Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

Temmuzda Avrupa- Rota Tavsiye/Yol Arkadaşı

    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    31 Mayıs 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    KTM Duke250
    Alıntı serif abi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bulgarın iç kesimi tehlikelidir,
    sahil şeridi temiz ve güvenilirdir burgaz varna ,sunnybeach Tr nin bodrumu marmaris antalyası gibi düşün.
    Not ettim tesekkurler


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    chopperrider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Temmuz 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Honda Goldwing GL1800...
    Benim de Yunanistan planım var ama tarih uymuyor bana maalesef.
    Ancak hazır Ankara'dayız, rota planlama, hazırlık vs. hakkında fikir alış verişi yapmak için görüşebiliriz arzu ederseniz.

  3. #23

    Üyelik
    03 Ekim 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250 Ironmax 2019
    "Aranıza yeni katıldım motor dünyasında yeniyim" derken ne kastettiniz acaba. Şimdiye kadar kaç cc ile kaç km tecrübeniz var? Daha önce motosiklet ile uzun yola çıktınız mı? Yurtiçinde benzer bir tur yaptınız mı? bu konular yurtdışı seyahati planlamadan önce önemli bence.

  4. #24

    Üyelik
    31 Mayıs 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    KTM Duke250
    Alıntı chopperrider adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim de Yunanistan planım var ama tarih uymuyor bana maalesef.
    Ancak hazır Ankara'dayız, rota planlama, hazırlık vs. hakkında fikir alış verişi yapmak için görüşebiliriz arzu ederseniz.
    Şimdilik ankara dışındayım, tanışmak ben de isterim bi plan yapalım dönüşte 👍

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:16 ----------

    Alıntı artemis99 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    "Aranıza yeni katıldım motor dünyasında yeniyim" derken ne kastettiniz acaba. Şimdiye kadar kaç cc ile kaç km tecrübeniz var? Daha önce motosiklet ile uzun yola çıktınız mı? Yurtiçinde benzer bir tur yaptınız mı? bu konular yurtdışı seyahati planlamadan önce önemli bence.
    "Zaferce" hocam da aynı konudan şikayetçi benden))

    Tecrübem çok az 1000km göremedim daha, çıkmadan kalmalı bi iki yakın tur ve bir eģitim kafamda yer etti... fakat hala yurtiçinin yurtdışından tehlikeli olduğunu düşünüyorum...

    Ankara-antalya mı Edirne-Amsterdam mi... denemedim ikisini de ama sanirim ikincisi daha güvenlidir)) yurtiçi için yurtdışında tecrübelenmek istiyor modundayim))

  5. #25

    Üyelik
    22 Şubat 2015
    Şehir
    Kırklareli
    Motosikleti
    Kymco People S 200 - Honda NSS 300 Forza
    Alıntı jonhattan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şimdilik ankara dışındayım, tanışmak ben de isterim bi plan yapalım dönüşte ��

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:16 ----------



    "Zaferce" hocam da aynı konudan şikayetçi benden))

    Tecrübem çok az 1000km göremedim daha, çıkmadan kalmalı bi iki yakın tur ve bir eģitim kafamda yer etti... fakat hala yurtiçinin yurtdışından tehlikeli olduğunu düşünüyorum...

    Ankara-antalya mı Edirne-Amsterdam mi... denemedim ikisini de ama sanirim ikincisi daha güvenlidir)) yurtiçi için yurtdışında tecrübelenmek istiyor modundayim))
    Bu konuyu Kırklarelinden Bulgaristana geçmek isteyen ve bizim memlekette mola vermiş yabancı motorcularla konuşmuştum. Fransa plakalıydı sanırım. Onlardan trafik durumunu karşılaştırmalarını istemiştim. Trafik içindeyken ''çok karışık( İstanbul için ), her an her şey olabilir, yönlendirmeler iyi'' gibi yorumlar almıştım.
    Benzer durumu kendim FR da gözlemleme şansı elde etmiştim bundan 3-4 yıl önce( turist olarak ). Orda da motosikletin en sol şerit ile bir yan şerit arasında trafik akış hızına bağlı, sürücüleri tehlikeye atmayacak bir sürat ile rahat mı rahat yol aldıklarını görmüştüm. Araçların gereksiz şerit değiştirmediğini ve motosikletlerinde aralarından geçtiğini görünce epey sinir olmuştum bizde neden böyle değil diye Gerçi çok hızlı gidende vardı ama yolun devamında polis haklarında işlem yapıyordu.
    kararsızlıkta son nokta...dwntown, xmax, forza. hangsi olsun derkeeennn. Bende mutluyum artık. Bir hondamız oldu

  6. #26

    Üyelik
    17 Aralık 2012
    Şehir
    Ankara
    Alıntı jonhattan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    "Zaferce" hocam da aynı konudan şikayetçi benden))

    Tecrübem çok az 1000km göremedim daha, çıkmadan kalmalı bi iki yakın tur ve bir eģitim kafamda yer etti... fakat hala yurtiçinin yurtdışından tehlikeli olduğunu düşünüyorum...

    Ankara-antalya mı Edirne-Amsterdam mi... denemedim ikisini de ama sanirim ikincisi daha güvenlidir)) yurtiçi için yurtdışında tecrübelenmek istiyor modundayim))
    Estağfirullah hocam, ben senin velin değilim, öğretmenin değilim. Sadece yapmak istediğin şeyin makul olmadığını, risklerin çok yüksek olduğunu düşünüyorum. Bu sebeple özel mesajla seni uyarmak istedim. Argümanları buraya da yazayım.

    Tecrübesi 1000 km'nin de altındaki sürücüler için en büyük tehlike trafik koşulları, yol koşulları değil kendileridir. İstenen biçimde motosiklet kullanabiliyor hale bir an önce gelmeye çabalamak lazım. Bu da eğitim ve ardından gelen bilinçli pratikler ile olacak. İnsanlar 100 km'lik geziye bile bu kadar tecrübesiz sürücüyü çağırmaya çekinirken 10 günlük kıtalar arası seyahat planlamak... Görünce uyarılması gereken bir hamle. Yol eğitimi almadan çıkılan gezi amaçlı sürüşlerde kaza yapmak benim kendimden bildiğim bir hadise. Başkası yaşasın istemiyorum. (bkz: İlk kazam)

    Araba, bisiklet veya uçak tecrübesi çok diye motosikleti otomatikman kullanabilir hale geleceğini düşünüyor insanlar. Veya tecrübe ile kendiliğinden öğreneceklerini. Farklı okullar bile farklı tekniklere ağırlık verirken, yol eğitimi veren yerler bile birinden farklı teknikleri öne çıkarırken eğitim almadan bir sürücünün eğitim almadan sadece tecrübe yaparak istenen biçimde sürüş yapacağını düşünmek çok akıllıca değil.

    Öğlen vakti trafiğin rahat olduğu bulvarlarda yarım saat bir saat gezinmek başka bir şey, yarım günlük virajlı bir parkurda 100 km civarı sürüş yapmak başka bir şey, bir tam günlük sürüş başka şey, bir gece konaklamalı sürüş başka bir şey, her gün tam günlük yaparak 10 gün gezi yapmak ise hepsinden daha başka. Her biri öncekinden daha fazla bir sürüş kondisyonu istiyor. Üst düzey bir konsantrasyonu uzun süre koruyabilmeyi gerektiriyor. Motosikleti doğru şekilde kullanıp sürüşün sizi daha az yormasını sağlamayı gerektiriyor.

    Oturuş pozisyonunun kötü olması kolların omuzların çok erken yorulmasına yol açar. Bakışın kısa ve aşağıya olması beynin bilgiyi çok geç alması ve çok kısa sürede işlemesini gerektireceği için yorulmayı artırır. (bkz: Bakış sorunları) Limit noktası ve ikincil bilgi kaynaklarıyla virajları daha erken, daha iyi değerlendirememek bazı virajlarda korkuya yol açmaya başlar. Bu anlık korku da adrenalin salgılatır. Salgılanan adrenalin de erken yorulmaya yol açar. Her motorcu kendinden bilir veya grupla sürerken yeni başlayanların ne kadar çabuk yorulduklarına şaşırır. Ankara'dan çıkıp durmadan daha 100 km ötedeki Beypazarı'na yorulmadan varamaz yeni başlayan sürücü. Çünkü beyninde işlemesi, karar vermesi gereken çok fazla şey vardır. Doğru teknikle etkili bir şekilde yapmayı bilmiyordur. Her şey içgüdüseldir. Ve içgüdüler motosiklette düşmanınızdır.

    Dolayısıyla önce yol eğitimi almak, ardından günübirlik sürüşlerle bu eğitimde öğrenilenleri pratik etmek gerekli. Böylece sürüş kondisyonunun da artmasına olanak tanınmış olur. Sürüş kondisyonunuzu, sürüş tekniğinizi daha iyi değerlendirmeniz için forumdan veya başka yerden arkadaşlarınızla bir günübirlik sürüş yapın. Yol eğitimi almış ve sizden daha tecrübeli sürücülerin nasıl sürdüğüne bakın, ne kadar yorulduklarına bakın. Kendinizle kıyaslayın. Günün sonunda ne kadar yorulduğunuzu değerlendirin. Gün boyu tehlike yaşayıp yaşamadığınızı inceleyin. Neden bu tehlikeleri yaşadığınıza bakın. Günün planlanan saatte başlayıp başlamadığına bakın. Sürüşün istediğiniz zamanda bitip bitmediğine bakın. Gecenin bir yarısı, yağmur altında bilmediğiniz bir yolda "Artık bu sürüş bitse de varsam," diye sürüş yapmak zorunda kalabileceğinizi düşünün.

    Benim senden şikayetçi olmam için bir sebep yok hocam. Ben söylemem gerektiğini düşündüklerimi sana ilettim hepsi bu. Benden bu kadar. Yetişkin insansın. Alacağın karar senin kendi sorumluluğun. Belki de ben yanılıyorumdur. Kendi beceriksizliklerimi herkese mal ediyor, kendi yapamadıklarımı kimse yapamasın istiyorumdur içten içe... Neticede bir şeyler başaran insanlar hep benim gibi uyarılarda bulunanları dinlemedikleri için başarabiliyorlar. Mesela Nevşin Mengü, Korkma adlı TEDx konuşmasında bunu anlatmış. Hayırlı sürüşler olsun.
    Erdost ve mombohunter bunu beğendiler.

  7. #27

    Üyelik
    30 Ekim 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    xmax250



    haziran 25 gibi yola cıkıp temmuz sonu gibi istanbul dönüşlü rotam...

    vize işlemlerini yeni baslattım eger bir sıkıntı cıkmazsam bu rotayı gerceklestiricem o tarihlerde bu rota ustunde denk gelebiliriz...

    selamlar...

  8. #28
    Kızıl pars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2016
    Şehir
    Londra
    Motosikleti
    Bisiklet
    Her şey içgüdüseldir. Ve içgüdüler motosiklette düşmanınızdır.
    Altına imzamı atmak istedim.

    Ayrıca sadece araç kullanmak değil, motor ile ilgili mekanik aksaklıkların ya da ufak tefek bakımların da yapılması gerekecek uzunlukta bir rota.
    Bunu da göz ardı etmemek gerekiyor.

    Ha gidilmez mi, gidilir.
    Sorun çıkmadan dönülme ihtimali yok mu, elbette var.

    İnşallah gönlünüzce bir gezi olur.
    Erdost bunu beğendi.
    Hamdım, piştim, hala hamım.

  9. #29

    Üyelik
    31 Mayıs 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    KTM Duke250
    Alıntı basketci_m adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu konuyu Kırklarelinden Bulgaristana geçmek isteyen ve bizim memlekette mola vermiş yabancı motorcularla konuşmuştum. Fransa plakalıydı sanırım. Onlardan trafik durumunu karşılaştırmalarını istemiştim. Trafik içindeyken ''çok karışık( İstanbul için ), her an her şey olabilir, yönlendirmeler iyi'' gibi yorumlar almıştım.
    Benzer durumu kendim FR da gözlemleme şansı elde etmiştim bundan 3-4 yıl önce( turist olarak ). Orda da motosikletin en sol şerit ile bir yan şerit arasında trafik akış hızına bağlı, sürücüleri tehlikeye atmayacak bir sürat ile rahat mı rahat yol aldıklarını görmüştüm. Araçların gereksiz şerit değiştirmediğini ve motosikletlerinde aralarından geçtiğini görünce epey sinir olmuştum bizde neden böyle değil diye Gerçi çok hızlı gidende vardı ama yolun devamında polis haklarında işlem yapıyordu.
    Şüphe duymadığım bi konu bu... trafikde düzelmeyiz😊

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:57 ----------

    Alıntı zaferce adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Estağfirullah hocam, ben senin velin değilim, öğretmenin değilim. Sadece yapmak istediğin şeyin makul olmadığını, risklerin çok yüksek olduğunu düşünüyorum. Bu sebeple özel mesajla seni uyarmak istedim. Argümanları buraya da yazayım.

    Tecrübesi 1000 km'nin de altındaki sürücüler için en büyük tehlike trafik koşulları, yol koşulları değil kendileridir. İstenen biçimde motosiklet kullanabiliyor hale bir an önce gelmeye çabalamak lazım. Bu da eğitim ve ardından gelen bilinçli pratikler ile olacak. İnsanlar 100 km'lik geziye bile bu kadar tecrübesiz sürücüyü çağırmaya çekinirken 10 günlük kıtalar arası seyahat planlamak... Görünce uyarılması gereken bir hamle. Yol eğitimi almadan çıkılan gezi amaçlı sürüşlerde kaza yapmak benim kendimden bildiğim bir hadise. Başkası yaşasın istemiyorum. (bkz: İlk kazam)

    Araba, bisiklet veya uçak tecrübesi çok diye motosikleti otomatikman kullanabilir hale geleceğini düşünüyor insanlar. Veya tecrübe ile kendiliğinden öğreneceklerini. Farklı okullar bile farklı tekniklere ağırlık verirken, yol eğitimi veren yerler bile birinden farklı teknikleri öne çıkarırken eğitim almadan bir sürücünün eğitim almadan sadece tecrübe yaparak istenen biçimde sürüş yapacağını düşünmek çok akıllıca değil.

    Öğlen vakti trafiğin rahat olduğu bulvarlarda yarım saat bir saat gezinmek başka bir şey, yarım günlük virajlı bir parkurda 100 km civarı sürüş yapmak başka bir şey, bir tam günlük sürüş başka şey, bir gece konaklamalı sürüş başka bir şey, her gün tam günlük yaparak 10 gün gezi yapmak ise hepsinden daha başka. Her biri öncekinden daha fazla bir sürüş kondisyonu istiyor. Üst düzey bir konsantrasyonu uzun süre koruyabilmeyi gerektiriyor. Motosikleti doğru şekilde kullanıp sürüşün sizi daha az yormasını sağlamayı gerektiriyor.

    Oturuş pozisyonunun kötü olması kolların omuzların çok erken yorulmasına yol açar. Bakışın kısa ve aşağıya olması beynin bilgiyi çok geç alması ve çok kısa sürede işlemesini gerektireceği için yorulmayı artırır. (bkz: Bakış sorunları) Limit noktası ve ikincil bilgi kaynaklarıyla virajları daha erken, daha iyi değerlendirememek bazı virajlarda korkuya yol açmaya başlar. Bu anlık korku da adrenalin salgılatır. Salgılanan adrenalin de erken yorulmaya yol açar. Her motorcu kendinden bilir veya grupla sürerken yeni başlayanların ne kadar çabuk yorulduklarına şaşırır. Ankara'dan çıkıp durmadan daha 100 km ötedeki Beypazarı'na yorulmadan varamaz yeni başlayan sürücü. Çünkü beyninde işlemesi, karar vermesi gereken çok fazla şey vardır. Doğru teknikle etkili bir şekilde yapmayı bilmiyordur. Her şey içgüdüseldir. Ve içgüdüler motosiklette düşmanınızdır.

    Dolayısıyla önce yol eğitimi almak, ardından günübirlik sürüşlerle bu eğitimde öğrenilenleri pratik etmek gerekli. Böylece sürüş kondisyonunun da artmasına olanak tanınmış olur. Sürüş kondisyonunuzu, sürüş tekniğinizi daha iyi değerlendirmeniz için forumdan veya başka yerden arkadaşlarınızla bir günübirlik sürüş yapın. Yol eğitimi almış ve sizden daha tecrübeli sürücülerin nasıl sürdüğüne bakın, ne kadar yorulduklarına bakın. Kendinizle kıyaslayın. Günün sonunda ne kadar yorulduğunuzu değerlendirin. Gün boyu tehlike yaşayıp yaşamadığınızı inceleyin. Neden bu tehlikeleri yaşadığınıza bakın. Günün planlanan saatte başlayıp başlamadığına bakın. Sürüşün istediğiniz zamanda bitip bitmediğine bakın. Gecenin bir yarısı, yağmur altında bilmediğiniz bir yolda "Artık bu sürüş bitse de varsam," diye sürüş yapmak zorunda kalabileceğinizi düşünün.

    Benim senden şikayetçi olmam için bir sebep yok hocam. Ben söylemem gerektiğini düşündüklerimi sana ilettim hepsi bu. Benden bu kadar. Yetişkin insansın. Alacağın karar senin kendi sorumluluğun. Belki de ben yanılıyorumdur. Kendi beceriksizliklerimi herkese mal ediyor, kendi yapamadıklarımı kimse yapamasın istiyorumdur içten içe... Neticede bir şeyler başaran insanlar hep benim gibi uyarılarda bulunanları dinlemedikleri için başarabiliyorlar. Mesela Nevşin Mengü, Korkma adlı TEDx konuşmasında bunu anlatmış. Hayırlı sürüşler olsun.
    Motorsiklet konusunda tecrübeli her insanı eğitmenim gibi görmeye ihtiyacım var bu aralar))

    Sayenizde eğitim ve kısa turlara ikna oldum çıkmadan avrupaya bunun için teşekkürker.. ama inatçıyım gibi bu konuda belki rotayı kısaltıp dinlenmeleri arttırabilirim...

    Eğitim desteği için rahatsız ederim sizleri ilerde👍

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:02 ----------

    Alıntı Kızıl pars adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Altına imzamı atmak istedim.

    Ayrıca sadece araç kullanmak değil, motor ile ilgili mekanik aksaklıkların ya da ufak tefek bakımların da yapılması gerekecek uzunlukta bir rota.
    Bunu da göz ardı etmemek gerekiyor.

    Ha gidilmez mi, gidilir.
    Sorun çıkmadan dönülme ihtimali yok mu, elbette var.

    İnşallah gönlünüzce bir gezi olur.
    Bence de güzel tespit... motordan veya ülkelerden çekinmiyorum, kendimle ilgili eksiklikler var onun üzerine eğileceğim👍👏👏

    Alıntı nvrmnd adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    https://i.hizliresim.com/6XR7gk.jpg


    haziran 25 gibi yola cıkıp temmuz sonu gibi istanbul dönüşlü rotam...

    vize işlemlerini yeni baslattım eger bir sıkıntı cıkmazsam bu rotayı gerceklestiricem o tarihlerde bu rota ustunde denk gelebiliriz...

    selamlar...
    Tek mi çıkacaksınız, motor modeli?
    nvrmnd bunu beğendi.

  10. #30

    Üyelik
    30 Ekim 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    xmax250
    Alıntı jonhattan adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Tek mi çıkacaksınız, motor modeli?
    suan gozuken evet... 2006 model 1200 gs ile cıkıcam yola...

  11. #31
    turgayblue - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2007
    Şehir
    karşıyaka
    Motosikleti
    ,yamaha dragstar 250,xmax 250
    Arkadaşlar,merhaba,motosikletle yurtdışı tur malesef bizlere hem çok zormuş gibi aktarıldı,aslında hiçde öyle değil.2015 te yalnız başıma avrupada otoban dışı yollar yani dağ köy yollarından 1 ay 13 ülke gezdim.fakat aslında sonradan farkettimki tır şoförü gibi gezmişim ) kendi adıma buna eğlence katmak adına müzik festivalleri de ekledim. birde gitmeyi düşünen arkadaşlara yardımcı olmak adına hatta birliktede yol almak adına grup kurdum.sonuçta 2016 ve 2017 ve 2018 gruptan arkadaşlarla çok keyifli turlar yaptık. siz motorcu dostlarıda bekleriz.https://www.facebook.com/motosikletletur.net/

  12. #32

    Üyelik
    30 Ekim 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    xmax250
    vay bee gecen sene turu daha henuz yapıp yapamayacagım belli degilken attıgım mesaj cıktı kkarsıma...

    buarada evet gerceklestirdim o rotayı.. ufak tefek degisiklikler olsada kabaca rota oydu...

    ve arkadasın dedigi gibi avrupa ya cıkmak zor degil.. önemli olan karar vermek...

    selamlar...

  13. #33
    y.selimbatu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ekim 2017
    Şehir
    Bigadiç
    Motosikleti
    Şun An Yok.
    Vay arkadaş eskiden ne konular varmış, bu abiler virüs sonrası düşünmezlermi bu turları yeniden.
    Sorum şu yeşil pasaportta 180 güne 90 olayını ben bi türlü anlamıyorum arkadaşlar. Bunu bana tane tane anlatabilecek biri varmı.


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)