Disk fren balatalarinin hic baski yapmamasi icin ne yapmak lazim?
Reklamlar
-
Geri geri giderken zor oluyor bu bktan durumu duzeltmek icin en kolay hale getirmek icin ne yapmaliyiz
Reklamlar
-
Fren alt merkez takozunda balatalarin esnemesini saglayan 0,8mm kalinliginda sac parca var ayni zamanda yay gorevi gorur(balatayi disk´ten uzaklastirma gorevide yapar) o parcaya bir baktir,veya pistonun calişmasina,fren hidrolik seviyesine,en kotu senaryo,alt merkez tamir takimi var(conta)onlar değişmesi gerekebilir..
-
-
aklıma ilk gelen balataların olduğu bölümü söküp bir güzel temizlemek olacaktır diye düşünüyorum. Ben 1000km de bir söküp balata spreyi ile bir güzel temizliyorum yataklarına kadar ohh mis. Basit bir işlem zaten.
-
diskten ayrılan balata mı var?
-
Herhalde yamuk bir disk veya bakımsız fren sistemi var...
-
tam yüzer disk takmalısın, pist yarışlarında kullanılır..
Eğer aşırı derece sıkılık varsa kaliperin içindeki sızdırmazlık o-ringini söküp yuksek ısıya dayanıklı özel gresle yağlamalısın, balatalara baskı yapan pistonu freni bıraktığında sızdırmazlık o-ringi geri çeker, çamurdan veya balata tozundan piston sıkışmışsa geri gelmez balatalar diske dokunur..
-
Balatalar geri gidiyor cok sıkı degil ama olmasi gerektigi gibi de degil sıfır bayiden yeni cikmis bir motor gibi olsun istiyorum, ben direk balata spreyiyle hereyere girsem hic sokmeden nasil olur acaba
-
velizrsln adlı üyeden alıntı
Balatalar geri gidiyor cok sıkı degil ama olmasi gerektigi gibi de degil sıfır bayiden yeni cikmis bir motor gibi olsun istiyorum, ben direk balata spreyiyle hereyere girsem hic sokmeden nasil olur acaba
sprey dışarıdan sıkıldığında pek işe yaramıyor maalesef hatta balatadan kalan tozları pistonların olduğu yere gitmesine yardımcı oluyor ben o yüzden diskten ayırıp güzelce temizliyorum. Zaten genelde 2 vida tutuyor.
-
velizrsln adlı üyeden alıntı
Balatalar geri gidiyor cok sıkı degil ama olmasi gerektigi gibi de degil sıfır bayiden yeni cikmis bir motor gibi olsun istiyorum, ben direk balata spreyiyle hereyere girsem hic sokmeden nasil olur acaba
Bayiden yeni çıkmış motorun da balataları sürter. Yeni olduğu icin. Biraz eriyince rahatlar.
-
MD.Murat adlı üyeden alıntı
Bayiden yeni çıkmış motorun da balataları sürter. Yeni olduğu icin. Biraz eriyince rahatlar.
1 senedir aynı balataları kullanıyorum 10 km falan oldu
-
viteste debriyaj çekili itmeye çalışıyorsan da zorlayabilir, vitesi boşa alıp dene bakalım..
-
Tekeri cikarip takma durumu oldu mu peki?
-
şu sorun rezillik yaa geri vites olmayınca zor oluyor
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
tam yüzer disk takmalısın, pist yarışlarında kullanılır..
Eğer aşırı derece sıkılık varsa kaliperin içindeki sızdırmazlık o-ringini söküp yuksek ısıya dayanıklı özel gresle yağlamalısın, balatalara baskı yapan pistonu freni bıraktığında sızdırmazlık o-ringi geri çeker, çamurdan veya balata tozundan piston sıkışmışsa geri gelmez balatalar diske dokunur..
bir çok motorda yüzer disk var diye biliyorum şuanki motorumda da öyle
-
velizrsln adlı üyeden alıntı
.....bir çok motorda yüzer disk var diye biliyorum şuanki motorumda da öyle.....
"tam yüzer disk" yazmıştım , yüzer disk ile arasındaki farkı görmek istersen yutuba git ;)
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
"tam yüzer disk" yazmıştım , yüzer disk ile arasındaki farkı görmek istersen yutuba git ;)
türk de hiç bişey yok yabancı ismi ney acaba swim disc olabilir mi :D
-
velizrsln adlı üyeden alıntı
türk de hiç bişey yok yabancı ismi ney acaba swim disc olabilir mi :D
https://youtu.be/jJPCy2AsULo
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
çok iyiymiş peki onun dezavantajı varmıdır, stock da olmadığına göre vardır bişeyler, tek farkları o somun gibi olan parça biraz daha geniş sanırım oynama mesafesi fazla galiba, o küçük parçalar değişmiyor mu acaba
-
freewill adlı üyeden alıntı
aklıma ilk gelen balataların olduğu bölümü söküp bir güzel temizlemek olacaktır diye düşünüyorum. Ben 1000km de bir söküp balata spreyi ile bir güzel temizliyorum yataklarına kadar ohh mis. Basit bir işlem zaten.
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Eğer aşırı derece sıkılık varsa kaliperin içindeki sızdırmazlık o-ringini söküp yuksek ısıya dayanıklı özel gresle yağlamalısın, balatalara baskı yapan pistonu freni bıraktığında sızdırmazlık o-ringi geri çeker, çamurdan veya balata tozundan piston sıkışmışsa geri gelmez balatalar diske dokunur..
evet şuan baya sıkı durumda, o oringi başka neyle yağlayabilirim? bende ısıya dayanıklı gres yok, birde asıl sorum o keçeyi çıkarmak için o yuvarlak ittiren parçayı sökmek gerekicek sanırım yani hidrolik komple boşalıcak demi[COLOR="Silver"]
-
pistonu yerinden çıkardığında sistemdeki yağ komple boşalır , bunun başka yöntemi yok , özel yağını temin etmeden hiç sökme standart gres yağı beş dakikalık frende erir gider..
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)