Branda Kullananlar Dikkat !
Reklamlar
-
05 Haziran 2017, 09:51
#1
Merhaba motorcu dostlar.
Honda Cbf 150 motorumu her zaman olduğu gibi brandasını çekip evimin otoparkına koydum. Hafta sonu Bursa'da çıkan fırtına brandamı paramparça etmiş ve motorum olduğu yerde yan devrilmiş. Motorumu gidonu yamulmuş bir vaziyette buldum. Bu güne kadar rüzgarın motoru devirebileceğini hiç düşünmemiştim. Branda paraşüt etkisi yapmış sanırım. Brandası olmasaydı motor bu şekilde devrilmeyebilirdi. Branda kullanan arkadaşları da rüzgarlı havalara karşı uyarmak istedim. Rüzgarlı havalarda ya brandayı sökmek ya da motoru mümkün olduğunca rüzgarsız bir ortamda tutmak lazım. Bu acı tecrübeyle öğrenmiş olduk. Bununla geçmiş olsun.
Reklamlar
-
05 Haziran 2017, 10:10
#2
-
05 Haziran 2017, 10:12
#3
-
05 Haziran 2017, 10:51
#4
Geçmiş olsun. Motorun ağırlığı ile doğrudan alakalı rüzgarın şiddeti ile branda yüzünden motorun devrilmesi. O yüzden branda kullanılacaksa dulda yerler tercih edilmeli.
Bu arada bende bakanlığın otoparkına bırakıyorum işe geldiğimde. Güvenlik, insan zihniyeti düzeyi vs. iyidir diye. Geçen güvenlik kameralarından izledim, 1 günde motora oturmayan kalmamış. BRANDA ŞART! Çok ayar oldum insanlara, beleş ..... bulsalar ......... sokacaklar, çok sinirlendim kusura bakmayın.
-
05 Haziran 2017, 10:57
#5
Dikkatli olun aman. Ortalık değil de, duvara yakın bir yerler de olabilir.
Daha önce bir arkadaşın da başına gelmiş.
http://www.motosiklet.net/forum/moto...r-resimli.html
-
05 Haziran 2017, 10:58
#6
Rüzgarlı havalarda brandayı motora bağlayarak balon etkisi yapmasını engelleyebilirsiniz. Açıkçası öyle şiddetli havalarda motor çıplak da olsa devrilebilir. Kuytu ve rüzgar almayan bir köşe veya kapalı otoparktan başka çare yok.
-
05 Haziran 2017, 11:09
#7
geçmiş olsun. sığınacağı bir liman bulup atı oraya demirlemek gerek
-
05 Haziran 2017, 11:26
#8
mombohunter adlı üyeden alıntı
Geçmiş olsun
Sağolasın
Tvs01 adlı üyeden alıntı
Başınız sağolsun
Daha ölmedi
Monty adlı üyeden alıntı
Geçmiş olsun. Motorun ağırlığı ile doğrudan alakalı rüzgarın şiddeti ile branda yüzünden motorun devrilmesi. O yüzden branda kullanılacaksa dulda yerler tercih edilmeli.
Bu arada bende bakanlığın otoparkına bırakıyorum işe geldiğimde. Güvenlik, insan zihniyeti düzeyi vs. iyidir diye. Geçen güvenlik kameralarından izledim, 1 günde motora oturmayan kalmamış. BRANDA ŞART! Çok ayar oldum insanlara, beleş ..... bulsalar ......... sokacaklar, çok sinirlendim kusura bakmayın.
Evet brandasızda olmuyor ama en kuytu köşeye koymak lazım. Arabaların üstüne devrilip birde oradan başımızı belaya sokabilirdik.
sey_47 adlı üyeden alıntı
Teşekkürler o konuyu görmemiştim. Güzel fikirler varmış.
artemis99 adlı üyeden alıntı
Rüzgarlı havalarda brandayı motora bağlayarak balon etkisi yapmasını engelleyebilirsiniz. Açıkçası öyle şiddetli havalarda motor çıplak da olsa devrilebilir. Kuytu ve rüzgar almayan bir köşe veya kapalı otoparktan başka çare yok.
Aslında sitenin kuytu üstü kapalı bir bölümü var. Ancak malum site yaşantısı. Site yönetimi oraya motor koymaya izin vermiyor :(
DKN adlı üyeden alıntı
geçmiş olsun. sığınacağı bir liman bulup atı oraya demirlemek gerek
Sağolun.
-
05 Haziran 2017, 11:43
#9
Benim bırandayı da rüzgar atmıştı geçenlerde. Alttan lastikli ve kelepçeli olmasına rağmen rüzgar atmış. Allahtan biraz uzakta yolun kenarına takılmış kaybolmadı. Artık rüzgarlı havalarda örtmüyorum.
-
05 Haziran 2017, 12:30
#10
gecmis olsun birinin carpip devirmis olma ihtimali var mı ?
-
05 Haziran 2017, 12:35
#11
Brandayı usturuplu bir şekilde bağlayıp, rüzgara karşı yelken etkisi yaratmayacak şekilde kapatmanız gerekli. Yan taraflardan da birkaç delik açarsanız özellikle jant boşluklarına gelen kısımlardan; rüzgar bu deliklerden geçip motoru devirecek yüzey alanını bulamaz. Aşırı şiddetli rüzgarlarda eğer imkan varsa motoru yan sehpası duvara bakacak şekilde park edip öyle brandaya almak gerek ki ters yönden esen rüzgarda motosiklet devrilmesin.
Bu arada rüzgarlı havada orta sehpaya almayın. Yan sehpada motorun sehpasız tarafı rüzgar yönüne bakacak şekilde durursa bir sıkıntı olmaz.
Geçmiş olsun.
Road never ends but life does. Ride to live, live to ride.
-
05 Haziran 2017, 13:43
#12
Motor eğer düz bir zemindeyse yan ayaklık, orta sehpaya göre her zaman için daha dengelidir.
-
06 Haziran 2017, 08:22
#13
hasangazili adlı üyeden alıntı
Benim bırandayı da rüzgar atmıştı geçenlerde. Alttan lastikli ve kelepçeli olmasına rağmen rüzgar atmış. Allahtan biraz uzakta yolun kenarına takılmış kaybolmadı. Artık rüzgarlı havalarda örtmüyorum.
Branda uçması parçalanması ile çok karşılaşmıştım ilk defa motorum düştü malesef. Hiçbir motorun başına gelmez inşallah.
StiF adlı üyeden alıntı
gecmis olsun birinin carpip devirmis olma ihtimali var mı ?
sağolun. site kamerasında izledim. iyiki yaakınında araba park etmemiş birde onunla uğraşacaktık.
HAZZILHAR adlı üyeden alıntı
Brandayı usturuplu bir şekilde bağlayıp, rüzgara karşı yelken etkisi yaratmayacak şekilde kapatmanız gerekli. Yan taraflardan da birkaç delik açarsanız özellikle jant boşluklarına gelen kısımlardan; rüzgar bu deliklerden geçip motoru devirecek yüzey alanını bulamaz. Aşırı şiddetli rüzgarlarda eğer imkan varsa motoru yan sehpası duvara bakacak şekilde park edip öyle brandaya almak gerek ki ters yönden esen rüzgarda motosiklet devrilmesin.
Bu arada rüzgarlı havada orta sehpaya almayın. Yan sehpada motorun sehpasız tarafı rüzgar yönüne bakacak şekilde durursa bir sıkıntı olmaz.
Geçmiş olsun.
Çok teşekkürler tavsiyeler için. çok faydalı oldu.
Öz_Musti adlı üyeden alıntı
Motor eğer düz bir zemindeyse yan ayaklık, orta sehpaya göre her zaman için daha dengelidir.
Evet doğru söylüyorsunuz. bana nedense hep orta sehpa daha garanti gibi geliyordu ama yanlış algı.
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:04 ----------
Arkadaşlar düşme sonrası benim gözle görebildiğim sadece gidon yamukluğu vardı motorda hasar olarak. Ama honda servisine giderek şoka uğradım. Olduğu yerde motorun düşmesinin servise göre bana maliyeti :
Alt mesnet : 135 TL
Üst mesnet : 80 TL
Gidon : 85 TL
Sol elcik : 10 TL (hiçbir hasar yok bunu neren çıkardılar hiç anlamadım. zaten motor sağa düştü)
İşçilik : 170 TL
TOPLAM : 480 TL
Bunları duyunca ben şoka girdim tabi. üst mesnet ve alt mesnette gözle görülebilir hiç bir hasar göremiyordum. Neden değişiyor dediğimde gidon değişimi ile sorun çözülmeyebilir dediler. Ve motoru test eden usta motorun olduğu yerde düşmesi ile böyle bir hasarın olamayacağını iddia edip birde beni yalancı çıkardı. Motorun sahibi benim, elimde kamera kayıtları var motor rüzgarda düşmüş. Adam yok diyor. Sinirlerim bozuldu ve servisin tavrından da hoşlanmadığım için motoru yaptırmadan çıktım. Adama kaydımı silin dediğimde dalga geçer gibi birde güle güleee dedi yolladı.
Bu sinirle basıp tanıdığım bir ustaya gittim. Ustam baktı baktı motora. sağa çevirdi sola çevirdi. bir tur attı geldi. gidon düşme esnasında darbenin çoğunu emmiş ve baya yamulmuş. alt mesnet ve üst mesnette herhangi bir sorun ben göremedim dedi. bir gidon al gel takalım dedi. Maliyet :
Gidon orjinal : 65 TL
Gidon muadil : 45 TL
İşçilik usta ne isterse en fazla 50 TL
Toplam en fazla : 115 TL
Siz böyle bir durumla karşılaşsanız ne yaparsınız arkadaşlar
-
06 Haziran 2017, 12:00
#14
Geçmiş olsun.Satın kurtulun.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler