Başlangıç motoru- arama yaptım daha önce :)
Reklamlar
-
Merhaba, başlangıç motoru konusu en önemli konulardan biri, bence bu konuda bir ana forum başlığı açılmalı.
Arama yapıyorum fakat beklentiler kişiden kişiye değişebileceği için ayrı bir başlık olarak sormak istedim. Ayrıca sürekli yeni motorlar piyasaya çıktığı için bazı tavsiyeler eski kalabiliyor.
Ben İstanbul'da yaşıyorum, yaş neredeyse 40, boy 1.70, kilo 77, çok yıllar önce Honda başlangıç eğitimine katılmıştım. Geçen yıl motorsiklet A2 ehliyetimi aldım. Kask, mont ve eldiven mevcut ilk motor için tavsiye istiyorum.
Şehir içi kullanımına uygun, 250cc ve altı, iyi bir fren sistemi olan özellikle abs olursa daha iyi, güvenliğin daha ön planda olduğu 20 bin tl altı bir motor uygun olacaktır. Başlangıçta vitese hakimiyet zor olabileceği için kolay vites geçişi çok faydalı olur. Alıp 1 yılda başka motora geçme gibi bir niyetim de yok hemen.
Teşekkürler,
Özgür
Reklamlar
-
YouTube' de prometheus isimli bir kanal var. ateizm odaklı paylaşımlar yapıyor.
Siz olamazsınız herhalde
20bin TL altı, 250cc ve altı çok fazla motosiklet var. Nerde nasıl kullanacaksınız, ne tarz arıyorsunuz vesayre belirtirseniz aradığınız motosikleti bulmanız kolaylaşır.
-
Youtube kanalım yok benim, çok kullanılan bir yunan tanrısı ismi sadece prometheus
İstanbul'da kullanacağım, bir şirket aracım var, hafta sonları ya da bazen işe gelmek için kullanırım muhtemelen. Enduro, chopper ya da racing istemiyorum. Street bike tarzı uygun sanırım.
-
Kawasaki Z250SL ABS ye bakmanızı öneririm.
-
Z250 sl abs +1
Şehir Istanbul, zayıf kalmaz,titresim makul,sele alçak vs. Heryonuyle biçilmiş kaftan olur, artçisiz tabii.
Bütçe yoksa ybr
-
İlk motorunuz. 15-20 binli rakamlar çok gereksiz. Allah korusun, olmaz umarım ama düşme kalkmalar olabilir. Kawasaki, KTM v.b. markaların yedek parça karenaj gibi fiyatlarını araştırın. Evinine yakın servisi var mı yok mu bakın. Zor karar bittabi, kolay gelsin.
-
Ben 40 yaşında MT 125 ile başladım, yılı dolmadan 800 cc'ye geçtim. 250 cc altı almayın yetersiz kalıyor. MT25 iyi bir seçim olabilir.
-
Olay cc değil aslında, güç. Ama genelde ikisi paralel olduğundan bu yargı kısmen doğru. Başlangıç motorunda eğitimleri aldıktan sonra sınırı cc ile vermezler. Motorun gücü ile verirler. Misal, 600 cc olup 100 beygir olan motor da var, 55 beygir olan da. E aradaki fark neredeyse iki kat iken cc olarak baktığında 600cc ile başlanmaz dersin. O yüzden bence Honda'nın ikinci seviye eğitimine de katılın ve hocalara eğitim sonunda ne ile başlayayım diye sorun. Onların onay vereceği bir motora binin. Çünkü yukarıda da yazıldığı gibi trafiği bilen, kendini bilen ve yetenekli birinin 125-150 cc bandından sıkılması çok hızlı olacaktır.
-
Bu tavsiyeler çok değerli, teşekkürler arkadaşlar.
-
İstisnalar kaideyi bozmaz ben 8 yaşımda mobilet ile başladım Uzun süre 150 CC kullandım ilerleyen zamanda fazera kadar yükselip öğrenci halim ile benzinini bile ödeyemeyince tekrar 150cc ye geri döndüm sonra dedim 250cc tek silindir olsun bakımı da ucuz olsun .şu an bu seçenek ile öğrencilik hayatımı bitirmeyi planlıyorum ama iyi ki en alt segmentten başlamışım.
-
Ktm 200 -250 yada Kawasaki z250sl. motora yeni başladım z250sl aldım. Daha önce araba kullanıyorsan işin daha kolay trafik tecrübesi çok önemli çünkü.
-
Heycan aramam yıllarca bineyim motorum olsun diyorsan inazuma al abicim. Ama ilgi odağım olacak motor işi diyorsan elbet değiştireceğini bil ona göre bir şey al. CF150NK ile başlayabilirsin abs 'emsi fren sistemiyle, şıklığıyla istediğin aktivasyon enerjisini sağlar.
-
merhaba bende yeni başladım mt25 çok ideal bence vites göstergesi var başlangıç için çok ideal bence 2bin kilometre yaptım şimdiden büyültmek istiyorum :D abs konusu çok farklı bi konu ben doğru düzgün ön fireni kullanmadım bile işe sürekli otobanda gidip geliyorum
-
İlk motora 15.000 20.000 çok çok fazla rakamlardır birde sıfır aldığını düşünürsek motor çöp olacak diyebiliriz 6 7 bin liralık 150cc bir motora inip motordan anlamak gerekiyor önce tipe önem veriyorsan titanic 150-s ile başla millet deli gibi ikinci elini arıyor rahatta satarsın sonrada 250cc çift silindir ondan sonra Allah kerim deyip 600'e bineceksin.
-
Hocam ben de sizinle ayni durumdayim uzun suredir arastiriyor ve dogru bir baslangic yapmak istiyorum.daha once egitim almis ve iki tekere yabanci olmayan biri icin bence 0-10.000 arasi en iyi tercih ns200 , 10.000-20.000 arasi en iyi tercih ise mt-25 diye dusunuyorum.Cunku seklin onemli oldugu kadar servis, parca fiyati ile 2.el satisinin da iyi olmasi onemli diye dusunuyorum naçizane....ki ben de en son bunlarsan birini tercih edecegim nasipse...
-
Bitane 50cc al ve başla dostum Sigorta yok ehliyet yok özgürsün yani.
-
Para sıkıntı degilse duke 200, pulsar 200 abs seçenekli bunlar degerlendirilebilir. Para acisindan sikinti varsa bence bir cbf veya ybr alip (eski kasalardan ucuz birşey) hem ogrenirken acimamak hem de isin bittiğinde elden çok cuzi zararla aninda cikarmak açısından veya büyük motora geçince yaninda sehir ici kullanimi icin birakilmasi açısından mantikli olabilir.
Yani ben olsam alirim eski bi ybr cbf 3liraya, tepe tepe kullanip sikildigimda nc750 ye falan geçebilirim. Yas gereği sizin tecrube eksiği disinda büyük motor icin engel bir durumumuz yok gibi düşünüyorum haliyle. Apacilik pesinde olmadiginiz da belli. Ara basamakla ugrasmadan rahat güvenli motorlara gecebilirsiniz boylece.
-
Abs'li olsun dediğine göre seçenek azalıyor haliyle. Z250sl, Duke 200-250, pulsar ve rs 200 kalıyor geriye. Kullanacağın trafik koşulları ani fren yapmayı pek gerektirmiyorsa farklı alternatifler de düşünülebilir. Ben şu anda sürekli uzun yol gidiyorum ve ani fren ihtiyacı şehir içine göre daha az oluyor. Ama her halükarda işletme ve parça maliyetlerini göz önünde bulundur. Mesela inazuma amortisör fiyatı ne kadar? Depo fiyatı nedir? Yani kimse düşerim diye motor almıyor ama ya düşersen yada arıza olursa ne öderim? Ben bunları düşünerek pulsar 200ns aldım ve uzun yolda konforlu olarak 100-120 km hız aralığında seyahat edebiliyorum. Az yakması da cabası.
-
Norton772 adlı üyeden alıntı
Abs'li olsun dediğine göre seçenek azalıyor haliyle. Z250sl, Duke 200-250, pulsar ve rs 200 kalıyor geriye. Kullanacağın trafik koşulları ani fren yapmayı pek gerektirmiyorsa farklı alternatifler de düşünülebilir. Ben şu anda sürekli uzun yol gidiyorum ve ani fren ihtiyacı şehir içine göre daha az oluyor. Ama her halükarda işletme ve parça maliyetlerini göz önünde bulundur. Mesela inazuma amortisör fiyatı ne kadar? Depo fiyatı nedir? Yani kimse düşerim diye motor almıyor ama ya düşersen yada arıza olursa ne öderim? Ben bunları düşünerek pulsar 200ns aldım ve uzun yolda konforlu olarak 100-120 km hız aralığında seyahat edebiliyorum. Az yakması da cabası.
Sıfır absli z250sl bulamadım ben
Bulsam alacağım
-
Burgman 400
Piaggio x9 x10
Satelis 500
Vitesli alacaksanız CB 500f
Her yere gidersin İstanbul'da rahat edersin. Sizin ilacınız güçlü ben ve rahat sağlam bir maxiscooter NET. Vitesliye heves ediyor gençliğimizde yapamadıklarımızı yapmak istiyoruz ama ızdırap olur buraya yazıyorum. 250 bin üzeri Tecrübe 41 yaş 21. Motor ile söylüyorum iyi günler.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler