MOTOSİKLET TARZI VE KAZA İHTİMALİ
Reklamlar
-
17 Haziran 2017, 22:56
#1
Arkadaşlar selamlar,
Ben de Pulsar RS200 var. Ölüm ihtimali olan motorlar 200 lük olmaz biliyorum çok riskli bir motor sürmediğimi ama olayın içi öyle değil.
Motosikletin dinamiğinden mi bakış açımdan mı bilmiyorum ama chooper tarzda kullanan insanlara bakıyorum efendi efendi gidiyorlar. Endurocu tayfaya bakıyorum fosforlu yelekler efendi efendi gidiyorlar. SS 'tarza bakıyorum ister 125 ister 1000 fark etmiyor duramıyorlar yerinde. Bir iki kere farklı motor kullandıktan sonra SS'in tarzı olarak etki tepki olayını daha heyecanlı yaşattığını ve manevralara tepkisinin vs. daha adrenaline musait olduğunu direk gözlemledim. Bazen ben de kendimi kaybediyorum olmayacak yerlerde hızlanıyorum kendimi riske atıyorum. Daha motorumun borcu bitmedi ve ilk fırsatta satmak istemeye başladım kendimi tutamamaktan rahatsız oluyorum ve bunu satıp küçük cc bir chopper'a geçmek istiyorum. Belki de mondial rx3. vs tarzı bir enduroya. Her şey kullanıcıda biter evet ama motosikletin de buna bir tık etkisi vardır elbette. Ben chopper sürerken ölen adam çok duymadım ama her gün bir naked/SS arkadaşımız göçüyor bu diyardan. Bu arada cruiser/chopper vs. terimleri yanlış kullanmış olabilirim ama siz beni anladınız inşallah. Burada bir fikir alışverişi yapmak istedim. Tekerinize taş değmesin.
Reklamlar
-
17 Haziran 2017, 23:18
#2
Ister 50cc, ister 3600cc, motora degil surucuye bakar, allahin takdirine bakar.
Liseden arkadasim, hondanin bilmem ne cruiser ini kullanıyor, hic muhabbetim yok sadece goruyorum surerken, hic kask takmıyor, hep deri yelek, gözlük takiyor.
Cokda riskli sürüyor, hep görüyordum son 2 aydir hic görmedim belki basina bir is geldi belki bıraktı.
-
17 Haziran 2017, 23:20
#3
Ss ler duramiyor ?
İlginç stoppie yapabilen enduro,cruiser varmı ?
Duramamanızın sebebi ss ye bibiyorum diye hızlı hızlı 6.Vitese atıp tapa gaz yatmanız olabilirmi ?
Diğer tarafdan bir cruiser sağibi yavaş yavaş manzara izleyerek gittiği için ölme riski dağa az olabilirmi ? Veya endurosuna çantalarını atıp varsa eşini,sevgilisini arkasına alan adamın dağa tetbirli olduğunu düşünebilirmiyiz ?
Güç,hız,fren hepsinden önemlisi şahsıma göre şöförün tedbiri,dikati,tecrübe'si önemlidir.Elbete Abs,Çift kaliper,disk fren,lastik bunlarda kesinlikle atlanılamayacak kriterler.
-
17 Haziran 2017, 23:51
#4
Yolda yururken kafasına catıdan kıremıt/saksı/cam dusup ölen ınsanlar var. Araba carpıp öleni var. Konunun motosıkletle alakası yok.
125cc motorla kaza yapıp koprunun demırlerıne 125cm uzakta yerde yatan bırı olarak soyluyorum, en kotusunu dusunmedıgın surece ölüme hep yakınsın. Haberlere dıkkat et, 10 ölümlü kazadan 7si baskalarının sebep oldugu kazalar, 3'ü ihmal.
Kendı sınırlarını bıldıgın surece kendı kendını olduremezsın, zaten sınırlarını asıyorsan ıntıhara tesebbus oluyor, olası bır kaza dırek ıntıhar zaten. Ölumun cc ıle, tarz ıle alakası yok.
-
18 Haziran 2017, 00:01
#5
Katılıyorum sana, bencede etkiliyor motosiklet. Gözlemlediğim kadarıyla chopper ve enduro sahipleri genelde ulaşım amaçlı kullanan sakin kişiler. Ss ve naked kullananların öncelikli amacının ulaşım olduğunu düşünmüyorum
-
18 Haziran 2017, 00:04
#6
Ergenlik,Gençlikte büyük bir hevestir SS,gazcıdır,tehlikelidir,ölümcüldür. Orta yaşta daha bi sport touring'dir Enduro'dur,hayatın sorumluluğunu iyice fark etmiş sevdiklerini ve ailesini daha bir düşünür hale gelmiştir,Eşyaları koyacak bir çanta arar,taşımaktan sıkılır,hafta sonu malzemeleri koyup kafa dinlemeye gider. Orta yaştan sonrası da bence Chopper/Cruiser'dır rüzgardan vazgeçmez ama etrafı da seyretmek ister...
-
18 Haziran 2017, 00:25
#7
Enduro(3 lü çantalı) ve choppercuların motorları ağır ve gidonları enlemesine geniş olduğu için manevraları kısıtlı şehiriçinde makas ani hızlanma vs ile işleri olmuyor araba gibi takılıyorlar. Naked ve ssler hafif ve kıvrak olduğu için insan kendini tutamıyo en küçük aradan dereden geçme isteği uyandırıyo.
-
18 Haziran 2017, 00:29
#8
bilirkişi adlı üyeden alıntı
Enduro(3 lü çantalı) ve choppercuların motorları ağır ve gidonları enlemesine geniş olduğu için manevraları kısıtlı şehiriçinde makas ani hızlanma vs ile işleri olmuyor araba gibi takılıyorlar. Naked ve ssler hafif ve kıvrak olduğu için insan kendini tutamıyo en küçük aradan dereden geçme isteği uyandırıyo.
Kesinlikle. Bu yüzden değiştirmem lazım ama diğerlerini kullanınca kendimi çok hantal hissetmekten korkuyorum.
-
18 Haziran 2017, 00:38
#9
Kesinlikle katılıyorum ss tarzı motosiklet kullanıyosan hız yapacaksın zaten o pozisyonda etrafını seyredemezsin ama chopper veya benzer tipler için dik oturuş etrafı seyretmek için tasarlanmıştır.Amacına uygun motosiklet alır zaten insanlar ve malesef ölümlü kazaların çoğu ss tarzı motosikletlerde oluyor.
-
18 Haziran 2017, 00:53
#10
Moderatör
Aslında arkadaş konuyu kafasındaki gibi net izah etmiş ama buna rağmen anlam karmaşası çıkmış ortaya.
Yani hepimiz biliyoruz, kaldırımdan düşüp ölen var, fakat söylemek istediği şey, türevine göre olası bir kazaya daha yakın olan motor cinsleri. Tabiki burada iş kullanıcıda bitiyor, ama kullanıcı da cinsine göre seciyor.
Sonuc olarak bende destekliyorum, gaz makinelerinin (3-5 saniyede 100'ü aşan) kaza oranı diğerlerine göre daha yüksek.
-
18 Haziran 2017, 02:09
#11
Kesinlikle katılıyorum. Bindiğinizin motorun türü gerçekten sürüşünüzü ve biniş tarzınınızı şekillendiriyor.
Kendi tecrübelerimi dayanarak söylüyorum, africatween1000,crosstourer1200,bmw xs1000r, bmw r90, honda cbr650f ,crf250 rally ve sayamadığım belki 10 tane daha motor kullandim,hepsi 30 dkklik test sürüşlerinde. Şunu çok rahat söylerim, super sport,sport touring,super naked motorların verdiği güven hissi,manevra kabiliyeti,sürüşü size ekstra bir cesaret ve sanki herşeyi yapabilecekmissiniz hissini veriyor. Ama bir africa,bir xs1000r,bir crf bir adventure1290s'de bu hisleri kesinlikle yaşamadım,ayrıca ss ,s naked larda aldığım mutluluk hissine yaklaşamadım bile.
Her binicinin tarzı olduğu kesin. Motor insanı her an gazı açmaya kesinlikle teşvik ediyor ve ekstra güven veriyor. SS, supernaked ,sport toruing ler İnanılmaz çabuk hızlanma, yüksek güç vs...
Eğer zayıf bir karakterinizin ve adrenaline zaafınız varsa,motor sizi sürüyor ve sonunda çok kötü şeyler oluyor.
-
18 Haziran 2017, 02:32
#12
Motor çok etkili. Hele o eksoz sesi. İnsan kuduruyor bazen. Motor büyükse basıp gidiyor. Ben sırf o yüzden uzak duruyorum naked ve racingden. Kendimi biliyorum çünkü. Dayanamam basarım o eksoz sesini duyunca dahada gaza gelir basarım.
-
18 Haziran 2017, 03:04
#13
bence en risksiz motor chopper, en risklisi racing ve racing nakedlar
-
18 Haziran 2017, 06:00
#14
İstatistiklere göre cruiser'lar çok daha güvenli. Neden öyle olduğu ile ilgili speküle edebiliriz.
Mesela, eğer sebep sürücü ise, cruiser kullanan biri SS'e bindiğinde de aynı şekilde güvenli olur mu? Tabii ki olmaz. Bunun sebepleri üzerinde daha önce durduk:
http://www.motosiklet.net/forum/moto...lmayin-ss.html
-
18 Haziran 2017, 08:28
#15
http://www.motosiklet.net/forum/moto...ml#post4047055
Bu konun bir benzeri daha once linkini verdiğim postta tartışılmıştı ve ben de orda kendimce bir istatistik yapmıştım. Ben de motor tipinin risk algısında değişiklik yaptığını gözlemleyenlerden biri olarak buradaki görüşlere katılıyorum.
Piyasada ki bazı pist motorları ticari kaygılarla normal tüketiciye satılıyor. Şekilci kişiliğimiz, gençlik bakış açısı ve ilgi çekme iç güdüsü bu motorların satın alınmasına neden oluyor. Ama aslında bu normal bir araba modelinin yarış için olan abartı destekler ve özellikler içerenini almak gibi bir şey. İvmelenmesi, durması normal trafiğe uygun olmayacağı için kimse kişisel garajına yarış arabası almıyorsa, pist motoru da almamalı aslında.
-
18 Haziran 2017, 09:32
#16
umutss adlı üyeden alıntı
İvmelenmesi, durması normal trafiğe uygun olmayacağı için kimse kişisel garajına yarış arabası almıyorsa, pist motoru da almamalı aslında.
Bence hiç oyle değil. Yarış arabalarına yakın hızlanan arabalar satılıyor, alınıyor, insanlar kullanıyor. Tesla'nin sedan arabası fabrikadan çıktığı haliyle 2.3 saniyede 100'e ulaşıyor. İnsanlar böyle arabaları almıyorsa trafiğe uygun olmadığı için değil, bütçesinin dışında olduğu içindir. Trafikte hızlanma ve durma ivmesi için bir sınır hiç bir ülkede yok. Demek ki büyük bir problem değil. Olsaydı emisyon sınırı veya ABS kuralı gibi bir kuralla sınırlarlardı.
Gel gelelim gücü yeten birinin niye yarış arabası almak istemeyeceğine. Rahatsız. Gürültülü. Süspansiyonu sert. İnmesi binmesi zor. Yol yüzeyindeki sorunlara hassas. Kullanması zor. vs. Bunun için bir çok spor araba firması normal insanlar için az daha rahat, ancak orjinali kadar yetkin olmayan modeller üretir. Sonuçta pahalı arabalarını yetenekli insanlar değil, zengin insanlar alıyor. Ve çok azı Rowan Atkison kadar yetenekli.
Peki SS'lerin sorunu ne? Yukarıda linkini verdiğim yerde kısmen paylaştım. Ama hızlı ivmelenme kesinlikle değil. Motosikletim 180 beygir. Daha pahalıya 250 beygir olanı olsa alırdım. Çünkü bazen istediğim gibi hızlanmıyor (yuh, sen kullanmayı bilmiyosundur diyeceksiniz, ama kullansaydınız anlardınız) Ama üçte biri fiyatına elektronik desteksiz modelini satsalardı almazdım. Çünkü hayatımı seviyorum.
-
18 Haziran 2017, 09:44
#17
Motor demek tehlike demektir, ihtimal aramayın, sebeb basi;
kendine hakim olan, soğukkanlı sabırlı,planlı, sakin düşünen aklı başında ve tekniği bilen.... bunlardan birisi dahi yoksa tüm motorlar tehlikelidir, 50cc bile anında öldürür...
Not: arabalar rahattır, spor olanı bile, Tesla p100d al, hem rahat hemde aşırı güçlü Sedan aile arabası
-
18 Haziran 2017, 09:46
#18
bunu çok kolay bir sekilde açıklamak mümkün. herhengi yaştan bir insan alıp bir ss e bir crusier a bindirip sürüşlerini incelemek yeterli.
ve konu sahibine net bir şey söyleyeyim. can çok değerli. böyle bir risk hissediyorsan hemen sat. düşünmene gerek yok. tekrar alırsın zamanı gelince önemi yok.
-
18 Haziran 2017, 11:21
#19
Motor tehlike demektir ama tehlikenin de kendi içinde seviyeleri var.
Bir tane binici düşünelim,tehlikeli kullanıyor,sizce bir yamaha r1 de mi de daha büyük tehlike seviyesinde olacak yoksa 50cc scooter da mı.
R1 de yapacaklarının sınırı ucu bucağı yok neredeyse.
R25'ten street triple'a geçtim ve Kesinlikle şunu söylerim,triple çok daha tehlikeli motor. Sebep,cok daha güçlü ve verdiği tepkiler çok daha sert. Abs dışında hicbir elektronik destek sistemi yok. Motorda yanlış bir hareketinizi toplamak emin olun r25 e göre epey zor.
Ayrıca güçlü motor sahibi olmak eğer kendinizi kaptirirsaniz sizi güç sarhoşluğu tribine sokabilir. Motor gücü,seriligi arttıkça herşeyi yapar herkesi geçer kimse beni tutamaz hissi geliyor. Geçirdiğim 3000 km de ara ara bana da geldi ama kenara çekip 5 dkk düşündüm motor yine yokluyor ama alfa lider benim o değil.
Özetle, ss,supernaked ve karakteri benzer,güçlü motorlar küçük cc lere ve diğer sınıf motorlara göre "bence" dahs tehlikeli.
-
18 Haziran 2017, 15:35
#20
weirdo1 adlı üyeden alıntı
Ister 50cc, ister 3600cc, motora degil surucuye bakar, allahin takdirine bakar.
Liseden arkadasim, hondanin bilmem ne cruiser ini kullanıyor, hic muhabbetim yok sadece goruyorum surerken, hic kask takmıyor, hep deri yelek, gözlük takiyor.
Cokda riskli sürüyor, hep görüyordum son 2 aydir hic görmedim belki basina bir is geldi belki bıraktı.
Ne alakası var allahın takdiriyle filan, kendin söylüyorsun, hem kask takmıyor hem riskli sürüyor diye. Şimdi bu adam kaza yapmış olsa be bu sebeplerden ciddi yaralansa veya ölse allahın takdiri mi olacak. Bırakın artık bu lafları.
Ister 50 cc ister 3600 cc olsun hepsi aynı değil kardeş, aynı şartlarda sen 50 cc lik motorla 1000 lik bir motor için ikiside aynı riski taşıyor diyemezsin.
1000 lik yarış bir motor kullanan adam riski azaltmak için ne yapıyor, 5-6 bin tl verip ekipman alıyor.
Sonuç olarak seçilen her aracın özelliklerine göre alınan risklerde ona göre azalıyor artıyor, bu işin doğası böyle.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)