Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

Yaptığın Puta Tapmak, Honda ve Master of Puppets

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    shruikan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2015
    Motosikleti
    turuncu
    bunlar hep israilin oyunu


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    02 Mart 2017
    Şehir
    istanbul ataşehir
    Alıntı МОТОRCU adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Böyle bir başlık seçtim. Çünkü motosiklet camiasının bazı şeyleri tartışmadığını ve sadece ona inandığını düşünüyorum. İnanılan şey bazı markaların büyüklüğüdür. Örneğin Honda. Honda iyi motosikletler üreten bir motosiklet üreticisidir. Motosikletleri kalitelidir. Fakat diğer markalarla arasında uçurumlar yoktur. Türkiye de Hondayı honda yapan, yani çok satmasını sağlayan bizim ona teveccühümüzdür. Bu teveccüh ise yaygın servis ağı ve artık eskilerde kalan ucuz yedek parça satışıdır. Artık yeteri kadar büyüdüğü için honda yedek parça fiyatlarında oldukça pahalı hale gelmiştir. Yaygın servis ağına gelirsek. Bunun hızla gelişmesini bizler sağladık. Biz servislere bol para kazandırdık ve büyüdüler. Her yerde oldular. Sonra da onların bu büyüklüğüne tapınmaya başladık. Yani kendi yarattığımız puta tapıyoruz. Nasıl mı? Örneğin Nc 750 modelini düşünelim. Tüm dünyada nc 750 modeli 12.000 km de bir bakıma girer. Çünkü mühendisler bunu böyle geliştirmiştir. Her bir ülkenin de el kitabında bunu yazarlar. Fakat Türkiye için honda bunu 6.000 km de bir olarak belirlemiştir. Neden? Türkiye'nin yol şartları, toz toprağı Rusya dan daha mı kötüdür? Hayır? Ingiltereden daha mı çok yağmur yağıyor? Hayır. Finlandiya dan daha mı soğuk bir havamız var? hayır. Sebep :Servisleri zengin etmemiz gerekiyor. Çünkü honda nın büyük marka olmasını sağlamamız lazım. Bunu niye yapalım ki? Diyeceksiniz. Sebep nedir? Sebep garantiden çıkma korkusudur. Garantiden çıkarsam beni kurtlar kapar korkusu yüzünden her 6.000de bir tıpış tıpış Honda ya gidilir. Honda servislerinin avanta aldığı Ipone veya Motul yağı kullanılır. Bir bakımın 15 dakikada bitmesine rağmen servis için bir veya iki saatlik işçilik süreleri ödenir. Neden? Çünkü honda bizim sayemizde daha da büyüme stratejisini garantiden yoksun bırakma sopasıyla kurmuştur. Biz putumuzu elimizle yapıp tapıyoruz. Biz yoldan gönüllü çıktık. İsyan etmeyin. İtaat edin. Şimdi de tüm honda severler için Metallica dan Master of Puppets çalıyoruz. "Your life burns bastards, obey your Masters!"

    Not : Meraklısına nc 750 nin ülke bazında bakım talimatları paylaşılır.
    Alıntı crxforever adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    honda'nın bu yönünü bilmiyordum.gelirimize göre uçuk fiyatlarda olan yedek parça fiyatları yüzünden garantiye muhtaç kalınıyor. "hız göstergesi vs bozuldu hop ver 1 milyar" dememek için 6 binde bir bakıma razı ediliyor emek insanlar.
    Alıntı Muvakkit adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aslına bakarsanız mesele Honda veya başka birşey değil .mesele biz açız ve doymuyoruz.piyasada bı tezgah kurulmuş markalaşmış veya eliniz mahkum gideceğiniz her sektörde durum farklı değil.ahlaki bir tavır yok .çünkü ahlak kavrami yok.yamahaya git bı çantaya demiri kilidi çantası 1600-1700 para istiyor toplamda.. aga bunun maliyeti ne ki ?..avrupayla hemen hemen aynı ama adam 1500 euro aliyor buradaki 1500 TL maaş.
    Hyundai ucuz araba vs vs git servislerine ne ahlaki görürsün ..adam kamyona koyacağı yağı dizel arabama koydu merkezi aradım pardon yanlış yazmış arkadaşlar ama gelin biz yine de değiştirelim dediler ..ahlak kavrami olsa adam onu yapmaz ..git kayısı al bı kutu en üstü büyük altı küçüktür .
    Karpuz al bıçakla üstten bı yerden çıkartır kötü çıkmaz
    Dürümcüye git et helal kesim mı vs de tabi abi bizde sıkıntı yok der
    Bu liste uzar gider ...
    Global kapitalist yaklasimla bizim ahlaksiz halimiz birleşince muhteşem bir manzara çıkıyor ortaya
    Alıntı Hubalahubhub adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Katiliyorum, fosillesmjs cbf ve ybr bunun en buyuk kaniti gram oynama olmaksizin surekli fiyat arttiriyorlar. Mesela samsungu ele alalim Turkiyeye amiral gemisi diye lanse edip getirdikleri her cihaz en yuksek fiyattan gelmesine ragmen islemcileri düşük modellerdir fakat biz hala bagnazca gidip almaktayiz. S8 mesela bize sadece exynos islemci ile geliyor ama diger ulkelerde opsiyonel olarak snapdragonlu model satiliyor. Biz kendimiz yapiyoruz ben sahsen kendim basta olarak cevremi bu hususta uyariyorum elimden geldigince bir iki demeden engel oluyorum olmaya da devam edecegim.
    Alıntı Bashwarp adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İşte bu. Çok iyi anlatmış arkadaş.
    Arkadas konuyu anlamamis kendin kurcalarsan kardesim garanti disisin konuyu iyive okuyun yahu...

  3. #23

    Üyelik
    13 Mart 2017
    ilave olarak Türkiyenin yollarıda havasıda çok daha kötüdür, bu sebeble arabada bile kitapta yazan bakım sürelerine uymam, bunu servis değil ben yapıyorum üstelik...

    ayrıca motorun bakımında ne var Allah aşkına, gayet basit, eliniz anahtar tutyorsa kolayca yaparsınız...
    bursalıali bunu beğendi.

  4. #24
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    Alıntı diablof adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu tamamen kullanici profiliyle alakali dostum.

    eline anahtar almiyorsan bu cekilen muameleye mecbursun.

    98 honda cmx 250 rebel konjektor orjinal 4 haftada teslim orjinal parca fiyati 800 tl.

    mondial mct 250 konjektor fiyati 30 tl

    3 sariyi ayni yere, yesili yesile, kirmizi ve siyahi birlestirip siyaha baglamak bunu arastirmak ve koltugu sokmek bedava.

    on arka disli + zincir hondadan alacaksan 1600 tl. mct2 250 on disli 25 tl. arka disli 50 tl. taktirmasi actirmisken rulmanlari da degistirmesi de 50 tl. zincir (imes ten aldim o ringsiz 2 mt 64 tl -birkac dis fazlasi vardi eğe ve bir adet beton civisiyle 108 bakla yapmak biraz ugrastirdi keske direk 108 bakla ver deseydim) 189 tl.

    simdi sen bilirsen, arastirirsan, ben yapicam dersen onunde kimse duramaz ve bunu cok uyguna yaparsin.

    ama benim isim olmaz elim yaglanmasin tirnaklarimin arasina yag girmesin diyorsan onun ucreti de bu kimse de kusura kalmayacak.

    demem o ki bir yag degistirmek icin sahip olunmasi gereken tek sey 17 yildiz anahtar. bunu yapamiyorsan yada yapmak istemiyorsan o zaman 35 liraya yag degistirmek yerine 150 lira yag degisim ucreti odemen gerekkyor.

    bu tercih meselesi yineliyorum. ben yapicam dersen motor yaran arkadaslar var. silindirini krankini kendi degistiren.

    ne kadar para o kadar kofte hesabi dostum. hondasi yamahasi mondiali kubasi kawasakisi degil yani.
    kesinlikle hep bunu söyledik..
    ayrıca, 30bin+ km olan her motora tü kaka muamlesi yapmak
    2 seneden yaşlı motorlara ön yargılı yaklaşmak..
    150 cc motorlara 6-7 bin, 250 cc yakışıklı(!) motorlara 15bin vermek..
    neden?
    ustaların oyuncağı olmaktan korkmak.
    çünkü bilgi yok, çoğu mobylette ustası, bisikletçiden bozma!
    daha konuşurdum ama..
    haa, bir tek usta tanırım, o da sağolsun kendi ustam...
    bursalıali bunu beğendi.
    KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
    BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
    KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....

  5. #25

    Üyelik
    31 Ağustos 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT07
    Master of puppets i gorupte girdim konuya ne yalan soyliyim

    Yazdiklarina harfi harfine katiliyorum.Alenen bütün tüketiciler olarak bu usta,servis, yedek parça olaylarindan dolayi söğüşleniyoruz.

    Parca pahali olur vergisi yuksek olur cart olur curt olur bize pahaliya patlar onu bir nebze anlarim.Ancak toplamda 30 dakika surmeyecek bakima 2 saat iscilik yazip musteriye gecirmeyi kesinlikle kabul etmiyorum ve her defasinda lanet olsun diyerek bakim ucretimi ödüyorum.

    Konuyu honda odakli yazmişsin ama diger markalarinda geri kalir yani yok.En cok bana dokunan kısmı ise bayilerdeki usta diye calisan afedersiniz dangalaklar.Şundan da eminim ki gozbebeginiz gibi baktiginiz motorlar hakkinda belki sizin kadar bilgi sahibi olmayan yada arastirma yapmamis adamlar serviste tulumu giyip motorunuza haldir huldur girisiyorlar.Aklimiza takilan sorulara kucumseyerek verilen cevaplar hatta duzgun iletisime bile kapali olan insanlar...(isini hakkiyla yapanlar elbette var onlari ayiriyorum.)

    Hal boyle iken birde alakasiz sebeplerden garantiye sokmama cabalari oluyor.Motosikletteki elektrik arizasini a marka yag koymadigin icin garantiden cikarip sana gecirmek istemeleri gibi.

    Ben kimsenin verdigi hizmetin karsiligini almasini sıkıntı etmiyorum ancak birazcık insaf yahu.

    Kullanici profili falan diyen arkadasta kusura bakmasin ama gece gece beynimde bir anlik damar attirdin.Kimsenin eli yatkin olmak zorunda degil ugrasmakta zorunda degil.Ekmegimi teknisyenlikten kazanan biri olarak soyluyorum bunu.Olay motosikleti garantiden cikarmamak.Garantisi olmayan mondialimin cok spesifik olmayan herturlu isini kendim goruyorum zaten.

  6. #26
    Norton772 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ağustos 2016
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Honda Dio
    Alıntı StiF adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Master of puppets i gorupte girdim konuya ne yalan soyliyim

    Yazdiklarina harfi harfine katiliyorum.Alenen bütün tüketiciler olarak bu usta,servis, yedek parça olaylarindan dolayi söğüşleniyoruz.

    Parca pahali olur vergisi yuksek olur cart olur curt olur bize pahaliya patlar onu bir nebze anlarim.Ancak toplamda 30 dakika surmeyecek bakima 2 saat iscilik yazip musteriye gecirmeyi kesinlikle kabul etmiyorum ve her defasinda lanet olsun diyerek bakim ucretimi ödüyorum.

    Konuyu honda odakli yazmişsin ama diger markalarinda geri kalir yani yok.En cok bana dokunan kısmı ise bayilerdeki usta diye calisan afedersiniz dangalaklar.Şundan da eminim ki gozbebeginiz gibi baktiginiz motorlar hakkinda belki sizin kadar bilgi sahibi olmayan yada arastirma yapmamis adamlar serviste tulumu giyip motorunuza haldir huldur girisiyorlar.Aklimiza takilan sorulara kucumseyerek verilen cevaplar hatta duzgun iletisime bile kapali olan insanlar...(isini hakkiyla yapanlar elbette var onlari ayiriyorum.)

    Hal boyle iken birde alakasiz sebeplerden garantiye sokmama cabalari oluyor.Motosikletteki elektrik arizasini a marka yag koymadigin icin garantiden cikarip sana gecirmek istemeleri gibi.

    Ben kimsenin verdigi hizmetin karsiligini almasini sıkıntı etmiyorum ancak birazcık insaf yahu.

    Kullanici profili falan diyen arkadasta kusura bakmasin ama gece gece beynimde bir anlik damar attirdin.Kimsenin eli yatkin olmak zorunda degil ugrasmakta zorunda degil.Ekmegimi teknisyenlikten kazanan biri olarak soyluyorum bunu.Olay motosikleti garantiden cikarmamak.Garantisi olmayan mondialimin cok spesifik olmayan herturlu isini kendim goruyorum zaten.
    Hocam mesele zaten anahtar tutabilmek değil. Neticede garanti süresi içindeki bir motor s s servise gidecek. Durum böyleyken bunun makul ve mantık çerçevesinde olması lazım. Sırf bu yüzden bajaj pulsar 200 ns aldım. Bir şey olursa üzülmem diye. Üstelik Antalya servisi çok iyi ve ilgili.

  7. #27
    MrMud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2016
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    Husqvarna TE250
    Gittiğim bi servis var, evime sıfır yakın.
    Alet edevat merdivenin altında.
    Istersen bahçeden hortumla su çekip motoru yikayabiliyosun.
    Banyoda dolapta araç şampuanında var.
    Yağ degiseceksek 17 anahtar takım çantasında.
    Kahvaltı için Allah ne verdiyse dolapta ne varsa yiyip şükür ediyosun.
    Kimsenin ağız kokusu yok, sen ne yaparsan o.

    Malesef hocam ülke şartları.

  8. #28

    Üyelik
    13 Mart 2017
    Ülke şartlarının aynı Dingilterede de bakım açısından var, hatta abd de bile, adamlar bırak motoru arabalarının ağır bakımını bile garajlarında yapıyor, işçilik pahalı ve saat üzerinden hesaplanıyor....
    efendy06 bunu beğendi.

  9. #29

    Üyelik
    20 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR250R Repsol/SATILDI
    Alıntı mhmtesk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bakım aralıkları hakkında çok haklısın,

    Honda servisleri Repsol yağı kullanır başka yağ kullanmaz.

    Ya birazda ilgi alakaya bağlı şeler bunlar, memnuniyet varsa herşey var.

    Yanlız yabancıların büyük problemler dışında servise gittiklerini hiç görmedim.
    Yanılıyorsun. Honda servislerinin bir çoğu motul kullanıyor.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:33 ----------

    Alıntı DreamTheater adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ülke şartlarının aynı Dingilterede de bakım açısından var, hatta abd de bile, adamlar bırak motoru arabalarının ağır bakımını bile garajlarında yapıyor, işçilik pahalı ve saat üzerinden hesaplanıyor....
    Hep diyoruz ya, işte şu ülkede yesyeni araçları hurdaya atıyorlar diye, aynen söylediğin gibi, öyle fahiş fiyatlandırmaları var ki, bozulanı ya kendi garajlarında yapıyorlar, ya da yenisini alıyorlar. Ama araçlar ucuz olduğu için, bozmaktan korkmuyorlar, her yerini söküp takıyorlar özellikle ABD'de.
    Şu bir program vardı tamirat tadilat diye, iyi bir bakım isteyen araçları alıp toparlayıp satıyordu eleman İngiltere'de. İşlemler bitince de fiyatlandırmayı anlatıyordu, ve işlemleri bir tamirciye yaptırdığında ödenecek tutarı da söylüyordu. Hatırladığım, araçların koltuk döşemelerinin yenilenmesi için eleman 500-600 $ ödüyordu en ucuz durumda. Bizim ülkede o paraya motor rektefe ediyorlar
    Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
    Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...

  10. #30

    Üyelik
    05 Eylül 2016
    Devlet, servis aralıklarının tüm dünyada olduğu gibi olmasını ve bizim garantiden çıkmamamızı sağlayabilir. Yani 6.000 km de bir değil de 12.000 de bir servis aralıklarının olmasını sağlayabilir. Bunu motor Türkiye de tescil ettirilerken Ticaret ve Sanayi Bakanlığı onaylıyor. onaylıyor. Fakat neden? biri rüşvet mi aldı? Sebep nedir? Bakanlık da bunun böyle olması gerektiğini biliyor. Fakat Honda servislerini zengin etmeye bizi zorluyor.


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler