Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Disk fren balatalarinin hic baski yapmamasi icin ne yapmak lazim?

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    17 Nisan 2012
    Geri geri giderken zor oluyor bu bktan durumu duzeltmek icin en kolay hale getirmek icin ne yapmaliyiz
    insta: veli_montana_


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Fren alt merkez takozunda balatalarin esnemesini saglayan 0,8mm kalinliginda sac parca var ayni zamanda yay gorevi gorur(balatayi disk´ten uzaklastirma gorevide yapar) o parcaya bir baktir,veya pistonun calişmasina,fren hidrolik seviyesine,en kotu senaryo,alt merkez tamir takimi var(conta)onlar değişmesi gerekebilir..
    Olcay Avşar bunu beğendi.

  3. #3
    efemontana - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2016
    Şehir
    Muratpaşa,Antalya
    Motosikleti
    2018 Mondial Extreme Maxx 200
    Güncel++++

  4. #4
    freewill - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2011
    Şehir
    Aydın
    Motosikleti
    Suzuki Burgman 400 Youtube: Sucuk Ekmek MotoVlog
    aklıma ilk gelen balataların olduğu bölümü söküp bir güzel temizlemek olacaktır diye düşünüyorum. Ben 1000km de bir söküp balata spreyi ile bir güzel temizliyorum yataklarına kadar ohh mis. Basit bir işlem zaten.

  5. #5
    shruikan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2015
    Motosikleti
    turuncu
    diskten ayrılan balata mı var?
    hasmet bunu beğendi.

  6. #6

    Üyelik
    27 Mart 2016
    Herhalde yamuk bir disk veya bakımsız fren sistemi var...
    Olcay Avşar bunu beğendi.

  7. #7
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    tam yüzer disk takmalısın, pist yarışlarında kullanılır..

    Eğer aşırı derece sıkılık varsa kaliperin içindeki sızdırmazlık o-ringini söküp yuksek ısıya dayanıklı özel gresle yağlamalısın, balatalara baskı yapan pistonu freni bıraktığında sızdırmazlık o-ringi geri çeker, çamurdan veya balata tozundan piston sıkışmışsa geri gelmez balatalar diske dokunur..

  8. #8

    Üyelik
    17 Nisan 2012
    Balatalar geri gidiyor cok sıkı degil ama olmasi gerektigi gibi de degil sıfır bayiden yeni cikmis bir motor gibi olsun istiyorum, ben direk balata spreyiyle hereyere girsem hic sokmeden nasil olur acaba

  9. #9
    freewill - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2011
    Şehir
    Aydın
    Motosikleti
    Suzuki Burgman 400 Youtube: Sucuk Ekmek MotoVlog
    Alıntı velizrsln adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Balatalar geri gidiyor cok sıkı degil ama olmasi gerektigi gibi de degil sıfır bayiden yeni cikmis bir motor gibi olsun istiyorum, ben direk balata spreyiyle hereyere girsem hic sokmeden nasil olur acaba
    sprey dışarıdan sıkıldığında pek işe yaramıyor maalesef hatta balatadan kalan tozları pistonların olduğu yere gitmesine yardımcı oluyor ben o yüzden diskten ayırıp güzelce temizliyorum. Zaten genelde 2 vida tutuyor.

  10. #10
    MD.Murat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2013
    Şehir
    İzmir / Sakarya
    Motosikleti
    yok
    Alıntı velizrsln adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Balatalar geri gidiyor cok sıkı degil ama olmasi gerektigi gibi de degil sıfır bayiden yeni cikmis bir motor gibi olsun istiyorum, ben direk balata spreyiyle hereyere girsem hic sokmeden nasil olur acaba
    Bayiden yeni çıkmış motorun da balataları sürter. Yeni olduğu icin. Biraz eriyince rahatlar.

  11. #11

    Üyelik
    17 Nisan 2012
    Alıntı MD.Murat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bayiden yeni çıkmış motorun da balataları sürter. Yeni olduğu icin. Biraz eriyince rahatlar.
    1 senedir aynı balataları kullanıyorum 10 km falan oldu
    insta: veli_montana_

  12. #12
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    viteste debriyaj çekili itmeye çalışıyorsan da zorlayabilir, vitesi boşa alıp dene bakalım..

  13. #13
    MD.Murat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2013
    Şehir
    İzmir / Sakarya
    Motosikleti
    yok
    Tekeri cikarip takma durumu oldu mu peki?

  14. #14

    Üyelik
    17 Nisan 2012
    şu sorun rezillik yaa geri vites olmayınca zor oluyor

    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tam yüzer disk takmalısın, pist yarışlarında kullanılır..

    Eğer aşırı derece sıkılık varsa kaliperin içindeki sızdırmazlık o-ringini söküp yuksek ısıya dayanıklı özel gresle yağlamalısın, balatalara baskı yapan pistonu freni bıraktığında sızdırmazlık o-ringi geri çeker, çamurdan veya balata tozundan piston sıkışmışsa geri gelmez balatalar diske dokunur..
    bir çok motorda yüzer disk var diye biliyorum şuanki motorumda da öyle

  15. #15
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı velizrsln adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    .....bir çok motorda yüzer disk var diye biliyorum şuanki motorumda da öyle.....

    "tam yüzer disk" yazmıştım , yüzer disk ile arasındaki farkı görmek istersen yutuba git ;)

  16. #16

    Üyelik
    17 Nisan 2012
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    "tam yüzer disk" yazmıştım , yüzer disk ile arasındaki farkı görmek istersen yutuba git ;)
    türk de hiç bişey yok yabancı ismi ney acaba swim disc olabilir mi :D

  17. #17
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı velizrsln adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    türk de hiç bişey yok yabancı ismi ney acaba swim disc olabilir mi :D
    https://youtu.be/jJPCy2AsULo

  18. #18

    Üyelik
    17 Nisan 2012
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    çok iyiymiş peki onun dezavantajı varmıdır, stock da olmadığına göre vardır bişeyler, tek farkları o somun gibi olan parça biraz daha geniş sanırım oynama mesafesi fazla galiba, o küçük parçalar değişmiyor mu acaba

  19. #19

    Üyelik
    17 Nisan 2012
    Alıntı freewill adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aklıma ilk gelen balataların olduğu bölümü söküp bir güzel temizlemek olacaktır diye düşünüyorum. Ben 1000km de bir söküp balata spreyi ile bir güzel temizliyorum yataklarına kadar ohh mis. Basit bir işlem zaten.
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eğer aşırı derece sıkılık varsa kaliperin içindeki sızdırmazlık o-ringini söküp yuksek ısıya dayanıklı özel gresle yağlamalısın, balatalara baskı yapan pistonu freni bıraktığında sızdırmazlık o-ringi geri çeker, çamurdan veya balata tozundan piston sıkışmışsa geri gelmez balatalar diske dokunur..
    evet şuan baya sıkı durumda, o oringi başka neyle yağlayabilirim? bende ısıya dayanıklı gres yok, birde asıl sorum o keçeyi çıkarmak için o yuvarlak ittiren parçayı sökmek gerekicek sanırım yani hidrolik komple boşalıcak demi[COLOR="Silver"]

  20. #20
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    pistonu yerinden çıkardığında sistemdeki yağ komple boşalır , bunun başka yöntemi yok , özel yağını temin etmeden hiç sökme standart gres yağı beş dakikalık frende erir gider..


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)