KAZA SONRASI YBR TOPLAMAK (TECRUBELI ARKADAŞLARDAN FIKIR BEKLIYORUM)
Reklamlar
-
Arkadaşlar merhaba.
Öncelikle üzerimize afiyet öz abim yaklaşık 3 gün önce güzel bir kaza yaptı, motor yamaha ybr125.
Soldan sıkıştıran araba sayesinde kaldırıma çıkıp direğe dümdüz motoru saplayınca, motorun üstünden fırlayıp kafasını direğe vurdu.
Abimde hasar çok şükür yok, kask sol arka üst köşeden parçalandı, full ekipman sayesinde sadece sırtını kaldırımın köşesine vurduğu için 2 günlük sırt ağrısı yaşadı o kadar(Revit mont sırtlık sayesinde felçten kurtuldu belki de Allah muhafaza)
Sıkıştıran araç sahibi sağolsun buradan SAYGI ILE SELAMLARIMI GONDERIYORUM ! Durup bakma zahmetinde bulunmadan kaçmış.
Plaka felan olmadığı için şikayetçi olacağımız biri kalmadı.
Abimin ilk kazası, motor tecrübesi 5.000 kilometre bile yoktur.
Ben hastahaneye gidene kadar ifadeler felan alındığı, abimde olayın şokundan şikayetçi felan olamadığı için aldığımız hasar yanımıza kâr kaldı.
Yani işin özeti motorun hasarını kendi kendimize karşılayacağız.
Şimdi benim sormak istediğim konuya geleyim.
Motordaki benim gördüğüm hasarlar;
Ön far
Ön sinyaller
Debriyaj maneti
Gidon
Dikiz aynalar
Gösterge paneli
Ön jant(Jant karpuz gibi yarılmış düzeltilme şansı yok)
Ve en önemlisi kontak.
Ben motorun başına geldiğimde göstere paneli yamularak kontağın üstüne gelmişti, tekme ile düzeltip anahtarı çektiğinde anahtar C harfine dönmüştü.
Kontak yuvası dışardan bakınca içten dağılmış gibi duruyor.
Yedek anahtari sokmaya çalıştım ama malesef kontağı çevirmiyor.
Ybr parçası her yerde bulunur malum, servise gidip 5 liralik motora 4 liralık masraf yapmak mantıklı gelmedi.
Yan sanayi felan fark etmez kabaca saydığım bu parçalar kaça patlar ortalama fikriniz varsa çok memnun olurum.
Ve özellikle sormak istediğim yeni kontak yuvasi yeni anahtar işini servis dışında yapmak mümkünmüdür.
Değilse nasıl halledebilirim.
Şimdiden fikirleriniz için teşekkür ederim.
Ve son olarak, şu ekipmanlarınızı takın.
Kazanın tecrübesi olmaz, nice tecrübeli arkadaşlar nice kazalar yapıyor.
Eğer sırtliksiz olsaydı belki suan felçti.
Ve eğer kasksız olsaydı, kafasını vurduğu direği gördüğümüz anda dedik ki "Buraya çıplak kafa vursa anında gövdeden ayrılmıştı"
Kendinize acımıyorsanız, sizi seven insanlara acıyın.
En kötü insanı bile mutlaka bir seven vardır.
Yapmayın.
Mobilden yazıyorum, imla hataları için üzgünüm.
Güvenli sürüşler.
Reklamlar
-
Geçmiş olsun başkan,Allah beterinden korusun,Ön maşa,amortisor kulesi saglammi?jant yarildigina gore ciddi hasar olabilir,parçalari internetten siparis verebilirsin bizimmotor sitesine bak,kontak olayini halledersin sikinti olmaz,tek anahtar olsun diyorsan sele kilitide degisecek.parca fiyatlarini mukayese edebilirsin..hesapli olani al geç..
-
levend84 adlı üyeden alıntı
Geçmiş olsun başkan,Allah beterinden korusun,Ön maşa,amortisor kulesi saglammi?jant yarildigina gore ciddi hasar olabilir,parçalari internetten siparis verebilirsin bizimmotor sitesine bak,kontak olayini halledersin sikinti olmaz,tek anahtar olsun diyorsan sele kilitide degisecek.parca fiyatlarini mukayese edebilirsin..hesapli olani al geç..
Eyvallah Hocam, ön maşa amortisör kulesi saglam gibi geldi bana, bi yamukluk yok.
Denedim baktım düzgün çalışıyor amortisörler, amortisör kecesinde bi sızdırma falanda yok keçeler sağlam.
Hatta gidon gösterge felan yamulmus ama gidon bağlantısı olan alt üçgende sağlam.
1000-1500 liraya toplanırsa toplayacağız, fazlası zarar.
Motoruda kaldırıp atmak istemiyorum, hiç değilse gittiği yere kadar az daha tecrübe amaçlı kullanılır, sonrası nasip kısmet.
+299 Gitmek cesaret ister, Enduro yapmak yetenek.
Cesaret aptalda da var, ama yetenek herkeste yok...
-MrMud
-
Geçmiş olsun.Bence hasara gidonla gövdeyi bağlayan üçgen parçayıda ekleyin.Amortisör kulesi dediğiniz o mu bilmiyorum ama yüksek ihtimal oda yamulmuştur.Onu düzeltebiliyorlar ama 0da alınabilir.Yapılmazsa motor çekiyor sağa sola.
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:34 ----------
MrMud adlı üyeden alıntı
Eyvallah Hocam, ön maşa amortisör kulesi saglam gibi geldi bana, bi yamukluk yok.
Denedim baktım düzgün çalışıyor amortisörler, amortisör kecesinde bi sızdırma falanda yok keçeler sağlam.
Hatta gidon gösterge felan yamulmus ama gidon bağlantısı olan alt üçgende sağlam.
1000-1500 liraya toplanırsa toplayacağız, fazlası zarar.
Motoruda kaldırıp atmak istemiyorum, hiç değilse gittiği yere kadar az daha tecrübe amaçlı kullanılır, sonrası nasip kısmet.
Şimdi okudumda yorumu sağlamsa sıkıntı yok.
-
whitedeamon adlı üyeden alıntı
Geçmiş olsun.Bence hasara gidonla gövdeyi bağlayan üçgen parçayıda ekleyin.Amortisör kulesi dediğiniz o mu bilmiyorum ama yüksek ihtimal oda yamulmuştur.Onu düzeltebiliyorlar ama 0da alınabilir.Yapılmazsa motor çekiyor sağa sola.
---------- Mesajlar birleştirildi - 02:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:34 ----------
Şimdi okudumda yorumu sağlamsa sıkıntı yok.
Hocam dediğim gibi sağlam göründü bana ama tekrar kontrol edilecek elbet doğru düzgün bir şekilde.
Alt üçgeni değiştirmek istemiyorum çünkü diğer parçalara gore en tuzlusu o, masraf ne kadar az olursa o kadar iyi.
Motorun fiyati belli, onun için fiyatına gore fazla gelecek bir masraf yapamam, çöpe atmakta olmaz.
Gittiği yere kadar kullanılsın, biraz daha tecrübe katsın yeter.
-
Dostum varmi gelişme?halledebildinmi?
-
Geçmiş olsun. Ekipmanın ne kadar önemli olduğunu gösteren örneklerden biri daha.
-
Tamamen sökülüp sasiden başlayıp incelemek lazim. Saside yamukluk yoksa yavas yavas toplanır bence. Kafadan darbe almis amortisör borulari kesin yamuldu. Sasi de yamulmus olabilir.
-
Öncelikle abine çok geçmiş olsun. En kısa sürede iyileşip yeniden sürmeye başlar inşallah.
Hocam kendin toplayacaksan dediğin parçalar toplamda 500tl ye hayli hayli alınır.
Kabaca bir hesap yaparsak; Jant 200, gösterge komple 110, far 70 , gidon 30 tl, manetler çifti 20 tl desek, kontak da 60 tl falan zaten, geriye ağır masraflı bir parça kalmadı sanırsam.
Birde işçilik kalıyor geri. Ya melzemeleri alıp tanıdığın ustaya toplat işçilik ver yada vaktin varsa herşeyini yavaş yavaş kendin hallet.
Ybr lerin en güzel yanı da bu işte, parçası hem bol hem ucuz
-
08 Haziran 2017, 14:17
#10
SuleymanE adlı üyeden alıntı
Öncelikle abine çok geçmiş olsun. En kısa sürede iyileşip yeniden sürmeye başlar inşallah.
Hocam kendin toplayacaksan dediğin parçalar toplamda 500tl ye hayli hayli alınır.
Kabaca bir hesap yaparsak; Jant 200, gösterge komple 110, far 70 , gidon 30 tl, manetler çifti 20 tl desek, kontak da 60 tl falan zaten, geriye ağır masraflı bir parça kalmadı sanırsam.
Birde işçilik kalıyor geri. Ya melzemeleri alıp tanıdığın ustaya toplat işçilik ver yada vaktin varsa herşeyini yavaş yavaş kendin hallet.
Ybr lerin en güzel yanı da bu işte, parçası hem bol hem ucuz
Hocam tamda dediğin gibi malzemeler 500 lira civarı tuttu, ama gittiğim bi usta inatla ön amortisör patlamış dedi, ben inat ettim bu amortisörde cizik yok diye.
Oradan cikip 5 farklı ustaya gittim 3ü amortisör taş gini sağlam devam et dedi.
Şimdi amortisör sağlam mı ? Değil mi ? Muhasebesi yapıyorum.
Soranlar için; abim iyi çok şükür sıkıntı yok, çoktan işe güce başladı.
+299 Gitmek cesaret ister, Enduro yapmak yetenek.
Cesaret aptalda da var, ama yetenek herkeste yok...
-MrMud
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)