Sayılı günler hızlı geçermiş (inşallah bi Ténéré gelicek )
Reklamlar
-
16 Haziran 2017, 17:13
#21
Kendi tecrubemi paylaşmak isterim, ben 18 bin km r25, 2 bin km mt 25 kullandıktan, 2 tane honda gs eğitimi aldiktan sonra , triple 675'e geçtim ve 3 bin km yi bitirdim. Cok şükür hic sorunum olmadı.
Ama diyorum, hata affetme seviyesinin çok düşük olması,virajda hakimiyet,gaz tepkisi ve gücü gerçekten farklı.
Hikayem üzerinden konusursam, alıp tam olarak kullanmadan sahip olduğum fikirler ve şimdikiler arasında farklar var.
Kesinlikle yeterli seviyeye gelmeden , bu tarz güçlü makinalara kimsenin başlamasını tavsiye etmiyorum. Problem yasamayacaginiz varsa bile tecrubesizlikten coook ciddi,ölüme götürecek olayların içinde kalma ihtimaliniz inanilmaz yuksek.
Internette öyle anlatan arkadaşlar var ki ,aldım başladım gayet rahat diyerek,insanları yanlış yönlendiriyorlar. Bedeli,sonu çok ağır bitiyor. Bir de 1000cc leri soyleyenler var. Litrelik ss le basladim diyor ,öyle bir makina ki ,benim motorumdan 2 tane barindiriyor nerdeyse içinde. 110 beygir motorum, 200,210 beygir makinalar. Ve inanılmaz güçlü.
Bu gibi tavsiye veren arkadaşları ciddiye almayın lütfen. İstisnai insanlar vardır ama kaideyi bozmazlar.
Yazıyı sizin ozelinize değil, burayı okuyacak ve belki kafasında yuksek cc güçlü makinalarla motor hayatına başlamayı düşünen arkadaşlar için yazdım.
Reklamlar
-
16 Haziran 2017, 18:00
#22
8 senedir bu forumdayım, "Abi 650cc ile başlıyorum ama tecrübem xx kilometre" ve "Kardeş ölürsün küçük cc ile başla" polemikleri hala bitmedi. Arkadaşlar motosiklet bir makine ve bu makineyi öğrenmek için belirli bir süreç gerekli. Siz hiç kariyerinin 1. gününde 200 tonluk vinç kullanan birini gördünüz mü? Göremezsiniz... Sebebi o kişinin el-göz koordinasyonunun eksikliği ya da önündeki kolları kullanmayı bilmemesi değil, herhangi bir aksilik anında tecrübesizlik yüzünden tölere edebileceğinden çok daha fazla risk içermesi. Yoksa emin olun bisiklet binmeyi bilen herkes 2-3 günlük eğitimle dümdüz yolda Hayabusa bile sürer.
Burada söz konusu sizin ne kadar cesaretinizin olduğu. "Ben elime ayağıma hakimim, yavaş yavaş öğrenirim." diyorsan git al kardeşim problem yok. "Kanım hızlı akar dayanamam ben." diyorsan başla 150cc ile. Ancak aradaki risk oranı tahmin ettiğinden çok daha öte ve ekstrem durumlarda kurtulmak için çok daha şanslı olman gerektiği bir gerçek.
Örnek: Al bir 150cc, 7000 devirdeyken düşür vitesi bırak debriyajı. Şimdi bir de Tenere'yi al ve aynısını yap. Sağ kurtulabilirsen dediğimi anlayacaksın.
-
16 Haziran 2017, 18:06
#23
Benim boyum 175 cm. Arkadaşın tenerenin üzerine oturdum ayak uçlarının ikiside baya yere bastı, yalnız onun boyu 170 civarı olduğu için alcaltma kiti taktirmis ve motoru en az 4-5 cm alcaltmisti. Sende sorun olacağını sanmam.
Bence Tenere çok özel ve iyi bir motosiklet ve öyle özel bir motor ki bu motoru direk şu motorla karşılaştırın diyemezsin.
-
16 Haziran 2017, 18:27
#24
tenere tek silindir olduğu için güç ani gelip sizi korkutabilir yada istemediğiniz bir durum oluşabilir.
kolay alınıp kolay satılan, piyasası olan 100-200c arası bir motor ile 10.000 km tecrübe edinin, tenereye geçtiğinizde gerçekten çok rahat edersiniz
-
16 Haziran 2017, 18:54
#25
Madem enduro seviyorsun ,RX3İ ile başla , en azından rx3i si olan bir arkadaşının motoru ile bir deneme
sürüşü yap . Tenere 49 hp , rx3 25hp , tenereyi zaten kullanmışsın . Aslında şimdilik rx3
sana yetmesi lazım. Klr ile tenere arasında neredeyse hiç fark yok. Hem aileni hem de bizleri üzme. Selamlar.
-
16 Haziran 2017, 18:58
#26
Eğitim al biraz pratik yap bişi olmaz devam et fazla takılma her laf edenlere. Tenere tek silindir 48 hp dir bende de MT 03 var aynı blok sert ama alışırsın at ile deve deil.
-
17 Haziran 2017, 02:10
#27
Deneyimsiz adamı tenere teper
Şakası yok
-
17 Haziran 2017, 04:37
#28
Millet zaten asıp kesmiş.
Enduro/Motocross kulvarından başka yere sapma, naparsan yap.
Tenere ile arazide düşersen ölmezsin rahat ol, bolca kırık çıkık olur, altında kalırsan kaburgalar felan krakere döner, ama kolay kolay ölmezsin.
Allah bilir tabi haşa.
Ha asfaltta tenere ile düşersen ne olur...
Umarım öğrenmezsin.
Hızına orantılı olarak, büyük ihtimal o ağırlık ile önüne geleni biçer, bi yere carparsada ya çarptığı yada kendisi banko pert olur.
Sana vereceği fiziksel hasar bu saydıklarım dışında tabi.
100 kiloluk canavar gibi aletler varken, neden GS tenere ?
Tama güzel motorlar eyvallah ama ne biliyim biraz şey...
Şimdiden hayırlı olsun.
-
17 Haziran 2017, 09:39
#29
15 - 20 yılda motor kullanma kuralları baya değişmiş. tavsiyeden çok kural olmuş. vinç kullanmaya benzemiş karmaşık sisteme benzemiş. ben motosiklet almaktan vaz geçtim arkadaşlar. siz böyle bilin içiniz rahat olsun.
-
17 Haziran 2017, 12:10
#30
mavzer-i adlı üyeden alıntı
15 - 20 yılda motor kullanma kuralları baya değişmiş. tavsiyeden çok kural olmuş. vinç kullanmaya benzemiş karmaşık sisteme benzemiş. ben motosiklet almaktan vaz geçtim arkadaşlar. siz böyle bilin içiniz rahat olsun.
Ahahaha bu iyiydi
Niye arazideyiz sanıyosun hoca, ışıklarda yanıma gelip yanlış oturuyorsun diyen "Araba şoförü" gördüm ben
Alma bencede sittir et.
+299 Gitmek cesaret ister, Enduro yapmak yetenek.
Cesaret aptalda da var, ama yetenek herkeste yok...
-MrMud
-
26 Temmuz 2018, 09:17
#31
motoru alalı 1 sene oldu. hala hayattayım.
yihuuuu kaza bile yapmadım...
gerek motoru cadde de sınırlarında kullandım
gerek otobanda skuter gibi kullandım
gerek hiç kullanmadım
gerek viraj çıkışlarında yanlaya yanlaya kullandım
gerek sıkışık trafikte arabaların arasından kaydıra kaydıra kullandım
gerek polisten kaçtım ve beni yakalayamadı(gerçek)
gerek ön kaldırmaya çalıştım ama kalkmadı (ama yokuş aşağı hafif gaz verirken ön kaldırıyor anlamadım valla)
ey beni ezenler ölürsün diyenler. tecrübesiz cahil diyenler. kendini duvarda bulursun diyenler nerdeler.
bakın ben hala buradayım
-
26 Temmuz 2018, 09:52
#32
Ne zaman biri boyle konussa 2 gun sonra kaza yapiyo sen bu dediklerini yapiyosan her zaman kaza yapma ihtimalin normal surucuye gore daha fazla
-
26 Temmuz 2018, 10:10
#33
Salurbey adlı üyeden alıntı
Kendi tecrubemi paylaşmak isterim, ben 18 bin km r25, 2 bin km mt 25 kullandıktan, 2 tane honda gs eğitimi aldiktan sonra , triple 675'e geçtim ve 3 bin km yi bitirdim. Cok şükür hic sorunum olmadı.
Ama diyorum, hata affetme seviyesinin çok düşük olması,virajda hakimiyet,gaz tepkisi ve gücü gerçekten farklı.
Hikayem üzerinden konusursam, alıp tam olarak kullanmadan sahip olduğum fikirler ve şimdikiler arasında farklar var.
Kesinlikle yeterli seviyeye gelmeden , bu tarz güçlü makinalara kimsenin başlamasını tavsiye etmiyorum. Problem yasamayacaginiz varsa bile tecrubesizlikten coook ciddi,ölüme götürecek olayların içinde kalma ihtimaliniz inanilmaz yuksek.
Internette öyle anlatan arkadaşlar var ki ,aldım başladım gayet rahat diyerek,insanları yanlış yönlendiriyorlar. Bedeli,sonu çok ağır bitiyor. Bir de 1000cc leri soyleyenler var. Litrelik ss le basladim diyor ,öyle bir makina ki ,benim motorumdan 2 tane barindiriyor nerdeyse içinde. 110 beygir motorum, 200,210 beygir makinalar. Ve inanılmaz güçlü.
Bu gibi tavsiye veren arkadaşları ciddiye almayın lütfen. İstisnai insanlar vardır ama kaideyi bozmazlar.
Yazıyı sizin ozelinize değil, burayı okuyacak ve belki kafasında yuksek cc güçlü makinalarla motor hayatına başlamayı düşünen arkadaşlar için yazdım.
İnsan var,
MD.Murat adlı üyeden alıntı
Böyle beylik laflarla senli benli konusanlar vardi, etrafa bak beni yanlış anlama falan diyorlardı. Sonra öldüler.
İnsan yok.
mavzer-i adlı üyeden alıntı
motoru alalı 1 sene oldu. hala hayattayım.
yihuuuu kaza bile yapmadım...
gerek motoru cadde de sınırlarında kullandım
gerek otobanda skuter gibi kullandım
gerek hiç kullanmadım
gerek viraj çıkışlarında yanlaya yanlaya kullandım
gerek sıkışık trafikte arabaların arasından kaydıra kaydıra kullandım
gerek polisten kaçtım ve beni yakalayamadı(gerçek)
gerek ön kaldırmaya çalıştım ama kalkmadı (ama yokuş aşağı hafif gaz verirken ön kaldırıyor anlamadım valla)
ey beni ezenler ölürsün diyenler. tecrübesiz cahil diyenler. kendini duvarda bulursun diyenler nerdeler.
bakın ben hala buradayım
İnsanlığı hak edende yok.
Kimse seni kötülememiş, şahsına tek kelime edilmemiş. Gerçekten anlam veremiyorum neden herkes böyle cins oldu.
Dünya mavidir, tıpkı Portakallar gibi.
-
26 Temmuz 2018, 10:11
#34
Haydaaa, büyük konuşma müdür. Aman diyim.
Hep derler. Kaza yapmamış motorcı yoktur; yapacak motorcu vardır.
-
26 Temmuz 2018, 10:29
#35
Tek teker Arif'in kazadan sonra ki fotoğrafı geldi aklıma..
-
02 Haziran 2020, 12:24
#36
eski konuları kurcalarken buldum.
çok toy konuşmuşum :D
konuya gelecek olursak hala kaza yapmadım :D (trafikli kazaya bulaşmadım. kendi çapımda kaza yaptım ama)
o eski halimden eser yok şimdi. eskiye nazaran trafik kurallarına %80 üzeri uyarak kullanıyorum.
altıma ilk motor aldığımda ergen genç gibiymişim resmen
-
02 Haziran 2020, 13:49
#37
-
02 Haziran 2020, 14:10
#38
Abinin Klr 650'si de tatlı makine, kullanıyor mu hala aynı motoru?
-
02 Haziran 2020, 14:14
#39
tommygun adlı üyeden alıntı
Abinin Klr 650'si de tatlı makine, kullanıyor mu hala aynı motoru?
yok ya keşke dursaydı. parça bulamayınca satmıştı. 2002 de satmıştı sanırım
-
02 Haziran 2020, 14:15
#40
mavzer-i adlı üyeden alıntı
yok ya keşke dursaydı. parça bulamayınca satmıştı. 2002 de satmıştı sanırım
Kawasaki bu ülkede yedek parça konusunda demek ki o zamanlar da cacıkmış.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)