acemilik dönemlerinde dikkat etmek gerekenler nelerdir
Reklamlar
-
acemiyim motoru yeni aldım devir saatide yok onun için devri tuturamıyorum bazen 3. viteste hızım yavaşladığı için motor stop ediyor bide vites göstergeside yok bazen atıp atmadığını anlayamıyorum
yüksek vireste düşük hızda gitmek yada düşük viteste son gaz yapmak motora ne gibi zararlar verir birde dur kalkta çok kötüyüm nasıl kendimi geliştirirm mesela ben tali yoldayım ana yoldaki adama yol vermek için duruyom sosnra ben kalkana kadar başka araba geliyor kendimi nasıl geliştireceğim
yaptığım hatalardan motoru öldürmekten korkuyorum birde düşmekten korkuyorum virajda yanlışlıkla ön frene bastım zor kurtardım :D
bisiklete alışkın olduğum için yanlışlıkla debraj ve ön frene basıveriyorum arka freni unutuyom
Reklamlar
-
dostum ilk basta deviri ayarlayamamak normal. zamanla motorun sesinden anlarsin nerede ne olmasi gerektigini. ama tavsiyem dusuk devirli kullanma. yani 3. viteste stop edecek kadar da yavaslatma motoru. vites araliklarini zamanla halledersin.
kaldirirken olumcul olmasada devirli kalkmanin zarari olmaz. ben de ilk basladigimda yag gibi kalksin, tam devrinde kalksin bagirmasin diye ugrasiyorsum ama artik duymuyorum bile.
dusmekten bu kadar korkarsan cok yakinda dusersin. biraz akisina birak. dusmemis motorcu yoktur. henuz dusmemis motorcu vardir unutma. ben duran motorun ustunden bir taraftan diger tarafa motorun ustunden gecmeye calisirken bile motora takilip dustum ) ki yolda da dusmuslugum vardir.
umarim dusmezsin, yada cok yavas hizlarda tecrube edersin.
kolay gelsin.
-
Boş bi alan buluyosun kendine. Sonra bütün ekipmanını giyiyosun ve alıştırma yapıyorsun. Boş alan sessiz olursa motorun sesini duyman daha kolay olur. Motorun boğulmaya başladığını anladığında vites düşürürsün.
-
Acemilik döneminde arkana kimseyi alma.
-
İlk elin günahı olmaz hocam onun için devir ayarından dolayı oluşan arızalara üzülmeyin, ciddi bi arızada verebileceğinizi sanmam.
Devir olayına zaten 5bin km civarı alışmış olursunuz, sagirda olsanız sorun olmaz
Ek olarak, arkadaşın belirttiği gibi arkanıza bi müddet artçı almayın, alacaksanizda düştüğünde pek uzulmeyeceginiz kişileri alın :D
Motorunuzun zincir temizleme yağlama gibi ufak tefek basit bakımlarını yapmayı öğrenirseniz işinize yarar mutlaka.
Hayırlı olsun, umarım kalıcı olursunuz
-
tavsiyeleriniz için teşekkürler birde trafikte herkes bana bakıyor uyuz oluyom acemiyiz işte ne tip tip bakıyonuz :D
-
Dostum tek tavsiyem sakın ARTÇI ALMA. Bende acemi sayılırım 1000 km dolmadan 2 kazayıda artçıyla virajı alamayarak ve dik yokuşta tekere gelerek yapmış birisi olarak tek tavsiyem artçı alma. Ben bu yaptığım kazalar sonucunda bir daha virajda bakış kaçıracağımı ya da bir daha yokuşta motosikleti o kadar sert kullanacağımı düşünmüyorum , sende de ufak tefek kazalar olacak düşeceksin tek dikkat etmen gereken şey düştüğünde ekipmanlarının üstünde olduğundan emin olmak Sonra zaten bu tecrübeler cebine + puan olarak giriyor. Sınırlarını zorlama ve akışına bırak gerisi gelecek zaten.
İki düşüşümde de dirseğimi yere çok sert vurdum , eğer montum olmasaydı iki kazada da dirseğim kırılırdı. Ne kadar koruma demiri olsa bile ilk kazada motorun vites ayaklığı bileğime çarptı korumalı bot olmasa bileğim kırılmazdı belki ama çok fena zedelenirdi , onun acısını o korumanın altından azda olsa hissettim. Ekipman ekipman ekipman.
-
beyler bende motora yeni başladım ve sıfır honda cbf150 aldım. şöyle bir sorunum var; yüksek viteste giderken ilerde kırmızı ışık yanıyor ve yavaşlarken motoru boşa almaya çalışıyorum fakat 1. vitese geçiyor ve şanzımandan sert bir ses geliyor. debriyajı sonuna kadar çektiğime eminim. neden böyle oluyor motora zarar verir miyim
-
interstate60 adlı üyeden alıntı
beyler bende motora yeni başladım ve sıfır honda cbf150 aldım. şöyle bir sorunum var; yüksek viteste giderken ilerde kırmızı ışık yanıyor ve yavaşlarken motoru boşa almaya çalışıyorum fakat 1. vitese geçiyor ve şanzımandan sert bir ses geliyor. debriyajı sonuna kadar çektiğime eminim. neden böyle oluyor motora zarar verir miyim
acemilik zamanlarında boşa almaya uğraşma durcağın zaman 1 de elin debriyaj da bekle. Süre süre motorun sesine göre vites arttırmayı düşürmeyi öğrenirsin.
-
interstate60 adlı üyeden alıntı
beyler bende motora yeni başladım ve sıfır honda cbf150 aldım. şöyle bir sorunum var; yüksek viteste giderken ilerde kırmızı ışık yanıyor ve yavaşlarken motoru boşa almaya çalışıyorum fakat 1. vitese geçiyor ve şanzımandan sert bir ses geliyor. debriyajı sonuna kadar çektiğime eminim. neden böyle oluyor motora zarar verir miyim
Vites düşürürken aragaz vererek düşürün. Neredeyse duracak kadar yavaşlamadan da boşa atmaya çalışmayın. Tam duracak iken boşa atın.
-
interstate60 adlı üyeden alıntı
beyler bende motora yeni başladım ve sıfır honda cbf150 aldım. şöyle bir sorunum var; yüksek viteste giderken ilerde kırmızı ışık yanıyor ve yavaşlarken motoru boşa almaya çalışıyorum fakat 1. vitese geçiyor ve şanzımandan sert bir ses geliyor. debriyajı sonuna kadar çektiğime eminim. neden böyle oluyor motora zarar verir miyim
Işığa yaklaşırken sık debriyajı çat çat çat indir 1 e durduktan sonra al boşa eğer istersen. Fakat boşa almak önerilmiyor , arkadan gelen bir tehlike anında tekrar 1 e atmak ile uğraşılacağı için. Çat diye ses gelmeside normal , benim bir tanıdıkta yzf600 var , motosikleti 1 e alırken "çat" sesinden bütün mahalle inliyor . Normaldir.
-
Bleus adlı üyeden alıntı
Vites düşürürken aragaz vererek düşürün. Neredeyse duracak kadar yavaşlamadan da boşa atmaya çalışmayın. Tam duracak iken boşa atın.
ben neredeyse duracağı zaman 1 e alıyorum sonra debraja basarak duruyorum öğle olmaz mı
-
Motor cb125 ace ise sıkma canını. Taş gibi motor namussuz, kolay kolay bozulmaz. Bol bol pratik yap, artçı alma. Ekipmanı eksik etme aynen devam.
-
Mexico adlı üyeden alıntı
Motor cb125 ace ise sıkma canını. Taş gibi motor namussuz, kolay kolay bozulmaz. Bol bol pratik yap, artçı alma. Ekipmanı eksik etme aynen devam.
aynen motor sağlam ama benden önceki biraz hor kullanmış deposu hasar alıp çökmüş bide akü kapakları orjinal değil acemiliği atlatayım akü kapaklarını yaptıracağım deponunda bi çaresine bakacağım çöküğü giderirler heralde
-
Arkadaşlar durma konusu demişken bende yeni başladım ışıklarda duracağım zaman debriyaja basıp öyle frenleme yapıyorum vitesi düşürüp 1 e alıyorum el debriyajda bekliyorum sonra ışık yanmasını bu şekilde yapmam sıkıntı olurmu ya da doğrusu nedir.
-
ha bide internette gördüm yokuş inerken çıktığınız viteste inmeyin yazıyordu ben bunu anlamadım arabada çıktığımız viteste iniyorduk motorda nasıl bu durum
-
yukarıda arkadaşımın dediği gibi, vitesi küçültürken aragaz verin. çok rahat geçtiğini göreceksiniz.
-
diablof adlı üyeden alıntı
dostum ilk basta deviri ayarlayamamak normal. zamanla motorun sesinden anlarsin nerede ne olmasi gerektigini. ama tavsiyem dusuk devirli kullanma. yani 3. viteste stop edecek kadar da yavaslatma motoru. vites araliklarini zamanla halledersin.
kaldirirken olumcul olmasada devirli kalkmanin zarari olmaz. ben de ilk basladigimda yag gibi kalksin, tam devrinde kalksin bagirmasin diye ugrasiyorsum ama artik duymuyorum bile.
dusmekten bu kadar korkarsan cok yakinda dusersin. biraz akisina birak. dusmemis motorcu yoktur. henuz dusmemis motorcu vardir unutma. ben duran motorun ustunden bir taraftan diger tarafa motorun ustunden gecmeye calisirken bile motora takilip dustum
) ki yolda da dusmuslugum vardir.
umarim dusmezsin, yada cok yavas hizlarda tecrube edersin.
kolay gelsin.
Ben 3km/h ile düştüm sıramı savdım
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:26 ----------
interstate60 adlı üyeden alıntı
beyler bende motora yeni başladım ve sıfır honda cbf150 aldım. şöyle bir sorunum var; yüksek viteste giderken ilerde kırmızı ışık yanıyor ve yavaşlarken motoru boşa almaya çalışıyorum fakat 1. vitese geçiyor ve şanzımandan sert bir ses geliyor. debriyajı sonuna kadar çektiğime eminim. neden böyle oluyor motora zarar verir miyim
Az bir şey verirsin zarar. Hızın yüksek olduğu için oluyor. Büyük ihtimalle de 3-4 viteste giderken kırmızıyı görünce debriyaja basıp pat pat pat taktik maktik olmadan 1'e alıyorsun değil mi? İlk başladığımda bende öyle yapıyordum :D
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:30 ----------
Aspava38 adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar durma konusu demişken bende yeni başladım ışıklarda duracağım zaman debriyaja basıp öyle frenleme yapıyorum vitesi düşürüp 1 e alıyorum el debriyajda bekliyorum sonra ışık yanmasını
bu şekilde yapmam sıkıntı olurmu ya da doğrusu nedir.
3'te gidiyorsun mesela, debriyaja bas, hafif ara gaz ver, vitesi ufalt, debriyajı bırak, motor yavaşlar. Aynısını yine yap 1'e al. Sonra debriyaj fren. Yalnız hız-vites oranını iyi ayarla. 200'le giderken 1'e alıp debriyajı çat diye bırakma...
-
Monty adlı üyeden alıntı
Az bir şey verirsin zarar. Hızın yüksek olduğu için oluyor. Büyük ihtimalle de 3-4 viteste giderken kırmızıyı görünce debriyaja basıp pat pat pat taktik maktik olmadan 1'e alıyorsun değil mi? İlk başladığımda bende öyle yapıyordum :D
aynen bende öyle yapıyorum taktik maktik yok bam bam bam vitesi düşürüyorum debjiyaja basıp
-
j700 adlı üyeden alıntı
ha bide internette gördüm yokuş inerken çıktığınız viteste inmeyin yazıyordu ben bunu anlamadım arabada çıktığımız viteste iniyorduk motorda nasıl bu durum
Genel geçer bir kural değil.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)