arkadaşlar herkese merhaba. 1000 cc bir motosiklete iridyum buji, performans hava filtresi ve full headers akropoviç egzos takılırsa ortalama kaç beygir güç katar. şimdiden çok teşekkürler .
arkadaşlar herkese merhaba. 1000 cc bir motosiklete iridyum buji, performans hava filtresi ve full headers akropoviç egzos takılırsa ortalama kaç beygir güç katar. şimdiden çok teşekkürler .
Motosikletten motosiklete değişir o durum hava filtresin den acayip bir hp yükselişi bekleme akra da full sistem olursa iyi bir artış görürsün bunun içinde akrapoviçin sitesine ziyaret et orda her türlü bilgi mevcut.
1 litrelik motorun gücü yetmeyeler için;
İridyum buji +1 beygir
Performans hava filtresi +3 beygir
Akrapoviç egzoz +7 beygir
aynaları sökme +2 beygir
karenajları sökme +1 beygir
motoru pıstırma +4 beygir
Not: Bu değerler 1000cc 4 silindir makina içindir. Diğer motorlar için buna göre oranlayın.
Akrapoviç kendi sitedinde yaklaşık dyno verilerni belirtiyor.
Iridium buji ve hava filtresi kendi başına minimum katkı verir, mevcudun eksiklerini kapatır.
Doğr modifikasyon için 3 ü bir arada ve aktarım - zincir dişli seti - ile yapılmalıdır.
Powercommander takılı mı makinada?Değilse direk onu taktır sonra extra olarak bunları yap.
Bosver onu daha kolay matematikle anlatalim: 15 bin euro 200 beygir veriyor. Napican gerisini?
Açık egzoz her zaman iyi değildir. Bu kesin bir kanıdır ki bilinçsiz yapılan egzoz uygulaması motorun alt devirlerinin daha güçsüz olmasına neden olur. Açık egzoz üst devirlerde kendini belli eder. Motorun üst devirleri daha güçlenir. Motor daha iyi ivmelenir. Alt devirdeki güçsüzlük sorunu için Performans egzoz sistemlerinde ex-up sistemleri kullanılıyor. Mesela en çok elimin altında olan 1000RR için konuşacak olursam, Fabrikanın orjinal aksesuar listesinde olan Akrapoviç Egzoz sistemi motora uygulandığında motordaki Ex-up sistemi bozulmuyor. Alt devirlerde ex-up kapalı olduğu için alt devirler daha torklu oluyor. Belirli bir devirden sonra ex-up açınca motor üst devirlerde daha iyi bir şekilde ivmeleniyor. Bu farkı sayısal olarak söylemek ancak dyno verileri ile olur ama kullanıcıya farkını hissettirdiğini kesinlikle söylebilirim.
Her zaman söylenir. Belki iridyum buji yapılabilecek en basit yükseltmedir. Hava filtresi ile Egzoz üzerinden tam olarak verim alınması isteniyorsa uzman bir tekniker ile birlikte ECU flash veya hava yakıt haritası güncellenmelidir.
Bu değişenler ile 3-4 HP belki artar.
Bunların yanında birde power commander e ihtiyacınız var. Onunla birlikte 20+ hplere çıkılabilir ama motorun ömrü kısalır. Atıyorum makineyi 170hpde kısıtlayan japon mühendis abinin bir bildiği var ki kısıtlıyor. Siz power commander ile kısıtlamayı kaldırınca istenmeyen durumlar oluşabilir.
buji-hava filtresi +0hp +0nm
İnsanları ne güzel yoluyorlar
Yani biraz cağilce olucak ama arka dişliyi küçülterek veya ön dişliyi büyülterek son hızları artıra bilirsiniz motorun torkundan çalararak.
Veya bilen ustalarla yazılımla(Sanırım enjeksiyon beyniyle oynuyorlar) dağa fazla performans alına bilir.
Geçen dağa 95 yada 96 model motora yazılım atıyorlardı youtubede videosu vardı.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)