ben 280 tl ye sigora yaptırdım gayet kolay oldu
ben 280 tl ye sigora yaptırdım gayet kolay oldu
Dostum konuya sığ bakma. Sigortacılık branşlara ayrılır. Örneğin ben oto dışı sigortalar bölümünde çalışıyorum. Adamlar şirket genelinde yıllık genel bir zarar elbette ysaşamıyorlar. Sadece o branşda zarar ediyorlar ve bu öyle es geçilebilecek bir detay değil. Şirketlerin teknik kar zarar tabloları vardır. Sigortalar birliğinin websitesinde de bunu şeffaf bir şekilde paylaşırlar. Sigorta şirketleri oto sigortlarında kasko denen ürün olmasa o branşı kapatsalar yeridir. Geriye dönük 50 yılda falan Türkiye sigorta sektörü hiç de öyle sandığın gibi parlak dönemler falan yaşamadı. Sen İngiltere veya Almanya'da yaşıyorsan onu bilemem. Daha doğru düzgün işleyen bir reasürans yapılanmamız bile yok. Aşağıdaki tabloda TSB'nin paylaştığı trafik sigortalarındaki karlılık verilerini bulabilirsin
http://www.trafiksigortasii.gen.tr/sigorta-sirketlerinin-trafik-policelerinden-zarari
Dostum ben dün yaptırdım sigortam.net ten 10 dakikada yapıldı en uygun fiyati anadolu sigorta verdi 230 tl 10 dk sonra poliçesi mail adresine gönderdiler aldım çıktısını.hiçbir sorun yaşamadım
geldikleri gibi giderler 1918
kardeşim zarar ediyorlarsa kapatsınlar trafik birimlerini. mali tabloları açık şekilde görmeden zarar ettiklerine asla inanmıyorum. araç başına ortalama 300 tl para alıyorlar. Türkiyede trafik sigortası yaptıran araç sayısı 20 milyon 801 bin bu araçlardan günde kaç tanasi kazaya karışıyor dersin. Söyleyeyim hemen yıllık kaza sayısı 183 bin 11 kaba bir hesap ile bu kazaların ortalma maliyetinin 1000 tl olduğunu söyleyebiliriz. bu hesap ile aldıkları paranın yaklaşık 5 de 1 ini kazalar için harcıyorlar. 5de 1 ini de tazminatlar için harcıyorlar. olmazda hadi 5 de 1 ini de çalışanlar için harcasınlar. geriye bu paranın 5'de 2'si kalır.
türkiyede en büyüğünden en küçüğüne hangi işletmenin vergi levhasına bakarsan bak ya zarar yani matahsız gözükür yada yılda 3 kuruş kazanmışlardır. Trafik sigortası şirketler için en güzel vergi kaçırma yöntemi. zarar etmelerine olasılık dahi vermiyorum.
Benelli MC Türkiye FACEBOOK GRUBU
Sigorta şirketleri zarar ediyorsa neden bu kadar çok var diye sormazlar mı?
BİMER arkadaşlar. yazın, verin veriştirin bakın nasıl arıyorlar sonra...
2016 verilerini henüz görmedim ama 2015 verilerini daha önce sigorta tartışmalarında paylaşmıştım.
Trafik sigortasından topladıkları prim 5 milyar, hasar ödemeleri 15 milyar civarıydı.
Yani sigorta şirketleri bu işten fena zarar ediyorlar.
O zaman kapatsınlar gibi bir mevzu da pek kolay değil bildiğim kadarıyla.
Fakat sigorta şirketleri kendi aralarında lisansların iadesini tartışmaya başlamışlar bile.
Şu an tek yapabildikleri acentelere aman benden poliçe kesme diye yalvarmak ve internet bağlantısı üzerinden katakulli yapmak.
Arada poliçe de kesmek zorunda olduklarından şans eseri denk gele bir kaç poliçe kesiyor sonra sistemi tıkayıp engelliyorlar.
Bu işlerin tepeden inme emirlerle olmayacağını daha önce defalarca yazdık sonuç bizi haklı çıkardı.
Bu işin buralara geleceği daha yıllar önce hükümetin ben yaptım oldu anlayışıyla getirdiği bir takım düzenlemelerde belli olmuştu.
Yıllardır tıkır tıkır işleyen sigorta sistemi tökezlemeye başladı.
Vatandaş kendi arasında tutanak düzenlemeye başladığı tarihe denk geliyor bu yazdıklarım.
Yani hasar ve kaza mevzularına polis bakarken bir sorun yoktu.
Ne zaman vatandaş tutanağı kendi tutup sigortayı dolandırmaya başladı işler karıştı.
Sigorta şirketleri muhtemelen eskiden de pek para kazanmıyorlardı ama dolandırılmıyorlardı da.
Diğer sigorta çeşitlerinden kazandıklarıyla gemiyi yürütüyorlardı.
Ama dolandırıcılıkla birlikte zarar büyüyünce işler karıştı.
Devlet ise bu zarara karşı önlem alacağına tepeden baskı yoluyla işleri halledebileceğini zannetti.
Halbu ki sigortacıların zarar ettiği devlet gayet iyi biliyor.
Hatta yukarıda bahsettiğim rakamları açıklayan da devletin kurumu.
Ama populizm yapmazlarsa nasıl oy alacaklar?
Dış güçler,üst akıl,pensilvanya,kılışdar,cehape zihniyeti masallarına bir de benim modifiyeli şahinli bacıma sigorta yapmadılar eklersin hop gelsin cukkalar.
Bu işler devlet müdahale etmeden de düzelir aslında.
1. araba vs kullanmayı milletçe öğrenmemiz gerekiyor. Bu konuda yeteneksiziz ama eğitimle bir şeyler başarabiliriz. Bu sayede daha az kaza yapacağız.Sadece geçen sene 1,5 milyon kaza yapmışız milyarlık hindistan bile bu konuda rakibimiz değil.
2. Dolandırıcılık yapmayacağız. Sigortadan para almak için hasar kaydı var ilanlarındaki şerefsizler var ya. Hah işte o hıyarın yüzünden sen bugün sigorta yaptıramıyorsun.Tabi fatura şişiren servisler vesaireleri yazmama gerek yok.
3. Üç beyazdan uzak duracaz. Beyaz tv,Zekeriya Beyaz,Beyazıt
Ben sadece motosiklet sigortası kesen bir şirketin bu işten para kazanacağını düşünüyorum.
Otomobil ve motosiklet sigortası ayrılır ve bir şirket sadece motosiklet sigortası keserse karlı olabilir.
Çünkü motosiklet hasarları otomobil kadar yekün tutmuyor.
Ayrıca satması zor olacağından ufak tefek hasarları sürücü sigortaya bildirmiyor.
Fakat belki de yanlış hesaplıyorum çünkü benim düşündüğüm gibi karlı olsa illa bir iş adamı oraya da parmak atardı.
Belki de yasal olarak düzenleme gerekiyordur bilemiyorum.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
Sigorta exper birimi oluştursun büyük şehirlerde.Kaza olunca exper gelip raporu tutsun.Olmazmı acaba.Experler motosikletlide olur bu arada.Dolandırıcılığın önüne geçebilirlermi.
Mesela kalabalık bir meydanda yerde para bulsan, "bu para gerçek olsa benden önce biri alırdı, bu para kesin sahte" diyerek almıyor musun? yalnız değilsin. bu duruma iktisatta "rasayonel ahmak" diyorlar. yani fazla rasyonel olduğu için gerçeklikten uzaklaşarak yanlış seçim yapmak gibi bişey.
Trafik sigortası meselesinde işin buraya gelmesinde önemli bir neden de sanırım şirketler tarafından toplu olarak kiralanan araçlar. bu şirket araçlarını kullanan arkadaşlar arabalarını sakınmadan, kaza yapabilirim korkusu yaşamadan araç kullanıyorlar. çünkü sigorta parası da kazanın maddi sorumluluğu da cebinden çıkmıyor. fiyatlar piyasada belirlenirken piyasanın yapısını bozup yüksek fiyat çıkmasının, sigorta şirketlerinin zarar etmesinin esas sebeplerinden birinin bu durum olduğunu düşünüyorum.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)