen de yanmayi bogup verimi dusurubilir.
COQ adlı üyeden alıntı
Ben karışık mı yazıyorum anlaşılmıyor?
Yoksa ben mi bişey anlamıyorum.
Silindirin içine oksijen basarak nasıl yakıt tasarrufu sağlayacaksınız bi daha anlatirsanız sevinirim.
Yani benim bilmediğim yeni bir teknoloji çıkmış ve benzinli motorlar aynı dizeller gibi çalışıyorsa anlarım.
Yok sistem hâla aynıysa sen yanma odasındaki oksijeni arttırdikça motor oraya gönderdiği benzini arttıracaktır.
Yani yakıt tasarrufu olmaz.
Gerçi oksijen sensörü pas geçilirse belki mantıklı olur.
Ama bu sefer hala aynı miktar benzin yanma odasına gönderilmeye devam edecek ve oksijen çok yakıt az olacağı için fakir karışım meydana gelecektir.
Ya da başta da yazdığım gibi ben bişey kaçırıyorum.
hocam motorun verimi soyle artar: yanma icin havadaki oksijen miktari onemlidir yani oksijen arttikca yanmanin verimi artar. 15 birim havayla 3 birim yakit yakarken, icinde daha fazla oksijen bulunan havada 15 birim havayla 2 yakitla ayni guc elde edilebilir.
ornegin karburatorlu araclarda daha fazla hissedilir, yokus tirmandikca arac cekisten biraz olsun duser. bunun nedeni yukseklik arttikca, hava icindeki oksijen oraninin azalmasidir. cok benzer olmasalar da bir nevi turbonun yaptigi islem de benzerdir. silindire daha fazla hava girmesini , dolayisiyla silindirde daha fazla oksijen bulunmasini saglar ve yanmanin verimini dolayisiyla motor gucunu artirir.
-
27 Haziran 2017, 20:19
#27
Açılın ben doktorum! Motor devri çıktı dediğiniz gaz vermeden rolatimi yükseldi,
-
27 Haziran 2017, 20:37
#28
dostum ekonomi-performans olaylari su asagida gordugun cizgiler arasinda olur. daha da hic bisey olmaz.
kolay gelsin.
-
27 Haziran 2017, 20:47
#29
en verimli motor elektirikli motor veya yakıt hücresidir ,
ottocyle zaten %40 teorik kayıp var ,
Yani boşaltım yaptığın organı parçalasan %50 si yakıtın boşa gidiyor ..
-
27 Haziran 2017, 21:28
#30
işin teorisinden gidersek:
1. motorun emme havasındaki oksijen konsantrasyonunu arttırmak, yanma verimini arttırır.
2. oksijen oranını ve bununla orantılı olarak yakıt miktarını da arttırarak turbo benzeri bir performans artışı sağlanabilir; ancak motorun parçaları bu güce dayanacak şekilde tasarlanmadığı için birkaç dakikalık çalışmada sağlam bir arıza çıkaracaktır.
işin pratiğine gelirsek, NOS yani nitro adıyla bilinen şey, arkadaşın fikriyle aynı mantıkla çalışır. azot protoksit gazını depolama, oksijeni depolamaya göre daha kolaydır. motora NOS vermek, yanma havasındaki oksijen oranını zenginleştirmek anlamına gelir. ancak yakıt tasarrufu değil, kısa süreliğine, ani güç artışı için kullanılır.
-
27 Haziran 2017, 22:02
#31
Gidonun üstüne çubukla büyük bi mıknatıs koyalım, motoru ileri çeksin ?
-
27 Haziran 2017, 23:07
#32
-
27 Haziran 2017, 23:24
#33
bassturbin adlı üyeden alıntı
Açılın ben doktorum!
Motor devri çıktı dediğiniz gaz vermeden rolatimi yükseldi,
Aynen öyle emme manifoldundaki borudan oksijen verince motor devri kendilignden artti
-
27 Haziran 2017, 23:29
#34
https://youtu.be/Z1Wlt_flGg8
Bu linkten videoyu izlersen bütün sorularinin cevabini bulursun sadece oksijen meselesi 3.50 de başlıyor
-
27 Haziran 2017, 23:30
#35
COQ adlı üyeden alıntı
Ben karışık mı yazıyorum anlaşılmıyor?
Yoksa ben mi bişey anlamıyorum.
Silindirin içine oksijen basarak nasıl yakıt tasarrufu sağlayacaksınız bi daha anlatirsanız sevinirim.
Yani benim bilmediğim yeni bir teknoloji çıkmış ve benzinli motorlar aynı dizeller gibi çalışıyorsa anlarım.
Yok sistem hâla aynıysa sen yanma odasındaki oksijeni arttırdikça motor oraya gönderdiği benzini arttıracaktır.
Yani yakıt tasarrufu olmaz.
Gerçi oksijen sensörü pas geçilirse belki mantıklı olur.
Ama bu sefer hala aynı miktar benzin yanma odasına gönderilmeye devam edecek ve oksijen çok yakıt az olacağı için fakir karışım meydana gelecektir.
Ya da başta da yazdığım gibi ben bişey kaçırıyorum.
banamı diyon :D tasarruftan bahseden kim :D "NOS" diyorum "NOS" zamanında bunu keşfetmişler zaten performans için uygulamışlar diyorum. tasarruf olsun diye saf O2 kullanmak şu koşullarda mümkün değil çünkü saf O2 gazını kim kaybettide biz bulalım?
hava ile benzin 14-1 oranda giriyorsa silindirin içine o zaman saf O2 kullandığında bu oran 20-1 falan olabilir belkide çünkü normal havanın içinde yanmayan birçok madde silindirin içinde yanıcılığı olumsuz etkilemeyecek ve böylece daha az benzin ile aynı güçte patlama elde edilebilecek.
fakat bu sefer benzin satın alırken birde O2 satın almamız gerekeceği için dediğim gibi bu hiçte ucuz bir yöntem olmaz ve zaten günümüzde bunu ekonomi değil performans için kullanıyorlar.
anlasana işte, ben ne tasarruftan bahsetmediğim halde sanki tövbe ya rabbi ne diyon sen yaa vallahi güldürdün beni :D
-
27 Haziran 2017, 23:38
#36
Welcome to aşırı besleme.
Teorik olarak motora giren havadaki O2 miktarını artırarak hem performansı artırmak hem de ekonomiy iyileştirmek mümkün, ama (hele de enjeksiyonlu) bir motosiklette yanında oksijen tüpü taşıyarak bunu yapman mümkün değil. Fikir güzel, ev tipi mühendislik yapmak için vakit de varsa çok keyifli deneyler yapılabilir, yapma demiyorum elbette; ama isteğin şekilde bir sonuca özellikle ekonomi anlamında ulaşman çok çok zor. Performansa yönelik uygulama daha kolay yapılabilir.
-
28 Haziran 2017, 01:17
#37
Bu işlere kafa yorman güzel olur olmaz araştır bence...
-
28 Haziran 2017, 01:21
#38
Bahsettiğiniz şey olur fakat maliyet yüksek olur, bilmiyorum 1 litre oksijen kaç para.Oksijen girişi yapılabilir buna oranla egzost gaz sıcaklığı ve hava yakıt karışım oranı orjinal hali oranında olmalıdır.Rastgele olursa motora hararetten dolayı ağır hasar verir pistonu deler veya kırabikir.En çok sıcaklığa mağruz kalan parçalar piston tepesi buji ve egzost sübabıdır.Darbeye maruz kalan yerde piston tepesidir, fakir karışımda pistonu bile eritir.
-
28 Haziran 2017, 10:15
#39
gaz halde O2 depoladığını düşünsek senin blok o2yi aldıktan sonra erimeye başlayacaktır ama nosta nitrojenin soğutma etkisinden de istifade ederler
bir de sıvı O2yi sivilastirmak imkansıza yakın bir iş
-
28 Haziran 2017, 11:10
#40
Ben de vaktinde termodinamik yasalarına baya kafa tutmuştum.
Ancak şu bi gerçek ki, anlık olarak yaktığın yakıtın enerjisi belli. Motorunun da açığa çıkan enerjiyi ne kadar verimli tekere aktarabildiği belli.
Yani bunlar attığın taşa ürküttüğün kuşa değecek şeyler değil. Şöyle ki :
Enjeksiyonlu motorlarda zaten, motora giren hava miktarı ve egzostan atılan oksijen miktarı sürekli karşılaştırılarak, sürekli olarak motora giren hava ile en verimli şekilde yanacak miktarda yakıt veriliyor. Yani sen daha fazla O2 basarsan, motor daha fazla yakıt püskürtür... Başka da bişey olmaz.
A gücündeki bir motora da 2 kat oksijen versen, enjeksiyon beyni 2 kat yakıt püskürtse bile performansın asla 2 kat artmaz!... Sürtünmeler var. ısı kayıpları var. motorun mekaniğinden kaynaklı ne verirsen ver yapabileceği bi performans var vs. vs.
Karbüratörlü motorda da durum geçerli. Eğer motorun çiğ benzin atıyorsa, daha fazla oksijen vererek yakıt tasarrufu sağlayamazsın. Yaktığın yakıt ve ürettiğin güç biraz artar. Ancak yine de karbüratörün hava / yakıt karışım ayarlarını doğru yaparak motorunuzun aynı güçte kalıp yakıtın daha verimli kullanılmasından dolayı yakıt ekonomisi yapabiliriz.
Hayatın gerçeği, ne kadar ekmek o kadar köfte ...
Öte yandan, bu tarz motorunuzdan normalde mühendisinin beklemediği performans beklentileri ömrünü ciddi anlamda kısaltır. Yarış araçlarına özenmek yanlış olur. Çoğu yarış aracı, katıldığı yarışın kuralları dahilinde ömrünü kurtarsa yeter. Dolayısı ile o tarz modifikasyonları sokak aracına uyarlamak mantıklı değildir.
Bir de, yarış araçlarında sadece motor güçlendirilmez. Sadece bunu yapan zaten yarışı kaybeder. Süspansiyonlar, frenler, vitesler vs. vs. herşey elden geçer, herşey yeniden ayarlanır vs. Dolayısı ile aracın ekstra gelen performansını karşılayacak donanımı olur.
Şimdi siz A gücündeki motoru A+ yaparsanız, frenleri de buna göre revize etmedikçe tehlikeli zaten.
Bunlar bana göre fasa fiso. bence en önemli konulardan birisi çevre kirliliği. "Aman canım, benim YBR çevreyi kirletse nolur yaktığım üç kuruş benzin " diyebilirsiniz tabi. milyonlarca YBR sahibi aynı düşününce sonuç felaket oluyor işte.
Yani ben çocukken mevsimler böyle değildi. Çocukken aldığım nefesle şimdiki nefesin kalitesinin aynı olmadığını rahatlıkla ayırt edebiliyorum. Çocukken yaşadığım bölgeye diz boyunu geçen kar yağardı. Şimdi yarım gün kaldırım üstünü örtüyor 2 cm. sonra eriyor.
Biz daha ölmeden dünya zor bir yer olucak. Bence motorunuzdan daha çok performans almak yerine, ayarlarını yaptırın. çiğ benzin de atmasın. fazla benzin de yakmasın. Ne siz doğaya tecavüz edin, ne de petrol şirketleri size.
Hidrojen olayına ben de çok kafa yormuştum vaktinde. Termodinamik yine devreye giriyor.
A miktar suyu, A miktar elektrikle ayrıştırsanız bile, bu elektriğin belli bir kısmı ısı olarak kaybediliyor. ( elektrolize uğrayan su ısınır )
Bu ısı kaybı sonucunda, Elinizde 10 birim oksijen ve hidrojen olsun. Bu 10 birim oksijen ve hidrojeni tekrar yakarak elde edeceğiniz enerjinin %60 - 70'i ısı kaybıyla gidecek. hadi iyimser olalım. 10 birim hidrojenden 4 birim hareket gücü elde ettiniz diyelim. 4 birim hareket gücü ile jeneratör bağlayıp elektrik üretsen, rulmanlar dişliler kayışlar, jeneratör sargılarındaki ısı kayıpları vs derken elde edeceğiniz elektrik 3 birim olacak.
10 birim elektrikle tekrar elektrik üretseniz, kabaca 3 birim elektrik elde edebilirsiniz.
bunun hangisiyle ilerleyip hangisiyle tekrar hidrojen üreteceksiniz?
Bu yolla hidrojen üretimi ancak Enerjinin boşa harcandığı durumlarda söz konusu. onun dışında boşa kürek.
Evren en büyük kapitalist. Evrene ne verirsen ver... faiz gibi, sana ekstra ısı kakalamadan geçmiyor
Dolayısı ile bence Motorunuzu satıp biraz daha güçlü bir motor alın. Bu motorunuzla aynı hızlarda kullanın. Ayarlarını doğru yaptırın. Bence en ekonomik öyle olur
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)