TATLIHIZ, benim bugüne kadar ki tecrübelerime dayanarak söylüyorum ybr cbf için tam sentetik yağ daha iyidir, ıslak debriyaj zaten bu motorlar.Hava soğutmalı motorlarda yüksek sıcaklıklara daha iyi dayanacaktır tam sentetik yağlar. Birde 2017 yılını yarıladık artık fi tarihinin yarı sentetik yağları artık eskisi.
Ek olarak:
Yarı-sentetik yağlar bir miktar tam-sentetik yağ ile, bir miktar mineral (sentetik olmayan) yağ karışımı sonucu elde edilen yağlardır.
Bu karışımın ne kadar bir oranla oluştuğu yarı-sentetik yağların arkasında yazmıyor.
Bu demek oluyor ki bu oran %1 tam-sentetik, %99 mineral yağ da olabilir.
(Muhakkak böyle değildir. %20/%80 yada %30/%70 deniyor ancak kutuya yazılmadıktan sonra kim bilebilir?)
Nasıl ki mineral yağ koymuyorsak, yarı-sentetik yağ da koymamamız gerekir. Çünkü yarı-sentetik yağ içerisinde mineral yağ da barındırır. Bu nedenle doğru, kaliteli ve dayanıklı olanı tam-sentetik yağ kullanmaktır.
Not:Tekrar ediyorum, yarı-sentetik yağ sadece CUB tipi yarı-otomatik motosikletlerde, vites ve debriyaj yapılarından dolayı kullanılmaktadır.
Putoline Nanotech yağ önceden kullandığım Liqui Moly yağdan kötü bana göre. En azından benim motorumda net şekilde öyle hissediliyor.
duke 390 var, üretici yarı sentetik kullan diyor. hep de yarı sentetik koydum, koydurdum. ıslak-kuru debriyaj farkı değil olay, motor yapısı ile alakalı.
sanırım, yüksek sıkıştırma oranlı, fazla devir çevirebilen motorlara genelde tam sentetik öneriliyor.
misal, duke 690 var, ona da tam sentetik koy diyor üretici
Örneğin xt660da yarı sentetik yağ öneriliyordu, tam sentetikte kaydırma problemleri yaşayanlar vardı. Yağ ve balata özelliği(sayısı, malzemesi vs vs) bu durumu etkiliyordur.
Yarı-tam meselesinin birim hacimden alınan güç ile alakalı olduğunu ve buna bağlı olarak sıkıştırması yüksek motorlarda artan sürtünmeye çare olarak tam sentetik önerildiğini düşünüyorum
Çok fazla bilgi sahibi olduğum bir marka değildir KTM ancak forumumuzdaki bilgi paylaşımı başlığında tam-sentetik önerilmiş (çoğunlukla).
Tam-sentetiği pahalı bulduğu için yarı-sentetik öneren arkadaşlar olsa da tam-sentetik kullanımına dair bir sorundan bahsedilmemiş. (yada ben göremedim)
beyler allah aşkına 125 cc 150 cc motora motul mu koysam ipone mi koysam diye tartışıyorsunuz gerçekten inanılmazsınız.
dostum kaynak sormuşsun buyur;
YBR için
https://cdn.yamaha-motor.eu/owner-ma.../YBR125-TR.pdf
sayfa 75. bölüm 8.1 tavsiye edilen yağ : Yamalube (yamahanın ürettiği yağ) 10 40 sae koy geç allah aşkına ya bu kadar takıntılı olunmaz böyle yaşanmaz erkenden kanser olup gidersiniz ben size söyleyeyim.
al buyur Honda CBF için;
https://honda.com.tr/App_Assets/Kila...1032kttc00.pdf
Sayfa 66. diyor ki;
Honda ‘‘4-ZAMANLI MOTOSİKLET YAĞI’’
ya da eşdeğeri
kaynak buyur. üreten adam.
bir yağa bu kadar takılınmaz allah aşkına. sanırsın altında bugatti chiron var ya. koy yudum yağ koysan bişey olmaz arkadaş.
10-40, 15-50, 10-30 ne buluyosan koy bayılıcam ya. gerçekten bu yağlara bu paraları vermeye ne kadar bayılıyorsunuz dostlarım.
keyif tabi sizin keyfiniz. ama siz bunu söylerken üzerine oturduğunuz şey olmasın kaynağınız.
bu arada 4 silindir motorlardan yüksek devirli aletlerden bahsetmiyorum. cbr ybr abc gibi küçük cc li motorlardan bahsediyorum.
kolay gelsin.
300V bildiğim kadarı ile pist yağı grubunda geçiyor
bu yağlar genel olarak piste çıkılacağı zaman konulur ve gün sonu boşaltılır
narmal kullanımda da max 1000km kadar bir ömrü vardır siz çok uzun km kullanıyorsunuz bu yağı olması gerekenden
tam sentetik / yarı sentetik ve madeni yağların aslında tam olarak ne olduğunu biliyor muydunuz daha önceden ? yoksa sadece bu daha iyi bu daha da iyi olarak mı bakıyorsunuz ?
mesela yağların servis sınıfları vardır teknolojik olarak ne kadar iyi olduklarını belirtirler
bu yukarıdaki bilgiye ek olarak bazı motosikletler sadece kitapçığında yazan servis sınıfındaki yağı isterler daha iyiside soruna neden olabiliyor ( gs1200 serisi gibi misal )
nereden biliyorum sorusuna ise yağlar için shell'de 2 kez türkiye turu yaptım burada pek çok şey öğrendim
hep daha iyi bildiğiniz yağlar her motosiklet için en iyisi olmayabiliyor
tek silindir makinalarda sıralı 4 makinalara göre titreşim ve motordaki vibrasyon daha fazla
tam sentetik yağlar genelde biraz daha ince yağ oluyor ve motorun iç yapısı gereği bunu kaldırabilecek bir yağ kullanmak biraz daha iyi olabiliyor uzun ömürlülük için
ayrıca bu gün baktığınız bir çok yarı sentetik yağ sizin fi tarihindeki tam sentetik yağlardan bile daha üstün konumdalar
yağın iyi olup olmadığını belirleyen servis sınıfları vardır
API ( The American Petroleum Institute )
JASO ( Japanese Engine Oil Standards )
ACEA ( Association des Constructeurs Européens d’Auto mobiles )
bunları bir araştırın derim mesela
sizin bahsettiğiniz yağ grubu mineral yağlar oluyor aslında yarı sentetikler ile karıştırmayın derim
her firmanın her her yarı sentetik modeli aynı karışımlarda değildir. Bunu aranız iyi ise tedarikçiden öğrenebiliyorsunuz veya yurt dışı forumlardan bakabiliyorsunuz
Ben motul kullandığım için araştırmıştım
5100 serisi yarı sentetik ve bu seri %20 yarı sentetik %80 tam sentetik karışım oranına sahipti
7100 serisi ise tümüyle full sentetik
dostum kimseye bu şekilde çıkışamazsın
isterse 200TL'lik motosikleti olsun belki sahibi için bir BUGATTI Chiron'dur
kimin malı kendine ne kadar kıymetli herkesin kendi bileceği iş
ben bu yüzden 2001 model cbr 600 f4i kasasına 88binde hiç bir sıkıntı olmadan binebiliyorum mesela
yağını fix 5100 ile değiştiririm hep ve her bakımda mutlaka honda servisinden alınmış yağ filtresi değişir
bu arada bakım aralığım ya 4000km'dir ya 6 aydır yani km dolmasa bile yağını değiştiriyorum
bu arada yağlar ile ilgili bir konu açmıştım zamanında forumda "yağ servis sınıfları" diye aratırsanız google amca ilk sırada benim açtığım konuyu gösteriyor bile
@diablof'in çıkışını ben de bir parça sert buldum, bu gerekçe ile cevap yazmamıştım. Forumda çok aktif ve faydalı bilgiler paylaşan tecrübeli bir kullanıcı olduğunu biliyorum kendisinin.
Pratik ve ekonomik çözümlere öncelik veren bir yapısı olduğunu ve bizler gibi fiyat bağımsız olarak mevcut seçenekleri en ince detayına kadar inceleyen kullanıcılardan farklı düşünüyor olduğunu fark ediyorum.
Forum kurallarına aykırı olmadıktan sonra ister yağ markalarını, ister viskoziteleri, ister tam-sentetik/yarı-sentetik farklarını tartışırız. Hatta istersek kırmızı başlıklı kız'dan bile bahsedebiliriz. Sonuçta hiç kimseye zorla gel bu konuyu takip et denmiyor. Merak eden arkadaşlar girip okuyor.
Forum anasayfasında up'lanarak işgal ettiğimiz bir satır için sorun var ise zaten yönetim gereğini yapacaktır ancak onlarca troll konunun yanında sorun teşkil edeceğini sanmıyorum.
Temelde @diablof haklı, motordaki sürtünmeden kaynaklı deformasyonu azaltacak bir şey yapalım da fark etmez. İster kanola yağı, ister tam sentetik, ister yarı sentetik ve hatta nefesim kuvvetli diyen üfleyerek bile başarabilir belki. Kaynak verdiği argümanlarda da 4zamanlı motosiklet yağı ve viskozite değerine değiniyor ancak sentetiklik durumuna değinmiyor.
Bu konunun ana olayına dönersek peki hangisi en iyisi? (gerçi konu motul vs. putoline'dı ama neyse artık)
@< iLk@yy > Sizin konuyu daha önce okumuştum, tekrar bir göz attım. Orada da en üst kalite yağların tam-sentetik olduğu kararına vardım ancak benim bahsettiğim gibi cub, sizin bahsettiğiniz gibi gs1200 istisna örnekleri muhakkak olacaktır. Ancak yağları kendi içerisinde kıyasladığımızda tam-sentetik yağın yarı-sentetik yağdan üstün olduğu konusunda sanırım hem fikiriz. (değilsek belirtin lütfen)
Tam-sentetiklerin biraz daha ince olduğunu yazmışsınız, doğru viskozite seçildikten sonra tek silindir için de bunun dezavantaj değil avantaj olacağını düşünüyorum. (yanılıyorsam düzeltin lütfen)
Devamında iste yağ seçimi yapılacak motosiklette (cub gibi gs1200 gibi) istisnai bir durum söz konusu değil ise tam-sentetik en uygunudur (en iyi olması nedeniyle) diyorum.
YBR ve CBF için de bu şekilde istisnai bir durum olmadığını söylüyorum. (Hem kitapçıkta hem serviste bu istisnai durumun belirtilmemiş olması ve kullanıcı tecrübeleri ile.)
İlkay yağ sınıflarını çok iyi biliyorum,motul 5100 api SJ mesela hemde yarı sentetik, 7100 serisi ise SL zaten motosiklet yağlarında sanırım SM ve SN ye çıkan olmadı, sizde şunu araştırın o zaman SJ hangi yılın standartı. 1999 dan Yen'i değil yani Fİ tarihi
üstadım afedersiniz. ben de sonradan okudum sert gibi duruyor. ben aslında daha samimi olmaya çalışmıştım. yanlış anlaşıldıysam kusura bakmayın
ilkay dostum da sanırım çıkışma olarak almış. lütfen sen de kusura bakma çıkışma olarak anlaşıldıysa.
temelde niyetim şu. üst segment yağ yerine standart yap koyulur mu? evet koyulur. zaten elin çekik gözlüsü diyo ki ben bunu standarta göre yaptım. sen daha iyisini koyarsan daha iyi bakmış olursun makinaya.
nihayetinde benim anlatmak istediğim bu. tabi ki herkesin kendi tasarrufu. hem tartışmak, hem okumak, hem satın almak, hem kullanmak.
nazik anlayışınız için çok teşekkür ederim.
kolay gelsin.
Motül ün resmî internet sitesinde 10w40 7100 serisinin api SL olduğunu söylüyor, sizin dediğinize göre ya kutular yanlış yada resmî siteleri güncel değil
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)