Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Rodaj çilesi

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    19 Ocak 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Kawasaki Ninja 250 sl gitti MT 25 geldi
    Merhaba arkadaşlar bu rodaj denen illet neymiş 7 bini geçemiyorum maksimum hızım 80 km. bugün öğle arasında yaklaşık bi saat gezdim saçma sapan 60 km yaptım Evli çocukluyum öğle arasında bin bir eziyet milletin şaşkın bakışları arasında nabıyo la bu manyak :D giyinip kuşanıp bi buçuk saat motora biniyorum. Böyle rodaj biter mi haftada 3 kez motora binsem öğle arasında ki baya meşakkatli bi iş giyin soyun vs.. yapacağım km en fazla 60 70 olacak.

    Neyse gelelim sürüşe çıktım otobana millet ayı gibi gidiyo sağdan 70 le gitiyom altıncı viteste sıkıştıranlar mı dersin kornaya basanlar mı dersin totomu kollamaktan önüme odaklanamıyorum kamyonlar tırlar desen ayrı bi dert adam iki seridi ortalamış geliyor. Dedim bu iş böyle olmayacak trafiğe gireyim o zaman da 2. vites sabit hız da gitiyoz artı yavaş gittiğin için terlemesi bol oldu kafa sırılsıklam hava çok sıcak olmamasına rağmen.

    Yavaş gitmenin iyi yanı yok mu var bence daha fazla tepki süren var daha iyi planlıyorsun falan filan.


    Sorum şu ki bu rodaj nası bitecek ben ne yapayım ?

    Selamlar sevgiler tekerinize taş değmesin.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    30 Ekim 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    xmax250
    rodaj sabit hızda 1000 km yi tamamlamak olarak algıladıysanız biraz yanlış yoldasınız
    özellikle trafikte yapılan rodaj daha saglıklıdır bütün viteslerde sürekli vitesi degistirerek kullanılmalı ve rodaj tamamlanmalıdır...
    mombohunter ve Salurbey bunu beğendiler.

  3. #3

    Üyelik
    19 Ocak 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Kawasaki Ninja 250 sl gitti MT 25 geldi
    Merhaba sabit hızda gitmemeye çalışıyorum dediğiniz gibi sürekli viteslerle oynuyorum. Ancak 7 bini geçemediğim için 60 70 km ile giderken 4 5 6 vitesler arasında gidip geliyorum.

  4. #4

    Üyelik
    04 Nisan 2014
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    Mondial Zn125(2007)- Ktm Duke 250 (2017)
    rodaj sürekli sabit devirde yapılmaz ve çok keyifsiz bir iştir.4 kere sıfır motor alıp rodaj yaptım o kadar lanet bişey yok.

    arkadaşında belirttiği gibi tüm vitesleri düzenli kullanman lazım ben z 300 rodajını 1800 km.de bitirdim kitapçıkta 1600 km.yazmasına rağmen sonra yavaş yavaş açtım motoru, rodajı güzelce yap ondan sonra acısını çıkarıyorun zaten :D
    mombohunter bunu beğendi.

  5. #5
    Lazasker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ocak 2017
    Motosikleti
    CRF 250 Rally
    ben de uzun bir sürede anca bitirebildim, şehir içi olunca ve şehir dışına zamanın olmayınca zor bitiyor.

    bence en mantıklsı sehpada yapmak sanki... koyacaksın sehpaya motoru maksimum 3-4 günde halledeceksin...
    mombohunter bunu beğendi.

  6. #6

    Üyelik
    02 Ağustos 2014
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    MSX 125 - MT 07 ABS
    Sürücünün yeni motosiklete alışması açısından çok faydalı buluyorum rodajı. İyi tarafından bakın bence.
    mombohunter, infernus ve sarpgray bunu beğendiler.

  7. #7
    xterkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2008
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    suzuki 1000 gt
    rodaj döneminde ve rodaj sonrası motorunun uzun ömürlü olmasını istiyorsan ,ani gaz açmalardan kaçın ,yavaş gaz ver, debriyajı yavaş bırak ,kavramaya geçerken hızlı şekilde bırakma, vites küçültmelerinide motoru fazla bağırtmadan, kompresör yaptır ,yavaş yavaş devir düşsün, bunları yaptığın zaman hem rodaj dönemi, yani motoru alıştırma dönemi iyi olur, hemde rodaj sonrası yapmaya devam edersen motorun uzun ömürlü olur, illa 70 ile gitmene gerek yok ,daha yüksek hızlarada çık ,birşey olmaz ama ani gaz açma, ani debriyaj bırakma ve ani vites düşürmelerini yapma, sıfır motorlarda ve araçlarda, hatta pek çok üründe, üretici yüke binecek mekanik parçaların, birbirine alışmadan, zorlanması dolayısı ile çıkacak zararları minumuma indirmek için rodaj dönemine dikkat çekiyor, mantıklı ve yerinde bir uygulama kolay gelsin
    sarpgray, Lazasker ve Salurbey bunu beğendiler.

  8. #8
    shruikan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2015
    Motosikleti
    turuncu
    köy yolları hep ilgimi çekmiştir benim bu gibi durumlar için. virajları çok, düzlükleri de kısa olur genelde. "şurda bi basayım" dersin, viraj gelir, viraj biter gaz açarsın falan filan.. mini pist gibidir köy yolları.

  9. #9
    korkmazunal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Nisan 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Honda CBF150
    2 ay olacak nerdeyse böyle lanet bişey yok. Havalardan dolayı binemiyorum da motora kafayı yiyecem herhalde.

  10. #10
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    21 Ağustos 2016
    Vallahi ben sıfır aldım motosikletimi 2 haftada 710 km oldu :D . Geze geze bitiriyorum rodajımı. ilk 500 km 5bin deviri geçmeden sakin sakin sürdüm , şimdi ise 500-1000 arası 7bini geçmeden hafif atak kullanıyorum . Motoru yavaş yavaş açmak amaçlı...

  11. #11

    Üyelik
    28 Temmuz 2016
    Şehir
    afyonkarahisar
    Motosikleti
    CRF 1000L Africa Twin
    Rodaj sıkıcıdır evet ama siz de bence yanlış yapıyorsunuz. 80'i geçmemek bence gereksiz. Mühim olan ani gaz açmalardan, motoru zorlayacak hareketlerden ve tapagaz seyretmekten kaçınmak.

  12. #12

    Üyelik
    30 Ocak 2017
    Çok iyi ve yararlı bir konu olmuş, birçok arkadaşda yararlı bilgiler vermiş. Motorun sagir kalması diye bir deyim var, bunun tam olarak ne anlama geldiğini birileri açıklayabilir mi, birde bu durum tamamen rodajla ile ilgili mi?

  13. #13
    Tİme_shİft42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2012
    Motosikleti
    Var
    Düşük hızda bir uyuşukluk ve dikkat dağınıklığı oluyo )

  14. #14
    kefkes - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Temmuz 2015
    Hocam rodajı bitirmeyi 'iş' olarak görmeyip keyif almak ve motoru tanımak lazım derim.

    Öyle aman aman bi rodaj tecrübem yok üç tane motosiklet rodajı yaptım acele etmeden.

    Sibop sesi dinliyorum, amortisörlerden ses geliyor mu, kompresyonu nasıl,fren abanınca ne oluyor az sıkınca nasıl

    bi bakıyorum,motorun sesini dinliyorum,gıcırtı arıyorum, vites geçişlerinde ufak bi takılma var mı, peglerde

    ayağa kalkıp bi yokluyorum yaylanıyorum falan.Abartısız 3000-7000 devir arası tüm viteslerde dans ediyorum gaz

    koluyla. Tabii bunlar tüm rodaj süresi boyunca olmuyor, özellikle rodaj süresinin hemen hemen yarısına kadar

    trafik olmayan yolda yapıyorum biraz daha kısa sürede, aynı zamanda motora da alışıyor insan gidon turuydu

    yüksekliğiydi.

    Kalan yarısında sadece devire dikkat ediyorum neredeyse, zaten rodaj yağı değişmiş oluyor,arada da kısa süreli

    devir yükseltiyorum özellikle. İkinci bölümde tamamen trafikteyim fakat canını çıkarmadan,yol yapayım da rodaj

    bitsin kafasında olmuyorum,bitince ne olcak hep tapagaz gidecek halim yok ya, varsay altında 100cc makine var

    hızla işin olmasın derim, yol ver gitsinler,acil durum olursa bas gitsin bişey olmaz, böyle böyle nasılsa

    gündelik kullanımda bitecek bigün rodaj, iki üç günde yapılacak rodaj bana pek mantıklı gelmiyor bu arada.Acelen

    varsa akşamları zaman ayırmanı tavsiye ederim 2o-30 km olarak Öğle arasını tamamen yakıp rodaj bitirme derdiyle

    risk almaktan da iyidir bence. Km'ye bakınca 'ulan rodajını bitimeye uğraşıyoduk kim alır bu km'de motoru'

    dediğin günler olsun..
    civanay20 bunu beğendi.

  15. #15
    BAIIHAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2008
    Şehir
    İst
    Motosikleti
    CB1000R
    Maksimum hızın önerilen max devirde 80km olması biraz sıkıntılıymış.

    Ben rodajdan sonra da rodajda gibi kullanmaya devam ediyorum. Güvenli, uzun ömürlü, ekonomik.

  16. #16
    mustafa_325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2010
    Şehir
    istanbul-kocaeli
    Motosikleti
    Pulsar RS 200 - Thriumph TİGER 800
    Alıntı sarpgray adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok iyi ve yararlı bir konu olmuş, birçok arkadaşda yararlı bilgiler vermiş. Motorun sagir kalması diye bir deyim var, bunun tam olarak ne anlama geldiğini birileri açıklayabilir mi, birde bu durum tamamen rodajla ile ilgili mi?
    Motoru uzun süre tam kapasite kullanmadan sürerseniz zamanla kurum bağlar hava akışı zorlaşır. Bundan dolayı tam performans veremez. Bu duruma sağır kalma denir.
    Otobana çıkıp bir süre tapagaz giderseniz motor açılır daha rahat çalışmaya başlar. Buna da motor açma denir.
    sarpgray bunu beğendi.

  17. #17

    Üyelik
    10 Mayıs 2015
    Şehir
    ist-kadikoy
    Motosikleti
    2016 HONDA NC750X DCT-2016 YAMAHA N MAX
    En guzeli rodaj modaj yok bam bam :D çok fazla zorlamadan rutin bir sekilde surmusumdur her rodaj evresinde.yok şu devri gecme yok şu hızı gecme bana hep abarti gelmiştir

  18. #18

    Üyelik
    11 Eylül 2016
    Motosikleti
    Lifan Traveller 150 - Xmax 250 - NC 750 X DCT
    emniyet şeridinden git bir süre

  19. #19

    Üyelik
    21 Aralık 2016
    İlk 300 km de 5 ve 7 bin devir arası gitmelisin. Sonra ki günlerde motoru çalıştırıp her 15 km 20 km de bir devri biraz arttır. 1000 km ye geldiğinde motoru hafif yokuş yollarda gazla ve 5 dakika git ve sonra normal devirlerde git. Her 30 km de bir gazla ve aynısını yap. Son bişey daha inişli yollarda tapa gaz gitme rodaj döneminde. 1500 km ye geldinse 2000 km ye kadar 10 km de bir tapa gaz kullan 1 km git sonra gazı biraz kes.
    2500 km ye geldiginde motorun açılmış olacaktır. Motoru hep alt devirlerde kullanma gitmez sonra o motor.
    Rodaj hemen nasıl bitirilir dersen bir depo benzin al çalıstır motoru ve benzin bitene dek çalışsın. Ve yukarda saydığım aşamaları daha erken km de yap. Fakat bunu tavsiye etmem sağlıklı olmadıgı söyleniyor


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)