Motosiklet hayalimi gerçekleştirdim, 3. günümde kaza yaptım.
Reklamlar
-
20 Haziran 2017, 01:47
#1
İyi geceler arkadaşlar, daha öncede bir konu açmıştım bu forumda motosiklet alacağımla ilgili. Herkes japon almamı önermişti bende başlangıç için cb125e aldım koruma demiri, fren ve debriyaj önü korumaları, selesiyle beraber 6300e patladı bana. Ekipmanımıda eksiksiz almıştım ancak sitenin içinde alışma amaçlı turladığımdan giymiyordum. 2 gün boyunca saatlerce dolaştım gaz tepkimelerine dur kalklara dönüşlere alıştım vücudum gibi kullanmaya başladım motoru, 3. gün dümdüz yolumda giderken kara cahilin teki arabasıyla sağına soluna bakmadan aniden önüme çıktı ara yoldan. Panikle ön frenle debriyajı aynı anda dibine kadar sıktım arka fren aklıma bile gelmedi. Motor beni fırlatıp ayağıma düştü ayağım ezildi (yürüyüşüm eski haline döndü sadece yarası kaldı birşeyim yok).
Şimdi size 2 sorum var;
Motorun fırlatmaması için böyle durumlarda arka freni mi sıkmam gerekiyor? Ve orda debriyaja basmam hata mıydı?
Motorumda oluşan hasarlar : Ön far çatlak, gaz şeysi 1 cm kadar boş dönüyor ondan sonra gaz vermeye başlıyor, ayak koyma yeri 1-2 cm kadar arkaya kaydı yamuldu, direksiyonu çevirirken teker gıcırdıyor. Serviste ne kadar masraf çıkar ortalama?
Okuyan ilgilenen herkese şimdiden teşekkür ederim, lütfen acemi olduğumu 3 günlük motorcu olduğumu göz önüne alarak yorum yapın
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:46 ----------
Fırlatmak yazmışım kaymaması için olacaktı pardon*
Reklamlar
-
20 Haziran 2017, 01:49
#2
abi valla ben ilk aldığım akşam bayırda basamadım arka frene yapıştık yere ilk günden debriyaj maneti kırdık
-
20 Haziran 2017, 01:54
#3
Selim Aydın adlı üyeden alıntı
abi valla ben ilk aldığım akşam bayırda basamadım arka frene yapıştık yere ilk günden debriyaj maneti kırdık
Arka freni sıksam kaymaz mıydı yani?
-
20 Haziran 2017, 02:19
#4
http://www.motosiklet.net/forum/alpaslan-kuzucan/29411-motosiklet-fren-teknigi.html
-
20 Haziran 2017, 02:39
#5
Arka ve önü kombinleyip ikisini de kullanacaksın her zaman ve gidonu düz bi şekilde sıkıca tutmaya özen göstermelisiniz, yanlışım var ise üstadlar bilgilendirsin...
-
20 Haziran 2017, 02:43
#6
Dostum geçmiş olsun, şimdi araçla aradaki mesafe vb birçok kriter var .On arka birlikte kullanman( genel anlamda) iyi olurdu.Yavas hızlarda fren çalış sonra hızı yavaş yavaş artırıp çalış.Asla araçlara güvenme seni görmezler ve umursamazlar.
-
20 Haziran 2017, 02:49
#7
Gidonu çok sıkmak yanlış olur döndüremezsin farkında olmazsın gidon dönmüyor gibi gelir. Motora iyice trafiksiz alanda alışın , daha sonra duruş kalkış tepkilerine bakın , arka freni motoru yavaşlatmak için , ön freni durdurmak için kullanın. Arka zaten isteseniz de motoru durdurmaz . Frenleri kombine ederek kullanmaya çalışın . Düz asfaltı iyi yolda hızlanıp iki frenide kombine ederek , arkayı ve önü kitlemeyecek kadar sert , fren mesafesinide uzatmayacak kadar yumuşak sıkın fren manetlerini ve en güvenli duruşunuza alıştırın kendinizi. Yeni başlayınca panikle ön freni garç diye dip sıkınca ön teker kitliyor ve ön teker kitledimi oyun bitiyor malesef.
Küçük cc ile başlayın denilmesinin sebebi trafiği daha iyi okumaktır. Hangi araç ne yapacak önüme ne çıkacak hepsini iyice anlayabilmek için küçük cc motor tavsiye ediliyor . Büyük geçmiş olsun allah beterinden korusun masraflar halledilir size birşey olmasın Benim motorda en sevdiğim özellik kombine fren sistemi olması , yani arkayı sıktığımda ön frenide kendi sıkıyor daha güvenli duruş sağlıyor ))
-
20 Haziran 2017, 03:34
#8
Masraf bişey çıkmaz kardeşim 150 200 lira bişey çıkar taş çatlasın. Önemli olan alıştırma yaparken de ekipmanını giy. Zaten burada gerekli ekipman acemisin düşme ihtimalin daha yüksek
-
20 Haziran 2017, 05:13
#9
Süleymantnz adlı üyeden alıntı
Masraf bişey çıkmaz kardeşim 150 200 lira bişey çıkar taş çatlasın. Önemli olan alıştırma yaparken de ekipmanını giy. Zaten burada gerekli ekipman acemisin düşme ihtimalin daha yüksek
Cb125e sadece ayna seti 120 lira.Yan sanayi malzeme kullanırsan uygun fiyata halledersin.Saydıklarını düşününce orjinal parçalarla 400,500 bandında yada biraz daha fazla bir fiyat çıkması muhtemel.
-
20 Haziran 2017, 05:37
#10
ama söylediği sadece far kırık önemli gözüken
-
20 Haziran 2017, 05:56
#11
Ayni kasayi ben yaptim ama frene basmak dahi mumkun olmadi zaten adam vurdu bana da far kirik,sag sol manetler vs derken 2000 tl hasar var serviste sadece far siperlik,kafaya 1100 tl cikardilar ybr 2014 model gecmis olsun
-
20 Haziran 2017, 05:58
#12
Kendi kendine ogrenmeye israr etme egitime git bisiklete benzemez motor...
-
20 Haziran 2017, 06:21
#13
-
20 Haziran 2017, 09:15
#14
-
20 Haziran 2017, 09:25
#15
Peki kazaya sebep olan araç söförü masraflari uslenmedimi yoksa kendini hakli mi çikardi
-
20 Haziran 2017, 09:32
#16
vücudum gibi kullanmaya başladım motoru
kendini kandırdın sonuç bu oldu. şu an motosiklet kullanmayı bilmiyorsun. kendin de öğrenememişsin demek ki düşmüşsün. o yüzden bir bilenden eğitim alman gerekiyor.
bazı insanlar yeteneklidir bazıları zekidir bazıları ise eğitim alması gerekir. 3. günde kaza yapman 3. günde kaza yapacak kadar risk alarak sürdüğün anlamına gelir.
bunun da temelde 2 sebebi olabilir. ya risk algısında problem var , cahillikten ötürü.
ya da risklerin farkında olup kendine gereksiz güven var , cahil cesareti.
sonuç: kendin becerememişsin eğitim al.
-
20 Haziran 2017, 09:34
#17
Sadece Arka Fren : Yavaşlatır
Arka ve Ön Fren Birlikte: Durdurur
Sadece Ön Fren : Takla Attırır
-
20 Haziran 2017, 09:44
#18
Motor sürmek tecrübe ister ön fren takla attırma olasılığı vardır dikkat etmelisin honda gibi yerlerden eğitim alabilirsin geçmiş olsun.
-
20 Haziran 2017, 09:48
#19
böyle dene yanıl sistem olmazki eğitim şart geçmiş olsun...
-
20 Haziran 2017, 09:50
#20
Hiçbir yerden aniden araba çıkamaz. Araba çıkabilecek yer öngörülememiştir. Veya yanlış yere bakılıyordur.
Hiçbir motosiklet üzerinden adam fırlatmaz. Yanlış bir hareket yapılmıştır.
Ön ve arka fren her daim aynı anda kullanılmalıdır. Belki abs olmayan motorlarda, yokuş inişlerde arkaya daha az basılabilir ama yine arka da kullanılır.
Motorunuzda 1.000 TL kadar hasar çıkabilir.
Hayatta en pahalı şey tecrübedir. 300-400 lira verip o da olmadı, bedavaya eğitim veren Touring den eğitim almanız iyi olacaktır.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)