Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

O-Ring Zincir Sıkışması Sorunu YZF R25

    REKLAM ALANI
  1. #1
    byOzturk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ocak 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Artık Yok :)
    Arkadaşlar bir sıkıntım var, yardımcı olabilecek varsa (doğru bilgiler ile) sevinirim.

    13.250 KM'de 2016 model bir R25'im var. Bu kilometreye gelene kadar;

    İlk 1500 KM'ye kadar Yamalube (Temizleme ve Yağlama Spreyi)
    1500 - 12.000 KM'ye kadar Motul (Temizleme ve Yağlama Spreyi) + Gaz Yağı
    12.000'den bu KM ye kadar ve bundan sonra da Castrol Racing Yağlama Spreyi + Gaz Yağı + Motul Temizleme

    şeklinde düzenli bakımlarını yaptım. 120 KM'de bir yağlama, 600 - 1000 KM arası gaz yağı ve temizleme spreyi ile temizliğini yaptım.

    Buraya kadar her şey güzel, sıkıntı şurada başlıyor.

    En son zincirimi temizlerken 2 tane baklanın hareketinde sertleşme gördüm, 1 tane bakla da bayağı sertleşmiş idi. Gaz yağıyla zinciri temizledikten sonra kuru bir bezle 15 dakika sonra sildim ve yağlamaya geçtim. El gücü ile yumuşattım ama bu durum bayağı canımı sıktı.

    Zincir baklaları neden sertleşir? Nasıl düzeltilmesi gerekir? Zincirin ömrü ne kadardır?

    Hem benim için hemde bu konuda İnternet'te araştırma yapan arkadaşlar için faydalı bilgiler verirseniz sevinirim. (Araştırdım fakat bulamadım)

    Teşekkür ederim değerli cevaplarınız için.
    Motosiklet kara sevda gibidir, kör bırakır!


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    diablof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    1998 Honda CMX 250 Rebel | X max 250
    dostum fazla gerdirirsin öyle binersin üstüne oturur bir de çukura yada kasise girersin, gerilimden sıkışma yapar,

    metaldir en nihayetinde. ters bir yerine denk gelir sıkışma yapar,

    arasına toz dolar yada tozdan biraz daha büyük bir parça kaçar sıkışma yapar,

    en önemlilerinden biri, altındaki makinaya güvenir teker yaparsın sıkışma yapar,

    sert kullanıyorsundur, debriyajı çok hızlı bırakıyor ve zinciri sıkıştırıp deforme ediyorsundur sıkışma yapar.

    bunlar olabilecek şeyler. canını sıkma. eğer çok sıkıntı çıkaracak kadar takılma yapıyor, ses yapıyorsa zinciri değiştirirsin temiz temiz binersin.

    lastik, zincir, fren motosiklette bu parçalar gündelik kullandığımız deodorant, ayakkabı gibi düşün. zamanla kullandıça eskir, biter yenisi gerekir.

    kolay gelsin.
    byOzturk bunu beğendi.

  3. #3
    byOzturk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ocak 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Artık Yok :)
    Alıntı diablof adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dostum fazla gerdirirsin öyle binersin üstüne oturur bir de çukura yada kasise girersin, gerilimden sıkışma yapar,

    metaldir en nihayetinde. ters bir yerine denk gelir sıkışma yapar,

    arasına toz dolar yada tozdan biraz daha büyük bir parça kaçar sıkışma yapar,

    en önemlilerinden biri, altındaki makinaya güvenir teker yaparsın sıkışma yapar,

    sert kullanıyorsundur, debriyajı çok hızlı bırakıyor ve zinciri sıkıştırıp deforme ediyorsundur sıkışma yapar.

    bunlar olabilecek şeyler. canını sıkma. eğer çok sıkıntı çıkaracak kadar takılma yapıyor, ses yapıyorsa zinciri değiştirirsin temiz temiz binersin.

    lastik, zincir, fren motosiklette bu parçalar gündelik kullandığımız deodorant, ayakkabı gibi düşün. zamanla kullandıça eskir, biter yenisi gerekir.

    kolay gelsin.
    Değerli cevabınız için teşekkür ederim

    Açıkçası motosikleti memur gibi kullanıyorum :D Zincir gerdirmelerini vs servise bırakıyorum açıkçası o işlere hiç girmiyorum. Ara bakımları kaçırmamaya çalışıyorum mümkün mertebe tam KM'si gelince randevu alıp gidiyorum.

    Asla teker yapmam, daha önceki motosikletlerimde dahi düşünmedim bile. Dediğiniz gibi tozdan kirden sebep oldu sanırım.

    Sıkıntı çıkaracak kadar ses yada anormal bir şey yapmıyor, aklım takıldığı için böyle davranıyorum istemsiz

    Motosiklet konusunda geçmişi olan kişilerden "dizel yakıta 2 saat yatır, sonra çıkar ve tekrar temizle. Ardından tak zincir rahatlasın" veya;

    "Yanmış yağ ile bol bol sürerek yağla, arkasından yağı ve motosikleti beklet dinlendir, açılır" gibi şeyler duydum fakat pek inandırıcı ve yapıcı gelmedi bana

    Sıfır zincir için "metreyle satan var" diyen de var, "zincir dişli seti komple değiştir" diyen de fakat 13.000 KM'de zincir ve dişlinin biteceğine pek mantık yatıramıyorum ben

    Sizce ne yapmalıyım?
    Motosiklet kara sevda gibidir, kör bırakır!

  4. #4
    Ercument - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ekim 2005
    Şehir
    İst./Zeytinburnu/K.Çekmece
    Motosikleti
    CBF150
    Zincirin ömrünü gerdirme payını kontrol ederek anlayabilirsin.
    120 km.de bir zincir yağlama nedir. Aşırı ilgiden bozulmuştur.
    byOzturk bunu beğendi.

  5. #5
    byOzturk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ocak 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Artık Yok :)
    Alıntı Ercument adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Zincirin ömrünü gerdirme payını kontrol ederek anlayabilirsin.
    120 km.de bir zincir yağlama nedir. Aşırı ilgiden bozulmuştur.
    Yorumunuz için teşekkür ederim Günde işe gidiş geliş 40 KM. 3 veya 4 günün eve dönüşünde 30 dakika motosikleti bekletip, dışarıda oyalanıyorum. Zinciri yağlayıp parka çekiyorum o yüzden. Alışkanlık olmuş
    Ercument bunu beğendi.
    Motosiklet kara sevda gibidir, kör bırakır!

  6. #6
    diablof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    1998 Honda CMX 250 Rebel | X max 250
    Alıntı byOzturk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Değerli cevabınız için teşekkür ederim

    Açıkçası motosikleti memur gibi kullanıyorum :D Zincir gerdirmelerini vs servise bırakıyorum açıkçası o işlere hiç girmiyorum. Ara bakımları kaçırmamaya çalışıyorum mümkün mertebe tam KM'si gelince randevu alıp gidiyorum.

    Asla teker yapmam, daha önceki motosikletlerimde dahi düşünmedim bile. Dediğiniz gibi tozdan kirden sebep oldu sanırım.

    Sıkıntı çıkaracak kadar ses yada anormal bir şey yapmıyor, aklım takıldığı için böyle davranıyorum istemsiz

    Motosiklet konusunda geçmişi olan kişilerden "dizel yakıta 2 saat yatır, sonra çıkar ve tekrar temizle. Ardından tak zincir rahatlasın" veya;

    "Yanmış yağ ile bol bol sürerek yağla, arkasından yağı ve motosikleti beklet dinlendir, açılır" gibi şeyler duydum fakat pek inandırıcı ve yapıcı gelmedi bana

    Sıfır zincir için "metreyle satan var" diyen de var, "zincir dişli seti komple değiştir" diyen de fakat 13.000 KM'de zincir ve dişlinin biteceğine pek mantık yatıramıyorum ben

    Sizce ne yapmalıyım?
    geçenlerde yine böyle bir konu yüzünden mevzu çıktı yağ konusu idi o.

    ben 250 cc cruser/chopper bir motor kullanıyorum. 20 yaşında motorum. o yüzden benim motorumun gereksinimleri, ve aynı zamanda benim motoruma davranışım sizden farklı. bu konuda bir sürü şey söyleyen var.

    mesela mazot o ringli zinciri bozar diyen çok. bozmaz diyen çok. hatta bir video paylaştı geçenlerde arkadaş o ringleri wd-40 ta benzinde mazotta bekletmiş arkadaşlar. yapısal bozulma gözükmüyor. ama bunlar 3-5 günlük kullanımda değil 20-30k km kullanımlardan sonra ortaya çıkar bence.

    benim o ringli zincirimde de sıkışma olmuştu. uğraştım açtım ama içime sinmedi. ben de zincirin bağlantı baklasını aldım gittim sanayide 2 metre o ringsiz olandan aldım getirdim kestim bakla sayısı kadar taktım. ha ben deneme amaçlı yaptım bunu. 5 aydır sorunsuz kullanıyorum çok şükür bir sıkıntı yok.

    ama işte bunların hepsi tarz işi. ben motorun her şeyini kendim yapıyorum. o yüzden de farklı şeyler denemekten çekinmiyorum. ama siz söylediğiniz gibi bakımlarını serviste yapan, sıkıntısı olmasın ben binip gideyim sürmek benim keyfim tamir etmek değil kullanıcısı olduğunuz için siz işin kitabına göre davransanız daha iyi olur (mental olarak yoksa fiziki olarak pek bi değişiklik olmaz zinciri gazyağı yerine mazotla temizleseniz)

    13k km de dişli değişir mi sizin kullanımınızla böyle bir değişime ihtiyaç olacağını düşünmüyorum.

    zinciri çok kafanıza takmayın. çok açıkta bir hareketli parça, bişey girmiştir, taş gelmiştir, bişey sıkışmıştır, üretim hatası vardır, ercüment dostumun dediği gibi aşırı ilgiden bile bozulmuş olabilir yani her şey olabilir bilemezsiniz.

    ne yapmalıyım sorusuna benim yapacağım şu olurdu;

    zinciri mazota yatırır, ince kıllı boya fırcası ile tertemiz temizlerdim.

    sonra motor yağ değişiminde çıkardığım yağ ile güzelce her baklasını ayrı ayrı elimle kontrol ederek bolca yağlardım. sonra yağın fazlalığını alıp motora takar devam ederdim.

    size bu inandırıcı yapıcı gelmeyen şeyler yıllardır yapılan şeyler. her arabada, her motorda, her mekanik makinada yapılan yüzyılların geleneği. eğer yanlış olsa bu zamana kadar birileri "ya yapma kardeş bu yanlış şöyle yapılması gerek" derdi.

    oldies but goldies diye bir söz var çok fazla yeni teknoloji sevmiyorum ben eski (çöp olmadıkça) iyidir.

    kolay gelsin.

  7. #7
    byOzturk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ocak 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Artık Yok :)
    Alıntı diablof adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    geçenlerde yine böyle bir konu yüzünden mevzu çıktı yağ konusu idi o.

    ben 250 cc cruser/chopper bir motor kullanıyorum. 20 yaşında motorum. o yüzden benim motorumun gereksinimleri, ve aynı zamanda benim motoruma davranışım sizden farklı. bu konuda bir sürü şey söyleyen var.

    mesela mazot o ringli zinciri bozar diyen çok. bozmaz diyen çok. hatta bir video paylaştı geçenlerde arkadaş o ringleri wd-40 ta benzinde mazotta bekletmiş arkadaşlar. yapısal bozulma gözükmüyor. ama bunlar 3-5 günlük kullanımda değil 20-30k km kullanımlardan sonra ortaya çıkar bence.

    benim o ringli zincirimde de sıkışma olmuştu. uğraştım açtım ama içime sinmedi. ben de zincirin bağlantı baklasını aldım gittim sanayide 2 metre o ringsiz olandan aldım getirdim kestim bakla sayısı kadar taktım. ha ben deneme amaçlı yaptım bunu. 5 aydır sorunsuz kullanıyorum çok şükür bir sıkıntı yok.

    ama işte bunların hepsi tarz işi. ben motorun her şeyini kendim yapıyorum. o yüzden de farklı şeyler denemekten çekinmiyorum. ama siz söylediğiniz gibi bakımlarını serviste yapan, sıkıntısı olmasın ben binip gideyim sürmek benim keyfim tamir etmek değil kullanıcısı olduğunuz için siz işin kitabına göre davransanız daha iyi olur (mental olarak yoksa fiziki olarak pek bi değişiklik olmaz zinciri gazyağı yerine mazotla temizleseniz)

    13k km de dişli değişir mi sizin kullanımınızla böyle bir değişime ihtiyaç olacağını düşünmüyorum.

    zinciri çok kafanıza takmayın. çok açıkta bir hareketli parça, bişey girmiştir, taş gelmiştir, bişey sıkışmıştır, üretim hatası vardır, ercüment dostumun dediği gibi aşırı ilgiden bile bozulmuş olabilir yani her şey olabilir bilemezsiniz.

    ne yapmalıyım sorusuna benim yapacağım şu olurdu;

    zinciri mazota yatırır, ince kıllı boya fırcası ile tertemiz temizlerdim.

    sonra motor yağ değişiminde çıkardığım yağ ile güzelce her baklasını ayrı ayrı elimle kontrol ederek bolca yağlardım. sonra yağın fazlalığını alıp motora takar devam ederdim.

    size bu inandırıcı yapıcı gelmeyen şeyler yıllardır yapılan şeyler. her arabada, her motorda, her mekanik makinada yapılan yüzyılların geleneği. eğer yanlış olsa bu zamana kadar birileri "ya yapma kardeş bu yanlış şöyle yapılması gerek" derdi.

    oldies but goldies diye bir söz var çok fazla yeni teknoloji sevmiyorum ben eski (çöp olmadıkça) iyidir.

    kolay gelsin.
    Aradığım cevap buydu çok teşekkür ederim

    Gaz yağı kullanarak diş fırçasıyla saatlerce temizlemek için uğraştığım bir zincirin bana yaptığına bahaleeee . Ben motosikletimi sizin kadar olmasa da yağlama temizleme konusunda üstüne çok fazla düşerek yapıyorum. Sadece sürme odaklı değil sakın aklınıza öyle bir şey gelmesin. Sizin kadar ilgilenemesem de kendi çapımda bir şeyler yapmaya çalışıyorum.

    Mesela yıkadıktan sonra hareket eden, oynayan her parçasını WD-40 ile temizlemeden asla yerine koymam. Yıkadım, zincire su değdi diye temizlemeden/yağlamadan asla yerine koymam . Ama zinciri sökmeyi bilmediğim, mazot ile birlikte yıkama tecrübem olmadığı ve bu işi de yetkili servisin yapmayacağı için tanıdık ve referans olunmuş bir ustaya gidip bu işi yaptırtmak lazım.

    Tekrardan teşekkür ederim diablof hocam ve Ercüment hocam.

    Tekeriniz düz bassın.
    Motosiklet kara sevda gibidir, kör bırakır!

  8. #8
    SAZMAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ağustos 2015
    Şehir
    Fethiye
    Motosikleti
    Mondial cub 100. Modelsiz
    Alıntı byOzturk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aradığım cevap buydu çok teşekkür ederim

    Gaz yağı kullanarak diş fırçasıyla saatlerce temizlemek için uğraştığım bir zincirin bana yaptığına bahaleeee . Ben motosikletimi sizin kadar olmasa da yağlama temizleme konusunda üstüne çok fazla düşerek yapıyorum. Sadece sürme odaklı değil sakın aklınıza öyle bir şey gelmesin. Sizin kadar ilgilenemesem de kendi çapımda bir şeyler yapmaya çalışıyorum.

    Mesela yıkadıktan sonra hareket eden, oynayan her parçasını WD-40 ile temizlemeden asla yerine koymam. Yıkadım, zincire su değdi diye temizlemeden/yağlamadan asla yerine koymam . Ama zinciri sökmeyi bilmediğim, mazot ile birlikte yıkama tecrübem olmadığı ve bu işi de yetkili servisin yapmayacağı için tanıdık ve referans olunmuş bir ustaya gidip bu işi yaptırtmak lazım.

    Tekrardan teşekkür ederim diablof hocam ve Ercüment hocam.

    Tekeriniz düz bassın.
    Arkadaşım, zincir yağınız yanlış. yapışkan yağlardan kaçının tüm pisliği üzerine çeker. Diğer konuda fotoğraflarınızı inceledim. Yapışkan zincir yağı kullanıyorsunuz. Eski çıkma motor yağı bile ondan iyidir, en azından....
    byOzturk bunu beğendi.

  9. #9
    byOzturk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ocak 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Artık Yok :)
    Alıntı SAZMAN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşım, zincir yağınız yanlış. yapışkan yağlardan kaçının tüm pisliği üzerine çeker. Diğer konuda fotoğraflarınızı inceledim. Yapışkan zincir yağı kullanıyorsunuz. Eski çıkma motor yağı bile ondan iyidir, en azından....
    Cevabınız için teşekkür ederim.

    Yapışkan olmayan motosiklet yağlarına örnek verebilir misiniz? Çıkma/Yanmış yağ kullanmak istemiyorum çünkü daha önceden (az veya yeteri kadar yağlamış olsam dahi - yağladıktan sonra da en az 12 saat motosiklet kullanmadan beklemiş olsam dahi) zincirden sıçrayan yağların janta, ardından lastiğe bulaşarak lastiğin kendinden geçtiği ve virajlarda (tabiri caizse) kıç attığı zamanları çok iyi biliyorum. O yüzden yanmış yağa karşı antipatim var, kusura bakmayın
    SAZMAN bunu beğendi.
    Motosiklet kara sevda gibidir, kör bırakır!

  10. #10
    SAZMAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ağustos 2015
    Şehir
    Fethiye
    Motosikleti
    Mondial cub 100. Modelsiz
    Alıntı byOzturk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cevabınız için teşekkür ederim.

    Yapışkan olmayan motosiklet yağlarına örnek verebilir misiniz? Çıkma/Yanmış yağ kullanmak istemiyorum çünkü daha önceden (az veya yeteri kadar yağlamış olsam dahi - yağladıktan sonra da en az 12 saat motosiklet kullanmadan beklemiş olsam dahi) zincirden sıçrayan yağların janta, ardından lastiğe bulaşarak lastiğin kendinden geçtiği ve virajlarda (tabiri caizse) kıç attığı zamanları çok iyi biliyorum. O yüzden yanmış yağa karşı antipatim var, kusura bakmayın
    Ben en azından dedin işte bu nedenle, bende kirliliği zincir kopmasına tercih ederim kardeşim. Senin hiç yüksek hızda zincirin koptu mu ?

  11. #11
    byOzturk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ocak 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Artık Yok :)
    Alıntı SAZMAN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben en azından dedin işte bu nedenle, bende kirliliği zincir kopmasına tercih ederim kardeşim. Senin hiç yüksek hızda zincirin koptu mu ?
    Hayır kopmadı. Fakat yağdan sebep bir kaç defa çok sağlam kazadan kurtulduğumu, o anların da düşündükçe aklımdan gitmediğini, bir kaç defa da bu muhabbetin rüyalarıma girdiğini çok iyi bilirim Önceden litrelik yanmış yağ alıp yağdanlık ile yağlardım motosikletimi. Tövbe ettim, kullanmam yanmış yağ. Lâkin önerin için teşekkür ederim. Supersport bir motosiklette yanmış yağ kullanmak istemiyorum, farklı öneriniz olursa (ipone, motul, yamalube, castrol vs.) muhakkak inceler ve değerlendiririm.
    Motosiklet kara sevda gibidir, kör bırakır!

  12. #12
    SAZMAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ağustos 2015
    Şehir
    Fethiye
    Motosikleti
    Mondial cub 100. Modelsiz
    Alıntı byOzturk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hayır kopmadı. Fakat yağdan sebep bir kaç defa çok sağlam kazadan kurtulduğumu, o anların da düşündükçe aklımdan gitmediğini, bir kaç defa da bu muhabbetin rüyalarıma girdiğini çok iyi bilirim Önceden litrelik yanmış yağ alıp yağdanlık ile yağlardım motosikletimi. Tövbe ettim, kullanmam yanmış yağ. Lâkin önerin için teşekkür ederim. Supersport bir motosiklette yanmış yağ kullanmak istemiyorum, farklı öneriniz olursa (ipone, motul, yamalube, castrol vs.) muhakkak inceler ve değerlendiririm.
    Krdeşim kullanma zatenn ben ironi yapıyorum gözünü seveyim. Ben de kullanmam, ama yapışkan sprey yağlardan uzak durun denedik diyorum. Neyse Allah kaza bela vermesin.

  13. #13
    Salurbey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2016
    Motosikleti
    Triumph Streettriple 765
    Motora canımızı emanet ediyoruz. Malzemenin en guvenilir olanını kullanırım her zaman. Tasarruf etme fikrim olmaz. Zincirde sorun mu var , gidip sıfır takım did gold veya neyse iyisi alır takarım. Zincir temizliğini nasıl yaptım ? Açtım r25 kullanıcı klavuzunu,okudum,diyor ki sakın ha mazot benzin ve benzeri kuvvetli çözücü etkisi olan ve o ringlere uzun vadede zarar verecek elementleri kullanmayın. Bulunuyorsa GAZYAGİ yoksa zincir temizleme spreyi diyor yamaha r25 kılavuzu.

    300 km de bir motul c4 ile yağladım , 600 veya 900 de zincirin kirlilik duruman göre gazyagi ile temizledim. Motorumu satarken ki 17 bin lerdeydi,zincir için eksper maşallah çok iyi durumda dedi.

    Özetle,her denilen uygulama tüm zincir tipleri için doğru değil. Motorda tasarruf edicem derken büyük kayıp yaşamamak gerek.

  14. #14
    byOzturk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ocak 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Artık Yok :)
    Alıntı Salurbey adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motora canımızı emanet ediyoruz. Malzemenin en guvenilir olanını kullanırım her zaman. Tasarruf etme fikrim olmaz. Zincirde sorun mu var , gidip sıfır takım did gold veya neyse iyisi alır takarım. Zincir temizliğini nasıl yaptım ? Açtım r25 kullanıcı klavuzunu,okudum,diyor ki sakın ha mazot benzin ve benzeri kuvvetli çözücü etkisi olan ve o ringlere uzun vadede zarar verecek elementleri kullanmayın. Bulunuyorsa GAZYAGİ yoksa zincir temizleme spreyi diyor yamaha r25 kılavuzu.

    300 km de bir motul c4 ile yağladım , 600 veya 900 de zincirin kirlilik duruman göre gazyagi ile temizledim. Motorumu satarken ki 17 bin lerdeydi,zincir için eksper maşallah çok iyi durumda dedi.

    Özetle,her denilen uygulama tüm zincir tipleri için doğru değil. Motorda tasarruf edicem derken büyük kayıp yaşamamak gerek.
    Öncelikle cevap için teşekkür ederim.

    Zincir temizleme ve gazyağı tepki pek vermediği için ben zincir alayım en mantıklısı. Aslında zincirimde abartılacak bir sertleşme durumu yok lâkin bir yerde zarar vermemesi için değiştirmem en mantıklısı.
    Motosiklet kara sevda gibidir, kör bırakır!

  15. #15
    Salurbey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2016
    Motosikleti
    Triumph Streettriple 765
    Alın ama önce servise bir gidin,baktirin,varsa dediginiz gibi bir durum nedenini sorun. Kullanim şekliniz belli,zincir degisimi icin erken bir km , değiştirmek gerekiyorsa bile buna yol açan seyleri tespit edip yeni zincirinde ona göre dikkat edersiniz. Naçizane tavsiyem

  16. #16

    Üyelik
    12 Haziran 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    yamaha mt-25
    zincirdeki bakla sıkışması bendede var. zinciri söküp temizleyeceğim

  17. #17

    Üyelik
    13 Mart 2017
    geçmiş olsun, halledilecek basit birşey takmayın kafanıza, bu arada otomatik yağlama neden kullanmıyorsunuz, habire uğraşılırmı zincirle

  18. #18
    fz6_fazer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2010
    Şehir
    alanya
    Motosikleti
    ybr 125 esd
    120 km de zinciri yağlamışsınız, çok uzun bir km aralığı olmuş,60 kmyi geçmemelisin,motosikleti kullanırken,tozlu,nemli azda rüzgar olan yerlerde kullanıldı ise güneşin etkisi ile bu durum gayet normal,size tavsiyem,kapalı alanlarda, motosikleti kullanmanız
    Şaka şaka şaka
    120 kmde,zincir yağlayanı ilk kez duydum,tebrik ederim,eğer motosikletinizi satmayı düşünürseniz haberim olsun yabancıya gitmesin
    30-50 km motosikletle geziye çıkın,gezinin hemen arkasından sonra sert diş fırçası,berberlerin kullandığı spreye,gazyağı doldurup güzelce temizleyin,arkasından,kuru bezle silin,tekar gazyağı ile yağlayın,o ringlere bolca sürün,motosikleti tekrar çalıştırıp,biraz daha 20 km civarı turlayın.
    Motosikleti geri yerine park edip,toz görmeyecek şekilde 1gün bekletin.
    Motosikletten çıkan yanık yağı bir kenara bırakın
    Ertesi gün tekrar,diş fırçası,gazyağı ile zinciri güzelce yağlayın,20 km kadar kullandıktan sonra,üzerinde kalan gazyağını,temizleyerek,motosikletten çıkan yanık yağ ile bolca yağlayın,birde böyle deneyin
    Benim ybr de olan o ringli zincir,39.995 kmye geldi,4 mevsimi gördü,genel olarak motosikletten çıkan,yanık yağ kullandım,500 kmde temizleyip,yağladım,baklalarda herhangi bir sıkışma yok



    Yeri geldi,berbat yollarda kullandım

    2 kezde yurt dışı turuna çıktım

    ybr yi 500 kmde yanık yağla yağladığım halde,arka maşada,II çizgide,gerisini sen düşün
    WD 40 la kesinlikle temizleme!!!!!!!!

  19. #19
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    03 Ekim 2015
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    R25
    hocam 120 kmde bir yağlaman zaten devamlı yoldan toz toprak toplamasına sebep olmuş gibi.normal zincir yağlama 300 400 km gibi bir süre olması gerekir bildiğim ve uyguladığım kadarıyla.birde yağlama yaptıktan sonra motoru 1 saat yatırında o yağ kurusun iyice

  20. #20
    fazil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2014
    Şehir
    kadıkoy
    Motosikleti
    xv250 / fz6
    Yanik yag kullaniginiz icin fazla etrafa sicriyor, lastigi yag icinde birakiyor olabilir. Ben uzun yillardir motorlarimda 130 viskoziteli şanzıman yağı kullanıyorum, 90'lik sanziman yagi kullananlar da var. Bu yag kalin oldugu icin fazla etrafa sicramiyor.

    Bakla sikismasi da eger, zincir sogukken temizlik yapmaya calisiyorsaniz, basiniza gelme ihtimali cok daha yuksek ve zincir soguksa, sikismis baklanin acilmasi da zor oluyor. Zincir sicakken deneyin, yani bir sure gezdikten hemen sonra.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)