Sübap ayarı ve motor ısısı ilişkisi?
Reklamlar
-
Merhabalar,
Motorum bakıma girdikten sonra, sübaptaki şakırtı dahada çoğalınca ustaya götürdük fakat kendisi "sübaplarını sıkarsam motosikletin trafikte daha çok ısınacak o yüzden gevşek ayarladım" dedi. Bakımdan sonra trafikte hararet yapmaya başladı motosiklet zaten, daha önce böyle bir durum yoktu. Söylediği şey bana saçma geldi, siz ne düşünüyosunuz?
Reklamlar
-
Usta dediginiz şahıs sentilsiz ayar yaptigi icin biseler uydurmus subap ayari sentil ile yapilmali ve ne gevsek ne sıkı olacak sekilde kitapçığa göre ayarlanmali
-
ahmet.58 adlı üyeden alıntı
Usta dediginiz şahıs sentilsiz ayar yaptigi icin biseler uydurmus subap ayari sentil ile yapilmali ve ne gevsek ne sıkı olacak sekilde kitapçığa göre ayarlanmali
hazır konu açılmışken sorayım, bende sentil olmadığı için benim motorun ayarıda bozuk. tahliye sübabında biraz boşluk var ama emme sübabı tamamen deyiyor yani boşluk yok. ne gibi sorun olur?
-
Uzun süre Aynı motorları tamir eden ustalar ARTIK ELLERI alısır ve sentil çakısı ihtiyacı duymazlar,
Subaplar SIKI olursa,
Motor geç çalışır,
motor sıcakken rolantı degısebılır,
Subaplar GEVŞEK olursa,
aşırı gevsek ıse cok fazla ses yapar çok zorlamada subaplara zarar verır ve sesı dahada arttırınca subap kesme rıskı dogar,
hafıf ses olması kış aylarında ıyıdır,
Çok can sıkmadıgı surece,,,
-
serkanADH13 adlı üyeden alıntı
Uzun süre Aynı motorları tamir eden ustalar ARTIK ELLERI alısır ve sentil çakısı ihtiyacı duymazlar,
Nasil oluyor bu? Honda'nin hemen hemen tum motorlarinda tolere edilen ust ve alt degerler arasindaki fark 0.1mm'den az. Sac kili kadar yani. Oyle bi mesafeyi insanin ne eli, ne gozu olcebilir... Nasil oluyor o dediginiz?
-
hasmet adlı üyeden alıntı
Nasil oluyor bu? Honda'nin hemen hemen tum motorlarinda tolere edilen ust ve alt degerler arasindaki fark 0.1mm'den az. Sac kili kadar yani. Oyle bi mesafeyi insanin ne eli, ne gozu olcebilir... Nasil oluyor o dediginiz?
Burası Türkiye hocam normaldir. Tork anahtarı kullanmayı hakaret olarak sayan ustalar gördüm, hep birlikte görüyoruz. Bu devirde işini hakkıyla yapan adam bulmak zor. İşini Hakkıyla yapanında kıymeti bilinmez.
-
Mucit23 adlı üyeden alıntı
Burası Türkiye hocam normaldir. Tork anahtarı kullanmayı hakaret olarak sayan ustalar gördüm, hep birlikte görüyoruz. Bu devirde işini hakkıyla yapan adam bulmak zor. İşini Hakkıyla yapanında kıymeti bilinmez.
Zaten tork anahtari kullananlar en cok vida kiran beceriksiz acemi tamirciler. En kaliteli ustalar telepatik gucleriyle cihazla dorduncu boyutta transa gecip alet edevat kullanmadan el yordamiyla herseyi mukemmel yapabiliyollaa. Servis kitapcigina bakan usta mi olur? ilham olmasi lazim.
Ayni mantikla kirikci cikikcilar devam ediyor ucra yerlerde... Koydeki bi adam "doktor ne ya, filme bakiyo anca" dedi, kulaklarimla duydum. Karisi topalliyo ama, becermis dizini kirikci cikikci 2 sene once... Kirikci cikikciyi gordum, herif konusmaktan aciz. Okuzun teki. Ama kafa basiyo demek ki. Anliyo koylunun dilinden.
-
Başka bir başlıkta bu soruyu sormuştum ki sizin bu başlıkta ihtiyacım olan cevabı verdiğinizi gördüm. Motorumda tam olarak sizin söylediğiniz gibi rölanti değişikliği oluyor. Motor soğukken rölanti ayarlanmışsa ısındığında rölanti çok yükseliyor. Sıcakken ayarlandığında da tam tersi durum oluşuyor. Bu durumda servisin sentil çakısı ile subap ayarı yapması gerekiyor anladığım kadarıyla değil mi? Bu duruma başka bir şey sebep olabilir mi?
-
erdems adlı üyeden alıntı
Başka bir başlıkta bu soruyu sormuştum ki sizin bu başlıkta ihtiyacım olan cevabı verdiğinizi gördüm. Motorumda tam olarak sizin söylediğiniz gibi rölanti değişikliği oluyor. Motor soğukken rölanti ayarlanmışsa ısındığında rölanti çok yükseliyor. Sıcakken ayarlandığında da tam tersi durum oluşuyor. Bu durumda servisin sentil çakısı ile subap ayarı yapması gerekiyor anladığım kadarıyla değil mi? Bu duruma başka bir şey sebep olabilir mi?
Sübap ayarı konusunda uzman değilim ama subap dışında karbüratördeki rolanti ayarından bahsediyorsanız zaten rolanti ayarı soğuk motora olmaz.Motor sıcakken yapılıyor.Düzgün subap,hava ayarı ve rolanti ayarı yapılmış bir motor ısınınca rolantisi ilk çalışmaya göre biraz düşer ve stabil konuma gelir.Eğer servise sentil çakısı ile subap ayarı yaptıracaksanız arkasında hava-benzin ve rolanti ayarı yaptırmakta fayda var.
Özgürlüğün en büyük düşmanı halinden memnun kölelerdir.
-
erdems adlı üyeden alıntı
Başka bir başlıkta bu soruyu sormuştum ki sizin bu başlıkta ihtiyacım olan cevabı verdiğinizi gördüm. Motorumda tam olarak sizin söylediğiniz gibi rölanti değişikliği oluyor. Motor soğukken rölanti ayarlanmışsa ısındığında rölanti çok yükseliyor. Sıcakken ayarlandığında da tam tersi durum oluşuyor. Bu durumda servisin sentil çakısı ile subap ayarı yapması gerekiyor anladığım kadarıyla değil mi? Bu duruma başka bir şey sebep olabilir mi?
sentil çakısı kullanmayan ustadan uzak durun dostum.
ben gittim bir usta(!)ya. özellikle sordum sentilin var mı ayar yapılacak diye. var yaparım dedi. açtı motorun üst kapağını, güzel eliyle ayarladı kapattı. ses kesildi. motor titremekten durmuyor yanlız.
izledim nasıl yaptığını, birkaç videoya da baktım. aldım 1 adet sentil. kendim 3 kere de (2 si yanlış, 3. sü doğru) hallettim.
çok zor sentil kullanıp işi düzgün yapacak usta bulmak. ya kendin yapacaksın. ya da mecbur onun yaptığına he diyeceksin.
supap ayarı motor soğukken yapılır bu arada.
karbüratör hava ayarı ise motor sıcakken yapılır. forumda ayarı ile alakalı teknik servis kısmında onlarca konu var.
kolay gelsin.
-
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)