Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Sayılı günler hızlı geçermiş (inşallah bi Ténéré gelicek )

    REKLAM ALANI
  1. #21
    Salurbey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2016
    Motosikleti
    Triumph Streettriple 765
    Kendi tecrubemi paylaşmak isterim, ben 18 bin km r25, 2 bin km mt 25 kullandıktan, 2 tane honda gs eğitimi aldiktan sonra , triple 675'e geçtim ve 3 bin km yi bitirdim. Cok şükür hic sorunum olmadı.

    Ama diyorum, hata affetme seviyesinin çok düşük olması,virajda hakimiyet,gaz tepkisi ve gücü gerçekten farklı.

    Hikayem üzerinden konusursam, alıp tam olarak kullanmadan sahip olduğum fikirler ve şimdikiler arasında farklar var.

    Kesinlikle yeterli seviyeye gelmeden , bu tarz güçlü makinalara kimsenin başlamasını tavsiye etmiyorum. Problem yasamayacaginiz varsa bile tecrubesizlikten coook ciddi,ölüme götürecek olayların içinde kalma ihtimaliniz inanilmaz yuksek.

    Internette öyle anlatan arkadaşlar var ki ,aldım başladım gayet rahat diyerek,insanları yanlış yönlendiriyorlar. Bedeli,sonu çok ağır bitiyor. Bir de 1000cc leri soyleyenler var. Litrelik ss le basladim diyor ,öyle bir makina ki ,benim motorumdan 2 tane barindiriyor nerdeyse içinde. 110 beygir motorum, 200,210 beygir makinalar. Ve inanılmaz güçlü.

    Bu gibi tavsiye veren arkadaşları ciddiye almayın lütfen. İstisnai insanlar vardır ama kaideyi bozmazlar.

    Yazıyı sizin ozelinize değil, burayı okuyacak ve belki kafasında yuksek cc güçlü makinalarla motor hayatına başlamayı düşünen arkadaşlar için yazdım.
    sarpgray bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Rebornx4 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2009
    Şehir
    İstanbul-Altunizade
    Motosikleti
    CF Moto 150nk
    8 senedir bu forumdayım, "Abi 650cc ile başlıyorum ama tecrübem xx kilometre" ve "Kardeş ölürsün küçük cc ile başla" polemikleri hala bitmedi. Arkadaşlar motosiklet bir makine ve bu makineyi öğrenmek için belirli bir süreç gerekli. Siz hiç kariyerinin 1. gününde 200 tonluk vinç kullanan birini gördünüz mü? Göremezsiniz... Sebebi o kişinin el-göz koordinasyonunun eksikliği ya da önündeki kolları kullanmayı bilmemesi değil, herhangi bir aksilik anında tecrübesizlik yüzünden tölere edebileceğinden çok daha fazla risk içermesi. Yoksa emin olun bisiklet binmeyi bilen herkes 2-3 günlük eğitimle dümdüz yolda Hayabusa bile sürer.

    Burada söz konusu sizin ne kadar cesaretinizin olduğu. "Ben elime ayağıma hakimim, yavaş yavaş öğrenirim." diyorsan git al kardeşim problem yok. "Kanım hızlı akar dayanamam ben." diyorsan başla 150cc ile. Ancak aradaki risk oranı tahmin ettiğinden çok daha öte ve ekstrem durumlarda kurtulmak için çok daha şanslı olman gerektiği bir gerçek.

    Örnek: Al bir 150cc, 7000 devirdeyken düşür vitesi bırak debriyajı. Şimdi bir de Tenere'yi al ve aynısını yap. Sağ kurtulabilirsen dediğimi anlayacaksın.
    sarpgray bunu beğendi.

  3. #23

    Üyelik
    30 Ocak 2017
    Benim boyum 175 cm. Arkadaşın tenerenin üzerine oturdum ayak uçlarının ikiside baya yere bastı, yalnız onun boyu 170 civarı olduğu için alcaltma kiti taktirmis ve motoru en az 4-5 cm alcaltmisti. Sende sorun olacağını sanmam.
    Bence Tenere çok özel ve iyi bir motosiklet ve öyle özel bir motor ki bu motoru direk şu motorla karşılaştırın diyemezsin.

  4. #24
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Şehir
    İstanblue
    Motosikleti
    09
    tenere tek silindir olduğu için güç ani gelip sizi korkutabilir yada istemediğiniz bir durum oluşabilir.

    kolay alınıp kolay satılan, piyasası olan 100-200c arası bir motor ile 10.000 km tecrübe edinin, tenereye geçtiğinizde gerçekten çok rahat edersiniz

  5. #25
    bursalıali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2015
    Şehir
    Bursa Osmangazi
    Motosikleti
    mondial RX3İ EVO-Honda Falcon NX4- FYM 250
    Madem enduro seviyorsun ,RX3İ ile başla , en azından rx3i si olan bir arkadaşının motoru ile bir deneme
    sürüşü yap . Tenere 49 hp , rx3 25hp , tenereyi zaten kullanmışsın . Aslında şimdilik rx3
    sana yetmesi lazım. Klr ile tenere arasında neredeyse hiç fark yok. Hem aileni hem de bizleri üzme. Selamlar.

  6. #26
    Eski_kasa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ocak 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Yamaha MT-03 660 / tvs apache 150
    Eğitim al biraz pratik yap bişi olmaz devam et fazla takılma her laf edenlere. Tenere tek silindir 48 hp dir bende de MT 03 var aynı blok sert ama alışırsın at ile deve deil.
    mavzer-i bunu beğendi.

  7. #27
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    Deneyimsiz adamı tenere teper
    Şakası yok

  8. #28
    MrMud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2016
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    Husqvarna TE250
    Millet zaten asıp kesmiş.

    Enduro/Motocross kulvarından başka yere sapma, naparsan yap.
    Tenere ile arazide düşersen ölmezsin rahat ol, bolca kırık çıkık olur, altında kalırsan kaburgalar felan krakere döner, ama kolay kolay ölmezsin.
    Allah bilir tabi haşa.

    Ha asfaltta tenere ile düşersen ne olur...
    Umarım öğrenmezsin.
    Hızına orantılı olarak, büyük ihtimal o ağırlık ile önüne geleni biçer, bi yere carparsada ya çarptığı yada kendisi banko pert olur.
    Sana vereceği fiziksel hasar bu saydıklarım dışında tabi.
    100 kiloluk canavar gibi aletler varken, neden GS tenere ?
    Tama güzel motorlar eyvallah ama ne biliyim biraz şey...

    Şimdiden hayırlı olsun.

  9. #29
    mavzer-i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    hypermotard 796 / vulcan s / versys 650
    15 - 20 yılda motor kullanma kuralları baya değişmiş. tavsiyeden çok kural olmuş. vinç kullanmaya benzemiş karmaşık sisteme benzemiş. ben motosiklet almaktan vaz geçtim arkadaşlar. siz böyle bilin içiniz rahat olsun.

  10. #30
    MrMud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2016
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    Husqvarna TE250
    Alıntı mavzer-i adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    15 - 20 yılda motor kullanma kuralları baya değişmiş. tavsiyeden çok kural olmuş. vinç kullanmaya benzemiş karmaşık sisteme benzemiş. ben motosiklet almaktan vaz geçtim arkadaşlar. siz böyle bilin içiniz rahat olsun.
    Ahahaha bu iyiydi
    Niye arazideyiz sanıyosun hoca, ışıklarda yanıma gelip yanlış oturuyorsun diyen "Araba şoförü" gördüm ben
    Alma bencede sittir et.
    mavzer-i bunu beğendi.
    +299 Gitmek cesaret ister, Enduro yapmak yetenek.
    Cesaret aptalda da var, ama yetenek herkeste yok...
    -MrMud

  11. #31
    mavzer-i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    hypermotard 796 / vulcan s / versys 650
    motoru alalı 1 sene oldu. hala hayattayım.
    yihuuuu kaza bile yapmadım...
    gerek motoru cadde de sınırlarında kullandım
    gerek otobanda skuter gibi kullandım
    gerek hiç kullanmadım
    gerek viraj çıkışlarında yanlaya yanlaya kullandım
    gerek sıkışık trafikte arabaların arasından kaydıra kaydıra kullandım
    gerek polisten kaçtım ve beni yakalayamadı(gerçek)
    gerek ön kaldırmaya çalıştım ama kalkmadı (ama yokuş aşağı hafif gaz verirken ön kaldırıyor anlamadım valla)

    ey beni ezenler ölürsün diyenler. tecrübesiz cahil diyenler. kendini duvarda bulursun diyenler nerdeler.
    bakın ben hala buradayım

  12. #32
    peruwasa12 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Haziran 2016
    Ne zaman biri boyle konussa 2 gun sonra kaza yapiyo sen bu dediklerini yapiyosan her zaman kaza yapma ihtimalin normal surucuye gore daha fazla

  13. #33
    Birkan07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2017
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Yzf R-125 / Honda Today 50 / Ninja 250r / Xmax 250
    Alıntı Salurbey adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kendi tecrubemi paylaşmak isterim, ben 18 bin km r25, 2 bin km mt 25 kullandıktan, 2 tane honda gs eğitimi aldiktan sonra , triple 675'e geçtim ve 3 bin km yi bitirdim. Cok şükür hic sorunum olmadı.

    Ama diyorum, hata affetme seviyesinin çok düşük olması,virajda hakimiyet,gaz tepkisi ve gücü gerçekten farklı.

    Hikayem üzerinden konusursam, alıp tam olarak kullanmadan sahip olduğum fikirler ve şimdikiler arasında farklar var.

    Kesinlikle yeterli seviyeye gelmeden , bu tarz güçlü makinalara kimsenin başlamasını tavsiye etmiyorum. Problem yasamayacaginiz varsa bile tecrubesizlikten coook ciddi,ölüme götürecek olayların içinde kalma ihtimaliniz inanilmaz yuksek.

    Internette öyle anlatan arkadaşlar var ki ,aldım başladım gayet rahat diyerek,insanları yanlış yönlendiriyorlar. Bedeli,sonu çok ağır bitiyor. Bir de 1000cc leri soyleyenler var. Litrelik ss le basladim diyor ,öyle bir makina ki ,benim motorumdan 2 tane barindiriyor nerdeyse içinde. 110 beygir motorum, 200,210 beygir makinalar. Ve inanılmaz güçlü.

    Bu gibi tavsiye veren arkadaşları ciddiye almayın lütfen. İstisnai insanlar vardır ama kaideyi bozmazlar.

    Yazıyı sizin ozelinize değil, burayı okuyacak ve belki kafasında yuksek cc güçlü makinalarla motor hayatına başlamayı düşünen arkadaşlar için yazdım.
    İnsan var,

    Alıntı MD.Murat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Böyle beylik laflarla senli benli konusanlar vardi, etrafa bak beni yanlış anlama falan diyorlardı. Sonra öldüler.
    İnsan yok.

    Alıntı mavzer-i adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motoru alalı 1 sene oldu. hala hayattayım.
    yihuuuu kaza bile yapmadım...
    gerek motoru cadde de sınırlarında kullandım
    gerek otobanda skuter gibi kullandım
    gerek hiç kullanmadım
    gerek viraj çıkışlarında yanlaya yanlaya kullandım
    gerek sıkışık trafikte arabaların arasından kaydıra kaydıra kullandım
    gerek polisten kaçtım ve beni yakalayamadı(gerçek)
    gerek ön kaldırmaya çalıştım ama kalkmadı (ama yokuş aşağı hafif gaz verirken ön kaldırıyor anlamadım valla)

    ey beni ezenler ölürsün diyenler. tecrübesiz cahil diyenler. kendini duvarda bulursun diyenler nerdeler.
    bakın ben hala buradayım
    İnsanlığı hak edende yok.

    Kimse seni kötülememiş, şahsına tek kelime edilmemiş. Gerçekten anlam veremiyorum neden herkes böyle cins oldu.
    Dünya mavidir, tıpkı Portakallar gibi.

  14. #34
    sey_47 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2007
    Şehir
    Ege
    Motosikleti
    BWS 100
    Haydaaa, büyük konuşma müdür. Aman diyim.
    Hep derler. Kaza yapmamış motorcı yoktur; yapacak motorcu vardır.

  15. #35
    Erdost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Eylül 2015
    Şehir
    Gebze
    Motosikleti
    ZONTES 350 T2
    Tek teker Arif'in kazadan sonra ki fotoğrafı geldi aklıma..

  16. #36
    mavzer-i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    hypermotard 796 / vulcan s / versys 650
    eski konuları kurcalarken buldum.
    çok toy konuşmuşum :D
    konuya gelecek olursak hala kaza yapmadım :D (trafikli kazaya bulaşmadım. kendi çapımda kaza yaptım ama)

    o eski halimden eser yok şimdi. eskiye nazaran trafik kurallarına %80 üzeri uyarak kullanıyorum.
    altıma ilk motor aldığımda ergen genç gibiymişim resmen
    espresso bunu beğendi.

  17. #37
    ojo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ocak 2017
    delil(foto, video) yok

  18. #38
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Abinin Klr 650'si de tatlı makine, kullanıyor mu hala aynı motoru?
    mavzer-i bunu beğendi.

  19. #39
    mavzer-i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    hypermotard 796 / vulcan s / versys 650
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abinin Klr 650'si de tatlı makine, kullanıyor mu hala aynı motoru?
    yok ya keşke dursaydı. parça bulamayınca satmıştı. 2002 de satmıştı sanırım
    since 1987

  20. #40
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Alıntı mavzer-i adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yok ya keşke dursaydı. parça bulamayınca satmıştı. 2002 de satmıştı sanırım
    Kawasaki bu ülkede yedek parça konusunda demek ki o zamanlar da cacıkmış.
    mavzer-i bunu beğendi.


2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)