2017 yılı yamaha xt660z taşıt vergisi senelik 646 tl.
ve fakat silindir hacmi 660 değil de 649 cc olsaydı çıkan taşıt vergisi senelik 252 tl olacaktı.
11 cc fark için senelik 394 tl fazladan para ödemek saçmalığın daniskası.
arz ederim.
2017 yılı yamaha xt660z taşıt vergisi senelik 646 tl.
ve fakat silindir hacmi 660 değil de 649 cc olsaydı çıkan taşıt vergisi senelik 252 tl olacaktı.
11 cc fark için senelik 394 tl fazladan para ödemek saçmalığın daniskası.
arz ederim.
ee 675cc ye 650 tl ödüyorum. Hatta vergi saçmaligi ve adaletsizliği diye koju açtım. 649cc cbr650f al 250 tl öde, triple 675 al 650 tl öde. Hee bana giriyor ordan biliyorum
Mağaralı resim atıp iğnelemeyi sevmiyorum , ancak birisi hayrına yapıştırsın.
Dahası şu, 650cc-1299cc ye 650 tl yani ducati panigale ile aynı vergiyi ödüyorum,benim motor 11 euro o 25 veya 30 euro. Adalete gel
Silindir hacmini biraz azaltıp yeni ruhsat çıkarmak daha ucuza çıkar mı ki?
NC700 çıktığında benzer şey konuşuldu.
Sonraki yıllarda Honda 700 Cc'yi 650 yapar derken 750 yaptı.
Ona küçük sürprizler yapın.
Hamdım, piştim, hala hamım.
Gerçekten saçmaymış. Giderek artan bi fiyat uygulaması herkesi mutlu ederdi
Acayip saçma. Bence şöyle bir uygulama yapabilirlerdi
Mesela şu kadar cc için şu kadar para ama bu kadar cc de bir şu kadarda indirim. yapılabilirdi
Kes traşı, ver kontra'yı!
2 gündür sabah akşam tenere araştırırken bu başlığı görünce ben bu yönünü düşünmemiştim dedirtti.
Az para değil baya fark var bi alt vergi klasmanı ile.
Eh bu sefer de bana nasipmiş:
"Az koy YBR al" diye boşuna dememişler:
http://www.trmotosports.com/wp-conte...tlar%C4%B1.gif
MotorcuMuhabbeti Modifiye YBR
https://www.youtube.com/watch?v=OvWLF6whPbk
öyle ya da böyle bir tarife olmak durumunda.
650 değil 675 yapsan triumphcılar rahat edecek ne bileyim o zaman da 690 cc olan benim günahım ne diyecek. Bir değer olacak sonuçta, herkesin işine gelmese de.
Motor hacmi değil motor gücüne göre vergilendirilse o zaman da başka itirazlar gelecek.
Niteliği gereği Motorlu Taşıtlar Vergisi servet vergileri sınıfına girer. O nedenle aracın değeri üzerinden oransal olarak vergilendirilmesi de olanaklı olmaz. Zira yasakoyucunun amacı oransal vergi almak değil, öyle ya da böyle trafikte araç kullanan herkesten vergi almak. Çünkü bu bir servet unsuru olarak takdir ediliyor.
Benim gibi alt vergi dilimini kılpayı kaçıranlar, ilerde r1200gs, super tenere falan aldıklarını hayal etsinler. Bi rahatlama geliyo
Mesela 250 cc ile 251 cc arasında d uçurum var. İlla bir şey üzerinden alınması lazım tabii. Ama 1 cc fark ile arada uçurum da olmamalı. O zaman cc artışına göre oransal yüzde artışı yapılabilirdi. Atıyorum 250 cc için 125 lira alıyorsan 300 cc için 150 lira al, 350 için 175 al vs.
Bence fiyat üzerinden gidilmeli. Mesela 1000-5000 ,5000-10000 veya neyse. Yani demek istediğim asıl olan fiyatıdır. Alım gücünü en iyi gostergesidir.
Tranşları fiyata göre bölecek. Nc benim motordan ucuz , ben daha çok ödemeye razıyım,daha yüksek fiyatlı motora sahibim. Keza 100 bin tl lik motoru olan kişiyle ben aynı vergiyi ödüyorum şu anda.
Valla bu işte suçlu olan ithalatçı. bu vergi dilimlerine uygun versiyonları getirtebilirler.
Yıllardır kural kanun aynı. Hem bu 125cc, 250cc vb vergi dilimleri sırf bizde olan bir şey de değil.
Misal Yamaha r25 (250cc) ve r3 (300cc) olmak üzere iki versiyon üretiyor. 250cc vergi dilimi uygulayan ülkelere r25i getiriyor. KTM'de aynı şekilde.
Yani bu şekilde mantıklı olabilir. Mesela motosiklet fiyatinin %1i mtv koyar. Ozaman 30bin liralık araç 300 tl. 100 bin liralık araç 1000tl mtv öder.
Mtv bu. Otv değil yani bari bunda doğru iş yapsınlar. Anlamak mümkün değil.
Deveye demişler işte boynun neden eğri
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)