Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Vespa GT200 stop edip çalışmıyor

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    25 Mayıs 2017
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Vespa Gt200
    merhabalar,

    Yaklaşık 8 aydir vespa gt200 kullanıcısıyım. Genelde 9km gidiş 9km geliş iş ev olarak kullanmaktayim. Bu 8 aylık süreçde beni 3 kere yolda bırakdı ve sorunlarda ayni. motosikleti çalıştırıyorum yaklaşık 500 metre gittikden sonra stop ediyor. tekrar çalıştırmak istediğimde ise marş yapıyor çalışmıyor. biraz gazi pompaladiğimda ise 1 2 saniyelik kısa süreli çalışıyor.

    pazartesi sabah çalıştırdım ayni bu olan gercekleşti evin önüne geri kapattim. akşam geldiğimde denedim çalışmadi ertesi gün sabah denediğimde yine çalışmadi. salı akşamı tek marş da motor çalıştı. önceki 2 kez biraktiğinda da aynisi oldu 36 saat dan önce çalışmıyor.

    bu olayi tekrarlama aralıkları ise 1200 1500 km de bir oldu

    değerli üstadlarim yardimlarini beklerim :(


    İZMİR


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    chopperrider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Temmuz 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Honda Goldwing GL1800...
    önce regülatörü kontrol ettirin. sorun yüzde 80 orda yatıyor.
    uzak ve düşük ihtimal benzin otomatiği. ama regülatörü elemeden pompayı değiştirmeyin genelde bu iki arıza karıştırılır birbirine.

  3. #3

    Üyelik
    25 Mayıs 2017
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Vespa Gt200
    Alıntı chopperrider adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    önce regülatörü kontrol ettirin. sorun yüzde 80 orda yatıyor.
    uzak ve düşük ihtimal benzin otomatiği. ama regülatörü elemeden pompayı değiştirmeyin genelde bu iki arıza karıştırılır birbirine.
    İlginiz için teşekkur ediyorum.
    şuan sıkıntısız çalışıyor. bu şekildeyken herhangi bi ölçüm ile problemin regülatörden oldugunu öğrenebilirler mi? yoksa beni yolda birakacagi günü mü bekleyeceğim

  4. #4
    TanImsIz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    İstanbul / Kartal
    Motosikleti
    Aprilia Tuono V4 ve İmola 125
    İtalyanların baş belası elektrik sistemleri. Oksitlenme olabilir ( tüm atesleme sistemi icinde kontrol edilmeli ), şarj dinamosu verimsiz çalısıyor olabilir bunlara ilaveten akün bozuk veya şarj olmuyor olabilir. Benzin pompası çok düşük bi ihtimal , o genelde daha performanslı motorlarda arıza veriyor.

  5. #5

    Üyelik
    25 Mayıs 2017
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Vespa Gt200
    Alıntı TanImsIz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İtalyanların baş belası elektrik sistemleri. Oksitlenme olabilir ( tüm atesleme sistemi icinde kontrol edilmeli ), şarj dinamosu verimsiz çalısıyor olabilir bunlara ilaveten akün bozuk veya şarj olmuyor olabilir. Benzin pompası çok düşük bi ihtimal , o genelde daha performanslı motorlarda arıza veriyor.
    pazartesi sabahı ve aksamında okadar marş yapmama ragmen akü iyiydi. ha şimdi çalışır ümidiyle çok çok sonra bayılmaya başladi. ertesi gün marş esnasinda baygın halde marşını aldı ve çalışti.

    aküyü ve sarj dinamosu performansını herhangi bi elektrikçiye ölçtürmedim ama karsidan bakdiğinda aydınlatma kötü durmuyor ..

  6. #6
    diablof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    1998 Honda CMX 250 Rebel | X max 250
    bujini bir kontrol eder misin dostum? üzerinde siyah ıslak bir tabaka var mı?

    buji zengin yakıttan kirleniyor ve ateşleme yapmıyor olabilir. sonuçta marş alıyorsa marş motoru dönüyorsa elektrik sorunu değil de başka şeylere bakmak lazım diye düşünüyorum.

    bujine bir bak bakalım. tahminim zengin karışımdan boğuluyor motorun.

    kolay gelsin.

  7. #7

    Üyelik
    25 Mayıs 2017
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Vespa Gt200
    Alıntı diablof adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bujini bir kontrol eder misin dostum? üzerinde siyah ıslak bir tabaka var mı?

    buji zengin yakıttan kirleniyor ve ateşleme yapmıyor olabilir. sonuçta marş alıyorsa marş motoru dönüyorsa elektrik sorunu değil de başka şeylere bakmak lazım diye düşünüyorum.

    bujine bir bak bakalım. tahminim zengin karışımdan boğuluyor motorun.

    kolay gelsin.
    ilgin için tesekkur ederim.
    zengin yakıt diyince dikkatimi çekti de son beni yolda birakışında biraz yüksek devirde çalışıyordu.

  8. #8
    Mamba09 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2013
    Şehir
    Kusadasi
    Motosikleti
    Ducati Scrambler & Italjet
    önce bujiyi kontrol edin. ateşlemeye bakın yani. bujiyi çıkarıp bi aletle tutarken marş verin. bakalım ateşleme var mı? ondan sonra benzin geliyor mu vs, onlara bakılması gerek.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler