GV 250 den Sonra Ne Almalı
-
04 Haziran 2017, 13:47
#21
Tiatnel adlı üyeden alıntı
İnternette araştırdım dediğinizi. Ben keyfi gezilere çıktığım için bu pek uzun yola gelir mi bilemedim. Son hızında düşük olması otoyolda falan sıkıntı yaratabilir gibi geldi (130 dan sonra kesiliyormuş galiba). Onun dışında trafikte gerçekten rahat olur. Ancak en büyük sorun bunun orjinal hali yok mu? İlanlara baktım herkes kafasına göre modifikasyon yapmış. O yüzden içime sinmedi, sanki bozmuşlar gibi motosikleti. Tavsiyeniz için tesekkurler MrMud.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:59 ----------
Sormak istediğim bir konuda hasar kayıtlı olması durumu. Örneğin 4.000 tl, 6.000 tl hasar kaydı vardır vb. vb. gibi açıklamalar var. Yetkili serviste gerekli tamir, parça değişim işlemlerini yaptırmışlar. Bu bana bir sıkıntı yaratır mı acaba?
Orjinal hali yok mu diye sorduğun, supermoto yapılmamış hali ise eğer var elbet.
Yok stickersız orjinal renk felan soruyorsan eğer oda var ama biraz aramak lazım.
Malum bizim millet sözde "modifiye" meraklısı, tabi modifiye anlayışı motora sticker yapmak olunca böyle oluyor piyasa.
+299 Gitmek cesaret ister, Enduro yapmak yetenek.
Cesaret aptalda da var, ama yetenek herkeste yok...
-MrMud
Reklamlar
-
04 Haziran 2017, 14:51
#22
MrMud adlı üyeden alıntı
Orjinal hali yok mu diye sorduğun, supermoto yapılmamış hali ise eğer var elbet.
Yok stickersız orjinal renk felan soruyorsan eğer oda var ama biraz aramak lazım.
Malum bizim millet sözde "modifiye" meraklısı, tabi modifiye anlayışı motora sticker yapmak olunca böyle oluyor piyasa.
Hayır, demek istediğim bunu yaparken mühendisler bir ayarlama vb. yapıyor. Adamlar kafasına göre jantını lastiği vb. bir çok şeyini değiştirmiş hesap kitap yapmadan. Bunu kast ediyordum. Honda mesela kendisi bu şekilde yapıp satsa düşünülebilir o halde.
-
04 Haziran 2017, 19:00
#23
Tiatnel adlı üyeden alıntı
Hayır, demek istediğim bunu yaparken mühendisler bir ayarlama vb. yapıyor. Adamlar kafasına göre jantını lastiği vb. bir çok şeyini değiştirmiş hesap kitap yapmadan. Bunu kast ediyordum. Honda mesela kendisi bu şekilde yapıp satsa düşünülebilir o halde.
Hondanin böyle modelleri var ama bizim ülkemizde yok
Zaten kesinlikle bi safkan supermoto hissiyatı alamazsınız.
Ama yapılan işlemde çok büyük işlemler değil, amortisör sertleştirme gibi basit işlemler.
Kısacası Supermotoda olması gereken temel kriterler tork ivmelenme sert gaz tepkisi hafiflik felan.
Crf250L sınıfına göre pek hafif sayılmaz, ama 14bin liraya başka Sm seçeneğide pek yok
-
04 Haziran 2017, 20:10
#24
servisi iyi istyrsan honda bir yamaha iki denir genelde. Servisi kotu olarakta kawasaki yedek parca pahali ve sknti olarak bilinir. Ktm de parca pahali denir. Tnt falan pek onerilmiyordu.suzukide iyi sorunsuz fakst parcalar biraz pahali tarafta deniyor.
-
04 Haziran 2017, 21:13
#25
Tamamen yetkili serviste tamir edilmiş olan hasarlı motor alınabilir bence bir sakınca yok. Ancak bilmeniz gereken şu ki yalnızca sizin gibi durumda olan ve hasar takıntısı olmayan insanlar sizden sonra o motoru alacaktır. Zor satım ve biraz da olsa zarar etmeyi kabul ederseniz hasarlı motordan daha avantajlı bir şey yok. 3-4 bin lira hasar kaydı dediğiniz şey esasen ufak sayılabilecek hasarlar. Motor bir tarafa düşse elcik, topuz, ayna, o bölgedeki plastik aksamlar kırılsa zaten o kadar hasar eder. Şasi ve yürüyen aksama bir şey olmadığı sürece her motor alınır.
-
04 Haziran 2017, 21:34
#26
Green Arrow adlı üyeden alıntı
Tamamen yetkili serviste tamir edilmiş olan hasarlı motor alınabilir bence bir sakınca yok. Ancak bilmeniz gereken şu ki yalnızca sizin gibi durumda olan ve hasar takıntısı olmayan insanlar sizden sonra o motoru alacaktır. Zor satım ve biraz da olsa zarar etmeyi kabul ederseniz hasarlı motordan daha avantajlı bir şey yok. 3-4 bin lira hasar kaydı dediğiniz şey esasen ufak sayılabilecek hasarlar. Motor bir tarafa düşse elcik, topuz, ayna, o bölgedeki plastik aksamlar kırılsa zaten o kadar hasar eder. Şasi ve yürüyen aksama bir şey olmadığı sürece her motor alınır.
Bende bu şekilde düşünmüştüm açıkçası. Aynı şekilde sorun olacağını sanmıyorum. Yetkili servis ekspertiz yapıyorsa, onlara da bir inceletmek gerekir almadan önce. Büyük ihtimal 3-4 bin hasarlı ve yetkili serviste tamir edilmiş bir şey alacağım. 1-2 yıl kullanacağım için satarken edeceğim zarar, geç satılması benim için sorun teşkil etmiyor. Teşekkürler Green Arrow.
KM olayına gelirsek, kaç bin km den sonra almamak gerekir? Böyle bir şey var mıdır? Kaç bin civarlarında yıpranmaya başlar motosiklet?
-
05 Haziran 2017, 03:53
#27
KM konusunda yılda yapılan km hesabı yapmak daha mantıklı totalden ziyade. Yılda 10.000 km'ye kadar bana göre kabul edilebilirdir. Benim şahsi limitim 50 bin altıdır genellikle 5 yılı aşmamış motorlar için. Rahat rahat 100-150k devirebilecek aletlerde km hesabı yapmak bana göre tüccar zihniyetidir. Keyfi biniyorsanız çok takılmamak gerekli. Elbette ki düzenli bakım yapıldığı ölçüde...
-
05 Haziran 2017, 08:14
#28
hocam ben de gv250 ile başlamıştım 9000km kullandım sonra hata edip naked olan nc750s aldım 18000km kullandım bunu da çok ama çok kötü geldi bana... resmen makinanın üstünde tünüyomuş gibi hissediyodum hafif domalarak sürmek iğrenç... ss ları düşünemiyorum bile... neyse 4 ay önce yapıştırdım bi tane shadow misss... paşa paşa gidiyorum... rahatlık desen on numara... diyeceğim o durki ya chopper cruiser ile devam et ya da enduro yap... naked ve ss sakın ha...hadi hayırlısı...
-
05 Haziran 2017, 08:53
#29
GV250'den daha doğrusu cruiser bir motosikletten sonra saydığın motorlar sana plastik yığını, oyuncak gibi gelecektir. Cüsse falan mevzusuna hiç girmiyorum zaten. Bir arkadaş SL250 demiş ki GV250'nin yanında bisiklet gibi kalır.
Aynı tarzda başka motorla devam et (Daelim Daystar gibi, Regal Raptor gibi ama Hyosung'dan sonra Çinli'ye geçilir mi bilemem.). İlla tarzını değiştireceksen de Inazuma'ya bak, o biraz daha klasik görünümlü hiç değilse...
-
05 Haziran 2017, 09:25
#30
Vallaha biz plastik yığını sürüyoruz. Memnunuz :D . 20 yaşında bir genç için hantal dönmesi geniş tır gibi motosikletten seri atik makinelere geçme tecrübesini de yaşaman lazım. Çok farklı bir kontrol rahatlığı var ss ve nakedların. Konforsuz oturuyorsun ama motor vücudunun bir uzuvu haline geliyor. Verdiğini direk tepki olarak alıyorsun.Bence kawa alırsan mutlu olursun. Kazalı motor tavsiye etmem araba gibi değil 2 teker olunca ciddi bir kazadan sonra motor sıkıntılı hale gelebiliyor. Chopper Cruiserı ya da seyahat endrosunu ; gezmek artçı , alıp yol yapmak için alırdım.
Motosiklet sürmek için naked ya da ss alırdım. İlerde ikisinden de bir tane olacak inşallah şu an öğenciyiz :D
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)