Motosiklet hayalimi gerçekleştirdim, 3. günümde kaza yaptım.
Reklamlar
-
20 Haziran 2017, 09:54
#21
Bu yaygın sıkıntı aslında fiziksel beceri veya frenin nasıl yapılacağını bilmek meselesi değil aslında. Bakış açısı. Motosiklet sürmenin sadece motosikleti yönlendirme ve durdurma ile ilgili olduğu yanılgısı. Yol eğitimlerinde öğretilen şeyleri bir süredir araba kullanan herkesin biliyor olduğunu zannetmek veya sadece yolda sürüş tecrübesi arttıkça bunların kendiliğinden gelişeceğine inanmak hatası. Kazaların sebebinin hep sürücü dışındaki faktörler olduğuna inanmak.
Darkcity2000'ün dediği gibi bu işi ciddiye alıp güzel bir başlangıç eğitimi almak lazım. Kişinin kendi motosikletiyle aldığı ve yol sürüşünü de içeren bir başlangıç eğitimi programı çok daha verimli olacaktır. Seçmek için şuradaki listeye göz atılabilir.
Bu arada, arka fren yavaşlatır da yürüme hızının üzerindeki hızlarda yavaşlamak için sadece arka freni kullanmak fren balatası eskitmekten başka işe yaramaz. Doğru devirde olmak sayesinde gaz kolunu kapatmakla birlikte motorun yavaşlamasını kullanmayı öğrenmek lazım. Gaz kolunun yetmediği durumlarda iki freni birlikte kullanarak yavaşlamak gerekli.
Reklamlar
-
20 Haziran 2017, 09:59
#22
Bi kaç tur atmayla motosikletle öyle bütünleşmiş gibi olman zor 5-10 bin km kendine zaman ver acele etmeden ekipmanlı olarak trafiğin olmadığı yerlerde takıl
Durmak için en iyisi ön arka freni birlikte sıkmak kombine yapmaktır
-
20 Haziran 2017, 10:02
#23
Scooter'ların en iyi yanı da bu, panik halinde bilinçsizce ön-arka frene birlikte basıyorsun, bu da bazan hayat kurtarıyor. Vitesli motorların fren olayına 30 senedir gıcığım, insan doğasını çok zorluyor.
-
20 Haziran 2017, 10:10
#24
hatayı motosiklette bulmayın
-
20 Haziran 2017, 10:27
#25
Geç kalmışım herşey söylenmiş.
Aramıza hoş geldin, Geçmiş olsun, en büyük kazan bu olsun.
Cana gelecek mala gelsin.
Bir söz var;
Düşmemiş motorcu yoktur, henüz düşmemiş motorcu vardır.
Özetle :
1. 3 günde öğrenemezsin
Doğuştan yetenekli olmadığını ya da bir çeşit reenkarnasyon yaşamadığını varsayıyıorum
2. Arabalar genelde aniden çıkmaz, arabanın çıkma ihtimali olan yere bakamamış olabilirsin.
Youtube da kaza videolarını izlersen aslında çoğu zaman motor kullanan kişilerin yaklaşan tehlikeyi gözardı ettiğini görürsün.
Aşırıya kaçmadan bu vidoeları izlemek bence faydalı, kendine dersler çıkarabilirsin.
3. Eğer arabaya çarpmadan düştü isen muhtemelen aşırı panik yapmışsındır, durabilecek ya da manevra yapabilecekken düşmüşsündür
bunu ancak eğitim ve pratikle öğrenebilirsin. Motorunun ve kendi kapasitenin farkına varıp ona göre sürmek gerekir.
4. Ön tekeri kaybedecek kadar freni sıkarsan (ABS de yoksa) her türlü düşersin, dozlamayı ve kombine etmeyi öğrenmen ve tecrübe etmen gerekir.
Bu da 3. madde gibi eğitim ve pratik ile çözülür.
5. Doğru fren tekniği ve ani fren tekniği ile ilgili eğitimler var ve bu konuda ekoller var. Debriyaja basmak Japon ekolüne göre yanlış iken Avrupa ekolüne göre doğru (doğru hatırlıyor isem tabi). Bunu eğitimden başka oturtman zor.
Sonuç : Mümkünse zaman ve bütçe ayır ve bir eğitim al.
Tekrar geçmiş olsun.
Hamdım, piştim, hala hamım.
-
20 Haziran 2017, 10:35
#26
Keşke bu hayalini gerçekleştirmeden önce bir eğitim alsaydın şu an bu konuyu açmana gerek olmayacaktı. 3 günde kendi kendine ne öğrenebilirsin ki?
Hala geç kalmış sayılmazsın ver parasını iyi bir eğitime git. Kendim pratik yaparım site içinde motorla tek vucut oldum dersen sonuç yine bu olur.
-
20 Haziran 2017, 11:01
#27
Almış olduğum kapalı alan motosiklet eğitiminin en akılda kalıcı ve hayat kurtarıcı bilgisi panik fren ve kaçış manevrasıydı. Sizin vakada yapılması gereken debriyajı çekmek, klasik tabirle limon sıkar gibi ön freni sıkmak, ön frenle eş zamanlı arka frene basmak ve başı dik tutmaktı. Bütün bunlar yapılırken de alt bedeniniz motoru kavrar şekilde sıkı haldeyken üst bedeniniz adeta patates çuvalı gibi gevşek olmalı. Gidonu kesinlikle sıkı sıkı tutmamalısınız. Muhtemelen zaten gidonu çok sıkı tutuyordunuz. O panikle gidonu ve ön freni çok sıktığınız ve bakışınızı yere çevirdiğiniz için düştünüz. Şu ana kadar saydıklarım o duruma düşüldüğünde kurtarıcı hamleler. Bunlardan daha da önemlisi doğru bakış, çevre ve yol şartlarını iyi okuyabilme, doğru konumlanma ile acil durumun oluşmasına müsaade etmemek.
Bütün bunlar önce eğitim sonra da eğitimde öğrendiklerinizi tatbik ederek kalıcı hale gelebiliyor. Mutlaka bir eğitime katılın. Geçmiş olsun.
-
20 Haziran 2017, 11:05
#28
Abs li motosiklet al.Düşmezsin
-
20 Haziran 2017, 12:14
#29
Ehliyet kursunda Mt 07 sürerken, sahibi arkadaş göstermişti, iki parmağın devamlı ön frende olsun diye, sanırım bunun sebebi panik anında ön frene fazla baskı yapmamak.
Tecrübeli arkadaşlar cevaplarsa sevinirim, aynı durumda Abs olsaydı yine bu kaza yaşanır mıydı?
Sanırım Abs gerçekten gereklilik ve bu yüzden yeni motosikletlerde zorunlu artık EURO 4.
-
20 Haziran 2017, 12:26
#30
ön arka freni kombine sıkma olayını herkes yazmış ama o an acaba gazı bırakmamış/bırakamamış olma ihtimaliniz varmı?
-
20 Haziran 2017, 12:29
#31
Geçmiş olsun kardeşim. Eğitim önemli. Daha yeni başladıysan, bütçenden ne yap et ayır ve eğitim al mutlaka. Eğitimi de sertifikalı düzgün bir yerden almanı tavsiye ederim. Fren nasıl yapılırın cevabı karışık bir mesele. Frenden önce gözlem ve bakışların önemli olduğunu bil mutlaka. Gözlem yapma ve öngörü yeteneğini geliştirirsen zaten panik frene de hiç ihtiyaç kalmayacak. Fren konusu, o anda bulunduğun hız, nokta, tehlikeye olan mesafe, virajda olup olmaman, zeminin asfalt mı mıcırlı mı ıslak mı olduğu gibi bir çok şeye göre değişir. Gerisini eğitimde hoca anlatır zaten
-
20 Haziran 2017, 12:52
#32
Gaz kolundaki boşluk kolaylıkla ayarlanabiliyor.
Hiçbir şeyi sökmene gerek yok. Elcikten çıkan telin elciğe bağlandığı noktayı tut. Telin üzerindeki yumuşak lastiği katlayarak sıyır. Birbirine yapışık 2 cıvatayı çevirerek gevşet. Sonra uzun olanı çevirerek gaz telindeki boşluğu ayarla. Cıvataları birbirine dayayarak sık(bunu yapmazsan ayar tutmaz zamanla gevşer). Sonra yumuşak lastiği geri kapat.
-
20 Haziran 2017, 13:30
#33
O arabanın oraya çıkabileceğini önceden düşünüp ona göre hareket etmelisiniz. Öngörü Trafikte motosiklet kullanırken hayat kurtaran bir konudur.
fren konusunda ise arkayı sonuna kadar sikip on fren ile güvenli bir şekilde duracak hıza düştüğünde arka fren dozunu azaltıp artan basınçla on freni sikmalisiniz.
Size önerim trafiği okumaya çalışın ve uzun süre 60kmh hızı geçmeyin. Olabilecek şeyleri önceden tahmin edip ona göre fren yapın veya trafikte ki konumunuzu ona göre ayarlayın
-
20 Haziran 2017, 13:57
#34
Ehliyet kursunda Mt 07 sürerken, sahibi arkadaş göstermişti, iki parmağın devamlı ön frende olsun diye, sanırım bunun sebebi panik anında ön frene fazla baskı yapmamak.
Tecrübeli arkadaşlar cevaplarsa sevinirim, aynı durumda Abs olsaydı yine bu kaza yaşanır mıydı?
Sanırım Abs gerçekten gereklilik ve bu yüzden yeni motosikletlerde zorunlu artık EURO 4.
İlk olarak Mt 07 sahibi arkadaş sana pek de doğru birşey göstermemiş.
Gidonu her zaman tüm parmaklarla kavramak tavsiye edilir, İki parmak alışkanlığı tavsiye edilen bir alışlanlık değildir.
Fren gerektiğinde de tüm parmaklarla frene basmak tavsiye edilir, böylece parmakların arada kalmaz ve daha iyi sıkarsın.
Eğer motorda ABS varsa ki MT07'de var sanırım, Ön freni de arka freni de istediğin sertlikte sıkabilirsin.
Ama etkin bir frenleme için abs'yi devreye sokmayacak sertlikteki son nokta önemlidir, tabi bunu ani frende yapman zor.
Zaten bu nedenle ABS var.
ABS olsun ama o devreye girmeden fren yapabilmek önemli.
Bu konu çok tartışmalı, herkesin kendi doğrusu var.
Piste çıkanlar farklı, endurocular farklı düşünür vs.
Kazayı tam anlayamadığımız için ABS olsa ne olurdu diye değerlendirmek zor
ama en azından ön tekeri kaybetmezdi, muhtemelen de düşmezdi.
Yeni kanun ile yeni motorsikletlerde ABS zorunlu ama uygulama başlangıç tarihini ve detayını bilemiyorum.
Şu an geçiş dönemi sanırım.
Hamdım, piştim, hala hamım.
-
20 Haziran 2017, 14:12
#35
Freni limon sıkar gibi eziceksin çat diye sıkarsan kitlersin.
Ön-arka fren kombini daha sağlıklı.
Debriyaja basarsan motor frenini devredışı bırakırsın yavaşlaman nispeten zorlaşır.
Bi sonraki vites düşük devirde kullanmaktansa bi alt vites orta devirde kullanmak daha çok yardımcı olur yavaşlamanda.
Saniyeler hayat kurtarır.
Geçmiş olsun.
-
20 Haziran 2017, 14:16
#36
Dostum geçmiş olsun öncelikle. En büyük kazan bu olsun.
Kazaya gelirsek. Benim ilk gördüğüm hata şu: Motosiklet 3 günde öğrenilecek birşey değil. 3 günde vücudun gibi kullanamazsın. Hatta hiçbir zaman böyle birşey olmaz. Altınızdaki motorlu bir taşıt ve hiçbir zaman şakaya gelmez. Kendine çok güvenmek kötü sonuçlar doğurur.
Site içinde kullanmakla trafikte kullanmak çok başka şeyler.
Ön freni bir anda sertçe sıkarsanız, bu sırada gidonunuz da dümdüz değilse mahvoldunuz demektir. Gidon düzse de sürat biraz fazla olunca takla attırabilir. Frenleri kombine kullanmak gerekli. "eğer amaç durmaksa" Debriyajı sıkmanız da ayrıca kötü olmuş çünkü motor freninden de faydalanma şansınız kalmamış bence.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)