1. Köprüde Bakım-Onarım (Süper başladık Hamdolsun - Muhalif gözü ile )
Reklamlar
-
12 Haziran 2017, 08:30
#1
Muhaliflik bana babadan geçmiş elde değil her şeye muhalif bakıyorum.
Bugün sabah çıktım köprüde olağanüstü bir hareketlilik-yoğunluk , emniyet şeritleri dolu , kimse yol vermiyor , tek bir polis yok.
Hatta emniyet şeridinde önümde yolu kapatan 54 Plaka araçtan bir eleman indi iki öndeki arabanın camını yumrukladı , adamı tehdit ettim (tam bir şehir eşkiyalığı bende daha önceki Fenerbahçe işkembecisi travmamdan dolayı müdahale etmedim (ufak tefek kavga edemeyen bir adamım).Yine sıfır polis.Belki arabalarda 10000 kişi bekliyor köprüye geldik 2 şerit kapalı , bu iki şeritte en fazla 100mt'lik bir alanda bir iş makinası ve köprü üstünde toplasan en fazla 20 işçi ile bir çalışma var , güldüm , keyfim yerine geldi.
-İktidar partisi Anavatan'laşma sürecinin son aşamasına gelmiş (bir papatyalarımız eksik ama oda yakındır)
-Onarım-Bakım önceden planlı , ortaya çıkacak sonucu görmek için dahi olmaya gerek yok emniyet koordine olup buraları düzenleyecek polis göndermemiş.
-Çalışma ya şu an ki ekibin 10-20 katı ile en az 20 iş makinası ile bölümlere ayrılmış şekilde yapılmalı , ya da böyle yapılacaksa (Dünya lideri ülkemizin herhalde bu onarıma gönderecek 20 iş makinası vardır -satıp makam aracı almadı isek) Köprü şeritleri kısmı 100-200 mt'lik parçalar halinde trafiğe kapatılmalı kalan kısımlar açık tutulmalı.
Bunlar tabii sadece akıl yürütme yoksa Ak parti 2002'de ilk geldiğinde eski yönetim İdo'da uzun süredir bir biniş rampası yapmaya çalışıyor ve yapamıyordu , Ak parti geldi tık-tık işin ustasını bulup olayı bitirdi ve sonraki süreçte bunları geliştirdi.Son zamanlarda(3-4 yıl) ise Ak partili yönetimler eski yönetime evrildi.Aynı boş verdimcilik , aynı vatandaşı hiçe sayarlık ülkesini ve insanını ayırmadan seven birisi olarak bu beni üzsede , bir muhalif olarak gidişatlarından mutluyum :D
Ayrıca köprünün diğer tarafında da hızlı geçiş sistemi diye kameralı , mutant bir sistemin kurulumuna denk gelmemiz ve zamanlaması mükemmel , oda ekstra takdirlik.
Köprüde epey uzun bir süre pişeceğiz çile çekeceğiz ama hep beraber tüm İstanbul'lular olarak , gayet mutluyum. Hamdolsun.
Selam ve Dua ile.
*:Bu sosyal bir deney olabilir bu kadar beceriksizlik normal şartlarda çok mümkün değil.
Reklamlar
-
12 Haziran 2017, 09:14
#2
Siz köprüde uzun kalmışsınız sinirleriniz bozulmuş sanırım. İki kez Tem otoyolunu köprü yapımı için kapatmış bir inşaat mühendisiyim. Gece saat 3 te kapattık trafikte kalan insanlar neden sabah kapatmadınız dedi gündüz kapattık bu işleri neden gece yapmıyorsunuz dediler. 2 ay - 3 ay inşaat için çok kısa süreler. Eski teknoloji ile yapıyor olsaydık bu işler yıllar sürerdi. (7yıl süren bir yol inşaatının2 yılında çalıştım)
Yol çalışması olduğu zaman trafikte kalana zulüm gibi gelir ama umarım daha sonra aynı yoldan takılmadan geçerken pişman oluyorlardır
-
12 Haziran 2017, 09:16
#3
1 işçi 1 köprü onarım ve asfaltlama işini 43200 saniyede yapıyorsa, 43200 işçi 1 köprü onarım ve asfaltlama işini 1 saniyede nah yapar.
1 ay sürer bu. tadını çıkaralım.
muhalif olsan ne olacak olmasan ne olacak.
tavsiyem ek şeritten gidin. daha geniş metrobüsler sağdaki şeritte kalıyor. sıkışmadan küçük araçların yanından geçebilirsiniz.
kolay gelsin.
-
12 Haziran 2017, 09:20
#4
Bu sabah köprü şokunu ben de yaşadım. güzergahım Küçükçamlıca'dan Beşiktaş.
Kısıklıdan inerken Altunizadeye kadarlık bölümü kelimeler anlatamaz. İnsanların çoğu bu çalışmadan habersiz. Herkes barut fıçısı patlamaya hazır. Hele ki Altunizade'den köprüye dönüp üsten kuş bakışı köprünün sonuna kadar trafiği görenler sanırım ağlamaklı olmuşlardır.
Kullanan arkadaşlar bilir ama ben yine de buradan bir hatırlatma yapayım; Beşiktaş ve sonrasındaki Zincirlikuyu çıkışını kullanacak arkadaşlar! Sağdaki şerit metrobüs ve beylerbeyi tarafından araçların katılımıyla çok daha sıkışık hale gelmesine rağmen, verilen sağ şeridi kullansınlar.
Sol şerit ters yönde olduğu için ortada bulunan refrüj nedeniyle o çıkışları kaçıracaklardır.
Beşiktaş çıkışı kaçmış oluyor zaten, Zincirlikuyu çıkışı için de trafikte bunalan araçların yol açılınca çok hızlı gelmesinden dolayı, aniden sağa geçiş gerektirmesi işi çok zorlaştırır.
-
12 Haziran 2017, 09:32
#5
Hayır bunun neyine şaşırdınız ki? :D
-
12 Haziran 2017, 09:35
#6
arkadaslar zaten günler öncesinde duyuruldu .bu bakımı sabah yapma aksam yapma ne zaman yapılacak.hani yapılmasa yapılmadı dıye dert yanılıyor.sizin dediğiniz gibi kontrollü yapıldıgından onlarca iş makınasını oraya sokarsanız köprüde calısma alanı daralacagından komple kapatmak gerek.bakın ordada belırtmıs en kısa süre bitmesi ve trafıgın en az etkilenmesi için 3 vardiya sistemli çalısma varmıs kesıntısın.( ben demıyorum mynet diyor. )
http://www.mynet.com/haber/guncel/15...ladi-3088370-1
-
12 Haziran 2017, 09:41
#7
Şimdi öncelikle bu işin yapım tarihi doğru. Okullar kapanınca inşaata başlanmış. Açık olsa daha fenaydı. Avrupa'da da birkaç haftaya yol çalışmaları başlayacak. Oralarda da okullar kapanınca yapılıyor, durum yne de feci oluyor.
İkincisi şehir kültürümüz olmadığından yaşadığımız şehri tanımıyoruz. Takip etmiyoruz. Yol yapım çalışmalarını, organizasyonları (koşu bisiklet futbol) bilmiyoruz. Okuyacağız, araştıracağız, bileceğiz. Lay lay lom giderken, aaa bugün Avrasya Maratonu mu vaaaaarrr. Olmaz.
Yollarda görevli kimsenin olmamasına sonuna kadar katılıyorum. Evet ohal den gerçekten ciddi derecede devlet kadrosu eksildi. Her kurumda işler aksıyor. Böyle olmamalıydı. Protokol geçişleri sırasında her köprüde polis görürsünüz. Ama onların çoğu da mesaisi bittiği halde evine gidemeden oraya yönlendirilmiş insanlar. Bildiğim kadarıyla 8-8 çalışan memuru protokol geçecek diye mesaisinde yani 7 de oraya yolluyorsun, protol 11 de geçerse adam 8-23 çalışmış oluyor.
Bu protokol geçişleri de 3 şeritli yolun iki şeridini çaprazlama duran araçlarla tıkayarak yapılıyor. Geriden gelen trafiğin içine ediliyor. Boş yere geç kalanlar, fazladan yakıt masrafı, uçağı kaçıran, sinir olan, kavga edenler gırla.
Konu trafiğe gelince söz dönüyor dolaşıyor cezalarımızın 5-10 kat artırılıp etkili bir denetimle herkese yağdırılmasına geliyor.
Emniyet şeridine girmenin cezası peşin ödeme indirimiyle 75 lira. Olum girmeyeni döverler bu fiyata. O da yakalanırsan, yakalanırsan da ceza yersen. Yani ihtimal %5 falan. Ama 750 lira olsa, her girene de dayasan cezayı kimse girmez. Sabancı olsan yine girmezsin. Bunun böyle olduğunun somut ve en önemli dayanağı Almancılardır. Cezadan, yaptırımdan korktuğu için ve bu cezanın mutlaka kendisine kesileceğini bildiği için Avrupa'da mum olan gurbetçiler, isteyenin istediğini yaptığı ülkemizde kurt oluyorlar. Çünkü tek değişen şey ülke.
Ama bizde hak yiyerek birşeyler elde eden sayısı hak yemeyenlerin sayısından fazla olduğundan, "hak yedirtmem ben" diyen yöneticiler alaşağı edilebilir diye bir ihtimal var bence. Ramazan sebebiyle söyleyeyim, trafikte kul hakkına giren adamların yaptığı ibadet de kabul görmez diye düşünüyorum.
Yazılacak çok şeyler var, yıllardır da yazıyorum. Anlayana, dinleyene.
Sonuç olarak motorla a dan b ye giderken hedefiniz kelleyi korumak olsun.
-
12 Haziran 2017, 09:44
#8
Akhunturk adlı üyeden alıntı
Bu sabah köprü şokunu ben de yaşadım. güzergahım Küçükçamlıca'dan Beşiktaş.
Kısıklıdan inerken Altunizadeye kadarlık bölümü kelimeler anlatamaz. İnsanların çoğu bu çalışmadan habersiz. Herkes barut fıçısı patlamaya hazır. Hele ki Altunizade'den köprüye dönüp üsten kuş bakışı köprünün sonuna kadar trafiği görenler sanırım ağlamaklı olmuşlardır.
Kullanan arkadaşlar bilir ama ben yine de buradan bir hatırlatma yapayım; Beşiktaş ve sonrasındaki Zincirlikuyu çıkışını kullanacak arkadaşlar! Sağdaki şerit metrobüs ve beylerbeyi tarafından araçların katılımıyla çok daha sıkışık hale gelmesine rağmen, verilen sağ şeridi kullansınlar.
Sol şerit ters yönde olduğu için ortada bulunan refrüj nedeniyle o çıkışları kaçıracaklardır.
Beşiktaş çıkışı kaçmış oluyor zaten, Zincirlikuyu çıkışı için de trafikte bunalan araçların yol açılınca çok hızlı gelmesinden dolayı, aniden sağa geçiş gerektirmesi işi çok zorlaştırır.
İstanbul'da yaşayıp da hala bu çalışmadan habersiz olan varsa yuh yani. Ben köprü kullanmıyorum ama her yerde, haberlerde çıktı. Google a köprü yazsanız çıkıyor.
-
12 Haziran 2017, 10:12
#9
artemis99 adlı üyeden alıntı
İstanbul'da yaşayıp da hala bu çalışmadan habersiz olan varsa yuh yani. Ben köprü kullanmıyorum ama her yerde, haberlerde çıktı. Google a köprü yazsanız çıkıyor.
31 ağustosa kadar devam edecek, bende unutup işlerden dolayı arabayla çıktım,
Mahvoldum!
Hergün motorla kopru kullanan birisi olarak yapılış şekli okey bişi demiyim ama,
önümde arkamda o saçma asfalttan dolayı kaza yapan arkadaşlara denk geldim,
bir an önce yapılması gerekliydi,
resmen sağdaki çukurda böbreğimi kaybediyordum,
akabinde o yerleri ezberleyip motorda ayağa kalkıyordum,
Ne yaparsan yap... AŞK ile yap..
-
12 Haziran 2017, 10:35
#10
ardem80 adlı üyeden alıntı
Siz köprüde uzun kalmışsınız sinirleriniz bozulmuş sanırım. İki kez Tem otoyolunu köprü yapımı için kapatmış bir inşaat mühendisiyim. Gece saat 3 te kapattık trafikte kalan insanlar neden sabah kapatmadınız dedi gündüz kapattık bu işleri neden gece yapmıyorsunuz dediler. 2 ay - 3 ay inşaat için çok kısa süreler. Eski teknoloji ile yapıyor olsaydık bu işler yıllar sürerdi. (7yıl süren bir yol inşaatının2 yılında çalıştım)
Yol çalışması olduğu zaman trafikte kalana zulüm gibi gelir ama umarım daha sonra aynı yoldan takılmadan geçerken pişman oluyorlardır
Öncelikle 1. köprüden takılmadan geçmek pazar sabahına mahsus , bu sadece kötünün daha kötü olması.
Mesele gece veya gündüz meselesi değil zamanlama meselesi , sonuçta asfalt söküyorlar en basitinden iki yönden birer iş makinası desek süre yarıya düşer , uzay teknolojisi ile bir iş yapılmıyor.Köprüde uzun kalanları gördüm sonuçta motosikletle 10-15 dakika sürem arttı ama arabalar için ciddi bir zaman kaybı olmuştur.
İstanbul'da yaşayıp bundan nasıl haberiniz olmaz diyen arkadaşlara da , işte bende onu diyorum Emniyetin nasıl haberi olmaz nasıl önlem almaz dyorum.
-
12 Haziran 2017, 10:47
#11
İlk günler biraz fazla sıkıntı yaşanacak ki bu sıkıntıyı yaşayanlar önce bir kendi önlemlerini alacak ilave önlemler de alınınca kısmi rahatlama sağlanacak, taktik bu. İlk defa olan bir şey değil. İstanbul trafiği giderek içinden çıkılamaz bir hal almaya doğru gidiyor, yapılan bütün metrolaşma yollar vs sadece bunu geciktiren şeyler. İstanbul'a göç devam ettiği sürece çözümü yok.
-
12 Haziran 2017, 11:26
#12
'Sevgili istanbullular son seçimlerde bana pendikten cok az oy çıktı pendigi izmitinde ötesine taşımaya ne dersiniz bence çok güzel olur' Hayri Gülle ile seçime şahan parodisi komik olamayacak kadar gerçek.
-
12 Haziran 2017, 11:38
#13
Bir kerede yapılan işi takdir edin yav 1 kerecik ne olurki
-
12 Haziran 2017, 14:07
#14
Ahmet Turan Peker adlı üyeden alıntı
Bir kerede yapılan işi takdir edin yav 1 kerecik ne olurki
Adam gibi yapılan işleri takdir ediyoruz , adam gibi yapılmayan çiçek dikerken şerit kapatan , insan hayatını tekhlikeye atan , yol bakım onarımı varken gerekli işaretlemeyi yapmayan işleri takdir etmiyoruz.
Boğazın gerdanlığı denilen köprülerde böyle ilkel bir bakım-onarım anlayışını (olmak zorunda demogoji yapmasın kimse daha verimli bir organizasyon yapılabileceği açık) , insanlara çile çektirilmesini takdir etmek mümkün değil.
Bak ilk yazıda adam gibi iş yaptıkları zamanları yazmışız.
Benim bir konum vardı 6 farklı makama şikayet sonucunda hala yapılmayan sokak aydınlatması (yapılacak dedikleri çalışma 2 yıl sonra yapılıyor anca olacak ya o arada bir kaza olsaydı takdir-i ilahi diyecektik) bunları takdir etmiyorum , çünkü takdir edilecek değil yerilecek işlemler.
-
12 Haziran 2017, 14:20
#15
Hala İstanbul'da yolu trafiği tartışıyor musunuz yahu? =)
İyi yönetimle ve trafik bilinci oturmuş bireylerle bile zorlu bir parkur İstanbul, Dünya'nın en cahil insanları ve Dünya'nın en kötü şehir yönetimiyle bu hale geliyor. Tartışacak dert yanacak bir şey yok.
-
12 Haziran 2017, 14:45
#16
Yanlış olan ne biliyor musunuz? (Tamamen bu köprü çalışmasından bağımsız konuşuyorum)
-Zamanında adam gibi yapılmaması...
Yandaş şirketlere, nasıl yaptın, iyi mi yaptın-kötü mü yaptın demeden peşkeş çekilen ihalelerin sonucu bu.
Hayır diyecekseniz ki; hiç mi eskimeyecek bu yollar? Tabiki haklısınızda, benim evin önündeki bulvar daha 2 senelik, ama kaç kez üzerine tekrar asfalt atıldı, kaç kez kazıldı hatırlamıyorum. Şu an ise, rahmetli Kemal Sunal'ın filminde ki gibi, çiki baba edasıyla ilerliyoruz yoldan, 1 yılda 2 kez amortisörüm patladı.
-
12 Haziran 2017, 15:49
#17
Doğru bir çalışma. Araba ile bile zıplayarak gitmekten sıkılmıştım. Bu köprüler istanbulun can damarı. hdp de gelse chp de mhp de bunun bu şekilde yapılması lazım. Rant işleri ufak ilçelerdeki her sene kaldırım sök taklarla sağlanıyor.
-
12 Haziran 2017, 15:58
#18
Ahmet Turan Peker adlı üyeden alıntı
Bir kerede yapılan işi takdir edin yav 1 kerecik ne olurki
Belediye, karayolları vb. gibi kurumlar kamu kurumudur. Vatandaş taktir etmek zorunda değil, onlar zaten görevlerini yapıyorlar. Bizim için bizim paramızla işlerini yapıyorlar. Biz olmasak kamu görevide olmaz.
-
12 Haziran 2017, 16:37
#19
Ercument adlı üyeden alıntı
Belediye, karayolları vb. gibi kurumlar kamu kurumudur. Vatandaş taktir etmek zorunda değil, onlar zaten görevlerini yapıyorlar. Bizim için bizim paramızla işlerini yapıyorlar. Biz olmasak kamu görevide olmaz.
arkadaş ironi yapmış bence, kendisinin de takdir ettiğini sanmıyorum.
-
12 Haziran 2017, 17:12
#20
O yolu yada x bir yolu mecbur yapıcak adam. Yapmasa ay böbreğim düştü, uff yerde sürüklendim, çukur değil mayın tarlası vs vs. Ancak bahsedilen standartta yol yapımı için 15 temmuz şehitleri köprüsü yeterli midir kalınlık olarak? Pek sanmıyorum. Yol yapım çalışmaları bizde toprak-kumu silindirle geç, zifti dök, bas çakılı geç silindirle hayırlı olsun. Altına beton atılacaktı? Zift/çakıl karışık dökülecekt falan? Okulda öyleydi ama?? Yok babacım öyle olmuyor ne yazık ki.
İşte çiçek dikerken şerit kapattı!! Evet haklısın helikopterle sat komandolarına diktirmelilerdi.
Çiçek suladı asfalt ıslandı yaa puf. Evet haklısın damlama yapacaktı 10m2 yere 27metre damlama borusu geçirecek sonra yaya üstünden geçerken o borular patlayacak sonra bidaha bidaha bidaha.
E çiçek ekmesin baba o zaman? Ekmesin tabi la. Angara gibi gri bi şehir daha mükemmel olabilir. İşte ortada bi boğazımız olur. Yeter zaten. Çok bile.
Ak partili kesinlikle değilim, hiç oy vermedim, ancak biraz ben olsaydım napardım diye sormak gerekmez mi abilerim/ablalarım/kardeşlerim canlarım?
Henüz motosiklet alamadım, inşallah alıcam. Yıllardır bisiklete binerim istanbul, inanın asfalttaki o ıslaklık beni daha muazzam etkiliyor. Ben daha çok sıkıştırılıyorum. Ancak ağlamaktansa önümdeki aracın tamponuna değil yeri gelince 500 metre ileriye 100 metre yanıma bakıyorum. Gözünüz ve yolunuz açık olsun, tekeriniz düz bassın. Saygılar.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)