Piaggio X9 500 adam etmeye çalışacağız...
Reklamlar
-
26 Temmuz 2017, 11:38
#141
n'vet orijinali mitsuboshi imiş.
evvelden buz motor getirirdi bunları güzel güzel alırdık.
sym bando marka kayışı da orijinal kayış listesine alarak orijinal parça olarak veriyor.
kevların özelliği farklı modifikasyonlara daha dayanıklı olması sanırım.
yoğsa standart bir kullanıcı için kevların çok ehemniyeti yok.
gates kayış almıştım,
işin aslı yeterli değil.
bando alacağım.
yazarım.
bir de sendeki aydınlatmalar nasıldır bilmiyorum.
ön far ampüllerini led ile değiştirdim.
farkı anlatamam,
kısa bir gece videosu çekip atacağım.
kesinlikle tavsiye ederim.
Reklamlar
-
26 Temmuz 2017, 12:24
#142
cool113 adlı üyeden alıntı
evet kevlar kayış. maxi scooter modellerinde kevlar kayış kullanılır. diğer türlü o güce dayanamaz kısa sürede yıpranıp kopar. orjinal kayışın üzerindede dikkat ettiyseniz mitsuboshi amblemi var ve çok kaliteli bir kayış. kaliteli motosikletlerin orjinal kayışları genellikle mitsuboshi veya bando marka oluyor. bu kayışla sürekli tapagaz gitmiyorsan ortalama 20-25 bin km sana hizmet verecektir.
Işte cevap budur yahu. Bu kayışı alırken maslak vespa da sordum bu kayış kevlar mi diye. Bilmem bem kevlar bunu takıyoruz dedi. Güvenemedim. Maslak data motor ibrahim den resimdeki kayışı aldim ki zaten o da beverly 500 cruiser ile aynı imiş. Satelis 500 Çift bujili olduğundan x9 500 kayışı değil de beverly 500 cruiser kayışı takmalı imiş .
Benim de öğrendiklerim bunlar.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:20 ----------
The Dude adlı üyeden alıntı
n'vet orijinali mitsuboshi imiş.
evvelden buz motor getirirdi bunları güzel güzel alırdık.
sym bando marka kayışı da orijinal kayış listesine alarak orijinal parça olarak veriyor.
kevların özelliği farklı modifikasyonlara daha dayanıklı olması sanırım.
yoğsa standart bir kullanıcı için kevların çok ehemniyeti yok.
gates kayış almıştım,
işin aslı yeterli değil.
bando alacağım.
yazarım.
bir de sendeki aydınlatmalar nasıldır bilmiyorum.
ön far ampüllerini led ile değiştirdim.
farkı anlatamam,
kısa bir gece videosu çekip atacağım.
kesinlikle tavsiye ederim.
Kopan kayışlar da kevlar idi ama çift tarafı dişli değildi. Ibrahim usta kayış kopmaz abi dedi. Bayatlamış ve elastikligini yitirmiştir motor 40 hp 40 tork koparır dedi. Zaten yeni kayışı eline alınca anlıyorsun. Yumuşacık ama ağır ve sağlam. Neyse kayış ile ilgili de bir takım bilgileri buraya işlemiş olduk.
Umarım başkalarına da yardımcı olur bu yazılar.
Sevgiler.
-
27 Temmuz 2017, 11:52
#143
sanausbe adlı üyeden alıntı
Bu kayislar, ilk kopan da dahil, omru dolmus, 12 bin kilometreden fazla surulmus kayislar mi? Eger oyleyse kopmalari normal. Varyator kayislari agir sanayide surekli ayni ve genelde dusuk devir ceviren makina kayislarina gore cok daha agir ve farkli yuk altinda calisiyorlar. Bu yuzden italyanlarda veya japonlarda genelde 12, 16 bin de bir degisim omru bicmisler.
Gecmis Olsun.
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 07:59 ----------
Daha dün sadece binip gideceksin derken "manyetodan olabilir" ne demek oluyormus??? Piaggio bir motorum var, simdi okudum konuyu. Manyetonun oradaki kablo cikis noktasi zamanla biraz yag kacirma yapabilir ancak o kisim varyator tarafinda degildir, motorun sag yaninda kalir. Ustelik de bu durumda zor calisma gorulmez. Daha once bu servisin "his bir seyi yok" dedikleri ve motordan ses geldigi sikayetiyle geldigi halde gonderdikleri bir Fuoco 500'un 5 dakika sonra koprude kranki kilitleyip motor blogu altindan piston kolunu cikarttigini hatirliyorum.
Verilere gelecek olursak, hava kutusunda yag var, rolanti yuksek ve inmiyor, zor calisiyor. Ben usta degilim ama Mustafa gibi merakliyim, Piaggio sahibi oldugum icin de asinayim. Bu durumda motorun hava aldigindan, kompresyonun dustugunden, 3 segmanindan bir veya bir kacinin bozuk olmasindan suphelenirim. Sayet boyle ise bunun da serviste olculmesi kolay, kompresyonu buji yerinden olculur, suphenin saglamasi yapilir. Kompresyon dusukse motorun ust kapagi acilip segman kontrolu ve gerekiyorsa degisimi yapilir.
X9'lar yeri doldurulamayacak cok nefis motorlardir ancak yaslari itibari ile cok el degistirmislerdir ve maalesef cok kasaplarin elinden gecmislerdir. Mustafa, emek emek saatler boyu ugrasmissin ama amerikayi yeniden kesfetmeye de cok gerek yok. Sikayetlerinin tamamini bir kerede yaptir, fazla da tutsa keyifle bin. Motorunun muadilleri bugun 25-35 bin lira arasinda. Yok harcamak istemiyorsan o sekilde sat gitsin.
Sağlam da olsa bozuk da olsa satılmıyor. Mecburen bineceğim. Ayın 15indem beri yayında 1 teklif bile yok. Dayım düşündü bu motosikletten. Ustan var mu dedim yok dedi. Sakın alma o zaman, italyandan uzak dur dedim.
Motorumu hala seviyorum ama baya üzdü...
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:46 ----------
yulis adlı üyeden alıntı
kardeşim geçmiş olsun,hayırlı olsun bende kendim değiştiriyorum bir çok parçayı tamircilere güvenmiyorum aslında içinden geldim bu işlerin
daha önce bi konuda da bahsetmiştim babam eski motosiklet tamircisidir şimdi bisikletçi
hala ondan destek alıp kendim yaparım
motor indirip söktük yanlış sente ayarından sbop yamulttuk yılmadık tekrar topladık ilk 4 zamanlı deneyimimdi ama yapılıyor
özellikle yabancı sitelerde çok kaynak var
senin gibi bende beski derli toplu bir maxi alacağım sırf tecrübe etmek ve öğrenmek için boş zamanlarımda uğraşmak keyif veriyor
işte senin avantajın şuan bekar olman
umarım başarılı bir şekilde sonuçlanır takipteyim
Umudum Menderes usta. O da beceremezse bakıcaz çaresine...
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:47 ----------
chopperrider adlı üyeden alıntı
Maalesef bu maceranın böyle sonuçlanacağı belliydi. Daha Fazla stres sahibi olmayıp satın gitsin derim. Okul yıllarımda 65 model bir vosvos beni resmen sinir hastası yapacaktı ordan biliyorum, eski motor ve arabalar eğer tek araç ise uğraşılacak dert değil.
Satılmıyor piyasası yok. Vosvosun ölüsü de satılır, bende de 75 bombe vardı. Onun da ustası yok...
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:49 ----------
ahmetyildiz adlı üyeden alıntı
Bu hayatta yeninin tutulanın değilde sevdiği motorun peşine giden bi benmiyim diyordum değilmişim. Sevindim açıkcası.
Arkadaşım ben herkezin bindiği cbf e pulsara veya ybr'ye hatta 600cc-1000cc motorlara binmek istemiyorumdur belki değilmi tamam en çok onlar satılıyor en çok onları parçaları bulunuyor veya tüm ustalar onlardan para kazanıyor olabilir. ama BANANE ben sevdiğim motora binmek istediğim de neden bir toplum ve motorcu camianın baskısına maruz kalıyorumki. 2016 model pulsarımı satıp 2006 model cbf250 aldım kaç km de allah bilir km göstergesine bakmadım bile ama seviyorum daha çok hoşuma gidiyor .
Malesefki motorlar demir yorgunluğundan ve bakım zamanları geldiğinden bakım gerektiriyorlar bunu belli km lerde sıfır motorlarda da yapıyoruz zaten ama mesele şu motorları bitiren bilinçsiz kullanıcılar ve bilinçsiz motor ustalarıdır bunu kabullenmek lazım
şuan motorumun fren hidroliğine bakıyorumda pekmez kıvamına gelmiş belliki fabrikanın koyduğu hidrolik değişmemiş hala kimin suçu eski motorunmu? yıllarca kullanan kullanıcılarınmı yoksa herdefasında gördüğü halde kullanıcıya kardeş bu hidrolik ömrünü doldurmuş bak frenin kazık gibi olmuş demeyen ustalarmı?
Malesefki otomobilimi veya motorumu ustaya bırakıp usta sen halledersin ben akşam gelir alırım diyemiyorum işimi gücümü bırakıp aracımın başında beklemek zorunda kalıyorumki bi eksiklik yanlışlık yapmasın yaparsada bilim ona göre düzeltmeye çalışim güvenemicekmiyiz kardeşim kimseye helal mi yani bu kazandıklarımız yazık ya çok doluyum bu konularda kusuruma bakmayın ...
Ben işim yüzünden motorumun başında duramıyorum malesef. Ne geldiyse başıma bundan geldi...
-
27 Temmuz 2017, 12:13
#144
Mustafa senin şanssızlığın motorun uzuuuun süre dışarıda yatması bence. Tuzla' da denize yakın açıkta birçok aksam daha çabuk eskiyor maalesef.
-
27 Temmuz 2017, 13:57
#145
Abi bu da bir etmen fakat sonuç olarak üzdü mü üzdü. Bu motordan anlayan oldu mu? Malesef... Son şansım Menderes usta. O da yapamazsa olmuyordur....
-
27 Temmuz 2017, 14:05
#146
Büyük Menderes Mi yoksa ? Seviyorum trolü.
Bu arada malossi set arıyorum bulamıyorum konu açtım kimse yazmıyor yine
-
17 Ağustos 2017, 10:12
#147
Yeniden merhaba arkadaşlar. Konuyu kapatmak amacıyla son kez yazayım dedim. Motorumun dün itibariyle satışını verdim. Fiyatı uygun tuttuğumdan olsa gerek beklemediğim kadar müşterisi çıktı. Felaket zarar ettim ama pekçok tecrübe edindim.
Motorumu 2004 model Honda activa ve bir miktar para karşılığında takasa verdim. Alan kişi ilanda belirttiğim üzere motorumun herşeysini bilerek satın almaya razı oldu. Yeni motorumu ve deneyimlerimi farklı bir başlık altında yakın zamanda sizlere paylaşacağım.
Okuduğunuz için teşekkür ederim. Sağlıcakla kalın
-
17 Ağustos 2017, 12:46
#148
Hayırlı olsun mustafa.
Güzel secim :D
-
17 Ağustos 2017, 13:22
#149
SAZMAN adlı üyeden alıntı
Büyük Menderes Mi yoksa ?
Seviyorum trolü.
Bu arada malossi set arıyorum bulamıyorum konu açtım kimse yazmıyor yine
Malossi'nin yeni bir distribütörü var; Maksimotor:
https://www.maksimotor.com/
-----------
Polini'nin de distribütörü var:
http://www.otomotostore.com.tr/
İkisinden de aradığınız ürünün fiyatlarını sorabilirsiniz, genellikle stokları var.
-
17 Ağustos 2017, 16:40
#150
brooklynnn adlı üyeden alıntı
Hayırlı olsun mustafa.
Güzel secim :D
Cc olarak benjamin button gibi küçülüyorum.
-
17 Ağustos 2017, 16:48
#151
cbf 150 iyiydi mustafa sıfır almıştın bi de.. şimdi 2004 aktivanın benzinine bakımına gider üstüne aldığında
-
17 Ağustos 2017, 18:29
#152
DKN adlı üyeden alıntı
cbf 150 iyiydi mustafa sıfır almıştın bi de.. şimdi 2004 aktivanın benzinine bakımına gider üstüne aldığında
Sanmıyorum. Çok temiz bişi aldım. Servise gösterdim bu kadar temizine çok denk gelmedim dedi. Yakıt 100cc ne kadar yakacak göreceğim bakalım. CBF'i bi sevemedim hocam yaa..
-
17 Ağustos 2017, 18:58
#153
Mustafa üzüldüm keşke pigacio maceran başarılı olsaydı, ama malesef şunu bir daha gördük kü ülkede ne dogru düzgün usta ne dogru düzgün parça var , ne dogru düzgün eğitim , buyüzden eski klasik bir şeyi yürütemiyoruz.
Klasiği geç 10 yaşını geçtimi aletin işi bitiyor yabancı ülkelerde 30-40 yıllık aletler i halen aktif olarak kullanabiliyorlar
Gelde imren me..
Tekrar senin için hayırlısı olsun
-
17 Ağustos 2017, 19:23
#154
Mustaphalanx adlı üyeden alıntı
Yeniden merhaba arkadaşlar. Konuyu kapatmak amacıyla son kez yazayım dedim. Motorumun dün itibariyle satışını verdim. Fiyatı uygun tuttuğumdan olsa gerek beklemediğim kadar müşterisi çıktı.
Felaket zarar ettim ama pekçok tecrübe edindim.
Motorumu 2004 model Honda activa ve bir miktar para karşılığında takasa verdim. Alan kişi ilanda belirttiğim üzere motorumun herşeysini bilerek satın almaya razı oldu. Yeni motorumu ve deneyimlerimi farklı bir başlık altında yakın zamanda sizlere paylaşacağım.
Okuduğunuz için teşekkür ederim. Sağlıcakla kalın
Hayırlı olsun kardeşim. Bana kalsa biliyorsun sana sattığım cb500f i satma bin demiştim. Tabi tarz meselesi sen sanırım scooterları daha çok sevdin. Umarım yeni motorunla mutlu olursun.
"Önemli olan acil durumda ne yapacağını bilerek sürmek değil, acil duruma hiç düşmeyecek şekilde sürebilmektir."
-
17 Ağustos 2017, 22:43
#155
serif abi adlı üyeden alıntı
Mustafa üzüldüm keşke pigacio maceran başarılı olsaydı, ama malesef şunu bir daha gördük kü ülkede ne dogru düzgün usta ne dogru düzgün parça var , ne dogru düzgün eğitim , buyüzden eski klasik bir şeyi yürütemiyoruz.
Klasiği geç 10 yaşını geçtimi aletin işi bitiyor yabancı ülkelerde 30-40 yıllık aletler i halen aktif olarak kullanabiliyorlar
Gelde imren me..
Tekrar senin için hayırlısı olsun
Şerif abi, ben de oldukça üzgünüm bu konuda. Bu yazı dizimde aslında dediğiniz gibi biraz da ülkemizde usta olmayışını anlattım. Piaggionun parçası var. İtalyadan geliyor fakat sorun şu. Ülkemizde stoğu yok denecek kadar az. Ben iki hafta önce Karşıyaka Motors'tan bir parça istedim, stoklarında yoktu. Dedim nasıl olacak peki? İlgili beyfendi dedi ki: "Biz sizin şu an sipariş kaydınızı alacağız, eylülde siparişinizi gireceğiz. Çünkü ağustos ayında piaggio fabrikası komple kapalı. Eylülde açılacak. Gelmesi ekim başını bulur." Şaka değil. Temmuzda sipariş, Ekim başında teslim.. Durumlar bunu gösterdiğinde ilandaki satış fiyatımı aşağı çekme kararı aldım...
Ülkemizde bir ilginç durum daha var. Genellikle (Bakımı zamanında ve olması gerektiği gibi yapılmışlar hariç.) ilanda ve çevremde gördüğüm 40-50k bindeki motorlar ya rektefiye görmüş ya da rektefiyesi geldiği için satışta. Ve bu motorlara baktığınızda bilindik markaların çok bilindik motosikletleri. Satış ilanlarında tabiki de temiz ve bakımlı olanlar kendini belli ediyor hem fiyat hem görüntü açısından..
Gözlemlediğim kadarıyla Türkiyedeki motosikletlerin genel hikayesi sanırım şu:
Motosiklet satın alınıyor, genellikle ilk yıllar serviste daha sonra tavsiye usulü gidilen ve her motora bakan ustalarının maharetli ellerinde tamir ve bakım görüyor. Kullanıcı tarafından kah hor kullanılıyorlar kah temiz. Ta ki ilk arızayı çıkarana kadar...
Materyal yorgunluk ve değişmeyen parçalar neticesinde oluşan ilk arızalar sonrasında çıkardığı arıza boyutlarınca hatrı sayılır sayıda kullanıcı değiştirmeye başlıyor. Bu esnada (bazen geri sardırılarak) 40-50 küsür bin kilometreyi (ya da daha fazlasını) devirmiş oluyor.
Sonunda orjinallik ve anahtar değmemesi neticesinde "Sahibinden herşeyiyle ooorrrjiinallllll..." motosiklet patlamadan hemen önce yakan top gibi hop ondan ona ondan ona satılıyor derken top kimde patlarsa bir anda çöp, hurda, ne derseniz diyin motosikletin sonu o oluyor.
Bi motor 20-30k binden sonra binilmez gibisinden bir algı var. Hele 40 bini geçtiyse öcü, cıs, kaka.. Bunun sebebi sanırım yukarıda yazdıklarım. Gerçi ben de bu motorumda yaşadım acı örneğini. Aldığımda 48 bindeydi, 51 binde sattım. Yakantop beni de yaktı ama patlamadı çok şükür. Demek ki halkımız bu konuda haklı...
Bazı vatandaşlarımızdan, bilhassa her motora bakan tamircilerimizden duyarız. "Falanca makinayı alırsan var ya onlar ömürlük ömürlük. Seni gömer torununa kalır. Alıyorsun, yağını suyunu koyuyorsun sonra buradan fizana gidiyorsun/eşek gibi biniyorsun." Demeyin şöyle hemşerim yaa! Sizin yüzünüzden normal bakımlarını yaptıracak vatandaş gaza gelip bakımları erteliyor hatta daha kötüsü iki bakımdan birinden vazgeçiyor! Motorum ömürlük bişi yapmasam da gider nasılsa diyip yağını bile değiştiresi gelmiyor! Motor sağlam nasılsa diye içindeki yağ katrana dönene kadar binip sonra marifetmiş gibi, "Alet hakaten çok sağlammış yeaaa baksana katranla bile çalışıyo " diyor!!!
Yani öyleyken öyle işte şerif abi. Benim penceremde durumlar bu, içimi döktüm yine gece gece.
Sağlıcakla...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)