Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

Ağlıyacagım artık

    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    21 Aralık 2016
    Motoru yakın zamanda açtırdıysan yani bu sesler gelmeden önce içinde küçük bir parça kalmıştır onu bulmak biraz zor olur. Tahmini konuşuyorum arkadaşım.
    Stop etme sebebi de bundan kaynaklı olabilirmi bilemiyorum.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    19 Mayıs 2016
    Şehir
    Bilecik/Söğüt
    Motosikleti
    RMG MOTO GUSTO R100
    Motoru 2. El almıştım abim . Sesler vardi zaten ama şu farkı vardı motor sogukken kesinlikle yokdu ama ısınınca başlıyordu ama motor yüke binince se hafifliyor salınca coğalıyordu fakat şimdi yüke binincede cogalıyor . 500 km sonra yağa gel dedi boyle kullanayim artık gidince subapda taktirayım son care artik baska alternatifim kalmadı

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:54 ----------

    Ses sorununa care bulamadım ama rolnti sorununun neden oldugunu anlamaya basladim karburatörü söküp icini temizledim bütun kanalları actım . En iyi ve hassas hava yakıt ayarini yaptım motorcular genelde tur sayısına göre yapıyorlar ben en duzgun calistigi yerde biraktım . Ama nafile iste yine stop ediyor rolantiyi yukseltiyorum calisiyor , bu seferde gaz 3000 dvr de takılı kalıyor . Karburatorde sorun yok sanirim buda mı subaplardan acaba ya

  3. #23
    ByYlmzZz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bir Süre Yok
    silindir önceden değiştiğine göre işi bilmeyen usta egzantirik konumunu ayarlayamamış olabilir.subaplara zamanından erken ya da geç açılıyor,ya da subaplar ayarlanmamış.bu ses subap sesi yüzde 90

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:44 ----------

    Alıntı Oğuzhan11 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motoru 2. El almıştım abim . Sesler vardi zaten ama şu farkı vardı motor sogukken kesinlikle yokdu ama ısınınca başlıyordu ama motor yüke binince se hafifliyor salınca coğalıyordu fakat şimdi yüke binincede cogalıyor . 500 km sonra yağa gel dedi boyle kullanayim artık gidince subapda taktirayım son care artik baska alternatifim kalmadı

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:54 ----------

    Ses sorununa care bulamadım ama rolnti sorununun neden oldugunu anlamaya basladim karburatörü söküp icini temizledim bütun kanalları actım . En iyi ve hassas hava yakıt ayarini yaptım motorcular genelde tur sayısına göre yapıyorlar ben en duzgun calistigi yerde biraktım . Ama nafile iste yine stop ediyor rolantiyi yukseltiyorum calisiyor , bu seferde gaz 3000 dvr de takılı kalıyor . Karburatorde sorun yok sanirim buda mı subaplardan acaba ya
    üstad subap ya gevşek ya da sıkı.muhtemelen sıkı.zor çalışıyor stop ediyorsa sıkıdır.
    4 teker hastası,2 teker aşığı,tek teker hayali

  4. #24
    xterkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2008
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    suzuki 1000 gt
    motorun çekişinde gidişinde problem varmı ?yüksek devir çeviremiyorsa, ya hava yakıt karışımından dır yada subap ayarı bozuktur veya subaplar bozuktur, kranktan ses gelse daha tok bir ses olur, ses subaplardan geliyor gibi, birde kol dediğin şey ayarlımı ? zamanla esneme yapmış olabilir düzgün ayarda çalışamıyordur, bana kalırsa subap ayarına baktır, ayar doğru ise subapları kontrol ettir, burada sıkıntı yoksa, zincir olmayan onun yerine kola bakın, en son da krank, zaten motor rolantide ses yaptığından şanzıman debriyaj v.s yorum yapmıyoruz ,zaten geriye subaplar ve takımı piston ve kol ve krank var, başkada parça yok gibi, senin motorda birde zırıltı sesi var,sanki gevşek birşeyler var gibi, videodan bu kadar anlaşılıyor, silindir testi yapabiliyorsa ustan hiç sökmeden bu testi yaptımı? birde kaç binde motorun, yağsız v.s kaldımı ,yatak sarma ihtimalide var, kısaca videodan gelen ses, subap sesi gibi ,ince bir ses, krank olsa biraz daha tok ses gelir ,birde zırıltı sesi çıkıyor, buda gevşek bozuk birşeyler var gibi, yazdığım gibi kolaydan zora git, 125 cc motorla bile bu kadar uğraşıyor insan, tamirciler bu basit motoru bile halledemiyor birde 1000 cc sıralı motoru versek, herhalde 100 cc olarak geri alıcaz motoru, kolay gelsin kardeş

  5. #25

    Üyelik
    19 Mayıs 2016
    Şehir
    Bilecik/Söğüt
    Motosikleti
    RMG MOTO GUSTO R100
    Arkadaşlar motorculara da sesi dinlettim yani %75 i subap sesi diyor kimisi piston subaplara vuruyor diyor vursa ne hale getirir bilmemde . Sentil çakisıni falan aldim yarın ayar yapıcam külbülatöre yeni biraz kalın contada aldım . Ama sıkıntı şu resmi satış sitesinde emme de 0.05 eksozda 0.05 demiş fazla sıkı degilmi sonuşta silindir degişti motorcularda 10 10 veya 10 15 yada 8 10 yap diyor ne yapıyım ayarı sizce 150 cc motosiklet

  6. #26
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Geçenlerde tornacıdayken bi pistonun kafasını biraz almıştı tornacı. Merak edip sebebini sormuştum. Üste değiyormuş ondan aldırmış motor ustası.

    Acaba böyle birşey mi sende ki? Yeni takılan piston orjinalinden büyük olabilir mi? Gözle görülmeyecek bi büyüklük bile etkili olabilir. Çin malı diye farklı markaların parçalarını birbirine takıyorlar ama uymayabiliyor.

    Benim motordada aynı ses vardı. Piston gitmiş motor ölü demişti usta. Motor yaptırdım yine vardı. Sibop kurum bağlasın ayarlayalım ayardan dedi. Ayarlandı yine vardı ses biraz. Bende bıktım öyle binmeye başladım. Şimdi motoru söktüm artık bi önemi kalmadı. Neyden olduğunuda bulamadım.

  7. #27

    Üyelik
    19 Mayıs 2016
    Şehir
    Bilecik/Söğüt
    Motosikleti
    RMG MOTO GUSTO R100
    Valla subapı bi kendim ayarlamaya calisicam . Bazı forumlarda kalın külbulator contası kullanın yazmislar onuda aldım . Butun sanslarimı deniycem ama fabrika verileri biraz sıkı mı olacak acaba 0.05 emme , 0.05 subap hepsini yapacagım en fazla sıkılıktan kesebilir

  8. #28
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    subaplar bi yerleri dövüyor orası belli ama nereyi neden dövdüğünü bulmak gerek sanatkarlık burda başlıyor.

    sonradan taktığınız silindirin orjinali ile arasında boy farkı olabilir. bu sebepten subaplar pistonun tepelerini yalıyor olabilir.


    toplayan usta sente ayarını 1 diş kayık yapmış ( egzantirik eğer zincir aktarmalıysa ) olabilir bu sebeple motorunuzun subap zamanlama uygun olmayabilir pistonun üstünü yalıyor olabir.

    diğer rölantide durmama hususu;

    usta sente ayarını 1 diş kayık yapmış olabilir emme eksoz suaplarına zaman hatası olduğu için birz rölantide durup stop eder.

    motor toplanırken üst kapak contası dandik kullanılmı. olabilir. üst kapak civataları dengesiz sıkılmış olabilir.

    akabinde motor istemediği havayı alır motor rölantide durmaz.

    inşallah yardımcı olabilmişimdir.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 07:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 07:42 ----------

    el elden üstündür fikir alışverişi yapmak güzeldir.

    bu gün 30 senelik motor tamircisi ustamın yanına çay içmeye gittim.

    kendisinin yanında uzun zaman çıraklık bile yapmıştım.

    50 cc honda today motorsikleti var. tekleme sorunu varmış 6 aydır uğraşıyormuş tüm elektirik akşamını değiltirmiş tekleme bitmiyor.

    ama teklemesini motorun motorcu kulağı olmayan kimse anlayamaz son süratte iken çok hafif. motorda 5 km kadar gazladım.

    usta dedim bu sorun ne zaman başgösterdi.

    silindir piston değiştirmiş ondan sonra peydah olmuş.

    usta tüm anahtarları attı sigara yaktı kenarda.

    yan kapağı söktüm senteye aldım pistonuegzantirik dişline baktım çok milim denecek seviyede kaçıklık var dersin bu dişli diş arası farı normal.

    hemen 1 diş öne aldım zinciri çalıştırdım sorun devam ederyor.

    sonra 2 diş geri aldım motora bindim geldim hepsi 15 dk sürdü.

    usta diyor yahu motor tekliyor ateşlemede sorun sen egzantirikle uğraşıyosun.

    dedim bin gel. motor saat gibi akıyor. adam ben 6 aydır uğraşıyorum 30 senelik ustayım japonundan ingilizine amerikanına içinden girdim dışından çıktım böyle ders görmedim. :D

    kıssadan hisse; motordaki probleme bakış açını değiştir. kim tahmin etmeyeceğin ne alakası var diyeceğin yerden çözülür problem.

  9. #29
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    Alıntı matrax33 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    subaplar bi yerleri dövüyor orası belli ama nereyi neden dövdüğünü bulmak gerek sanatkarlık burda başlıyor.

    sonradan taktığınız silindirin orjinali ile arasında boy farkı olabilir. bu sebepten subaplar pistonun tepelerini yalıyor olabilir.


    toplayan usta sente ayarını 1 diş kayık yapmış ( egzantirik eğer zincir aktarmalıysa ) olabilir bu sebeple motorunuzun subap zamanlama uygun olmayabilir pistonun üstünü yalıyor olabir.

    diğer rölantide durmama hususu;

    usta sente ayarını 1 diş kayık yapmış olabilir emme eksoz suaplarına zaman hatası olduğu için birz rölantide durup stop eder.

    motor toplanırken üst kapak contası dandik kullanılmı. olabilir. üst kapak civataları dengesiz sıkılmış olabilir.

    akabinde motor istemediği havayı alır motor rölantide durmaz.

    inşallah yardımcı olabilmişimdir.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 07:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 07:42 ----------

    el elden üstündür fikir alışverişi yapmak güzeldir.

    bu gün 30 senelik motor tamircisi ustamın yanına çay içmeye gittim.

    kendisinin yanında uzun zaman çıraklık bile yapmıştım.

    50 cc honda today motorsikleti var. tekleme sorunu varmış 6 aydır uğraşıyormuş tüm elektirik akşamını değiltirmiş tekleme bitmiyor.

    ama teklemesini motorun motorcu kulağı olmayan kimse anlayamaz son süratte iken çok hafif. motorda 5 km kadar gazladım.

    usta dedim bu sorun ne zaman başgösterdi.

    silindir piston değiştirmiş ondan sonra peydah olmuş.

    usta tüm anahtarları attı sigara yaktı kenarda.

    yan kapağı söktüm senteye aldım pistonuegzantirik dişline baktım çok milim denecek seviyede kaçıklık var dersin bu dişli diş arası farı normal.

    hemen 1 diş öne aldım zinciri çalıştırdım sorun devam ederyor.

    sonra 2 diş geri aldım motora bindim geldim hepsi 15 dk sürdü.

    usta diyor yahu motor tekliyor ateşlemede sorun sen egzantirikle uğraşıyosun.

    dedim bin gel. motor saat gibi akıyor. adam ben 6 aydır uğraşıyorum 30 senelik ustayım japonundan ingilizine amerikanına içinden girdim dışından çıktım böyle ders görmedim. :D

    kıssadan hisse; motordaki probleme bakış açını değiştir. kim tahmin etmeyeceğin ne alakası var diyeceğin yerden çözülür problem.
    evet o egzantrik ayarınıda ben ilk yaptığımda motor bloğu odamdaydı ve yandan volantı çevirerek yapıyordum. volant ilk turunu atarken önce buji deliğinden pistona ve aynı anda külbütör kapağında sübap ayarı yaptığım yerden sübaba bakıyordum ve sağlıklı bir şekilde çalışıp çalışmadığını gözlemliyordum.

    tabi bunu ilk toplamada yapmadım ve sübaplardan biri geç kapandığından ötürü piston ile milimlik bir çakışma söz konusuydu ve bunu yukarıdaki yöntemle gözlemleyerek yaptım. egzantrik dişlisi bir diş öne yada bir diş arkaya kaymaya gelmiyor benim motorda bu yüzden pek dert etmiyorum. sübap çarpmayınca tam ayarında oluyor.

  10. #30

    Üyelik
    19 Mayıs 2016
    Şehir
    Bilecik/Söğüt
    Motosikleti
    RMG MOTO GUSTO R100
    Eksantrikli degil rockam cubukları var 2 tane

  11. #31
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    Alıntı Oğuzhan11 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eksantrikli degil rockam cubukları var 2 tane
    Değiştirdiğiniz silindirin boyu orjinalinden farklı olabilir. Milimetrik farklar bile göz ardı edilemez.

  12. #32

    Üyelik
    19 Mayıs 2016
    Şehir
    Bilecik/Söğüt
    Motosikleti
    RMG MOTO GUSTO R100
    Valla aynı uyumlu 62 mm silindir aldım bakalım musait olunca yaoacagım burayada paylasacagım

  13. #33
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    Alıntı Oğuzhan11 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Valla aynı uyumlu 62 mm silindir aldım bakalım musait olunca yaoacagım burayada paylasacagım
    Silindir iç çapı aynı olabilir. Boyunda fark olabilir.

  14. #34

    Üyelik
    19 Mayıs 2016
    Şehir
    Bilecik/Söğüt
    Motosikleti
    RMG MOTO GUSTO R100
    Subap ayarlarıni yaptım , 0.05 e 0.05 ayarladım motor fıt fıt fıt cok güzel calisiyor rolantide stop etme sorunu tamamen kalktı ama ses yine devam ediyor onu cözemedim artık böyle olacak baska alternatifim kalmadı

  15. #35
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    Yani simdi subab dedi ayar yaptı ses devam ediyor du ve aynı ustaya gidip ya bu düzelmedi bi daha bak dediysen kabahat sende
    Adam işi beceremedi sen ısrar la aynı adama gittin

  16. #36

    Üyelik
    19 Mayıs 2016
    Şehir
    Bilecik/Söğüt
    Motosikleti
    RMG MOTO GUSTO R100
    Arkadaslar subap degerlerini 0.10 0.15 yap dediler ustalar . yuksekmi kalir internetteki kılavuzunda 0.05 yapın ikisinide diyor o da cok dusuk geldi . Sizce degerleri kac yapmaliyim ve elimdeki sentil 20 blat yani 5 er 5 er artiyor 0.05 0.10 0.15 gibi cevabinizi bekliyorm

  17. #37
    diablof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    1998 Honda CMX 250 Rebel | X max 250
    0.05 emme, 0.10 egzoz yap dostum. büyük ihtimal ses kesilir.

    kolay gelsin.

  18. #38

    Üyelik
    19 Mayıs 2016
    Şehir
    Bilecik/Söğüt
    Motosikleti
    RMG MOTO GUSTO R100
    Ses kesilmesinden ziyade cekisi duzelse razıyım ya artık yoruldum millet mobiletlere benden dahat biniyor ya

  19. #39

    Üyelik
    15 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    R25
    Lifancı Levent nickli arkadaşımızı konuya davet edıyorum

  20. #40

    Üyelik
    19 Mayıs 2016
    Şehir
    Bilecik/Söğüt
    Motosikleti
    RMG MOTO GUSTO R100
    Iyi olur ya cunku bilimiz yok tecrübe dzhs önemli


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)