Naçizhane CBF 250 inceleme, görüş, gezi.
Reklamlar
-
19 Haziran 2017, 00:35
#1
Dostlar, Romalılar selamlar.
Yakın zamanda CBF250 motosikletimi satın aldım. 2007 modeldi ve 21.000 km'de idi. Tebrik ve kutlamalar bölümünde açtığım başlıkta 1-2 kişi motosiklet ile ilgili bilgi vermemi istemişti, onun için naçizhane bilgim ve ufaklığım ile geçirdiğim kısa süreye dayanarak bir inceleme yazısı yazacağım.
Öncelikle teknik bilgiler;
Güç: 249.00 cm3 (15.19 cubic inches)
Motor tipi: Tek silindir, 4 zamanlı
Beygir: 21.45 HP (15.7 kW)) @ 8000 RPM
Tork: 22.00 Nm (2.2 kgf-m or 16.2 ft.lbs) @ 6000 RPM
Kompresyon oranı: 9.3:1
Çap ve Sıkıştırma: 73.0 x 59.5 mm (2.9 x 2.3 inches)
Silindir başına düşen valf: 4
Vites kutusu : 6 Vites
Depo kapasitesi : 16 LT
Yağ kapasitesi : 1.5 LT
Şimdi teknik verileri geçersek şayet, Motosikletimi 21.000 KM'de 51 yaşında bir makine mühendisinden satın aldım, inanılmaz temizlikte olması yaşının fazla olmasını amorti etti diyebilirim. Motosikleti aldığımda o denli orjinaldi ki üzerinde 2007 yapımı Pirelli MT75 orjinal lastik takımı duruyordu, bu sürekli arka kaydırma ve yol tutuş kaybına sebep oldu.
Aldığımın ertesi günü Michelin Pilot Street ön arka lastik seti taktırdım ve motosiklet başka birşeye dönüştü diyebilirim.
Bundan 1-2 gün sonra İstanbul - Marmaris yolculuğuna çıktım.
Yoldan bazı resimler;
Yeni yapılan köprüden geçerken yağmur başladı, s.çtık dedim.
Çünkü kaçıp saklanacağım yakınlarda bir yer yok diye düşündüm. Lastik setine verdiğim 800 TL umarım parasını hakeder diye düşündüm ve ufaktan lastiğin limitlerini denedim, frenaj denemelerimde kayma görmedim, ani manevralarda bir kayma yaşamadım, düz giderken herhangi bir sallanma veya sürüş güvenliğimi riske atacak faktör görmedim, Evet, yağmurda sağlıklı şekilde kullanabiliyordum motosikleti!
Yağmur motorculuğun doğasındandır dedim, durmadım, yoluma devam ettim. İzmire yaklaşınca Allah'a binlerce şükür hava ısındı. Ben bu sırada sürekli otoban kullandım ve sürekli 120 KM/H hızda gittim. Yakıt tüketimim yol boyunca 3.7 LT / 100 KM Civarlarında idi.
Sıcağı görünce ben;
Ve yolun sonuna, Güzel Marmaris'e vardım.
Bu yolculuk boyunca en ufak huysuzluk yapmadı, dile kolay 800 küsür KM yol geldik, yolculuk toplam 14 saat sürdü.
Şimdi motosiklet ile ilgili yorumlarıma gelebiliriz.
Yakıt tüketimi; Bana göre 250CC bir motosiklete göre çok makul bir yakıt tüketimi var, 3.5-4.0 LT ortalaması benim için çok çok çok makul.
Frenaj; Frenaj benim için bir motosikletteki en önemli kuramlardan biridir, hatta bir motorun ne kadar hızlı gittiği değil ne kadar hızlı durduğu benim için ilk plandadır.
Düzgün bir lastik seti ile (Bu mevzudaki Michelin Pilot Street) inanılmaz tatlı bir frenaj kabiliyeti var, ön frenin dozajlaması aşırı aşırı tatlı ve iyi, arka fren ise neredeyse bir disk fren performansı veriyor, kesinlikle fren sistemi güvenli geldi.
Viraj kabiliyeti; Viraj kabiliyeti yine güzel bir lastik seti ile şaşırtıcı derece iyi, biraz daha zorlasam peg'ler yere sürtecek kadar virajlara girdim uzun yolda, tabii ki tavsiye etmem o kadar limitlerin zorlanmasını ama bence motosikletin asıl tadı düz yolda değil virajlarda çıkar
Viraj kabiliyetinin iyi olmasını nispeten kısa aks aralığına (1,370 mm) bağlamak sanırım gayet mantıklı. Bunun yanında süspansiyon sisteminin tam kararında olması buna oldukça büyük bir etken.
Motor performansı; Motosiklet, ani gazlamalarda oldukça tepkili. Özellikle 4000 devirden sonraki ivmelenme şaşırtıcı derecede iyi. Şehiriçinde tehlikelerden hızlıca uzaklaşmak için oldukça yeterli. Son hız olarak, ben bu motosikletin son hızını denemedim ama 140 KM/H gibi bir hıza otobanda çıktım denemek amacı ile, sanırım 160'a kadar da çıkardım sıkıştırsaydım ama gerekli görmedim, bence bu motosikletin güvenli ve güzel seyir hızı 120 KM/H dolaylarında.
Tip, Görünüş; Motosikletin sivri ve keskin hatları dolayısı ile çok güzel bir görüntüsü olduğunu düşünüyorum. Kuyruk yapısının sivri ve keskin görünmesi, depodaki depo grenajları, çok çok güzel görünen bir takometre ama oldschool havasını da veren yuvarlak far. Bence gayet tatlı bir görüntüsü var. (dipnot; far ve far ampulu orjinal hali için söylüyorum, inanılmaz bir aydınlatma performansı var)
Genel düşüncelerim;
Keşke Honda bu motosikleti ülkemize getirmeye devam etseydi, sanırım 2007 bu modelin ülkemize son giriş tarihi. Ben gerçekten ve gerçekten temizini bulduğumu düşündüğüm için asla kaçırmadım ama satın alacaksanız, Kurye'den, hor kullanılmış olandan mutlaka ve mutlaka kaçının. Temizini bulursanız da şayet, gönlünüz yatarsa da kaçırmayın, üzülmezsiniz.
Sorularınız varsa seve seve yanıtlarım, birkaç da resim ekleyelim, adet yerini bulsun.
Reklamlar
-
19 Haziran 2017, 00:41
#2
iyi bir yolculuk olmuş. tebrikler.
titreşim nasıl hocam?
-
19 Haziran 2017, 00:42
#3
Yakıt bana fazla gibi geldi motor çok temizmiş güle güle kullanın..
100 tlye 1300 km yol giden Volta vs5im
-
19 Haziran 2017, 00:47
#4
hachiko adlı üyeden alıntı
Yakıt bana fazla gibi geldi motor çok temizmiş güle güle kullanın..
Teşekkür ederim
hokahey adlı üyeden alıntı
iyi bir yolculuk olmuş. tebrikler.
titreşim nasıl hocam?
Hocam, CBR125'den bir tık fazla, ama hiç rahatsız etmiyor açıkçası.
-
19 Haziran 2017, 01:00
#5
Hayırlı uğurlu olsun,bende bu aralar araştırıyorum ama fiyatlar konusunda şüphelerim var sizce düzgün bi cbf nin ederi nedir?
-
19 Haziran 2017, 01:03
#6
Bana göre gerçekten temiz, düzgün km'li ise 7küsür bin TL.
Motorculuk insanın içinde hiç yayılmamış bir tohum gibidir. Ama üzerine su dökerseniz, bir motorun tepesine çıkarsanız tamamdır, O tohum büyüyecek ve fidan olacaktır. Fidan artık yayılmıştır ve son nefesinizi alana kadar asla sizi terketmez.
-
19 Haziran 2017, 02:10
#7
-
19 Haziran 2017, 02:13
#8
Güle güle kullan.
Kurcalanmamışı doğru ellerde çok uzun ömürlü bir motordur.
Bazı parçalarını çinlilerden uyduranlar var,onlara bulaşmayın yeter.
-
19 Haziran 2017, 02:15
#9
100 tlye 1300 km yol giden Volta vs5im
-
19 Haziran 2017, 07:23
#10
5 Yıldan fazla CBX250 kullandığım için, birkaç önerim olsun. Konforlu sürüşü 80-120 km arası, altında yığılma yapıyor tat vermiyor, üzeri titreşim yapıyor, genelde konforlu uzun yolda iyi sayılır.Yakıt iyidir. Dolu depo ile 482km gitmişliğim var( yedek dahil) 400 olunca benzin alın. Biraz hafif olduğu için uzun yolda kamyon otobüs türbülansı azıcık sarsar. Parça fiyatı el yakar, lakin sağlam makine, kolay arıza vermez. Manevrası iyidir, her tür yolda gider, Son hızı arkadan rüzgar almazsa veya yokuş aşağı gitmezse 145-en fazla 150 dir. Ötesi şehir efsanesidir. Şu an inazuma kullanıyorum. Motor perfonmansı hemen hemen aynı ama daha rahat ve konforlu.Üstelik güncel olduğu için alım satım daha kolay.Gelmeye devam etseydi, CBF250 alırdım, 10 yaşında makine almaya şahsen cesaret edemem.
-
19 Haziran 2017, 14:14
#11
banro adlı üyeden alıntı
5 Yıldan fazla CBX250 kullandığım için, birkaç önerim olsun. Konforlu sürüşü 80-120 km arası, altında yığılma yapıyor tat vermiyor, üzeri titreşim yapıyor, genelde konforlu uzun yolda iyi sayılır.Yakıt iyidir. Dolu depo ile 482km gitmişliğim var( yedek dahil) 400 olunca benzin alın. Biraz hafif olduğu için uzun yolda kamyon otobüs türbülansı azıcık sarsar. Parça fiyatı el yakar, lakin sağlam makine, kolay arıza vermez. Manevrası iyidir, her tür yolda gider, Son hızı arkadan rüzgar almazsa veya yokuş aşağı gitmezse 145-en fazla 150 dir. Ötesi şehir efsanesidir. Şu an inazuma kullanıyorum. Motor perfonmansı hemen hemen aynı ama daha rahat ve konforlu.Üstelik güncel olduğu için alım satım daha kolay.Gelmeye devam etseydi, CBF250 alırdım, 10 yaşında makine almaya şahsen cesaret edemem.
Selamlar, CBF-CBX 250 nin en sevdiği ve rahat çalıştıüı yağ marla ve modelini bana önerebilir misiniz?
Motorculuk insanın içinde hiç yayılmamış bir tohum gibidir. Ama üzerine su dökerseniz, bir motorun tepesine çıkarsanız tamamdır, O tohum büyüyecek ve fidan olacaktır. Fidan artık yayılmıştır ve son nefesinizi alana kadar asla sizi terketmez.
-
19 Haziran 2017, 14:25
#12
Dostum harika bir iş çıkarmışsın. Sen anlatırken ben hayalilni kurdum resmen (: Motora binmek ve yol yapmak keyifli. Hele bu tarz motorların tadını çıkarmak onlarla doğru tavırlar içerisinde seyahat etmek ayrıca güzel ve anlamlı. ELine sağlık
-
21 Haziran 2017, 18:05
#13
Özel bir marka yağ kullanmadım. Sıradan 4 zamanlı motosiklet yağlarından kullandım. Servislerde dikkat etmek lazım, 2 zamanlı motosiklet yağı veya ucuz otomobil yağları koyabiliyorlar. Motoru fazla zorlama, gerçi devir kesici var izin vermez ama şunun şurası 250cc. 80-120 arası ideal hız. Hayırlı olsun güle güle kullan.
-
21 Haziran 2017, 18:43
#14
452043276 bu ilan sizin motora mi ait? Ilginc geldi?
-
21 Haziran 2017, 20:30
#15
Fotoğraflardan bile temiz olduğu belli oluyor. Civatalarda paslanma yok, boyada matlaşma yok, plastik parçalarda sararma solma yok... !0 yaşında motor... Vay be! (siz de güneş görmeyen yağmur almayan yerde saklayın, kapalı yerde olsa bile mutlakabranda örtü kullanın)
Benim bir iki tavsiyem var: fren hidroliğinin komple değişimi, ön-arka fren balatası değişimi, valf ayarı kontrolü.
Güle güle binin,kazasız belasız sürün inşallah.
-
21 Haziran 2017, 20:33
#16
Güzel yazı olmuş, Honda bu aracın üretimine devam etmemekle hata etmiş bence.
-
21 Haziran 2017, 23:27
#17
banro adlı üyeden alıntı
Özel bir marka yağ kullanmadım. Sıradan 4 zamanlı motosiklet yağlarından kullandım. Servislerde dikkat etmek lazım, 2 zamanlı motosiklet yağı veya ucuz otomobil yağları koyabiliyorlar. Motoru fazla zorlama, gerçi devir kesici var izin vermez ama şunun şurası 250cc. 80-120 arası ideal hız. Hayırlı olsun güle güle kullan.
Evet, açıkçası ciddi ciddi yazdım ilerde satmak istersem aynı yazıyı alır kullanırım diye ama, piyasada 1-2 tane bu motor muadili alete 11.000 tl isteyen adamlar var, abimle biraz makaraya alalım dedik, fiyatı 12 ye çekicem yakında
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:25 ----------
arda4 adlı üyeden alıntı
Fotoğraflardan bile temiz olduğu belli oluyor. Civatalarda paslanma yok, boyada matlaşma yok, plastik parçalarda sararma solma yok... !0 yaşında motor... Vay be! (siz de güneş görmeyen yağmur almayan yerde saklayın, kapalı yerde olsa bile mutlakabranda örtü kullanın)
Benim bir iki tavsiyem var: fren hidroliğinin komple değişimi, ön-arka fren balatası değişimi, valf ayarı kontrolü.
Güle güle binin,kazasız belasız sürün inşallah.
Selamlar efendim, ön arka fren balatasının halen gideri olduğu ve orjinali biraz tuzlu (220 tl) olduğu için bitirene kadar kullanacağım.
Hidrolik değişimi en yakın zamanda benim de aklımda ama valf ayarı demişken, sübap ayarını kastettiyseniz bu motosikletler şim denilen bir sistem ile çalışıyor, ayar yapılmıyor Nitekim çok da gerek yok şu an sessiz sedasız çalışıyor gariban
banro adlı üyeden alıntı
Özel bir marka yağ kullanmadım. Sıradan 4 zamanlı motosiklet yağlarından kullandım. Servislerde dikkat etmek lazım, 2 zamanlı motosiklet yağı veya ucuz otomobil yağları koyabiliyorlar. Motoru fazla zorlama, gerçi devir kesici var izin vermez ama şunun şurası 250cc. 80-120 arası ideal hız. Hayırlı olsun güle güle kullan.
Evet, açıkçası ciddi ciddi yazdım ilerde satmak istersem aynı yazıyı alır kullanırım diye ama, piyasada 1-2 tane bu motor muadili alete 11.000 tl isteyen adamlar var, abimle biraz makaraya alalım dedik, fiyatı 12 ye çekicem yakında
Motorculuk insanın içinde hiç yayılmamış bir tohum gibidir. Ama üzerine su dökerseniz, bir motorun tepesine çıkarsanız tamamdır, O tohum büyüyecek ve fidan olacaktır. Fidan artık yayılmıştır ve son nefesinizi alana kadar asla sizi terketmez.
-
22 Haziran 2017, 00:03
#18
Bu motora hastayım çevremde birinde var yaz kış dışarda bırakır arada bakarım incelerim daha pas tutan aşınan bir yerini görmedim. Japon kalitesi dedikleri bu motor gerçekten şimdiki düşük hacimli motorları japon vs demeye şahit lazım.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)