Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

A ehliyeti alıcam. ilk motorum olacak. Yeniden başlasaydınız ilk motor tavsiyesi ?

    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    27 Eylül 2013
    Herkese mesajları ve yardımları için teşekkür ederim.
    Çalıştığım için pek sık bakamıyorum foruma.

    Bi kaç mesajda yanlış anlaşılmışım anlaşılan Tabi ki direk mt07 almayacağım.
    hiç araba kullanmamış birine ferrari vermekle aynı şey bu.
    Benim düşüncem ilk önce mt25 alıp ufak ufak tın tın ilerleyip naked motorun
    nerelerde ne tepkiler verdiğini kavrayıp bununla beraber 20 25 bin km lere çıkıp
    ardından cb500f alıp biraz pişip mt07 e geçmek istiyorum. yani planım bu yönde.
    ekipman konusunda da sıkıntım yok gayet farkındalığım yerine bu konu hakkında.
    barkın abim neder ; ekipman yoksa başkaların yardımıyla işersin ^^

    Ehliyet konusuna gelir isek B ehliyetim mevcut 5 yıllık bir trafik deneyimim bulunuyor
    Üzerine A ekletmek istiyorum ve hala 1300 lü fiyatlardan bahsediyorlar.
    Sizlerin yönlendirebileceği bir kurs varmıdır acaba. Yolunacak kaz olarak görmeyen.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Alıntı Kızıl pars adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sevgili arkadaşlar dostlar,
    A sınıfı ehliyetlere getirilen sınıflamayı sadece kanuni bir düzenleme olarak görmeyin,
    gerçekten böyle bir düzenleme mantıklı.

    Yeni başlayan biri için MT07 ölümcül bir motorsiklet olabilir,
    gerçekten ilk çıktığı yıl şekline bakıp alan ve hayatını kaybeden çok sayıda insan oldu.

    Bunca yıldır gaz kolu elinin altında iken gazı açmayan birine rastlamadım.
    Mutlaka bir gün kışkırtacak, ve hakim olamayacağın kadar güç ortaya çıkacak.
    MT07 gibi bir motosiklet hatayı tolere etmez.

    Mt25 kullanmadım ama genel olarak 250 Cc'ye kadar olan motorlar başlangıç için mantıklı gibime geliyor.
    Ki bunu bile yazarken ürküyorum aslında 150 cc daha iyi.
    Daha geçen ay A ehliyetimi almış bir taze (yaşım kart ama çaktırmıyorum) motorcu olarak aman haa mt7'den uzak durun derim. Kursun eğitim motorlarından biri mt7ydi, aman haa ellemeyeyim, CBF500 yeter bana dedim uzak durdum.

    Rüzgar sorunu olarak da:
    Kardeşimde de mt-7 vardı, naked motor sonuçta rüzgarına katlanacaksın diyordu. Artık şehiriçinde fazla binmiyorum daha uzun yola uygun bir motor alayım deyip sattı, tracer 900 aldı. şimdi tracer900'de daha çok rüzgar sorunu yaşıyormuş. mt7'de rüzgar direkt üzerime geliyordu, alışmıştım, şimdi ön cam olunca camın üzerinden direkt kaska geliyor rüzgar bu daha çok rahatsız ediyor demişti.

    Ben de A aldım ama böyle genç mototorlarıyla işim olmaz, altı üstü istanbul trafiğinde işe gidip gelicem rahat edeyim deyip xmax 250 aldım, hem başlangıç için rahat bir motor. Henüz ben rüzgarı farkedecek hızlara çıkmadım ama motor kardeşimde duruyor, mt7'yi sattıktan sonra bir süre benim xmax ile gezdi, onda da ön camın üzerinden akan rüzgarın kaska vurması rahatsız etmiş. ön cam uzatma almayı düşünüyorum bir süre sonra.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:35 ----------

    Alıntı to1ga adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Herkese mesajları ve yardımları için teşekkür ederim.
    Çalıştığım için pek sık bakamıyorum foruma.

    Bi kaç mesajda yanlış anlaşılmışım anlaşılan Tabi ki direk mt07 almayacağım.
    hiç araba kullanmamış birine ferrari vermekle aynı şey bu.
    Benim düşüncem ilk önce mt25 alıp ufak ufak tın tın ilerleyip naked motorun
    nerelerde ne tepkiler verdiğini kavrayıp bununla beraber 20 25 bin km lere çıkıp
    ardından cb500f alıp biraz pişip mt07 e geçmek istiyorum. yani planım bu yönde.
    ekipman konusunda da sıkıntım yok gayet farkındalığım yerine bu konu hakkında.
    barkın abim neder ; ekipman yoksa başkaların yardımıyla işersin ^^

    Ehliyet konusuna gelir isek B ehliyetim mevcut 5 yıllık bir trafik deneyimim bulunuyor
    Üzerine A ekletmek istiyorum ve hala 1300 lü fiyatlardan bahsediyorlar.
    Sizlerin yönlendirebileceği bir kurs varmıdır acaba. Yolunacak kaz olarak görmeyen.

    Ben geçen ay Kadıköy gelişim sürücü kursundan aldım ehliyetimi. Eğitim anlamında bence iyiler.
    Kurs ücreti A için 1300 lira bütün kurslar için taban fiyat diye biliyorum. Sınavdan sonra emniyete gitmeden kursun verdiği dosyada ödeme makbuzları da oluyor.
    Sınav günü parkurda başka kurslar da vardı, onları da görünce gelişim sürücü kursu sahiden daha iyiymiş dediğim oldu. Sınava sokacakları kişinin üzerinde bir tek kask var, kollar çıplar, elde eldiven yok o şekilde sınava kursiyer sokan sürücü kursları varken bizim eğitimlerde bile bütün ekipmanlar tam şekilde çalıştık. Motor sayısı da yeterli, parkurda eğitim saati doldu dedikleri hiç olmadı. Bütün parkuru defalarca turlayabilecek hale getiriyorlar. Tavsiye ederim. Hem bu forumun da sponsorlarından biri sanırım onlar. Sınavda montun üzerine giydiğimiz yeleklerde motosiklet.net yazıyordu kocaman.


    Hiç motor kullanmamış halimle eğitimlerden sonra CBF500 ile sınavı geçtim. Eğitimlerin ilk haftasonu ybr125 ve ardından pulsar 150 ile turladım parkuru. sonraki haftalarda CBF500 ile devam ettim ve sınava CBF500 ile girdim. Kursa ilk başladığımda ybr125 bisiklet gibi geldi, ardından pulsar 150 ve sonrasında CBF500 ile parkurda dolanırken ooo kolaymış bu kaptım işi diyordum. sonraki hafta nedense biraz yorgun başladım kursa, önce pulsar 150'yi sonra CBF500'ü düşük hızda yatırınca bütün kendine güvenim gitti, tekrar baştan yeni başlamış gibi korka korka turladım CBF500 ile. MT7'yi de deneyecektim ama bir kere ürkünce vazgeçtim aman uzak dursun dedim.
    Sınavdan sonra kendi motoruma ilk kez sınav yerinin boş alanında bindim, CBF500 ile aynı ağırlıkta olmasına rağmen çok kolay, bisiklet sürer gibi geldi. Şimdi A ehliyetim var ama vakit bulup bir de güvenli sürüş eğitimi almadan trafiğe çıkmama konusunda kardeşim beni ikna etti.

  3. #23
    singlegunman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2016
    Şehir
    İstanbul/Kartal
    Motosikleti
    MT07 MOTOCAGE
    Yolun sonu belli olmuş. "MT07"
    Eski bir mt25, yeni bir mt07 kullanıcısı olarak şunları söyleyebilirim;
    Eğer apaçilik yaparım,
    Sık sık makasa girerim,
    Ani ivmelenme benim için önemli,
    Totomun rahatına fazla değer veririm,
    Fazla tecrübem de yok diyorsan eğer doğru yoldasın. Fakat viraj beklentin yüksek olmasın iki motorda aldığı rüzgar sebebiyle tabiri caizse dayak yemiş gibi yapıyor adamı.
    Bir diğer konu da hız konusu. Yaklaşık 9-10 aylık bir 07 kullanıcısı olarak şunu söylemek isterim, gerek şasisi, gerekse aerodinamiği ve tipi olsun hız yapmaya pek elverişli bir motor değil. Toplamda 10 kez 200 km/h üzerine çıkmışmışımdır yarısı uzun yolda ve inan hayatımın en zor dakikalarını yaşadım bu motorla hız yaparken. Resmen mücadele ediyorsun motorun üstünde kalabilmek için.
    Sözün özü isteklerini kefenin bir ucuna, bütçeni de diğer ucuna koyarak iyi karar ver.
    Özgürlüğün iki tekerleği vardır ve kapısı OLMAZ.


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)