ben bu tartışmayı görmekten bıktım artık
Ya abiler bende mesela viraj da motor yatıyor ya hani o zamanda abs aynı etkiyi gösteriyormu hani tekerin dağa az bir kısımı yere temas ediyor ya yinede kitlenmeyi engeliyormu ?
evet virajda da motor yatarken kilitlenmeyi engeller, çok hızlıysanız abs nin müdahalesi de yetmeyebilir yani 160 ile sert bir viraja girip frenlere abanırken abs ye guvenmek hata olabilir, ayrıca abs devreye girdiğinde motor dik pozisyona gelmeye çalışır ve çok hızlıysanız viraj çizgisini tutturamassınız, tabi teknoloji ilerledikçe abs ninde hızı ve viraj içindeki performansı artmakta, belki 10 yıl sonra çok daha yüksek hızlarda da güvenle freni kullanabileceğiz..
Maalesef tecrübe etmek zorunda kaldım.Ya abiler bende mesela viraj da motor yatıyor ya hani o zamanda abs aynı etkiyi gösteriyormu hani tekerin dağa az bir kısımı yere temas ediyor ya yinede kitlenmeyi engeliyormu ?
Kelebek tabir edilen döner kavşakta sulama yapılmış ve aynı zamanda da gölge olduğundan çok geç farkettim.
Ön frene değil, arka frene bastım ve hafif yalpaladı, ben ise ani bir kararla debriyajı sıkıp motoru düzleştirerek kurtuldum.
Elbette çok hızlı değildim ve dizlerim yerde falan değildi, hız muhtemelen 50 km saat civarıydı.
Sonuç : Evet teker kilitlenmiyor ama yatay düzlemde kayıyor, denge yine bozuluyor.
Daha hızlı olsaydım muhtemelen arkayı kaydedip tekrar yakalayacaktı ve high side olacaktı.
Hamdım, piştim, hala hamım.
Yarış ABS'si denilen daha ileri teknoloji bazı modellerde mevcut (r1,s1000rr...).
Nedir bu yarış abs'si ? Motorun o anki eğimini , yatış açısını ölçerek o verilere göre frenlemeyi ayarlayan sensörler ve beyin var. Düz abs'den ilerde artık.
Buda viraj içi vs. çok daha güvenli frenleme sağlıyor.
Elektronik destek sistemleri motogp'de uygulanıp sonra seri üretim motorlara aktarılıyor. Tüm sistemler çok daha güvenli sürüş yapmamıza imkan veriyor.
Youtube da abs ve abs siz ıslak zemin testleri var. Forumda defalarca bu linkler verildi.
Yine mi şu "ABS cidden işe yarıyo mu yhaaaa!" tartışması?
Analogue at birth, digital by design. The fat on my body is the designer and the brain is trying to be the coder.
İkisinin fizikle ilişkisi tamamen farklı. Aslında ilk yazımda bunun cevabı var. Abs tekerin kilitlenmesini engeller. Şimdi bence abs'yi çok zorlamayın. Temel bir güvenlik donanımı. Manevranızı abs kurtarır mı noktasına hiç bağlamayın bence. Siz tecrübenizi artırıp motosikletinize daha hakim olmaya bakın. Bu soruların cevapları kendiliğinden çözülecektir zaten...
Evet
!?
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)