Motorcunun Kendince Adaleti Sağlaması
Reklamlar
-
14 Haziran 2017, 15:33
#61
İyi sürücü başkalarının hatalarını da öngörüp o hataların sonuçlarından da kaçınan sürücüdür.
İyi sürücü sadece kendi aracını süren değildir. Önündeki, yanındaki ve arkasındaki araçları da sürendir. Buna göre önlem alandır.
Örnekler arttırılabilir tabi de, şu konum ve sürüşte sıkışacağı kabak gibi ortada olan motorcu inatla orada durursa, siz de "İyi yapmış." "Araba da sıkıştırmasaydı." diye kendinizi kandırmaya devam ederseniz, o örnekler yazılırken yapılan enerji israfından öteye gitmez tabi.
Önüne de girecekler. Yakın da geçecekler. Arkandan korna ile yol isteyip, yarım metre dibine de girecekler. Ön göreceksin ve hayatta kalacaksın. Bu kadar basit..
Reklamlar
-
14 Haziran 2017, 16:28
#62
agris adlı üyeden alıntı
Velev ki adam sıkıştırdı sen de intikam aldın geçti gitti. (bence bu da yanlış).
Bir de diğer senaryoya bakalım. Adam bariyerin kenarında o motoru hiç görmemişse ve sıkıştırdığından haberi yoksa.... O halde motorcu kardeşimize bravo. Yeni bir motor düşmanı meydana getirdi trafikte.
Transporter sürücüsünün düşüncesi : "ulan motora bak durduk yere aynamı kırdı"
Tebrikler. Beyin gelişimini sağlayamamış bir mal motorcu daha...
Dikkat edersen kornaya basıyor 3 4 sn
-
14 Haziran 2017, 16:51
#63
Görmese ezilmişti. Kasıtlı sekilde üzerine kırıp taşıt fizik üstünlüğünü kullanarak motorcuyu tehdit ve egosunu tatmin ediyor.
Nerde takip mesafesi ? Motorcu plakaya yapışık mı gitsin. Adam olsaydı, insan hayatıyla oynamasaydı,2 dkk daha bekleseydi motorun geçmesini !!
Kasten ve bilerek motorun üzerine kırıyor ve öldürmeyecek incelikte sıkıştırıyor. Ama panik yapsa motorcu veya minibüsü kullanan ayarlayamasa ne olacak.
Minibusu kullanan hayvanı amma savundunuz beyler. Motorcu olması gereken hızda gidiyor. Ellerini bırakmış oynamış. Eğer bunu yapmamış olsaydı da o minubuscu hayvan, motoru hiçe sayıp üzerine çıkacaktı. Motoru hazmedemeyen,taşıt yerine koymayan şerefsizlerden biri bu.
Motorun gitmediği yerde araba nerden gidebilir trafik olan bir yerde. Bu kötü niyet ve eziklik ve de hayvanlık.
Genel tavır bu olmamalı fakat olay özelinde Motorcu'nun ayna kırma hareketi beni içsel olarak çok rahatlattı.
-
14 Haziran 2017, 18:51
#64
Bunca yazılıp çizildikten sonra bu dangalağı savunan kendine motorcuyum demesin açık ve net ifade ediyorum psikolojik tedavi görün .
kıçını başını elini kolunu sallayıp sol şeritte öyle ben görsem indirip motordan ben döverim bunu kalkmış bide ayna kırıyor hödük
-
14 Haziran 2017, 19:41
#65
Aman denk gelmeyelim sana Melanqoliq
-
14 Haziran 2017, 19:55
#66
Emreerol adlı üyeden alıntı
Sol şeritten gidiyor. Elleri gidondan çekmiş, oynaya oynaya. Transporter sola geçmek istiyor hep belli. Ama bu dangalak ne gaza basıyor, ne geri çekiliyor. Sonra adamlıkmış gibi aynayı kırıyor.
Tamam bazıları hak ediyor ama burada bu kameralı ergeni savunacak durum göremedim.
biri araya dalmasın diye habire takip mesafesini ihlalmi edelim yani bunu mu demek istiyorsun?
-
14 Haziran 2017, 22:12
#67
Arkadaşlar adamın yaptığı doğru yada yanlış,sonuca bakın,aynası kırılan adam bir daha motosikletlilere daha fazla dikkat eder mi etmez mi?Bir musibet bin nasihatten evladır diye boşuna dememişler.
-
14 Haziran 2017, 22:26
#68
nayken81 adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar adamın yaptığı doğru yada yanlış,sonuca bakın,aynası kırılan adam bir daha motosikletlilere daha fazla dikkat eder mi etmez mi?Bir musibet bin nasihatten evladır diye boşuna dememişler.
Bence artık adam nefret besleyecek.
-
14 Haziran 2017, 22:28
#69
Ekarademir adlı üyeden alıntı
Bence artık adam nefret besleyecek.
Nefret etsin anca ayagini denk alsin yeter. Adam acik net adami ezmek istemis. Illa bi karsiligi olacak. Dans etmesi vs bunlarin karsiligi adami ezmekse beyler lutfen magandalardan dert yanmayin bi zahmet...
-
14 Haziran 2017, 22:39
#70
EmirE adlı üyeden alıntı
Motorcunun düşmanı yine motorcu pes...
Araba elemanı biçecek utanmasa halen adamın kırdığı aynaya laf ediyorsunuz, trafiktede böyle motorcu dayanışması gösteriyorsanız düşmana gerek yok
Hiç sevmem kabileciliği. Motorcudan önce insanız hepimiz. Bariz yanlış bir davranışı motorcu yaptı diye savunamam. Çünkü o zaman o davranışı hepimiz kabullenmiş oluruz. Bilakis bizim tepki vermemiz lazım, her motorcunun öyle olmadığını göstermek için. Eğer trafikteki tüm arabalar motorcuları keyfine göre ayna kıran serseriler olarak görürlerse nasıl motosiklet kullanacaksınız?
-
14 Haziran 2017, 22:50
#71
Yaw hala ezmek istemiş diyor. Arkadaş, bir insanı öldürmeye kast etsen bir yandan telefonla mı konuşursun? Bir insanı öldürme niyetiyle yola çıksan yanında yolcu mu taşırsın? Öldürmeyi planladığın kişi senin aynanı yamultsa öylece seyir mi edersin? Arkadaş araba sürücüleri sizi öldürmek derdinde değil. Görünecek şekilde motor sürmeyi beceremiyorsunuz hepsi bu. Ya birisi kör noktayı anlatsın ya da ben link vereceğim (bkz: görünürlük).
Sürüşte hata yapıp kendisini yaralayan ya da ölen sürücü yarın ben de olabilirim. Ve bu benim kendi hatam sebebiyle ölmüş olduğum gerçeğini değiştirmez. Yeri gelir virajı doğru değerlendiremezsin, yeri gelir zemini iyi gözlemleyemezsin, yeri gelir can kurtaran bakışı ihmal edersin, yeri gelir başkalarının kör noktasında gereksiz uzun kalırsın, yeri gelir başkasının yapacağı hatayı zamanında öngöremezsin, düşersin. Bu hatalar sebebiyle yaralanmam veya ölmem tamamen benim hatamdır. Forumda açtığım başlıkta yaralanma örnekleri de var açıp bulun.
Arkadaş, başka sürücülerin seni öldürmeye niyetlendiğini düşündüğün bir durum varsa zaten neden motora binersin ki? Araba kullanan milyon tane kişiyi mi eğiteceksin? Motorcu forumunda yazı yazarak, motorcu motorcuya destek olsun mesajı atarak seni öldürmeye çalışan araba sürücüsünün davranışını mı değiştireceksin? Bir tane bile araba sürücüsü senin bir yerlerde yazdığın yazı sebebiyle hiç bir davranışını değiştirmeyecek. Bu kafayla motor süren herkes bu dertlerin aynısını yeniden yaşamaya mahkum çünkü şartlarında bir değişiklik tasarlamıyor. Kendi sürüşünü değiştirirsen, iyi sürmek dediğin şeye başkalarının hatalarını ön görmeyi ve bu hataların oluşturacağı tehlikelerden uzak kalmayı da dahil edersen başını dertten uzak tutabilir, bir şeyleri değitirebilrsin. Bunu öğrenmenin yolu da yol eğitimleri. (bkz: yol eğitimi).
Öndeki aracın arkasında çok uzun bir mesafe bırakıp türkü çığıra çığıra eşek arar gibi gezinmek ile öndekinin plakasına yapışmak arasında bir şeyler de var. Güvenli takip mesafesi 2 saniye. (bkz: 88... 89...) Hadi zemin kaygan, yol ıslak üç saniye. Bu videodaki eleman babasın tarlasında gezintiye çıkmış.
Hadi her şeyi geçtik. Motoru iyi sürmekten sadece yatırıp kaldırmayı anlıyoruz. Düz yolda çok hızlı gitmeyi anlıyoruz. Arkadaş, güvenlik balonu diye bir şeyi de mi duymadık? Minibüsün 3 cm dibinde oyalanmak nedir? Sorsan milyon km tecrübesi vardır. Motoru çok yatırıyordur. En hızlı o gidiyordur. Motorun ön tekerini en çok o kaldırıyordur.
Motorcunun motorcuya destek olmak için yapabileceği en iyi şey yol eğitimi almaya teşvik etmektir. Neyin iyi sürmek, neyin mallık olduğunu ayırt etmek lazım.
-
14 Haziran 2017, 23:38
#72
Sevgili arkadaşlar,hepimiz trafikteyiz,kasıtlı olarak motor kullananlara yapılanları yaşıyoruz.
Egitim,bilinç... Görüyor bilerek üzerine sürüyor. Telefon falan hikaye, sebep aynı burda yazılan yorumların bazılarındaki ruh hali, nasıl şeritte oynar,ağzını burnunu kırarım, altında araba olunca "ezerim" motivasyonu ile üzerine sürmüş.
Egitim,farkındalık,ekipman,kendimi gayet bilinçli ve kurallara uyan binici olarak tanımliyorum ve diyorum ki yaw adamlar manyak,motorla trafikte o an etrafında olmak yeterli.
-
15 Haziran 2017, 00:01
#73
Salurbey adlı üyeden alıntı
Egitim,farkındalık,... kendimi gayet bilinçli ... tanımliyorum ve diyorum ki yaw adamlar manyak,motorla trafikte o an etrafında olmak yeterli.
Hocam saldırı gibi algılama n'olur. Yol eğitimini nereden aldın? Tahminimce almadın. Demem o ki, eğitimliyim, bilinçliyim, farkındalığım yüksek demek için yol eğitimi almış olmak, motosiklet yol sanatı kitabında anlatılan ilkeleri benimsemiş ve bunlara göre sürüyor olmak lazım. Yoksa Gymkhana şampiyonu olmuşuz, motorla türlü cambazlıklar becermişiz kar etmez, hep bizim üstümüze kırarlar. Çok açık söylüyorum, yol eğitimi almış hiç bir arkadaşımdan "Sen ne kadar iyi sürersen sür, araba sürücüleri seni öldürmek istiyor." lafını duymadım. Hep ya çok tecrübeli ama eğitimsiz sürücüler ya da Honda'dan motoru yatırıp kaldırmayı öğrenince motosiklet sürmeyi öğrendiğini zanneden arkadaşlardan bunu duyuyorum.
Bir de alaylı mektepli meselesi vardır eski zamanların ordusunda. Ya subaylığın okulunu okursun o şekilde subay olursun. Ya da ordunun bir alayında bir birliğinde hizmet edersin tecrüben artar o şekilde subaylığa yükselirsin. Bunun günümüzdeki oyunculuğa aktardılar. Mektepliler konservatuvarları bitirenler oldu. Alaylıyım diyenler ise modellikten (halk arasında mankenlik derler) oyunculuğa geçenler oldu. usta Ferhan Şensoy sorar bunlara: Hangi alaydan, hangi birliktensin? E ona bir cevap yok. Alaylı oyuncular mesela Hadi Çaman Tiyatrosunda onunla usta çırak ilişkisi içinde oyunculuğu öğrenmiş insanlardı oysa. Ama işte kişiye sorunca bilinçliyim. Yol eğitimi almadım ama alaylıyım. Yol eğitimi almadım ama bilinçliyim. Yol eğitimi almadım ama iyi sürüyorum. Bu yol eğitimi almadım ama lafını o kadar çok duydum ve o kadar çok gerisinin kaale alınmaması gerektiğini gördüm ki...
Yol eğitimi aldıysan ve hala bunu diyorsan nereden aldığını bileyim de ona göre hiç kimseye orayı asla tavsiye etmeyeyim.
-
15 Haziran 2017, 00:32
#74
böyle zibidi götü başı oynayan motorcu olmasın, motor kullanmasın, hatta hiçbir trafik taşıtına binmesin ,bildiğimiz apaçi aq evladı, böyle tipler yüzünden, motorcuların adı lekeleniyor, bu tipler araba kullanınca da aynı, sonra gider motorcuyu yayayı ezer geçer, kafa yapıları aynı, be dallama adamın yanına geliyorsun, dans etmek ne demek? transporter yavaşca sola girmiş ,önüne ani bir hareketle kırmamış, motorcu kendi kaşınmış sonra adamın aynasını kırıyor, o adam genelleme yapsa, bütün motorculara karşı, yarın motorcu gördüğünde daha beterini yaparsa, ne olacak ?kusura bakmayın ama bu tarz tipler küfürü hak eden tipler, 125 cc motor alır, 10 tane dikiz aynası koyar ,el kadar motora egsoz takar, egsoz patlatır, bir bok yapmış edasında takılır, bunların tofaş cı olanlarıda aynı, 75 beygir arabaya sanki 1000 beygir gibi kalın lastik takar ,açar müziği terör estirir, aq evlatları ,,,,,gene diyorum kusura bakmayın,,,,,, kötü sözler için ama motorda dans etmek ne demek ? ellerini bırakmış dans ediyor ayrıca hepimiz dalgın hata yapabiliriz, önemli olan kasıt olmamasıdır, hergün motor kullananların neredeyse kafaya hiç takmadıkları, basit bir olay hemde dans ederek kendi kaşınmış sonra aynayı kırıyor gereksiz aptalca işler, zararı bize dokunuyor
-
15 Haziran 2017, 00:32
#75
Sevgili Zaferce, Roadcraft eğitiminin teorik kısmına katıldım, Erkan Demirel ve Koray Kuden tarafından verildi.
Eğitime gitmeden orjinal kitabi 2 kere okudum. Pratik kısmının eğitimine katılmadım. Uygulama kısmında hiç sorunum olmadı. 22 bin km sonunda 1 kere sıkıntıya duscegim durum yaşadım, onun dışında hiç sorunum olmadi,saatlerce cok yoğun trafikte sürüş yapmama rağmen problem yaşamadan rahat şekilde tamamlarım , İstanbul gibi bir sehirde.
Anlayacagin sıkıntım yok. Fakat bu roadcraft eğitimi,manyakların hareketlerini ,motorculara karşı olan ruh hastası tavırlarını degistirmiyor.
Ne eğitimi olursa olsun. İzlediğim videoya yapacağım yorum yazdiklarimdir. ( 22 bin km + honda gs1 gs2 + road c teorik + konu hakkında okuduğum birçok yazı )
-
15 Haziran 2017, 00:34
#76
Salurbey adlı üyeden alıntı
Sevgili Zaferce, Roadcraft eğitiminin teorik kısmına katıldım, Erkan Demirel ve Koray Kuden tarafından verildi.
Eğitime gitmeden orjinal kitabi 2 kere okudum. Pratik kısmının eğitimine katılmadım. Uygulama kısmında hiç sorunum olmadı. 22 bin km sonunda 1 kere sıkıntıya duscegim durum yaşadım,saatlerce cok yoğun trafikte sürüş yapmama rağmen problem yaşamadan rahat şekilde tamamlarım.
Anlayacagin sıkıntım yok. Fakat bu roadcraft eğitimi,manyakları hareketlerini ,motorculara karşı olan ruh hastası tavırlarını degistirmiyor.
Ne eğitimi olursa olsun. İzlediğim videoya yapacağım yorum yazdiklarimdir. ( 22 bin km + honda gs1 gs2 + road c teorik + konu hakkında okuduğum birçok yazı )
Evet hocam yanılmamışım. Yol eğitimi yok. Aldıktan sonra fikrin aynı kalırsa yaz. yeniden haberleşelim.
-
15 Haziran 2017, 00:39
#77
Peki,alacağım pratik kısmınıda. Kitap ve teorik eğitim buna yeterli olmadı,umarım dediğin gibi olur. Çok iyimser bir temenni ama bakalım.
-
15 Haziran 2017, 01:42
#78
Sorun su motor kullanan cogu arkadas sunu kafasina soksun.Motor su gibidir hep akar hep boyle elleri birakip otu basi oynatirsan kazada yaparsin streste..Akicaksin her zaman zaten marifeti bu.Otomobil degil bu serit mantigin varsa aralardan yol istemiyicen..Yok canim sıkıldı aralardan kural ihlali yapiyim canim sıkıldı normal seridimde gideyim 500 bin tane motor 500 bin tane farkli kafa...
-
15 Haziran 2017, 09:44
#79
Salurbey adlı üyeden alıntı
Anlayacagin sıkıntım yok. Fakat bu roadcraft eğitimi,manyakların hareketlerini ,motorculara karşı olan ruh hastası tavırlarını degistirmiyor.
Ne eğitimi olursa olsun. İzlediğim videoya yapacağım yorum yazdiklarimdir. ( 22 bin km + honda gs1 gs2 + road c teorik + konu hakkında okuduğum birçok yazı )
Salurbey sıkıntı var dostum. Nedir diye sorarsan gayet net olan "trafiği okumak"
Eğerki sen bu videodaki kişiyi haklı bulup "motorcuyu öldürmek istedi transporter" diyorsan 22 bin km lik tecrüben bence boşa gitmiş kusura bakma amacım seni veyahut herhangi birisini aşığılayıp küçük düşürmek kendi düşüncemi başkasına lanse etmek değildir ortada apaçık olan "doğru"yu herkesin öğrenmesini istememdir umarım bunu okuyup o tarz eleştiri yaparsınız.
Benim yaşım 32
kendimi bildim bileli "araç" üstündeyim yeri geldi kamyon yeri geldi taksi yeri geldi motosiklet oldu uzun yolu saymayıp trafikli ortamdan yakın zamandan kısaca bahsetmek gerekirse: 5 sene kendi arabam ile pazarlamacılık yaptım ardından 3 sene ticari taksi ve şuan 4.senem olan motorumla trafikteyim full time olarak geçen süreler bunlar km olarak siz hesap edersiniz.
Buradaki çoğu kişi sadece motosiklet kullanıp trafik hakkında yorum yapıyor diğer gözden bakmıyor veyahut tam tersi sırf araba kullanıp motosiklet kullanmayıp yorum yapıyor buda soruna neden oluyor "empati yoksunluğu" tam tarafsız bir gözle bakılmıyor buda "aşırı sempatizanlık" veya "holiganlık" a dönüşüyor. Bence şuan motor sürücüsünü haklı bulanlar bu psikoloji ile yorum yapıyorlar.
"Ani manevra" yok "yavaş yavaş" herhangi bir "cana/mala" kastedmeden şerit değiştiriyor ve bu 4-5 saniye sürüyor hatta şerit değiştireceği apaçık belli. motosiklet üzerinde 1 saniye hayat kurtarır bunu unutmayın.
-
15 Haziran 2017, 09:54
#80
SuleymanE adlı üyeden alıntı
İrlandalı boksör olayına da aslında fotoşop diyorlar? Hatta İrlandalının Fetö tarafından gönderildiği, bizim birlik beraberliğimizi bozmak ve kudretimizi sorgulatmak amacıyla düzenlenen bir kumpas olduğu da söyleniyor?
Hatta orda irlandalı olan türk, irlandalıya saldıran türkler de aslında irlandalıymış? bunlar hep algı operasyonu ve ameriganın oyunları da deniyor??
İsviçreli bilim adamlarının yaptığı bir araştırmaya göre de dünyanın en delikanlı erkekleri Adana-yüreğir, Ankara-çinçin ve İstanbul-bağcılarda yaşıyormuş
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)