Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

iron butt yapacak butt'ına güvenen arkadaşlar içeri

    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şimdiye kadar 1 günde en fazla kaç km yaptın?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Güven özveri tecrübe , ister doğrusu bende yok , kolay gelsin

  3. #23
    Erdost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Eylül 2015
    Şehir
    Gebze
    Motosikleti
    ZONTES 350 T2
    Altına Pedli bisiklet tayti giy hocam.Seni iki üç kata kadar rahatlatır.
    Kızıl pars, SAZMAN ve doghouse bunu beğendiler.

  4. #24

    Üyelik
    17 Aralık 2012
    Şehir
    Ankara
    Iron Butt çok üst düzey bir sürüş macerası. Sağ salim bitirebilmek, kişinin mental ve fiziksel kondisyonu yanında sürüş kondisyonuna da çok bağlı. Sürüş kondisyonunu en çok etkileyen şey ise yola dair sürüş becerileri. Yolda giderken asfalt yüzeyini ve yolun etrafındaki ikincil bilgiler ile birlikte önümüzde gördüğümüz manzara bir problem. Bu problemi çözüp içinden geçiyoruz. Sonra bir tepe üstünü aşıyoruz, bir virajı dönüyoruz ve önümüzde yeni bir problem. Onu da çöz, geç diğer manzara. Bu şekilde bir dizi problem çözerek ilerliyoruz yolda. Iron Butt gibi çok üst düzey bir sürüşü yapabilmek için bu problemleri çok az eforla çözüp yola devam ediyor olmamız lazım. Sadece güvenli olmak değil ileri sürüşün niteliklerinin dördünü de gösteren bir sürüşü çok da zorlanmadan sergileyebiliyor olmak lazım.

    4S: Safe, systematic, smooth and (the correct use of) speed
    Güvenli, sistemli, pürüzsüz ve hız(ın doğru kullanıldığı)

    Az zamanda bu kadar çok yol yapmak, % 100 güvenli durumlarda hız limitlerinin aşılması anlamına da gelecek muhtemelen. Bu hızlarda ilerleyip problem çözerek ilerlemenin sürücüyü yoramaması için sürücünün çok üst düzey bir sistemli sürüş becerisine ve tecrübesine sahip olması lazım. Yani bir IAM, RoSPA veya Diamond ileri sürüş testinden geçmiş olmak, bu düzeyde bir kullanımla bir süredir yol yapıyor olmak gerekli. Kişi hiç yol eğitimi almamışsa veya bir iki yol eğitimi ile Iron Butt olmaya çıkmak işi çok sert yerinden zorlamak gibi olur bence. Profesyonel bir eğitim ve antrenman almadan boks unvan maçına çıkmak gibi tehlikeli olabilir, çok dayak yenebilir.

    İki kişi olmanın birçok avantajı olur elbette. Ama sanırım Iron Butt’da çok önemli olan bir konu ise vazgeçmek. İşi gereği arabayla günde 1000 km ve daha fazla yolun kendisi için sıradan olan bir arkadaşım bir ara sürüşünde menzile varmasına 10 dakikalık yolu kalmışken arabayı kenara çekip uyuduğunu söylemişti. Bu gibi bir vazgeçme kararını verebiliyor olmak çok önemli bence. Yol Sanatı kitabında red mist diye geçen bir tabir var. Biz yolculukta ilerledikçe gözümüzü artık bir yol hırsı bürüyor. Şuraya da varalım, orayı da geçelim şu saat olmadan şuraya da varmış olalım derken ilk önceliğimiz sürüşün kendisi değil de varmak olmaya başlıyor. Bu da bizim güvenliğimize önemli bir tehdit oluşturuyor. Iron Butt sürüşünde bu red mist zaten sürüşün en başında, işin doğasında var. Bu nedenle menzile ne kadar yakın olursak olalım, gerektiğinde vazgeçebilmek çok önemli. Ama iki kişi olmak bu vazgeçme kararını bireysel olarak vermeye engel olacaktır. İki sürücüden birisi kişisel limitini doldurmuş ve artık aslında bırakması gerekiyorken diğerine uymak baskısı yüzünden bırakmak kararını vermesi zor olacaktır.

    Amerika’nın trafiğinde, yollarında Iron Butt olmak ile Türkiye’de Iron Butt olmak arasında büyük bir zorluk farkı olduğunu Volpara ile bir söyleşisinde bu Iron Butt derneğinin bir yetkilisi ifade etmişti. Burada bu iş zaten yeterince zor bir de R1200GS, Super Tenere gibi konforlu bir motor olmadan bunu denemek olayı zorlaştırmanın bir başka faktörü. R1200GS ile herkes yapar düşüncesi de bence yanlış. R1200GS ile de her sürücü yapamaz. Hatta çok çok çok azı yapabilir.

    Sözün özü Iron Butt, 'buduna güvenen borazancı başı'dan ziyade “IAM testini geçen yıl Tiger 1200 Explorer motorumla geçtim. Test sonrasındaki bir yılda 20 bin km yol yaptım.” diyen sürücülere daha uygun bir aktivite gibi duruyor.
    sdt, Alpbatur, Guven ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  5. #25

    Üyelik
    11 Haziran 2015
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Suzuki DL 650 Vstorm (2004)
    herkes güzel dileklerini sunmuş, ilgilendiğiniz için teşekkür ederim. özellikle zaferce hocam yazınızı 2 3 defa okudum. bütün olasılıklar üzerine düşünüp yola çıkmayı düşünüyorum. son 300 500 km kalmadığı sürece kendime güvenmediğim anda zaten bırakır tur olarak devam ederim yoluma ama son km lerde sanırım durmam yoluma devam ederim. bunların hepsini en ince ayrıntısına kadar hesaplayıp buraya güncel düşüncelerimi yazacağım.

  6. #26

    Üyelik
    17 Aralık 2012
    Şehir
    Ankara
    Alıntı zaferce adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Iron Butt ...
    Bu yazıdaki yazım yanlışlarını düzeltip, bir kaç müdahale ile cilaladım. Linkleri de ekleyip worpress sayfama yerleştirdim. Oradan okumak isteyenler buradan göz atabilir.

    Alıntı schizo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    herkes güzel dileklerini sunmuş, ilgilendiğiniz için teşekkür ederim. özellikle zaferce hocam yazınızı 2 3 defa okudum. bütün olasılıklar üzerine düşünüp yola çıkmayı düşünüyorum. son 300 500 km kalmadığı sürece kendime güvenmediğim anda zaten bırakır tur olarak devam ederim yoluma ama son km lerde sanırım durmam yoluma devam ederim. bunların hepsini en ince ayrıntısına kadar hesaplayıp buraya güncel düşüncelerimi yazacağım.
    Hadi hayırlısı.

  7. #27

    Üyelik
    19 Ocak 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Kawasaki Ninja 250 sl gitti MT 25 geldi
    Niye bu kadar risk alıyorsunuz hayatınız değersiz mi kime neyi kanıtlamaya çalışıyorsunuz. Bence çok saçma bir şey.
    TimFx bunu beğendi.

  8. #28

    Üyelik
    17 Aralık 2012
    Şehir
    Ankara
    Neden?

    Bence harika bir soru. Bu soruyu Paolo Volpara güzel ele almış. Cevabını iki başlıkta toplamış. Birisi kurumsal diğeri bireysel anlamda. Kurumsal olarak Everest'e neden çıkılıyorsa, Ay'a neden gidiliyorsa, her hangi bir spor dalında çok iyi olmak için neden çok çabalanıyorsa o sebepten diyor. Bu türden bir neden sorusunun insanlığın gelişimine engel olacağını ifade ediyor.

    İkinci cevap ise bireysel düzeyde. Son iki yılda 5000 km'yi 5 günde sürmeyi denemek üzere iki kere yola çıkıp üçüncü günde "Neden?" sorusuna takılıp bitiremeyen biri olduğunu hatırlatıyor. Yapmamak için iki gerekçe ekliyor: Yolların durumunun kötü olması ve gereksizce yerleştirilen radarlar. Erimiş asfaltta gitmek ve koskoca bir hiçliğin ortasında uzayıp giden geniş, düz yolun sonunda bekleyen polis tarafından 61 ile gittiği için ceza ödemek keyifli şeyler değil. Aynı zamanda küresel ısınma ve kirlilik kaygıları da bunca parayı ve zamanı gelişmeye ve öğrenmeye harcamak yerine bu amaçsız sürüşe harcamayı zorlaştırıyor. Volpara bu gibi uzun bir sürüşü planlayan insanlara şu iki noktayı önemle düşünmelerini öneriyor:

    1. Neden sorusuyla ciddi anlamda yüzleşin ve gerçekten ikna edici bir cevap bulamazsanız üzülmeyin, yalnız değilsiniz. Daha sağlam gerekçeli bir aktivite yapmayı düşünün. Motora binip uzun zamandır ziyaret etmediğiniz büyüklerinizi ziyaret etmeye gidebilirsiniz mesela.

    2. Fiziksel ve zihinsel kondisyonunuz, sürüş becerileriniz çok üst düzeyde değilse uzun mesafe sürüşü yapmayı aklınızdan bile geçirmeyin. Bunu sağladığınızı düşünüyor olsanız bile karşılaşacağınız yolların durumunu düşünün: Mıcırda sürmeyi sever misiniz? Muhtemelen sevmezsiniz. Boğaz'da kısa bir sürüş size yetecektir.

    Metnin orjinali için 93 sayılı Mart 2009 OMM Bülten'de yer alıyor. Hatta ben metni şuraya alayım da sonradan bakması kolaylık olsun.

    As any question starting with “Tell me” the answer is not so easy nevertheless urgent. I will divide my answer in two levels: personal and institutional.

    At personal level, reaching 64 years in few days, I simply answer that there is no more fun for me in covering long distances for the sake of it. I tried in the last two years of completing a 5000K in 5 days (120hours) and I failed always on day three killed by an internal questions “why”. Furthermore two additional elements discouraged me in recent times: the state of Turkish road rapidly deteriorating everywhere (the new roads too are badly paved) and the obsessive presence of police in places where no apparent risk has to be monitored. 20 K of liquid asphalt or being stopped in 6 kilometer deserted stretch for doing 61 KpH is not fun in any book. The economical and ecological climate pushes my mind as well: why spending so much money for a senseless ride? Why not use time and money for better goals, for growing and improving?

    But then at institutional level one should consider that the question “why” will stop the best of humanity. Why searching for Americas or flying to the Moon? Why climbing the Everest or searching for the sources of the Nile? Why racing in Formula one? Why watching television? Why working hard for education? Why cheating on wife/husband? Most of the sports have no “why” What is the pleasure to cover 58 laps of a circuit in Monza without seeing the Chapel of Theodelinda and the Iron Crown of Lombardy just few hundreds eters away? What the intelligence and joy in spending hours in the mud if Igualada (Enduro Grand Prix of Spain) taking bikes where bikes are not supposed to be and missing the Monastery of Montserrat just 17.5 K away? For a swimmer, what is the pleasure of covering kilometers in Manchester pool for the world championship without seeing Castlefield, the Roman era fort of Mamucium, just meters off-pool?

    The question “why” has an answer in the geniality and the stupidity of the humans, it is probably a not-existing question. (See the Zen theory above) Still I personally agree on two
    key points to seriously meditate before engaging in any long ride:

    * Face the “why” and if you do not find a good personal answer do not worry, you are in good company. Stop thinking LDR and do some more justifiable activity. (Use the bike to ride and see your mother or grandmother that you are not visiting for such long time).

    * Do not even think of LDR unless you are competent in riding and fit in body/mind. Unless you can do it “without thinking” And when you decide to go, consider once more the roads
    ahead: do you really like gravel? Guess not and a ride along the Bosporus will do it.
    Guven ve mombohunter bunu beğendiler.

  9. #29

    Üyelik
    11 Haziran 2015
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Suzuki DL 650 Vstorm (2004)
    öncelikle şöyle söyliyim kimseye bişey kanıtlama çabam yok, zaten benim 24 saatte yaptığım 1700 km neden sizin umurunuzda olsun? zaferce hocam yine çok mantıklı bi şekilde alıntı yaparak cevabı vermiş, daha doğrusu cevabı olmayan sorunun açıklamasını yapmış, saolsun.
    insanların bu hareketi yapmalarının 100 lerce farklı nedenleri olabilir, hayatında unutamayacağı bir deneyim yaşamak olabilir, hayatı boyunca hiç bir boku tam olarak becerememiş birinin kendini kendine kanıtlaması olabilir, hayatında herşey çok ters gidiyordur kafasını fazlasıyla dağıtmaya ihtiyacı olabilir vb. nedenler çoğaltılabilir. sürüşüne, reflekslerine, uzun yolculuklarındaki kondisyonuna güveniyorsan gidersin, güvenmiyorsan gitmezsin, ha güvensen de gitmeyebilirsin. bu tıpkı ben bu işi yapınca kimsenin uzvunda olmayacağı gibi yapmamam da kimsenin uzvunda olmıcak o yüzden çok da şeyapmamak lazım. enine boyuna düşünülmesi hesaplanması gereken bi durum, öyle de yapıcam. saygılar.
    Riptalon bunu beğendi.

  10. #30
    Machair - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2014
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Honda VFR 800X 2018
    Açıkçası başlığı görünce hem şaşırdım hem sevindim. 3 sene önce içimi kemirmeye başlayan bir olgu idi Iron Butt. Geçen seneden beri kafama koydum. Hatta geçen sene yaptığım 5250 km 13 gün süren Karadeniz turumdan da pay çıkardım. En sonunda Sıtkı Abi'ye yazdım bilgi almak için ve aynı zamanda şans eseri yetkili ile tanıştım. Geçen ay itibari ile başvurumu yaptım ve 2 hafta önce rotam onaylandı. Bir sorun çıkmaz ise 24 Haziran Cumartesiyi 25 Haziran Pazara bağlayan gece sabaha karşı 04:00 te marş basacağım. Daha önce Honda GS2 ve GS3 eğitimi almıştım. Yol öncesi OMM Ara Theory ve Ara Control eğitimlerine de katıldım. Bütçe yüzünden geçen haftaki Ara Road eğitimine katılamadım. Kendi sürüşüm için bilgiler;

    Motor: Yamaha XT660Z Tenere 2015
    Ehliyet 13 yıllık, eğitimler yukarıda.
    Rota:

    https://goo.gl/maps/xJTzL73nwr52

    Bayram tatilini Gaziantep'te arkadaşımda geçireceğim. Dönüş Akdeniz sahilleri üzerinden kamp atarak 3-4 günde olacak. Sosyal medyayı sevmiyor olmama rağmen sırf bu iş için Instagram hesabı açtım. Umarım her şey yolunda gider de Iron Butt hazırlıklarımı, maceramı ve sonrasında yaptığım geziyi burada paylaşabilirim.
    Guven bunu beğendi.

  11. #31

    Üyelik
    11 Haziran 2015
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Suzuki DL 650 Vstorm (2004)
    geldiğinde anlatıcak çok şeyin olcak ve ben seni bol bol rahatsız etmek zorunda kalıcam gibi gözüküyor. rotan çok güzel umarım sorunsuz bitirirsin. tekerin düz bassın hocam.

  12. #32
    ozgurOdun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ağustos 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    ktm duke 390
    takipteyim, hikayelerinizi bekliyor olacağım.

  13. #33

    Üyelik
    15 Aralık 2014
    Şehir
    Isparta
    Motosikleti
    Yeşil Kubazaki CR1
    Kendi mikrokosmosumdaki Iron Butt serüvenim Isparta - Nazilli arasını Burdur üzerinden gitmekti.

    Harikaydı!

    Bu arada sayın guven61 arkadaşımızın sertifikalı Iron Butt'çı olduğunun altını çizmekte fayda var.
    İlk sayfada verdiği linkteki başlığın 3. sayfasında görülebilir guven61 Iron Butt sertifikası: http://www.motosiklet.net/forum/etki...-2014-a-3.html

    24 saatte 1600 km! Kutlarım!
    Guven bunu beğendi.

  14. #34
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    18 Nisan 2017
    Şehir
    Manisa-İzmir
    Motosikleti
    Honda CRF 250L
    Tek silindir makinayla uzun yolmu yapılır? demirden değil, çelikten toton olsa yine yapamazsın.

  15. #35
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Kamyonla izmir erzurum hattında çalışırdım. Molasız 24 saat 1500 km ama motorla 50 kmde bi sigara molası veririm. Benim biç yapamayacağım bi iş bu

  16. #36
    acemi60 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ekim 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha X-City 250
    Iron Butt'u motosikletle uzun sürüş yapmak için mantıklı bir neden olarak göremiyorum. Göze alınacak tehlikelere değer mi acaba? Yorulduğunuzu farkederseniz güzel. Ya farkedemezseniz. Bir kere motosiklet kullanırken böyle bir tehlike yaşadım. Görüntü geldiğinde(ya da gözlerimi açtığımda) yavaş yavaş sol şeride doğru gidiyordum. Görüntünün gittiği zaman ne kadar bilmiyorum. Bu süre içinde kaza yapmamam bir mucize. Halbuki hiç bir enerji düşüşü hissetmemiştim. Trabzon-İstanbul sürüşünde Bolu'ya geldiğimde artık düz bir hat üzerinde ilerleyemediğimi farkedince konaklamaya karar vermiştim. Bence mesafeleri aşama aşama büyütün. But-mut hikaye. Sağlığınızdan, canınızdan önemli hiç bir şey yok.

  17. #37

    Üyelik
    28 Temmuz 2016
    Şehir
    afyonkarahisar
    Motosikleti
    CRF 1000L Africa Twin
    Hocam tecrübelerinizi paylaşmanızı sabırsızlıkla bekliyorum. Önceliklr kazasız belasız tamamlamanız dileğiyle.
    Benim de bir iron butt hayalim var ama şu an uygun zaman değil benim için. Naçizane birkaç tavsiye vereyim.
    Rotanız üzerinde iyi çalışın. Mümkünse tamamen duble yollar üzerinden bir güzergah çizin. Karayolları genel müdürlüğü web sitesinde güncel olarak yol çalışması olan noktalar her daim bulunur. Orayı iyi inceleyin bence. Rotayı da ona göre belirlemeniz faydanıza olur.
    İkinci nokta ise şu: trafik kazalarının çok büyük kısmı yolun son üçte birlik kısmında yaşanıyor. Yani son 300-400 km'ye iyi dinlenmiş olarak girmeye çalışın.
    Şimdiden hayırlı yolculuklar.

  18. #38
    Ahmet Turan Peker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    honda nc 750 x dct vstrom dl 650 xmax 250
    But unu bilmem ama sabah istikamet Sivas 865 km 12 saat sürmüştü daha önce. Bakalım yarın nasıl olacak
    Butu korumak için petli bisiklet şortu ve tabii ki airhawk var 😁😁😁motor nc750 dct

  19. #39

    Üyelik
    03 Haziran 2017
    Şehir
    Fethiye
    Motosikleti
    Yuki Gusto 50cc
    Hocam merak ettim, ne oldu bu sizin deneme işi? Forumda yeniyim, başka bir konuda paylaşılmışsa da bilmiyorum..

    Alıntı Machair adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Açıkçası başlığı görünce hem şaşırdım hem sevindim. 3 sene önce içimi kemirmeye başlayan bir olgu idi Iron Butt. Geçen seneden beri kafama koydum. Hatta geçen sene yaptığım 5250 km 13 gün süren Karadeniz turumdan da pay çıkardım. En sonunda Sıtkı Abi'ye yazdım bilgi almak için ve aynı zamanda şans eseri yetkili ile tanıştım. Geçen ay itibari ile başvurumu yaptım ve 2 hafta önce rotam onaylandı. Bir sorun çıkmaz ise 24 Haziran Cumartesiyi 25 Haziran Pazara bağlayan gece sabaha karşı 04:00 te marş basacağım. Daha önce Honda GS2 ve GS3 eğitimi almıştım. Yol öncesi OMM Ara Theory ve Ara Control eğitimlerine de katıldım. Bütçe yüzünden geçen haftaki Ara Road eğitimine katılamadım. Kendi sürüşüm için bilgiler;

    Motor: Yamaha XT660Z Tenere 2015
    Ehliyet 13 yıllık, eğitimler yukarıda.
    Rota:

    https://goo.gl/maps/xJTzL73nwr52

    Bayram tatilini Gaziantep'te arkadaşımda geçireceğim. Dönüş Akdeniz sahilleri üzerinden kamp atarak 3-4 günde olacak. Sosyal medyayı sevmiyor olmama rağmen sırf bu iş için Instagram hesabı açtım. Umarım her şey yolunda gider de Iron Butt hazırlıklarımı, maceramı ve sonrasında yaptığım geziyi burada paylaşabilirim.

  20. #40
    EldekiDebryj - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2014
    Şehir
    -
    Motosikleti
    DUKE 200
    Hakikaten yolu bitirebildi mi acaba? Banada cok anlamsiz geliyor. Bu işin sonunda "çok keifliydi, eğlendim." Diyebilen var mi? Varsa nesi güzeldi.
    Motosikletle yol yapmak keyiflidir ama bu butt işi bildiğin durduk yere kendine eziyet etmek.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)