Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
3. sayfa BirinciBirinci 123

Kapı açma vakası

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #41
    shruikan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2015
    Motosikleti
    turuncu
    Alıntı DreamTheater adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arabayı sürenin hatası kapıyı kontrolsüz açmak, az hatalı, hatasız değil evet, ama motorcunun yanında sütten çıkmış ak kaşık kalmış adam...
    arabada hata yok ki. yolun sağ şeridi otoparka dönmüş. kalan sol şerit de tıkanmış. aradaki boşluğa bir 4 teker araç giremiyorsa, ordan geçilemez; ha geçersin, olacaklarda da hak iddia edemezsin.

    Türkiye'de motorların aralardan gitmesi gibi bir hakkı yok, o sebeple tamamen motorlu kusurlu.
    Osm@n bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42

    Üyelik
    16 Şubat 2017
    Bildiğim kadarıyla akan trafikte aralardan geçerken akış hızının %10 fazlasıyla geçmek hatayı gördüğümüzde durmamızı sağlıyor. Duran trafikte bu yüzdeyi bilmiyorum.

  3. #43

    Üyelik
    03 Mayıs 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    İNTEGRA gitti şuan 50cc (150cc)arora vesta scooter
    Alıntı sey_47 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Patron şimdi, haklı haksız; yasal veya değil diye bir yorum da bulunmadım. Adam kapıyı açıyor, açmaması lazım evet. Normalde herkesin açmadan bakması lazım. Ama kapıyı zaten önceden hafif aralayıp, sürücüye son bişeyler söylüyor galiba. İnerkende kapı açık olduğu için bakma gereği duymuyor. Tekrar bir yoklaması lazımdı. Keşke bizimki de yavaş geçseydi oradan
    Ama takıldığım söylem di. Irz mırz hoş değil hocam.
    Selamlar.
    tamam hem fikiriz demek,zaten başka türlü düşüneceğinizide sanmazdım,o yüzden öyle söyledim

    neticede ırz kelimesini mecazi anlamda yazdım ,adamı orda düdüklemek ağzını burnunu kırmak anlamında hepimizin konuşurken argo olarak kullandığımız anlamda yazdım,,anlayan anlar zaten ,zaten başka türlü bişey olması mümkün değilki
    sey_47 bunu beğendi.

  4. #44

    Üyelik
    17 Aralık 2012
    Şehir
    Ankara
    Benim için önemli olan şey bu kazaya karışmamanın yolunu doğru tespit etmek. İki parmağı fren maneti üzerinde tutmak bu durum için (ve aslında neredeyse hiç bir durum için) işe yaramayacak.

    Çare, bu şekilde, durmuş veya dur kalk ilerleyen trafikte yürüme hızında ilerlemek. Bunu yaparken hızımız daha da düşerse yavaş manevra tekniğini kullanmak. Durmuş trafikte yürüme hızında ilerleyince de arabalardan avantajlı oluyoruz. Yine durmuyoruz. Herkes beklerken biz devam ediyoruz. Güzel oluyor yani. Bu hızlarda ilerlerken durmamız gerektiğinde de sadece arka frenle duruyoruz. Aralarda yürüme hızlarında ilerlerken bazen aynı çizgide olayan araçlar sebebiyle gidonu çevirip küçük zigzaglarla ilerliyorken ön freni veya ikisini birden kullanırsak motosikletin stabilitesi bozulur. Bu yürüme hızlarında giderken durmak için sadece arka fren kullanıyoruz. Birbirine yakın arabaların aralarından geçerken ayağı arka frenin üzerinde hazır bekletmek akıllıca olabilir. Hangi fren ne zaman kullanılır ve başka fren meselelerine dair detaylı içerik için (bkz: fren).

    Bir de bu durumlarda aralarda yarım debriyaja gerek duymadan ilerlediğimiz durumlar için motoru dolu devirde en az redline'ın % 50'sinde kullanmak lazım. Bunun için de doğru viteste olmak gerekiyor. Bu devri sağlayacak doğru vites çoğu kullanıcının tercih ettiği vitesin bir ya da iki altı oluyor. Motosikletin bu devirlerdeki sesine ve gaz tepkisine de alışmak gerekiyor. Özellikle gaz kontrolünü hassasiyetle yapamadığımız için yüksek vitese geçip yanlış viteste kullanmak gerektiğinde durmayı (aynı hızda gidiyor olsak bile) zorlaştıracaktır. Doğru viteste olmak sayesinde motosiklette gaz kolunu kapattığımız esnada fren yapmaya, debriyajı çekmeye başladığımız zamana kadar kompresyondan faydalanmış oluyoruz. Hattta sadece gaz kolunu kapatmış olmamız da bazı durumlarda yeterli yavaşlamayı sağlamış olacak. (bkz: Yavaşlama yolları: Gaz, fren, vites).
    mombohunter bunu beğendi.

  5. #45
    capozzz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Nisan 2014
    Şehir
    İzmir, Güzelyalı
    Motosikleti
    Dragstar 1100 sport
    Kazayı yapanlara geçmiş olsun. Arkadaşlar her iki taraf da trafik kanunu olarak hatalı burası tamam. Ama sonuca bakmak lazım, neticede arabanın sadece kapısı hafif zarar alır, sen motordaki olarak yerlerde sürünürsün, oraya buraya kafanı-gözünü çarparsın.

    Aktif olarak hem kamyon, hem araba, hem de motor kullanan birisi olarak yazıyorum. Özellikle bir aracın sağında oturan kişiden yani aracın yolcusundan trafik kanunu bilmesini beklemeyin. Yani bu adam inmeden önce öyle aynaya bakıp arkada ne varmış diye düşünmez, araç kullanmıyor çünkü bilmiyor. Bunu düşünse bile araçların sağ aynası sürücüye göre ayarlıdır, yolcu zaten arkasını göremez oradan. Sürücünün bakıp şimdi in demesi lazım. Ama benim de başıma geldi, çoğu zaman yolcu sürücüden öyle bir onay beklemez açıverir kapıyı. Kamyon aynalarının da ayarı farklı olur, kasayı görmesi lazım sürücünün, ona göre ayarlıdır. Çoğu zaman motor, kamyon ayna açısına göre alçak kalır görünmez. Bütün bunları bilerek kullanın.

    Bizim de aralardan gitmek gibi bir hakkımız yok. Araçlar yol şeritlerini kullanır ve orası şerit değil. Sağ tarafa arabalar park etmiş sol şerit tıkanmış, kimse kapı açarken aynaya bakmaz artık, bunu böyle öngörün.

  6. #46
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    Motorlara ozel siren olacak ve tehlikeli anlarda motosiklet farkedilme adına siren acacak.

  7. #47
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    Motor olayı kendi farketmiyor ki kendini fark ettirse...
    muhahha306 bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
3. sayfa BirinciBirinci 123

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)