badem yağı yumuşatacağı için daha faydalı olur. zeytinyağı akar gider
Vazelin de iş görür sayın +28 bey
o lastiği eski haline üreticisi bile getiremez... kimyasal tepkime , yoğun basınç ve ısılarla üretilen bi icat çünkü.
öyle evde sabunladım, yağladım mümkün değil.
bu arada ben protein öneriyorum uzun vadede de olsa yağdan daha iyi sonuç verecektir
Eskiden birlikte çalıştıgım Müh pireliden TR den gelmişti öglen aradım rica ettim ,arkadaşları ile görüşmesi için Eski şefini aradı ,emilim sağlıya bilir ise yar saglıyacagını ama emilin sağlayamacagını düşündügü belirtmiş ,emilim saglasa bile çok yüzeysel bir emilim saglayıp iç tabakalara nufuz etmeyecegini çok kısa bir süre yarar saglıyacağını belirtmiş.
Lastik de-ki mumsu tabaka (rodajda atmaya çalışılan) zaten içerinde ki bazı maddelerin dışa çıkmaması için konuluyor..
Sonuç: iki üç hafta sonra fırsat bulursam deneyecegim neticeyi paylaşırım..
Sonuç :2
Daha önce başka bir arkadaş bir şeyler denemiş abuk subuk cevaplar ile muhatab kalmıştır. İnsanlar ders alsaydı tarih tekerür edermiydi hiç demişler.
http://www.motosiklet.net/forum/moto...llanimi-7.html
Ayrıca lastigin yapısı sert falan denmiş ,onun ile alakalı oldugunu düşünmüyorum ,eşdeger ağırlıkta iki motor ,aralarında 10-15 Kg binici farkı far, latik üretim tarihleri aynı ,motor güçleri aynı ,aynı rotayı beraber aldıgımız arkdaşın lastigi ısındı benim kulandıgım araç ısınmadı , dönüşte motorları değiştik sonuç yine aynı, Lastigi ısınnan motorun lastik kulanımı 21.bin kmde ısınmayan 13,5bin km de.
dunloplar sert hamurlu zaten, pek verim alabileceğini sanmıyorum.
Lastiği kullanıp kullanıp ısıtamıyorsun,
Sonra lastiğe zeytinyağı enjektr etmeyi düşünüyorsun
İyiymiş...
Lastikte hesap kitap yapılmaz,
Evdeki yağlama, çarşıya uymaz.
Sizi yola bağlayan tek şey lastiktir,hayatınızı tehlikeye atmayın,yumuşadı nasılsa diye güvenipte o lastik yola çıkılmaz.
Lastik yüzünden yapılan bir kaza ile belki motorunuza 7-8 çift lastik parası masraf çıkar,
Hele birde yolunuz hastaneye düşerse bir o kadarda orda gider.
Motor ile kaza yapıp işinden ayrılmak zorunda kalan çok insan vardır(uzun iyileşme süresi)
Motorun değer kaybı gibi hesaplarda vardır.
Artan trafik sigortası primleride eklenebilir.
Bu kötü örnek olacak bir konu,
28 yaşın altı belki cevap yazamıyor ama konuyu okuyor.
Tereyağ sür yada wd40 herşeyi çözer
Bursa da zeytincilikte çalışan tanıdıklarım var eğer gelirsen lastiğini Yağların dolduğu tanka atalım kazana düşmüş olur hem belki ömür boyu kullanırsın teklifimi iyi düşün sadece 5.99 tl =)
Ne kadar mantıkla yada bilimsel bir konu açarsan aç, genç arkadaşlara yaklaşım tarzın yanlış, Nick ismine " abi " yazman, seni daha olgun yada bilgili yapmaz.
Bazı arkadaşlar biraz sertde olsa tepkilerini vermişler, bence o yorumları dikkate al.
Her yaşta insan saçmalayabilir yada mantıklı konuşabilir. Ergen olmak yaratıcı fikirler sunmak için engel değil.
hacı abi selamlar... araştırma nedir bilmeyen ergenlere ben de kızıyorum ama sen de fazla araştırma yapmadan bişeyler yazmışsın haberin olsun...
şimdi lastik üretimi ile ilgili olarak dilim döndüğünce ve tabii ki bilgim dahilinde bir iki bişey yazayım da internet çöplüğünü biraz da ben şişireyim...
öncelikle araç lastikleri ayçiçek yağı, kanola yapı, zeytin yağı, susam yağı v.b. bitkisel yağlardan üretilmezler... yağlardan biyodizel üretilir olayları karıştırmayın... lastik üretiminde kullanılan yağlar ise sadece katkı olarak kullanılır ve petrol bazlı değişik yağlardır... ayrıca neredeyse bütün bitkisel yağlar asidiktir...
kauçuk nedir buna bakmamız lazım... burada beyin yakıcı bilgiler mevcut...
- Kauçuk sentetik ve doğal olmak üzere ikiye ayrılan bir malzeme çeşididir... doğal olanlar bildiğiniz gibi ağaç gövdesinden toplanır ve çeşitli kimyasal süreçler sonunda çeşitli şekiller verilerek kullanılabilir... sentetik kauçuk ise petrol bazlı ürünlerden üretilen termoset bir plastik çeşididir... yani ısıtılıp eritilip şekillendirilip sonra tekrar ısıtılıp eritilemez... bir kere şekil verirsiniz ve malzeme ömrünü o şekilde tamamlar... termoplastikler ise tam tersidir... yani defalarca ısıtılıp eritilip şekillendirilebilir... örnek vermek gerekirse termoplastik bir malzemeden üretilmiş bir şampuan kutusunu eritip tekrar şampuan kutusu yapmak mümkün iken bir PVC pencereyi, bakalit bir tencere sapını ya da araba lastiğini eritip tekrar şekillendirmek mümkün değildir... bunun en önemli sebebi termoset malzemelerin pek çoğu moleküller arsında çapraz bağ içerir... şekil olarak bir balık ağını düşününüz... balık ağı kadar düzenli değil tabii ki... neyse termoplastik malzemeleri eritmek için ısı verdiğinizde bu çapraz bağlar kopmadan malzeme eriyik hale geçemez... çapraz bağlar koptuğunda ise çoktan bozunma başlamıştır... yani artık malzemeniz o eski malzeme değildir...
burada yağlayarak yumuşatmakla ilgili yorum var...
- plastik malzemelerin yumuşatılması için ısıtılması ya da çözücü tatbiki yapılması gerekir ki ısıtılmanın lastikte bir işe yaramayacağını anlattık... çözücü olayı ise o balık ağı mevzusundan ötürü pek işe yaramaz...
neyse fazla uzattık... işin özet kısmı şu sentetik kauçuk dediğimiz madde ile vulkanizasyon yöntemi kullanılarak üretilen bir motosiklet lastiği yüksek oranda çapraz bağ içermektedir... bu nedenle siz istediğiniz kadar kremle sıvazlayın o lastikte kalıcı bir yumuşaklık olmaz... senin o pirellici abinin de dediği gibi belki yüzeysel bir emilim sağlanır ama o da bana göre faydalı olmaz... çünkü bitkisel yağ da olsa vazelin de olsa kimyasal bir malzeme olduğu için bu malzeme ile çapraz bağların kopmasına ve lastiğin mekanik dayanıklılığının azalmasına yol açarsın... icat çıkarma...
Zeytin yağı sürün +28 bey
canını emanet ettiğin malzemeye yağ vazelin vb sürersen allah korusun adamın naaşına ne sürerler sen söyle sebastiyan ?
hele şu havalara,triplere bak.
yok ergenler,yok 28 yaşlar falan.
bi de abi'li nickler falan.
sen önce biraz tevazu sahibi ol,ondan sonra insanlara birşeyler aktarmaya çalış.
kibrine tükürdüğüm.
Bende pirelli var ybr de 2012 de taktım 13 binde lastiğin 10 yıl raf ömrü var sanırım arastirmistim bu raf ömrüyle ilgili değil..degistirecektim özellikle ıslak zemin performansı berbat baktım geneli öyle yarislardaki lastiklerin kauçuk oranı vs bakmak lazım bu adamlar nasıl yapıyor bu işi
Demekki 28 yaşında da ergen olunabiliyormuş. Sen gel buraya konu aç 28 yaşından küçükler konuya girmesin de. Hayırdır sen kimsin ki buna karar verebiliyorsun.
Böyle bir başlığı ergen birisi açsa eminim bukadar saçmalamazdı... Okadar para veriyoruz motor alıyoruz birsürü şey alıyoruz ama bizi hayata bağlayan şeye 1000tl veremiyoruz. İki ihtimal var ya olur ya olmaz.. ama sence olmama ihtimali varken bunu riske etmeye değer mi ? yarın birgün bu sebepten dolayı başına bir kaza gelse otur ağla dur. Yaaaa ama benim lastiklerim yağlıydı deyip durursun artık. lastik okadar süreçten geçtikten sonra tekrar o yağı emebilmesi neredeyse imkansız.
Lastik kısmı bir yana, kendinizi çok zeki, büyük görmekten vazgeçin. Yaşı sizden küçük olup sizden daha iyi fikir üretebilen birçok genç var. Her insanın fikrini önemseyin hatta ufak bir çocuğun fikrini bile dinleyin. Uygulayın demiyorum dinleyin belki sizin fikrinizden daha iyidir. Kendini büyük görme,başkalarını yerme ve ötekileştirme size bu hayatta hiçbir şey katmaz. Buda benim fikrim kaideye alırsınız yada almazsınız..
Bu arada yaşım 23. yaşım sizden küçük diye hiç okumadan da geçebilirsiniz.
Tekeriniz düz bassın
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)