a haber mi kaynak 😂
a haber mi kaynak 😂
Algı yapıyorlar, millete fiyatları normalleştirmeye, alıştırmaya çalışıyorlar, temiz ikinci el almaya çalışın, bu fiyatlara 0 alınmaz.
Ulan aklıma, dolar 3,53 ten 3,50 tl düştüğünde " dolar çakıldı" haberi geldi. Ertesi gün 3,56 ya falan çıkmıştı sanırım. Bakalım bunun ardından ne olacak
%10 artış mı la bi yürüsün gitsin onu kim dediyse,nah artar satışlar şu piyasa istikrarında ben her sene 0 motosiklet alırdım ben bile alamıyorum
Motosiklet Endüstrisi Derneği Başkanı Kılıçer...
Pek çok forum yazarı bence bu abimizden daha akıllı. Bu adamın motosiklet fiyatlarından haberi yok zaar. Cebimde 18-20 bin vardı da sırf sigorta pahalı diye yaptırmıyordum öyle mi. Sayın Kılıçer de get.
Bence bu derneğin ülkeyi, insanımızı ve ekonomimizi daha iyi tanıyan birisine ihtiyacı var.
Bekle bekle artıcak.
Parasızlıkdan ben yeni lastik alamıyom yamalı geziyom.Sen satışlar artıcak diyosun gel gel artıcak bak şu tarafda.
Bildiğim çok yaratıcı küfürler vardı ya 😠😠
Her dk zam geliyor, nasıl artıcak..
Ama çok karamsarsınız. Değerli baş danışman ve ekonomist sayın Yiğit Bulut'un son bir aydaki yazılarının başlıklarından örnekler vereyim de içinize su serpilsin:
Türkiye, 6-13 yıl sürecek bir BÜYÜME TÜNELİ’ne giriyor…
TL’ye güvenen her zaman kazandı, kazanır, kazanacak!
Türkiye tarihi fırsatlara doğru ilerliyor
Yeni bir büyüme dalgası geliyor
rakamlara yalan söyletmek kolaydır. tüik in sitesine girin motosiklet satışlarının %10 dan çok daha fazla arttığını satış rakamlarına bakarak anlayabilirsiniz. Ama nasıl artmış ben bilmem...
ekrem bey yazınızı okudum. ÖTV indirimi hakkındaki görüşleriniz için teşekkür ederim.
bunu her fırsatta hükümet yetkililerine iletmeliyiz ki, şu anlamsız, yüksek ÖTV oranı düşsün.
2012 2013 de dolar 2 tl ye çıkarken yaygara koptu o kadar şimdi 3.5 tl olan doları normal görmeye başladı millet. Biz ne dersek diyelim adam zeki arkadaş. 4 sene de koca milletin parası dünyada 2-3 kat değer kaybetti ve millet buna karşı tepki bile göstermedi. Biz dolarla alışveriş yapanlarda halimize senelerdir acıyoruz muhtemelen ölene kadarda acıyacağız. Bu oranı kolay kolay değiştirmezler. Hatta biraz araştırmak lazım sene sonuna kadar herhangi bir olay daha olursa dolar 4 ü geçebilir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:59 ----------
ÖTV den çok asıl sorun Euro ve Dolar da. Anlaşılan o ki gezi parkı bizden çok bu adamlara daha çok yaramış oldu. Biz orda bu ülkeyi savunduk ama onlar dünya arenasında bizim paramızı savunmadılar hatta belki planları buydu.
2017 Euro : 4 TL
2013 Euro : 2.5 TL
2017 Dolar : 3.6 TL
2013 Dolar : 1.6 TL
ÖTV zamanında da varmış belki %37 seviyesinde değildi tam bilmiyorum ama bizi asıl etkileyen şey dolar ve euro artışı. Düşünün dolarla piyasaya giriş yapan Bajaj ın 2 kat daha ucuz olduğunu. ABS li NS200 ün taş çatlasa 7000 tl olduğunu düşünsenize. KTM Duke 250 18 yerine 11 den filan gelirdi ülkeye heralde. 390 anca 17 filan olurdu. 1000 lik motorlar 60 bin değil 30-40 bin tl filan olurdu normal şartlarda ki 2013 den önce fiyatlar cidden bu düzeydeydi.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:06 ----------
https://web.archive.org/web/20130902002154/http://www.sahibinden.com:80/motosiklet-honda-cbr-1000-rr?pagingOffset=20
2012 model 5000 de 1000rr 30 bin tl. Sıfırı ne kadardı bilmem ama şuanda 5000 binde 2016 model 60 binde geziyor. Arada ki fark bu.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:11 ----------
MT 7 bile ilk piyasaya girdiğinde 18 den girdi şimdi 26 yı geçti. Bunların hepsinin sebebi paramızın değer kaybı.
Tabikide artar kardesim her taraf suriyeli dolu yakında türk göremeyecez eskiden aksaray getto idi simdi heryer getto oldu.Allahın belası araplar kadıkoye bile musallat olmuslar.Zaten onlar türkiyeye girdi gireli bizede herşey girmeye basladı..
tayipp bey ovunuyor 25 - 30 milyar dolar harcadik diye. kimin parasini harcadi tabiki senin benim. peki bize soran oldumu? hayir. millet referandumdada hayir verdi sahtekarlikla evet gosterdiler ama bu evitin %45 civari oldugu gercegini degistirmez. Millet bencil o kadar bencilki kendi cocuklarinin gelecegini bile dusunmuyorlar
Tesekkürler ilginiz için keske diğer markaların ceolarıda bu kadar duyarlı olsa.
Zengin abilerimiz ablalarımız bu ceoları her gördüğünde bu ötv zammı ve vergi olayını onlarla paylassalarda yetkililerle görüşüp bu konuda bir çözüm önerseler..Motorsiklet piyasası otomobil piyasasının cok kücük bir bölümünü olusturuyor.Bundan yola cıkıp insanları motorsiklete tesvik etseler ne kadar mantıklı bir adım olacak.....
Keşke ceo olsaydım.
Esasen öneriniz uzun vadeli bir çözüm değil. Evet motosiklet fiyatları düşer, aynı bütçeye daha güzel motosikletlere bineriz. Öte yandan, daha çok dövizimiz yurtdışına gider. Motosikletlerin çok büyük bir kısmını yurtdışından dövizle alıyoruz. Kurların düşmesi çözüm olabilir. Yani Türkiye'de daha fazla döviz olması gerekir. Ancak bu düşüş yurtdışından finansal yatırım araçları ile gelmesi yerine kabaca ihracatın ithalatımızı geçmesi yoluyla olmalıdır. Bu yolla paramızın değerlenmesi gerekir. Bu noktada ise yapısal bir problem var. İhracatımızın yüzde 70'ine yakın bir kısmı ithalat yapmamıza bağlı olarak gerçekleşiyor. Kısacası, biz, Türkiye olarak uzun vade de görece iyi olduğumuz bir alanda/sektörde gelişim göstererek yurtiçi sanayimizi güçlendirerek bunu değiştirebiliriz. Aynı zamanda, eğitim sistemimizin sanayinin ihtiyaçlarına cevap vermesi gerekir. Böyle bir sürece şimdi başlarsanız meyvelerini en erken 10-12 yıl sonra toplarsınız.
Dönem dönem yurtdışından finansal yatırım araçları ile para gelirse kurlara bağlı olarak motosiklet fiyatları düşebilir. (önümüzdeki dönemde dünya'da finansal sıkılaşma bekleniyor. Gelişmiş ülke merkez bankaları bilanço küçültme sürecine giriyor)
Bahsettiğiniz gibi vergi indirimleri dönemsel olarak motosiklet fiyatlarını düşürebilir.
Ama bunlar tamamen dönemsel olacaktır.
Maalesef uzun yıllar pahalı motosikletlere (bütçe ayırabilenler) binmeye devam edeceğiz gibi görünüyor.
Diğer yandan, bu işe bütçe ayırabilenler servet ve gelir dağılımı eşitsizliğinden dolayı giderek daha zengin kesim olacaktır.
Motosiklet sektörü özelinde çözüm olabilecek diğer bir alan ise doğrudan yabancı yatırımlar. Örneğin Türkiye'de yabancı firmaların çok fazla otomobil fabrikası var. Ancak, mesela bir Honda'nın bir Yamaha'nın fabrikası yok. Belki bu alanda yapılacak bir teşvik işe yarayabilir.
Son yorumum ise şu: Eğer içerden bir bilgi almadıysa (ÖTV indirimi gibi), motosiklet satışlarının geçen yıla göre artmasını değil azalmasını bekliyorum. Ama sektörde önemli bir insan bu verilere rağmen böyle bir demeç veriyorsa, ötv teşviği gibi bir şey biliyor olmalı diye düşünüyorum. Aksi takdir de kendisini rezil etmek istemez herhalde.
Tablolar üzücü. Bu durumda ''Beklenti''; küçülmenin yavaşlaması ile ilgili görünüyor.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)