Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Naçizhane CBF 250 inceleme, görüş, gezi.

    REKLAM ALANI
  1. #1
    onuRRtas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mayıs 2011
    Şehir
    Marmaris'
    Motosikleti
    Suzuki GS500 K4'
    Dostlar, Romalılar selamlar.

    Yakın zamanda CBF250 motosikletimi satın aldım. 2007 modeldi ve 21.000 km'de idi. Tebrik ve kutlamalar bölümünde açtığım başlıkta 1-2 kişi motosiklet ile ilgili bilgi vermemi istemişti, onun için naçizhane bilgim ve ufaklığım ile geçirdiğim kısa süreye dayanarak bir inceleme yazısı yazacağım.

    Öncelikle teknik bilgiler;

    Güç: 249.00 cm3 (15.19 cubic inches)
    Motor tipi: Tek silindir, 4 zamanlı
    Beygir: 21.45 HP (15.7 kW)) @ 8000 RPM
    Tork: 22.00 Nm (2.2 kgf-m or 16.2 ft.lbs) @ 6000 RPM
    Kompresyon oranı: 9.3:1
    Çap ve Sıkıştırma: 73.0 x 59.5 mm (2.9 x 2.3 inches)
    Silindir başına düşen valf: 4
    Vites kutusu : 6 Vites
    Depo kapasitesi : 16 LT
    Yağ kapasitesi : 1.5 LT

    Şimdi teknik verileri geçersek şayet, Motosikletimi 21.000 KM'de 51 yaşında bir makine mühendisinden satın aldım, inanılmaz temizlikte olması yaşının fazla olmasını amorti etti diyebilirim. Motosikleti aldığımda o denli orjinaldi ki üzerinde 2007 yapımı Pirelli MT75 orjinal lastik takımı duruyordu, bu sürekli arka kaydırma ve yol tutuş kaybına sebep oldu.

    Aldığımın ertesi günü Michelin Pilot Street ön arka lastik seti taktırdım ve motosiklet başka birşeye dönüştü diyebilirim.

    Bundan 1-2 gün sonra İstanbul - Marmaris yolculuğuna çıktım.

    Yoldan bazı resimler;



    Yeni yapılan köprüden geçerken yağmur başladı, s.çtık dedim.

    Çünkü kaçıp saklanacağım yakınlarda bir yer yok diye düşündüm. Lastik setine verdiğim 800 TL umarım parasını hakeder diye düşündüm ve ufaktan lastiğin limitlerini denedim, frenaj denemelerimde kayma görmedim, ani manevralarda bir kayma yaşamadım, düz giderken herhangi bir sallanma veya sürüş güvenliğimi riske atacak faktör görmedim, Evet, yağmurda sağlıklı şekilde kullanabiliyordum motosikleti!



    Yağmur motorculuğun doğasındandır dedim, durmadım, yoluma devam ettim. İzmire yaklaşınca Allah'a binlerce şükür hava ısındı. Ben bu sırada sürekli otoban kullandım ve sürekli 120 KM/H hızda gittim. Yakıt tüketimim yol boyunca 3.7 LT / 100 KM Civarlarında idi.

    Sıcağı görünce ben;



    Ve yolun sonuna, Güzel Marmaris'e vardım.



    Bu yolculuk boyunca en ufak huysuzluk yapmadı, dile kolay 800 küsür KM yol geldik, yolculuk toplam 14 saat sürdü.

    Şimdi motosiklet ile ilgili yorumlarıma gelebiliriz.

    Yakıt tüketimi; Bana göre 250CC bir motosiklete göre çok makul bir yakıt tüketimi var, 3.5-4.0 LT ortalaması benim için çok çok çok makul.

    Frenaj; Frenaj benim için bir motosikletteki en önemli kuramlardan biridir, hatta bir motorun ne kadar hızlı gittiği değil ne kadar hızlı durduğu benim için ilk plandadır.

    Düzgün bir lastik seti ile (Bu mevzudaki Michelin Pilot Street) inanılmaz tatlı bir frenaj kabiliyeti var, ön frenin dozajlaması aşırı aşırı tatlı ve iyi, arka fren ise neredeyse bir disk fren performansı veriyor, kesinlikle fren sistemi güvenli geldi.

    Viraj kabiliyeti; Viraj kabiliyeti yine güzel bir lastik seti ile şaşırtıcı derece iyi, biraz daha zorlasam peg'ler yere sürtecek kadar virajlara girdim uzun yolda, tabii ki tavsiye etmem o kadar limitlerin zorlanmasını ama bence motosikletin asıl tadı düz yolda değil virajlarda çıkar

    Viraj kabiliyetinin iyi olmasını nispeten kısa aks aralığına (1,370 mm) bağlamak sanırım gayet mantıklı. Bunun yanında süspansiyon sisteminin tam kararında olması buna oldukça büyük bir etken.

    Motor performansı; Motosiklet, ani gazlamalarda oldukça tepkili. Özellikle 4000 devirden sonraki ivmelenme şaşırtıcı derecede iyi. Şehiriçinde tehlikelerden hızlıca uzaklaşmak için oldukça yeterli. Son hız olarak, ben bu motosikletin son hızını denemedim ama 140 KM/H gibi bir hıza otobanda çıktım denemek amacı ile, sanırım 160'a kadar da çıkardım sıkıştırsaydım ama gerekli görmedim, bence bu motosikletin güvenli ve güzel seyir hızı 120 KM/H dolaylarında.

    Tip, Görünüş; Motosikletin sivri ve keskin hatları dolayısı ile çok güzel bir görüntüsü olduğunu düşünüyorum. Kuyruk yapısının sivri ve keskin görünmesi, depodaki depo grenajları, çok çok güzel görünen bir takometre ama oldschool havasını da veren yuvarlak far. Bence gayet tatlı bir görüntüsü var. (dipnot; far ve far ampulu orjinal hali için söylüyorum, inanılmaz bir aydınlatma performansı var)

    Genel düşüncelerim;

    Keşke Honda bu motosikleti ülkemize getirmeye devam etseydi, sanırım 2007 bu modelin ülkemize son giriş tarihi. Ben gerçekten ve gerçekten temizini bulduğumu düşündüğüm için asla kaçırmadım ama satın alacaksanız, Kurye'den, hor kullanılmış olandan mutlaka ve mutlaka kaçının. Temizini bulursanız da şayet, gönlünüz yatarsa da kaçırmayın, üzülmezsiniz.

    Sorularınız varsa seve seve yanıtlarım, birkaç da resim ekleyelim, adet yerini bulsun.











    Zephyros, doghouse, SuleymanE ve 3 diğerleri bunu beğendiler..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Şehir
    papua yeni gine
    iyi bir yolculuk olmuş. tebrikler.

    titreşim nasıl hocam?

  3. #3
    hachiko - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2017
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Piaggio X9 500
    Yakıt bana fazla gibi geldi motor çok temizmiş güle güle kullanın..
    100 tlye 1300 km yol giden Volta vs5im

  4. #4
    onuRRtas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mayıs 2011
    Şehir
    Marmaris'
    Motosikleti
    Suzuki GS500 K4'
    Alıntı hachiko adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yakıt bana fazla gibi geldi motor çok temizmiş güle güle kullanın..
    Teşekkür ederim

    Alıntı hokahey adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    iyi bir yolculuk olmuş. tebrikler.

    titreşim nasıl hocam?
    Hocam, CBR125'den bir tık fazla, ama hiç rahatsız etmiyor açıkçası.

  5. #5

    Üyelik
    28 Şubat 2011
    Şehir
    Kocaeli/Sakarya/İstanbul
    Motosikleti
    CBF150/PCX125/Kawasaki ER6F
    Hayırlı uğurlu olsun,bende bu aralar araştırıyorum ama fiyatlar konusunda şüphelerim var sizce düzgün bi cbf nin ederi nedir?

  6. #6
    onuRRtas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mayıs 2011
    Şehir
    Marmaris'
    Motosikleti
    Suzuki GS500 K4'
    Bana göre gerçekten temiz, düzgün km'li ise 7küsür bin TL.
    Motorculuk insanın içinde hiç yayılmamış bir tohum gibidir. Ama üzerine su dökerseniz, bir motorun tepesine çıkarsanız tamamdır, O tohum büyüyecek ve fidan olacaktır. Fidan artık yayılmıştır ve son nefesinizi alana kadar asla sizi terketmez.

  7. #7
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    15 Haziran 2014
    Şehir
    59
    Motosikleti
    Mobylette Bionik 52
    motorunuz süper.

  8. #8
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    Güle güle kullan.
    Kurcalanmamışı doğru ellerde çok uzun ömürlü bir motordur.
    Bazı parçalarını çinlilerden uyduranlar var,onlara bulaşmayın yeter.

  9. #9
    hachiko - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2017
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Piaggio X9 500
    Alıntı snappy x adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motorunuz süper.
    100 tlye 1300 km yol giden Volta vs5im

  10. #10
    banro - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Aralık 2003
    Şehir
    MUGLA
    Motosikleti
    CGL125-CBX250-XL700-CBF150-GW250
    5 Yıldan fazla CBX250 kullandığım için, birkaç önerim olsun. Konforlu sürüşü 80-120 km arası, altında yığılma yapıyor tat vermiyor, üzeri titreşim yapıyor, genelde konforlu uzun yolda iyi sayılır.Yakıt iyidir. Dolu depo ile 482km gitmişliğim var( yedek dahil) 400 olunca benzin alın. Biraz hafif olduğu için uzun yolda kamyon otobüs türbülansı azıcık sarsar. Parça fiyatı el yakar, lakin sağlam makine, kolay arıza vermez. Manevrası iyidir, her tür yolda gider, Son hızı arkadan rüzgar almazsa veya yokuş aşağı gitmezse 145-en fazla 150 dir. Ötesi şehir efsanesidir. Şu an inazuma kullanıyorum. Motor perfonmansı hemen hemen aynı ama daha rahat ve konforlu.Üstelik güncel olduğu için alım satım daha kolay.Gelmeye devam etseydi, CBF250 alırdım, 10 yaşında makine almaya şahsen cesaret edemem.

  11. #11
    onuRRtas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mayıs 2011
    Şehir
    Marmaris'
    Motosikleti
    Suzuki GS500 K4'
    Alıntı banro adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    5 Yıldan fazla CBX250 kullandığım için, birkaç önerim olsun. Konforlu sürüşü 80-120 km arası, altında yığılma yapıyor tat vermiyor, üzeri titreşim yapıyor, genelde konforlu uzun yolda iyi sayılır.Yakıt iyidir. Dolu depo ile 482km gitmişliğim var( yedek dahil) 400 olunca benzin alın. Biraz hafif olduğu için uzun yolda kamyon otobüs türbülansı azıcık sarsar. Parça fiyatı el yakar, lakin sağlam makine, kolay arıza vermez. Manevrası iyidir, her tür yolda gider, Son hızı arkadan rüzgar almazsa veya yokuş aşağı gitmezse 145-en fazla 150 dir. Ötesi şehir efsanesidir. Şu an inazuma kullanıyorum. Motor perfonmansı hemen hemen aynı ama daha rahat ve konforlu.Üstelik güncel olduğu için alım satım daha kolay.Gelmeye devam etseydi, CBF250 alırdım, 10 yaşında makine almaya şahsen cesaret edemem.
    Selamlar, CBF-CBX 250 nin en sevdiği ve rahat çalıştıüı yağ marla ve modelini bana önerebilir misiniz?
    Motorculuk insanın içinde hiç yayılmamış bir tohum gibidir. Ama üzerine su dökerseniz, bir motorun tepesine çıkarsanız tamamdır, O tohum büyüyecek ve fidan olacaktır. Fidan artık yayılmıştır ve son nefesinizi alana kadar asla sizi terketmez.

  12. #12

    Üyelik
    10 Haziran 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    cbf150, fzs600
    Dostum harika bir iş çıkarmışsın. Sen anlatırken ben hayalilni kurdum resmen (: Motora binmek ve yol yapmak keyifli. Hele bu tarz motorların tadını çıkarmak onlarla doğru tavırlar içerisinde seyahat etmek ayrıca güzel ve anlamlı. ELine sağlık

  13. #13
    banro - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Aralık 2003
    Şehir
    MUGLA
    Motosikleti
    CGL125-CBX250-XL700-CBF150-GW250
    Özel bir marka yağ kullanmadım. Sıradan 4 zamanlı motosiklet yağlarından kullandım. Servislerde dikkat etmek lazım, 2 zamanlı motosiklet yağı veya ucuz otomobil yağları koyabiliyorlar. Motoru fazla zorlama, gerçi devir kesici var izin vermez ama şunun şurası 250cc. 80-120 arası ideal hız. Hayırlı olsun güle güle kullan.

  14. #14

    Üyelik
    28 Eylül 2016
    Motosikleti
    Ramzey Karaca 100
    452043276 bu ilan sizin motora mi ait? Ilginc geldi?

  15. #15
    arda4 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2014
    Şehir
    Çankırı
    Fotoğraflardan bile temiz olduğu belli oluyor. Civatalarda paslanma yok, boyada matlaşma yok, plastik parçalarda sararma solma yok... !0 yaşında motor... Vay be! (siz de güneş görmeyen yağmur almayan yerde saklayın, kapalı yerde olsa bile mutlakabranda örtü kullanın)

    Benim bir iki tavsiyem var: fren hidroliğinin komple değişimi, ön-arka fren balatası değişimi, valf ayarı kontrolü.

    Güle güle binin,kazasız belasız sürün inşallah.

  16. #16

    Üyelik
    30 Ocak 2017
    Güzel yazı olmuş, Honda bu aracın üretimine devam etmemekle hata etmiş bence.

  17. #17
    onuRRtas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mayıs 2011
    Şehir
    Marmaris'
    Motosikleti
    Suzuki GS500 K4'
    Alıntı banro adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Özel bir marka yağ kullanmadım. Sıradan 4 zamanlı motosiklet yağlarından kullandım. Servislerde dikkat etmek lazım, 2 zamanlı motosiklet yağı veya ucuz otomobil yağları koyabiliyorlar. Motoru fazla zorlama, gerçi devir kesici var izin vermez ama şunun şurası 250cc. 80-120 arası ideal hız. Hayırlı olsun güle güle kullan.
    Evet, açıkçası ciddi ciddi yazdım ilerde satmak istersem aynı yazıyı alır kullanırım diye ama, piyasada 1-2 tane bu motor muadili alete 11.000 tl isteyen adamlar var, abimle biraz makaraya alalım dedik, fiyatı 12 ye çekicem yakında

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:25 ----------

    Alıntı arda4 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Fotoğraflardan bile temiz olduğu belli oluyor. Civatalarda paslanma yok, boyada matlaşma yok, plastik parçalarda sararma solma yok... !0 yaşında motor... Vay be! (siz de güneş görmeyen yağmur almayan yerde saklayın, kapalı yerde olsa bile mutlakabranda örtü kullanın)

    Benim bir iki tavsiyem var: fren hidroliğinin komple değişimi, ön-arka fren balatası değişimi, valf ayarı kontrolü.

    Güle güle binin,kazasız belasız sürün inşallah.
    Selamlar efendim, ön arka fren balatasının halen gideri olduğu ve orjinali biraz tuzlu (220 tl) olduğu için bitirene kadar kullanacağım.

    Hidrolik değişimi en yakın zamanda benim de aklımda ama valf ayarı demişken, sübap ayarını kastettiyseniz bu motosikletler şim denilen bir sistem ile çalışıyor, ayar yapılmıyor Nitekim çok da gerek yok şu an sessiz sedasız çalışıyor gariban

    Alıntı banro adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Özel bir marka yağ kullanmadım. Sıradan 4 zamanlı motosiklet yağlarından kullandım. Servislerde dikkat etmek lazım, 2 zamanlı motosiklet yağı veya ucuz otomobil yağları koyabiliyorlar. Motoru fazla zorlama, gerçi devir kesici var izin vermez ama şunun şurası 250cc. 80-120 arası ideal hız. Hayırlı olsun güle güle kullan.
    Evet, açıkçası ciddi ciddi yazdım ilerde satmak istersem aynı yazıyı alır kullanırım diye ama, piyasada 1-2 tane bu motor muadili alete 11.000 tl isteyen adamlar var, abimle biraz makaraya alalım dedik, fiyatı 12 ye çekicem yakında
    Motorculuk insanın içinde hiç yayılmamış bir tohum gibidir. Ama üzerine su dökerseniz, bir motorun tepesine çıkarsanız tamamdır, O tohum büyüyecek ve fidan olacaktır. Fidan artık yayılmıştır ve son nefesinizi alana kadar asla sizi terketmez.

  18. #18
    YasinC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2016
    Şehir
    Ankara
    Bu motora hastayım çevremde birinde var yaz kış dışarda bırakır arada bakarım incelerim daha pas tutan aşınan bir yerini görmedim. Japon kalitesi dedikleri bu motor gerçekten şimdiki düşük hacimli motorları japon vs demeye şahit lazım.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)