s1000 rr i bulduk hp4 kaldı.
s1000rr kullanıyorum, derece ayarlama diye bişey yok, dtc açıkken kullanırsanız teker yerden kesildiği andan itibaren devreye giren sistem gazı kesip tekeri daha fazla kaldırmanıza izin vermiyor o arada ne kadar kaldırabilirsniz kaldırırısınız ama dtc'yi kapatırsanız istediğinizi yaptırır size, quickshifter sayesinde de tekerde rahatca vites değiştirip ön tekeri yere indirmeden gidebilirsiniz ama şöyle bişey olabilir onu hiç bilmiyorum teker alışkanlığım olmadığı için denemedim de dtc kapalı bile olsa şayet ön tekeri motor arkaya devrilecek kadar kaldırırsanız gazı kesip ters dönmenizi engelleyebilir yani dereceyi o şekilde ayarlayabilir yoksa bu adam 60 derecelik açıyla ön kaldırdı gidiyor ben böyle gitmeliyim deyip o açıyı doğru açı olarak kabul eden bir sistem yok varsada bz bilmiyoruz...
Panigale tekerin derecesini ayarlamanıza izin veriyor.
Ulan hani az daha koyup ybr alıyoduk, bu ne şimdi? Oldu mu? Komik mi gençler?
dereceyi ayarliyor derken 60 derece ise 59 a kadar izin veriyor ama 60 yaptıgınız anda birden gaz keser makine. yoksa 60 dereceye alip dikeyim gideyim diye bir şey yok :D o açıyı geçerseniz gaz keser.
Bir ara gel ben gösteririm
Mehmet,zx636'yı sattın mı ? Çok az kaldı sende,ne oldu böyle xs1000r kullandım, çok keyifli motordu. S1000rr'ida deneyeceğim en ykn zamanda.
Biraz anlat ,kawadan sonra rr nasıl ? Ne farklar var ?
Cahil dolmuş yine ortalık... Var böyle bir sistem, bulup kanıtlamaya uğraşmayacağım kendiniz arayın bulun. İp ucu Barkın' ın bir inceleme videosunda var hangi makine olduğu az çok tahmin edilir zaten üst segment test bir elin parmaklarını geçmez. SS makine...
Bu arada bahsettiğim sistem sentede akıyorsun tak diyor oraya kadar kalkıyor öyle devam... Ne derece teker yapacağını falan ayarlayabiliyorsun. Makinenin tekere gelmesini önleyen sistem de var, hangisinin bahsinin geçtiğine açıklık getirilmeli önce. Sistem atla deve bir şey değil, bir iki sensör-yazılım tak sana soluksuz sente...
Açıyı girip te o açıda tekeri sabit tutan bir motosiklet bulamadım ben. Hatta az önce baktım, en sofistike sisteme sahip modellerden biri olan Aprilia da bile yok.
Evet, teker kontrolünü seviye seviye ayarlayabiliyorsunuz. Tekerlek belli bir seviyeyi geçtiğinde indiriyor aşağıya. Orada sabit tutma gibi bir yeteneği yok. ABS gibi yani. Sorun çıkacağı zaman müdahale ediyor. Ama teker keyfinizi devam ettirerek değil, engelleyerek. Bir güvenlik sistemi yani.
Belki çok hassas gaz kontrolü ile bir şekilde sistemle boğuşup teker devamı sağlanabilir, ama genelde elektronik sistemler o kadar anlayışlı değil. Kontrolü ele aldığında size cok seçenek kalmıyor.
Valla sorma Salur ben kawa'yı 1 yıl daha kullanır seneyede s1000rr'la değiştiririm diyodum ama yarışlara katılan kardeşim dediğim bir arkadaşım çok istedi motoru ondada çok temiz bir s1000rr vardı takas edelim dedim fiyatı baya düşürttüm çok uyguna geldi motor bende aldım geçtim, s1000rr'ı şöyle anlatayım üzerine ilk oturduğumda inanamadım sele kawa'dan daha alçak gidon biraz daha yüksek bu da acayip güzel bi oturuş pozisyonu sağlıyo inannılmaz rahat bir motor, ilk bahsedeceğim şey çok yakıyo diyolar ama normal kullanımda kawa bir depoyla 225 km gitti bu 200 km arada 25 km'lik bir fark oldu, piyasada söylendiği gibi aşırı agresif hoplayan zıplayan tutulamayan bir motor değil, tabi bu normal kullanımda geçerli, hatta 7bin devre kadar motorda bişey yok diyebilirim ama 7binden sonra öyle bir güç geliyoki motora neredeyse gidonu elinden söküp alacak harika bir ivmelenme yakalıyo .70' kadar çıktım (noktayı sen doldur ) rüzgar geçişlerini öyle bir ayarlamışlarki kafam neredeyse hiç sallanmadı, ısı izolasyonu harika arkadan gelen güneş daha fazla yakıyo ayaklarını, sıcaklığı neredeyse hiç hissetmiyosun, mesela kawa'nın en büyük handikapı buydu ısıyı çok fazla iletiyodu ayaklara ama bunda öyle bişey yok, denge çok iyi motorda amortisörü yumuşatırsan sarsıntı neredeyse yok ama tek kötü tarafı var ve almadan öncede çok duymuştum bütün bmw motorlarda varolan alt motorun çalışması çok kötü takır tukur heryerinden ses geliyo çalışma prensibi böyleymiş bmw'lerin, kendi kendine anlık sübap piston ayarımı yapıyo napıyo bilmiyorum bilende yok zaten ya da ben rastlamadım herkez bişey söylüyo, bilmeyen birisi yoldan geri döner bu motor bozuk diye onun dışında ben motorda kusur bulamadım açıkcası, eğer imkanın varsa temizini bulabilirsen hüç düşünme al derim ben... Bu arada motorun boyu standart bir scouter kadar
Yav...
Tek teker tuşu var basınca makine tekere geliyor, kendi kendine tekerde gidiyor diye bir şey yok zaten... Belli seviyeye kadar müsaade ediyor, makinenin gücü yettiğince götürüyor o seviyede gazı veriyorsun tabi o seviyede tutmak için. Wheelie Control yazınca zibil gibi video çıkıyor zaten.Çoğu üst seviye SS' te var sistem. Bahsettiğin gibi IMU+ABS ile yönlendiriyor. Bazılarında tekere gelince indiriyor, sadece o sistem var. Aprilia' nın resmi bir tasvir videosu var bizim farkımız var diye anlatıyor geliştirip çeşitlendirmişler biraz. Adamlar teker seviyesini geçtim, makineye ayarı veriyoruz ön teker yavaş ve kontrollü iniyor diyor, yapmışlar mübarekler...
Evet, Aprilia indiriyor, sabit tutmuyor. Sabit tutan var mı örnek verebileceğiniz?
Okuduğum ve izlediğim tüm sistemlerde, ön teker belli bir yüksekliği geçtiğinde gazı kesip indiriyor aşağıya. Seviyeyi yerinde tutan biraz sistem bulamadım hiç.
Rastgele youtube videolarında zaten n'olduğu belli değil.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:58 ----------
2010 modellerin bazılarında prematüre eksantrik mili aşınması oluyormuş. BMW bayağı bi motosikletin eksantrik milini değiştirmiş. Bir kısım 2012 modelleri de gevşek biyel kolu için geri çağırmış.
Genel olarak eksantrik zincir gerginliğini ayarlayan zamazingo (cam chain tensioner) hemen hemen tüm modellerde sorunmuş. Google da "s1000rr cam chain tensioner" aratın, yüzlerce problem ve çözüm çıkıyor. Ciddi ses yapıyor.
Normalde tipik 4 silindir motorda o kadar abuk subuk ses olmaması lazım. "anlık sübap piston" ayarından kastınız tam olarak ne bilmiyorum, ama aklıma gelen en yakın mekanizma "variable valve timing", ve S1000RR da öyle bir özellik yok. Bence çok geç olmadan baktırın.
Valla arkadaşımın söylemesine rağmen ben almadan önce motoru araştırdım Bursa yetkili servisinee gitmiş bakımlar için, motor çok stabil eski sahibinide tanıyoruz gözü kapalı alın hiçbir problemi yok dediler yani çalışması dahil herşeyi normalmiş, bayram sonu birde burdaki servise göstericem bakalım onlar ne diyecekler...
Böyle bi sistemin var olduğunu idda eden arkadaşlar; nerden bilgi aldınız ,nerden gördünüz. Şuan merağımdan soruyorum yanlış anlaşılmasın.Bi kaynak, bi görsel ,video falan destekleyici birşey bekliyorum .Araştırdım araştırmaya devam ediyorum.
Şayet böyle bi sistem varsa,ki olmadığını düşünüyorum. Tanıtım tarzı video ya da detaylı bi bilgi olmaması çok garip.Belkide biz bulamamışızdır. Varsa gören, duyan aydınlatsın bizi. "Var tabiğğ" demek yerine , "al kardeşim burda sistemin işleyişi, bu da meteryalleri " gibi şeyler demek daha sağlıklı olur sanırım.
helikopter mi la bu :D
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)