Yaptığın Puta Tapmak, Honda ve Master of Puppets
Reklamlar
-
Böyle bir başlık seçtim. Çünkü motosiklet camiasının bazı şeyleri tartışmadığını ve sadece ona inandığını düşünüyorum. İnanılan şey bazı markaların büyüklüğüdür. Örneğin Honda. Honda iyi motosikletler üreten bir motosiklet üreticisidir. Motosikletleri kalitelidir. Fakat diğer markalarla arasında uçurumlar yoktur. Türkiye de Hondayı honda yapan, yani çok satmasını sağlayan bizim ona teveccühümüzdür. Bu teveccüh ise yaygın servis ağı ve artık eskilerde kalan ucuz yedek parça satışıdır. Artık yeteri kadar büyüdüğü için honda yedek parça fiyatlarında oldukça pahalı hale gelmiştir. Yaygın servis ağına gelirsek. Bunun hızla gelişmesini bizler sağladık. Biz servislere bol para kazandırdık ve büyüdüler. Her yerde oldular. Sonra da onların bu büyüklüğüne tapınmaya başladık. Yani kendi yarattığımız puta tapıyoruz. Nasıl mı? Örneğin Nc 750 modelini düşünelim. Tüm dünyada nc 750 modeli 12.000 km de bir bakıma girer. Çünkü mühendisler bunu böyle geliştirmiştir. Her bir ülkenin de el kitabında bunu yazarlar. Fakat Türkiye için honda bunu 6.000 km de bir olarak belirlemiştir. Neden? Türkiye'nin yol şartları, toz toprağı Rusya dan daha mı kötüdür? Hayır? Ingiltereden daha mı çok yağmur yağıyor? Hayır. Finlandiya dan daha mı soğuk bir havamız var? hayır. Sebep :Servisleri zengin etmemiz gerekiyor. Çünkü honda nın büyük marka olmasını sağlamamız lazım. Bunu niye yapalım ki? Diyeceksiniz. Sebep nedir? Sebep garantiden çıkma korkusudur. Garantiden çıkarsam beni kurtlar kapar korkusu yüzünden her 6.000de bir tıpış tıpış Honda ya gidilir. Honda servislerinin avanta aldığı Ipone veya Motul yağı kullanılır. Bir bakımın 15 dakikada bitmesine rağmen servis için bir veya iki saatlik işçilik süreleri ödenir. Neden? Çünkü honda bizim sayemizde daha da büyüme stratejisini garantiden yoksun bırakma sopasıyla kurmuştur. Biz putumuzu elimizle yapıp tapıyoruz. Biz yoldan gönüllü çıktık. İsyan etmeyin. İtaat edin. Şimdi de tüm honda severler için Metallica dan Master of Puppets çalıyoruz. "Your life burns bastards, obey your Masters!"
Not : Meraklısına nc 750 nin ülke bazında bakım talimatları paylaşılır.
Reklamlar
-
Çok doğru yazmışsıniz elinize sağlık ama elimizden ne gelebilir nasıl dur diyebiliriz (bi hondam yok ama yakında alacağım inşallah)
-
Haleluya bro , aydınlanmışsın birazdan tavan yarilacak ve melekut aleminden müsafirlerin gelecek (gri renkli , tüysüz , kel/fodul olabilirler ürkmeyesin)
-
araya bi iki paragraf koysaydın keşke.
-
KTM'nin Antalya'da bir servisi vardı. Ismi olimpiyat motor'du. Sanayinin biraz dışında, bisikletçiden bozma bir yerdi.
KTM motorlarına 7500 km'de bir bakıma girecek derken, buradaki usta kafasına göre 5 bin diyordu. Bakımda repsol yağ kullanıyordu. Motul vs hayal tabi. Yapılan işlemleri vs sisteme işledim deyip hiç bir şey yapmazdı. Oturacak yer yoktu, etraf pislik içindeydi. KTM 'den hariç bir dünya motor vardı tamir edilen. Fatura bile kesmiyordu.
Birde Honda servisi vardı. Bayinin kendine ait bir plazanin en alt katı servisti. Ustaları biraz gevşekti, biraz samimiyet kurunca hemen senli benli olurlardı. Ama ben orada sırf önden zırıltı geliyor dediğim için, pcx'in kafa bölümünü komple söküp, çift taraflı bant vs atmışlardı. Beş kuruşta para almadılar.
Şimdi yamaha servisine gidiyorum, ismi yamaha istanbul. Araba servisi gibi iş yapıyorlar, kamerayla izliyorsun. Sabah erken gittim, çay, çorba, kahvaltı ne isterseniz getirelim dediler. Ilgi alaka gayet iyi.
Şimdi siz olsanız böyle servisleri mi zengin etmek istersiniz, yoksa olimpiyat motoru mu?
Honda, yamaha veya x firması. Isini adam gibi yapsın canımı yesin. Gerekirse bakıma 3 binde girerim sorun değil.
-
МОТОRCU adlı üyeden alıntı
Böyle bir başlık seçtim. Çünkü motosiklet camiasının bazı şeyleri tartışmadığını ve sadece ona inandığını düşünüyorum. İnanılan şey bazı markaların büyüklüğüdür. Örneğin Honda. Honda iyi motosikletler üreten bir motosiklet üreticisidir. Motosikletleri kalitelidir. Fakat diğer markalarla arasında uçurumlar yoktur. Türkiye de Hondayı honda yapan, yani çok satmasını sağlayan bizim ona teveccühümüzdür. Bu teveccüh ise yaygın servis ağı ve artık eskilerde kalan ucuz yedek parça satışıdır. Artık yeteri kadar büyüdüğü için honda yedek parça fiyatlarında oldukça pahalı hale gelmiştir. Yaygın servis ağına gelirsek. Bunun hızla gelişmesini bizler sağladık. Biz servislere bol para kazandırdık ve büyüdüler. Her yerde oldular. Sonra da onların bu büyüklüğüne tapınmaya başladık. Yani kendi yarattığımız puta tapıyoruz. Nasıl mı? Örneğin Nc 750 modelini düşünelim. Tüm dünyada nc 750 modeli 12.000 km de bir bakıma girer. Çünkü mühendisler bunu böyle geliştirmiştir. Her bir ülkenin de el kitabında bunu yazarlar. Fakat Türkiye için honda bunu 6.000 km de bir olarak belirlemiştir. Neden? Türkiye'nin yol şartları, toz toprağı Rusya dan daha mı kötüdür? Hayır? Ingiltereden daha mı çok yağmur yağıyor? Hayır. Finlandiya dan daha mı soğuk bir havamız var? hayır. Sebep :Servisleri zengin etmemiz gerekiyor. Çünkü honda nın büyük marka olmasını sağlamamız lazım. Bunu niye yapalım ki? Diyeceksiniz. Sebep nedir? Sebep garantiden çıkma korkusudur. Garantiden çıkarsam beni kurtlar kapar korkusu yüzünden her 6.000de bir tıpış tıpış Honda ya gidilir. Honda servislerinin avanta aldığı Ipone veya Motul yağı kullanılır. Bir bakımın 15 dakikada bitmesine rağmen servis için bir veya iki saatlik işçilik süreleri ödenir. Neden? Çünkü honda bizim sayemizde daha da büyüme stratejisini garantiden yoksun bırakma sopasıyla kurmuştur. Biz putumuzu elimizle yapıp tapıyoruz. Biz yoldan gönüllü çıktık. İsyan etmeyin. İtaat edin. Şimdi de tüm honda severler için Metallica dan Master of Puppets çalıyoruz. "Your life burns bastards, obey your Masters!"
Not : Meraklısına nc 750 nin ülke bazında bakım talimatları paylaşılır.
Bakım aralıkları hakkında çok haklısın,
Honda servisleri Repsol yağı kullanır başka yağ kullanmaz.
Ya birazda ilgi alakaya bağlı şeler bunlar, memnuniyet varsa herşey var.
Yanlız yabancıların büyük problemler dışında servise gittiklerini hiç görmedim.
-
Your lifes burns faster*
Obey your master
-
Hocam size kesinlikle katılıyorum. Günlerdir birçok yazı okuyorum honda servisleri servis kilometrelerini düşürdükçe düşürüyor gibi görünüyor.
E adama demezler mi arkadaş o kadar sık bakıma çinliyi hintliyi de soksan o da honda kadar gider zaten diye?
Bide o bakımlar hondanın yarı fiyatına olur diye.
Bide sınırını alırken çok çok daha uygun fiyata alıyorsun diye?
-
honda'nın bu yönünü bilmiyordum.gelirimize göre uçuk fiyatlarda olan yedek parça fiyatları yüzünden garantiye muhtaç kalınıyor. "hız göstergesi vs bozuldu hop ver 1 milyar" dememek için 6 binde bir bakıma razı ediliyor emek insanlar.
-
Aslına bakarsanız mesele Honda veya başka birşey değil .mesele biz açız ve doymuyoruz.piyasada bı tezgah kurulmuş markalaşmış veya eliniz mahkum gideceğiniz her sektörde durum farklı değil.ahlaki bir tavır yok .çünkü ahlak kavrami yok.yamahaya git bı çantaya demiri kilidi çantası 1600-1700 para istiyor toplamda.. aga bunun maliyeti ne ki ?..avrupayla hemen hemen aynı ama adam 1500 euro aliyor buradaki 1500 TL maaş.
Hyundai ucuz araba vs vs git servislerine ne ahlaki görürsün ..adam kamyona koyacağı yağı dizel arabama koydu merkezi aradım pardon yanlış yazmış arkadaşlar ama gelin biz yine de değiştirelim dediler ..ahlak kavrami olsa adam onu yapmaz ..git kayısı al bı kutu en üstü büyük altı küçüktür .
Karpuz al bıçakla üstten bı yerden çıkartır kötü çıkmaz
Dürümcüye git et helal kesim mı vs de tabi abi bizde sıkıntı yok der
Bu liste uzar gider ...
Global kapitalist yaklasimla bizim ahlaksiz halimiz birleşince muhteşem bir manzara çıkıyor ortaya
-
mhmtesk adlı üyeden alıntı
Bakım aralıkları hakkında çok haklısın,
Honda servisleri Repsol yağı kullanır başka yağ kullanmaz.
Ya birazda ilgi alakaya bağlı şeler bunlar, memnuniyet varsa herşey var.
Yanlız yabancıların büyük problemler dışında servise gittiklerini hiç görmedim.
Genellemek yanlış olur, izmirdeki serviste motul 5100-7100-300v görmüştüm. Başka marka varsa hatırlamıyorum, dikkat etmemişim
Az silindir, çok iş
-
Bursa'daki servis Honda markalı yağ koyuyor. Honda kendi mi üretiyor yada bir firmadan alıp üzerine ismini mi basıyor bu konu hakkında bilgim yok. Garanti muhabbetine el mahkum mecburen alıyoruz.
-
Kamix adlı üyeden alıntı
Bursa'daki servis Honda markalı yağ koyuyor. Honda kendi mi üretiyor yada bir firmadan alıp üzerine ismini mi basıyor bu konu hakkında bilgim yok. Garanti muhabbetine el mahkum mecburen alıyoruz.
Muhtemelen baskasina urettiriyordur, ama formulasyon vs. konusunda kendi direktifleri gecerlidir. Sonucta uzerine markasini basiyor. Amerika'da bazi orijinal Honda yag filtrelerini FRAM uretiyor mesela. Ama standart FRAM filtre ile Honda filtresinin yapisi belli noktalarda farkli. Bazi modellerin filtrelerini ise direk Japonya'da baska bir sirket uretiyor.
Bu arada yazilan negatif gorusler diger tum markalar icin de gecerli degil mi?
-
Acaba Honda; lan olm bu Türkler 12 bin km de değil 5000 km de motorun ... , biz bunlara 6000 km bakım aralığı verelim sonra adımız çıkar gibi bir izlenime mi sahipler
Şaka bir yana bende merak ettim doğrusu
-
O bu degil de isini durust ve duzenli yapan insanlarin hakkina girmeyi tercih etmeyen , kac tane otomobil veya motor ustasi bulursunuz ? Baslarda iyi bir usta bulabilirsiniz ama para kazandikca yavas yavas bir taraflari kalkmaya basliyor oyle bir hale geliyor ki hic birsey yapmadigi ise dunya bir para aliyorlar.
-
Katiliyorum, fosillesmjs cbf ve ybr bunun en buyuk kaniti gram oynama olmaksizin surekli fiyat arttiriyorlar. Mesela samsungu ele alalim Turkiyeye amiral gemisi diye lanse edip getirdikleri her cihaz en yuksek fiyattan gelmesine ragmen islemcileri düşük modellerdir fakat biz hala bagnazca gidip almaktayiz. S8 mesela bize sadece exynos islemci ile geliyor ama diger ulkelerde opsiyonel olarak snapdragonlu model satiliyor. Biz kendimiz yapiyoruz ben sahsen kendim basta olarak cevremi bu hususta uyariyorum elimden geldigince bir iki demeden engel oluyorum olmaya da devam edecegim.
-
Valla basindan sonuna kadar haklisin 1. Nedeni bizim toplu halde cahil olmamiz
2. Nedeni ise servislerin ve firma taseronlarinin ac gozlulugu baska bisey degil.Birimiz kalkip bir firmayi elestirdiginde yardakcilari o insani yerin dibine sokuyor.Afedersiniz kraldan cok kralci olmakta buna denir.Her zaman elestirin.Baskasi sizden ayni sartlarda daha iyisini aliyorsa sizde isteyin ki bunlarda yerini bilsin.
-
bu tamamen kullanici profiliyle alakali dostum.
eline anahtar almiyorsan bu cekilen muameleye mecbursun.
98 honda cmx 250 rebel konjektor orjinal 4 haftada teslim orjinal parca fiyati 800 tl.
mondial mct 250 konjektor fiyati 30 tl
3 sariyi ayni yere, yesili yesile, kirmizi ve siyahi birlestirip siyaha baglamak bunu arastirmak ve koltugu sokmek bedava.
on arka disli + zincir hondadan alacaksan 1600 tl. mct2 250 on disli 25 tl. arka disli 50 tl. taktirmasi actirmisken rulmanlari da degistirmesi de 50 tl. zincir (imes ten aldim o ringsiz 2 mt 64 tl -birkac dis fazlasi vardi eğe ve bir adet beton civisiyle 108 bakla yapmak biraz ugrastirdi keske direk 108 bakla ver deseydim) 189 tl.
simdi sen bilirsen, arastirirsan, ben yapicam dersen onunde kimse duramaz ve bunu cok uyguna yaparsin.
ama benim isim olmaz elim yaglanmasin tirnaklarimin arasina yag girmesin diyorsan onun ucreti de bu kimse de kusura kalmayacak.
demem o ki bir yag degistirmek icin sahip olunmasi gereken tek sey 17 yildiz anahtar. bunu yapamiyorsan yada yapmak istemiyorsan o zaman 35 liraya yag degistirmek yerine 150 lira yag degisim ucreti odemen gerekkyor.
bu tercih meselesi yineliyorum. ben yapicam dersen motor yaran arkadaslar var. silindirini krankini kendi degistiren.
ne kadar para o kadar kofte hesabi dostum. hondasi yamahasi mondiali kubasi kawasakisi degil yani.
-
Mondial rx3i evo Tr'de bakım aralığı 2000 km diyor. Birebir aynı motor Usa Csc motor rx3i evo bakım
aralığı 2000 miles yani 3300 km yaklaşık. Hangisine inanalım? Sizler benden daha iyi biliyorsunuz kime
itimat etmeniz gerektiğini. Selamlar.
-
diablof adlı üyeden alıntı
bu tamamen kullanici profiliyle alakali dostum.
eline anahtar almiyorsan bu cekilen muameleye mecbursun.
98 honda cmx 250 rebel konjektor orjinal 4 haftada teslim orjinal parca fiyati 800 tl.
mondial mct 250 konjektor fiyati 30 tl
3 sariyi ayni yere, yesili yesile, kirmizi ve siyahi birlestirip siyaha baglamak bunu arastirmak ve koltugu sokmek bedava.
on arka disli + zincir hondadan alacaksan 1600 tl. mct2 250 on disli 25 tl. arka disli 50 tl. taktirmasi actirmisken rulmanlari da degistirmesi de 50 tl. zincir (imes ten aldim o ringsiz 2 mt 64 tl -birkac dis fazlasi vardi eğe ve bir adet beton civisiyle 108 bakla yapmak biraz ugrastirdi keske direk 108 bakla ver deseydim) 189 tl.
simdi sen bilirsen, arastirirsan, ben yapicam dersen onunde kimse duramaz ve bunu cok uyguna yaparsin.
ama benim isim olmaz elim yaglanmasin tirnaklarimin arasina yag girmesin diyorsan onun ucreti de bu kimse de kusura kalmayacak.
demem o ki bir yag degistirmek icin sahip olunmasi gereken tek sey 17 yildiz anahtar. bunu yapamiyorsan yada yapmak istemiyorsan o zaman 35 liraya yag degistirmek yerine 150 lira yag degisim ucreti odemen gerekkyor.
bu tercih meselesi yineliyorum. ben yapicam dersen motor yaran arkadaslar var. silindirini krankini kendi degistiren.
ne kadar para o kadar kofte hesabi dostum. hondasi yamahasi mondiali kubasi kawasakisi degil yani.
İşte bu. Çok iyi anlatmış arkadaş.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler