acemilik dönemlerinde dikkat etmek gerekenler nelerdir
Reklamlar
-
Aspava38 adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar durma konusu demişken bende yeni başladım ışıklarda duracağım zaman debriyaja basıp öyle frenleme yapıyorum vitesi düşürüp 1 e alıyorum el debriyajda bekliyorum sonra ışık yanmasını
bu şekilde yapmam sıkıntı olurmu ya da doğrusu nedir.
bence yapılması gereken yavaşlama yapılacaksa motor fireni yani aragaz verip bir düüşüük vitese atıp uygun birşekilde debriyajı bırakıyoruz motor deviri yüksek hale gelmesilazım onun devirinin düşmesiine yardımcı olmak adına arka firene ve durumlar müsaitse ön firenede aynı anda düzgün şekilde baskı uygulayıp bu işlemleri vites 1 e gelesiye kadar tekrarlayıp ortalama 10 km den düşük hızda da motor hareket halindeyken boşa atıyoruz ama bu işlemler ışığa 50 metreden daha kısa mesafeden hızlı geliyorsak 5_10 saniye içinde yapmış olmalıyız acemisin debriyajla bekle ama bu alışkanlığı en kısa zamanda bırak balatasını yersin yani anlayacağınız ben böyle öğrendim zamanında ustalarımdan yanlışım varsa düzeltilsin bende öğreneyim hayırlı sürüşler
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:44 ----------
Monty adlı üyeden alıntı
Genel geçer bir kural değil.
araba firenle iner biz motor fireniyle yani düşük vitesle
Reklamlar
-
j700 adlı üyeden alıntı
acemiyim motoru yeni aldım devir saatide yok onun için devri tuturamıyorum bazen 3. viteste hızım yavaşladığı için motor stop ediyor bide vites göstergeside yok bazen atıp atmadığını anlayamıyorum
yüksek vireste düşük hızda gitmek yada düşük viteste son gaz yapmak motora ne gibi zararlar verir birde dur kalkta çok kötüyüm nasıl kendimi geliştirirm mesela ben tali yoldayım ana yoldaki adama yol vermek için duruyom sosnra ben kalkana kadar başka araba geliyor kendimi nasıl geliştireceğim
yaptığım hatalardan motoru öldürmekten korkuyorum birde düşmekten korkuyorum virajda yanlışlıkla ön frene bastım zor kurtardım :D
bisiklete alışkın olduğum için yanlışlıkla debraj ve ön frene basıveriyorum arka freni unutuyom
bende ilk vitesli motorumu aldığımda motor niye bağırıp gitmiyor demiştim ilk yola koyulduğumda, işte vites atmayı unutunca böyle garip oluyor.
devir göstergesi acemiler için şart aslında. acemilikte dikkat etmen gereken bir kaç kural.
1) viraj dönerken yol ıslak yada tozlu gibiyse yani kaymaya uygunsa ön freni kullanma ve arka frenide çok az kullan mecbur kalırsan. ama mecbur kalmamak adına virajlarda arabalardan biraz daha yavaş gitki o virajın güvenli dönüş hızını riske girmeden tespit edebil.
yani viraja belli bir hız ile gir ve aynı hızla çık. virajdayken eğer debriyajı sıktıysan sakın bırakma çünkü patlar şaka yaptım, debriyajı bırakma viraj bitene kadar çünkü debriyajı bıraktığın an motorun deviri o anki gidiş hızıyla orantılı olmayacağı için arka teker ya yavaşlamak isteyecek yada hızlanmak isteyecek ve dolayısıyla kayma riski olacak.
-
Zamanla olacak
Trafiğin fazla olmadığı yerlerde sakince sür
-
fatih.met adlı üyeden alıntı
yani viraja belli bir hız ile gir ve aynı hızla çık. virajdayken eğer debriyajı sıktıysan sakın bırakma çünkü patlar
şaka yaptım
nasıl bu kadar şakacı olabiliyorsun fatih acemiler yollara çıkmaya başladı, onlar için en kısa zamanda bir video çekmelisin bence
-
DKN adlı üyeden alıntı
nasıl bu kadar şakacı olabiliyorsun fatih
acemiler yollara çıkmaya başladı, onlar için en kısa zamanda bir video çekmelisin bence
hiç işim olmaz, isteyen istediği gibi yuvarlansın trafikte
ben kazası belasız sürüşümün sırrını vereyim kaçayım;
1) önüne baktığının yarısı kadar arkanada bakmalısın hatta duruma göre arkayı sık sık kontrol etmelisin ve duruma göre arkaya fazla bakmasanda olur. bir kaç sefer biçilmekten kurtuldum ben arkamı sık sık kontrol ettiğim için yani verilmiş sadakam varmış.
2) virajların hız limitini ezberleycen, ben işe gidip gelme yolumda olan virajların hız limitlerini belirledim kendimce. büyükçekmece yılan gibi bir yol var orada 64 km mesela ve bir sonraki 70 ilede dönülüyor. evden çıktığımda ilk ve ikinci vardığım virajın hız limiti sırasıyla 10 ve 25 olarak kayıtlı hafızata. daha hızlı dönünce virajı alamayım dümdüz giderek durmak zorunda kalıyorum.
evet yanlış duymadınız, virajı alamıyorum diye motoru yatırmak yok çünkü bu motorlar fazla yatmaya gelmez yere yapıştırıllar adamı.
-
sadece nereye gideceksen oraya bak, hiçbir zaman bakışını düşürme. geri kalan kısımlar zamanla yerine oturur. birde kadin gibi panik yapma. motosikletin üstünde her zaman soğukkanlı olmalısın.
-
bu geçtiğimiz kış alt geçitten geçeceğim ve alt geçide varana kadar 50 metre yokuş aşağı iniyoruz ve aynı şekil karşısıda 50 metre yokuş yukarı oluyor yani bir tabağın içi gibi düşünebilirsiniz. aşağı iniyorsunuz ve en alt nokta alt geçit oluyor ve bir o kadar ilerleyince yine e-5 hizasına çıkılıyor.
bu alt geçitten geçecektim işte sabahın 7 buçuğu falandı. hava buz gibi ve ön frene basmadım ve sadece arkayı sıkıyorum ama motorda tepki yok. frene daha sert bastım yine bişey değişmedi ve yerlere dikkatli bakınca yerlerin buz olduğunu gördüm. hiç korkma tırsma olmadan aşağıya doğru indim ve hoop alt geçidi geçtik bu sefer motor yukarı çıkmaya başladı :D yukarı doğru motor yavaşlayınca geri döndüm ve 1. viteste hiç gaza basmadan alt geçide varıp karşıya geçtim.
yani buzlu muzlu demeden sürüyok motoru biz düşmeyince düşmüyor insan.
uzay gemisi adlı üyeden alıntı
sadece nereye gideceksen oraya bak, hiçbir zaman bakışını düşürme. geri kalan kısımlar zamanla yerine oturur. birde kadin gibi panik yapma. motosikletin üstünde her zaman soğukkanlı olmalısın.
o biraz zor işte, onu ben bir türlü beceremedim. sadece gideceği yere bakar ise kumanda panellerindeki düğmelere nasıl basacak?
sadece gideceğin yere bak gibi şehir efsanelerini geçelim.
kumanda paneli mevzusu
-
fatih.met adlı üyeden alıntı
o biraz zor işte, onu ben bir türlü beceremedim. sadece gideceği yere bakar ise kumanda panellerindeki düğmelere nasıl basacak?
sadece gideceğin yere bak gibi şehir efsanelerini geçelim.
Tam anlayamadım, kumanda panellerinde ki düğmelere basmak için bakmayı kendi adınıza mı söylediniz yoksa arkadaş adınamı? kendi adınıza söylediyseniz kumanda panellerinde ki düğmeleri el yordamıyla zihninize yer edindiremediyseniz algı sıkıntılarınız var demektir.
Şehir efsanesimi keskin bir virajın tam ortasindayken odağınızı viraj çıkışına değilde sağ veya sol tarafınızda ki bariyerlere yönlendirin bakalım motosiklet nereye gidecek.
-
2.vitese geldikten sonra vites pedalına cok hafif dokun motoru vitese attiginin yarisi kadar bir kuvvetle yine 1 e gecerse daha hafif basarak dene
-
uzay gemisi adlı üyeden alıntı
Tam anlayamadım, kumanda panellerinde ki düğmelere basmak için bakmayı kendi adınıza mı söylediniz yoksa arkadaş adınamı? kendi adınıza söylediyseniz kumanda panellerinde ki düğmeleri el yordamıyla zihninize yer edindiremediyseniz algı sıkıntılarınız var demektir.
Şehir efsanesimi
keskin bir virajın tam ortasindayken odağınızı viraj çıkışına değilde sağ veya sol tarafınızda ki bariyerlere yönlendirin bakalım motosiklet nereye gidecek.
adam yeni başlamış, kumanda panelinin neresinde ne var bilmiyor ki. öğrenene kadar mecbur bakacak dimi? yani boş boş mesaj yazmanın yanı sıra birde bana karşı algı sıkıntın var galiba diyorsun, hoş olmuyor hiç. gerçekçi olalım biraz.
hem örnek videoda altın elbiseli adam bile sinyal verecem diye kornaya basmış, yani sadece gidilen yere bak denmesi saçma. zaten önüne bakmadan gidemez, önüne bakma başka yere bak deseniz bile motor süren biri zaten önüne bakacaktır ama tabi motoru keşfetme esnasında ibreyi kumanda panellerini vites pedalı vs bunlara da bakacaktır yolda giderken ve olması gerekende bu.
-
fatih.met adlı üyeden alıntı
hem örnek videoda altın elbiseli adam bile sinyal verecem diye kornaya basmış, yani sadece gidilen yere bak denmesi saçma. zaten önüne bakmadan gidemez, önüne bakma başka yere bak deseniz bile motor süren biri zaten önüne bakacaktır ama tabi motoru keşfetme esnasında ibreyi kumanda panellerini vites pedalı vs bunlara da bakacaktır yolda giderken ve olması gerekende bu.
Motosiklette bakışın önemini vurgulamaya çalışıyorum fatih anlamamak için kendini zorluyorsun.
Aklına o şekilde kazınırsa bir süre sonra bakış mevzusunu motosikletin üstündeyken refleks olarak kazanıp istemsiz yapacaktır. Şahsen bana motosikleti öğreten amcam aklıma bu şekilde kazıdığı için motosiklet kullanırken hiç bakışımı düşürmem. 10 yıla yakın süre geçti birkere kaza yapmadım veya motordan düşmedim. Onlarca kez düşmenin eşiğine geldim ne sayesinde kurtuldum? tabiki de bakış. Gideceğim yere değilde düşeceğim yere baksam şuan onlarca kez yapmış olduğum kazaları anlatır dururdum.
algı konusu için kusura bakma.
Selametle
-
2sene önce bugünlerde ilk başladığım zamanlar vaybe neçabuk geçmiş.
Şaka biyandan çok güzel zamanlardır.Altın elbiseli adamlar izlenir vitesli motor nasıl sürülür videolarına bakılır:D çok güzel zamanlardı özledim şimdi ...
-
Wolverine, adlı üyeden alıntı
2sene önce bugünlerde ilk başladığım zamanlar vaybe neçabuk geçmiş.
Şaka biyandan çok güzel zamanlardır.Altın elbiseli adamlar izlenir vitesli motor nasıl sürülür videolarına bakılır:D çok güzel zamanlardı özledim şimdi
...
aynen altın albiseli abiyi izliyorum her gün :D
Acemilik dönemini ne kadar zamanda atlattınız vede hiç düştünüz mü
-
j700 adlı üyeden alıntı
aynen altın albiseli abiyi izliyorum her gün :D
Acemilik dönemini ne kadar zamanda atlattınız vede hiç düştünüz mü
3 kere dururken yatırdım 2 kere kaza yaptım birinde yağmurlu havada 4 ten 2 ye çektim arka kitlesi birinde çağ arkadan çarptı ve ekipmanım yoktu ozamanlar arkadaşlarım takmazdı bende mallık etmişim Allah korumuş artık bakkala bile kaskla giderim :D
2 sene oldu 15 binden fazla tecrübem var başka motorlarlada 1 ay sonra eski kasa 600rr alıcam.
Tabi biraz daha tecrübe istiyo o alet ama elimize bi fırsat geçicem arsa dan bende bunu değerlendirecem inşallah.
2 aya pilot olursun :D
-
Gardaş kask kullaniyon demi?guvenligi ihmal etme..bakkala bile gitsen tak...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)