Piaggio X9 500 adam etmeye çalışacağız...
Reklamlar
-
21 Temmuz 2017, 21:43
#121
İtalyan motorları usta seçer.
Bu motorlar Japon motorlarından daha kaliteli ve sınırda üretilirler.Yani çağının teknoloji ve kalitesini zorlar bir yapı barındırırlar.
Onun için İtalyan ve eski bir motor alıyorsanız,
1-Paradan kaçmayacaksiniz
2-Ustası özel olacak, teknik kapasitesi yüksek, yenilikçi metodlar uygulayan geri kafalı olmayan birisi olacak..
Reklamlar
-
22 Temmuz 2017, 01:05
#122
Kayışı taktık. Bakalım nasıl olacak
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:54 ----------
Ikinci kayış da hedefe 40 km kala koptu. Gece saat 01.00 motoru yol kenarına kilitleyip gidiyorum. Elimde 1 adet daha eski kayış var. Tam bir eziyet oldu yolculuk. 16 saattir hedefe varamadım. Istanbula dönüp kayışları alıp gelmem 8 saat sürdü. Hey Allahım.
-
22 Temmuz 2017, 02:03
#123
yahu bu kadar kısa zaman da kayış nasıl kopar. Ölçülerle ilgili mi bir sıkıntı var? Bir de bu kayışlar için ağır sanayi mi ne diyorlar tersanelerin olduğu yerde mi neydi. Özel endüstriyel kayışlardan bahsediliyordu. Bi araştırın derim. Bir de yağ muhabbeti varmış. Şanzıman kısmından gelmiyor değil mi?
-
22 Temmuz 2017, 08:26
#124
SAZMAN adlı üyeden alıntı
Kayışı taktık. Bakalım nasıl olacak
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:54 ----------
Ikinci kayış da hedefe 40 km kala koptu. Gece saat 01.00 motoru yol kenarına kilitleyip gidiyorum. Elimde 1 adet daha eski kayış var. Tam bir eziyet oldu yolculuk. 16 saattir hedefe varamadım. Istanbula dönüp kayışları alıp gelmem 8 saat sürdü. Hey Allahım.
Bu kayislar, ilk kopan da dahil, omru dolmus, 12 bin kilometreden fazla surulmus kayislar mi? Eger oyleyse kopmalari normal. Varyator kayislari agir sanayide surekli ayni ve genelde dusuk devir ceviren makina kayislarina gore cok daha agir ve farkli yuk altinda calisiyorlar. Bu yuzden italyanlarda veya japonlarda genelde 12, 16 bin de bir degisim omru bicmisler.
Gecmis Olsun.
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 07:59 ----------
Mustaphalanx adlı üyeden alıntı
Yeniden merhabalar. Haberler kötü. Dün yapılan bakımın ardından sabah motoru çalıştırmaya kalktım çok zor çalıştı. Varyatörün üstü yine yağ olmuştu. Aradım Kadıköy motoru manyetodan olabilir dedi. Maslak merkez motoru aradım yüksek ihtimal sekman dedi. Tahmini masraf 1000-2500tl çıkar dediler.
Sonuç olarak bu motorun adam olmayacağına kanaat getirdim. İtalyan aygırları sanırım ömürlük değiller. Bi çaresine bakıcam.
Motosikletten soğuma noktasına geldim o derece...
Daha dün sadece binip gideceksin derken "manyetodan olabilir" ne demek oluyormus??? Piaggio bir motorum var, simdi okudum konuyu. Manyetonun oradaki kablo cikis noktasi zamanla biraz yag kacirma yapabilir ancak o kisim varyator tarafinda degildir, motorun sag yaninda kalir. Ustelik de bu durumda zor calisma gorulmez. Daha once bu servisin "his bir seyi yok" dedikleri ve motordan ses geldigi sikayetiyle geldigi halde gonderdikleri bir Fuoco 500'un 5 dakika sonra koprude kranki kilitleyip motor blogu altindan piston kolunu cikarttigini hatirliyorum.
Verilere gelecek olursak, hava kutusunda yag var, rolanti yuksek ve inmiyor, zor calisiyor. Ben usta degilim ama Mustafa gibi merakliyim, Piaggio sahibi oldugum icin de asinayim. Bu durumda motorun hava aldigindan, kompresyonun dustugunden, 3 segmanindan bir veya bir kacinin bozuk olmasindan suphelenirim. Sayet boyle ise bunun da serviste olculmesi kolay, kompresyonu buji yerinden olculur, suphenin saglamasi yapilir. Kompresyon dusukse motorun ust kapagi acilip segman kontrolu ve gerekiyorsa degisimi yapilir.
X9'lar yeri doldurulamayacak cok nefis motorlardir ancak yaslari itibari ile cok el degistirmislerdir ve maalesef cok kasaplarin elinden gecmislerdir. Mustafa, emek emek saatler boyu ugrasmissin ama amerikayi yeniden kesfetmeye de cok gerek yok. Sikayetlerinin tamamini bir kerede yaptir, fazla da tutsa keyifle bin. Motorunun muadilleri bugun 25-35 bin lira arasinda. Yok harcamak istemiyorsan o sekilde sat gitsin.
-
22 Temmuz 2017, 09:08
#125
kardeşim geçmiş olsun,hayırlı olsun bende kendim değiştiriyorum bir çok parçayı tamircilere güvenmiyorum aslında içinden geldim bu işlerin
daha önce bi konuda da bahsetmiştim babam eski motosiklet tamircisidir şimdi bisikletçi hala ondan destek alıp kendim yaparım
motor indirip söktük yanlış sente ayarından sbop yamulttuk yılmadık tekrar topladık ilk 4 zamanlı deneyimimdi ama yapılıyor
özellikle yabancı sitelerde çok kaynak var
senin gibi bende beski derli toplu bir maxi alacağım sırf tecrübe etmek ve öğrenmek için boş zamanlarımda uğraşmak keyif veriyor
işte senin avantajın şuan bekar olman
umarım başarılı bir şekilde sonuçlanır takipteyim
-
22 Temmuz 2017, 10:08
#126
Maalesef bu maceranın böyle sonuçlanacağı belliydi. Daha Fazla stres sahibi olmayıp satın gitsin derim. Okul yıllarımda 65 model bir vosvos beni resmen sinir hastası yapacaktı ordan biliyorum, eski motor ve arabalar eğer tek araç ise uğraşılacak dert değil.
-
22 Temmuz 2017, 14:40
#127
-
24 Temmuz 2017, 15:30
#128
Üzerindeki kayış yaralı olduğundan, 450 km yavaş bile gitsem, mutlaka yolda kalırım diye, motoru bırakmaya karar verdim. Motor Kastamonu' da güvende kilitli. Yeni kayış alıp otobüsle gidip, takıp motoru geri getireceğim.
Kayış önerisi için konu açtım sevgili arkadaşlar, lütfen bana yardımcı olursanız sevinirim.
Selamlar.
-
24 Temmuz 2017, 15:58
#129
Bu hayatta yeninin tutulanın değilde sevdiği motorun peşine giden bi benmiyim diyordum değilmişim. Sevindim açıkcası.
Arkadaşım ben herkezin bindiği cbf e pulsara veya ybr'ye hatta 600cc-1000cc motorlara binmek istemiyorumdur belki değilmi tamam en çok onlar satılıyor en çok onları parçaları bulunuyor veya tüm ustalar onlardan para kazanıyor olabilir. ama BANANE ben sevdiğim motora binmek istediğim de neden bir toplum ve motorcu camianın baskısına maruz kalıyorumki. 2016 model pulsarımı satıp 2006 model cbf250 aldım kaç km de allah bilir km göstergesine bakmadım bile ama seviyorum daha çok hoşuma gidiyor .
Malesefki motorlar demir yorgunluğundan ve bakım zamanları geldiğinden bakım gerektiriyorlar bunu belli km lerde sıfır motorlarda da yapıyoruz zaten ama mesele şu motorları bitiren bilinçsiz kullanıcılar ve bilinçsiz motor ustalarıdır bunu kabullenmek lazım
şuan motorumun fren hidroliğine bakıyorumda pekmez kıvamına gelmiş belliki fabrikanın koyduğu hidrolik değişmemiş hala kimin suçu eski motorunmu? yıllarca kullanan kullanıcılarınmı yoksa herdefasında gördüğü halde kullanıcıya kardeş bu hidrolik ömrünü doldurmuş bak frenin kazık gibi olmuş demeyen ustalarmı?
Malesefki otomobilimi veya motorumu ustaya bırakıp usta sen halledersin ben akşam gelir alırım diyemiyorum işimi gücümü bırakıp aracımın başında beklemek zorunda kalıyorumki bi eksiklik yanlışlık yapmasın yaparsada bilim ona göre düzeltmeye çalışim güvenemicekmiyiz kardeşim kimseye helal mi yani bu kazandıklarımız yazık ya çok doluyum bu konularda kusuruma bakmayın ...
-
24 Temmuz 2017, 16:15
#130
ahmetyildiz adlı üyeden alıntı
Bu hayatta yeninin tutulanın değilde sevdiği motorun peşine giden bi benmiyim diyordum değilmişim. Sevindim açıkcası.
Arkadaşım ben herkezin bindiği cbf e pulsara veya ybr'ye hatta 600cc-1000cc motorlara binmek istemiyorumdur belki değilmi tamam en çok onlar satılıyor en çok onları parçaları bulunuyor veya tüm ustalar onlardan para kazanıyor olabilir. ama BANANE ben sevdiğim motora binmek istediğim de neden bir toplum ve motorcu camianın baskısına maruz kalıyorumki. 2016 model pulsarımı satıp 2006 model cbf250 aldım kaç km de allah bilir km göstergesine bakmadım bile ama seviyorum daha çok hoşuma gidiyor .
Malesefki motorlar demir yorgunluğundan ve bakım zamanları geldiğinden bakım gerektiriyorlar bunu belli km lerde sıfır motorlarda da yapıyoruz zaten ama mesele şu motorları bitiren bilinçsiz kullanıcılar ve bilinçsiz motor ustalarıdır bunu kabullenmek lazım
şuan motorumun fren hidroliğine bakıyorumda pekmez kıvamına gelmiş belliki fabrikanın koyduğu hidrolik değişmemiş hala kimin suçu eski motorunmu? yıllarca kullanan kullanıcılarınmı yoksa herdefasında gördüğü halde kullanıcıya kardeş bu hidrolik ömrünü doldurmuş bak frenin kazık gibi olmuş demeyen ustalarmı?
Malesefki otomobilimi veya motorumu ustaya bırakıp usta sen halledersin ben akşam gelir alırım diyemiyorum işimi gücümü bırakıp aracımın başında beklemek zorunda kalıyorumki bi eksiklik yanlışlık yapmasın yaparsada bilim ona göre düzeltmeye çalışim güvenemicekmiyiz kardeşim kimseye helal mi yani bu kazandıklarımız yazık ya çok doluyum bu konularda kusuruma bakmayın ...
Arkadaşım,
Ben eski motor aldığımda ilk önce tüm sıvıları değiştiririm. Aktarma organlarına bakım yaparım, lastikleri ve bujileri yenilerim. Fren sistemini bakımını yaparım. Yoksa yolda kalırım sürekli. BU benim 23. motorum sanırım.
Kayış kopması uzun yolda tam bir bela olacağından en iyi kayışı almak istiyorum. Çünkü motorum saat gibi çalışıyor. Mükemmel konforlu ve dengeli. O nedenle binmeye devam edeceğim. Ben satacağım zamanı çok iyi biliyorum. Şu an bu motorun yerine konacak bir motor yok maalesef. Ben bunu 8 liraya malettim.
Kayış önerilerini bekliyorum halen .
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:13 ----------
Bu arada bu motorla kurban bayramında 3000 km yapmayı planlıyorum, o kadar rahat yani.
-
24 Temmuz 2017, 16:45
#131
yürekden kutluyorum , allah enerjinizi artırsın
-
24 Temmuz 2017, 19:02
#132
-
24 Temmuz 2017, 20:23
#133
SAZMAN adlı üyeden alıntı
Arkadaşım,
Ben eski motor aldığımda ilk önce tüm sıvıları değiştiririm. Aktarma organlarına bakım yaparım, lastikleri ve bujileri yenilerim. Fren sistemini bakımını yaparım. Yoksa yolda kalırım sürekli. BU benim 23. motorum sanırım.
Kayış önerilerini bekliyorum halen .
Neden orjinal Piaggio 500 kayışı takmıyorsunuz? 12 hatta 15 bin kilometre problemsiz gidersiniz... En fazla 300 liradır. Bu çektiğinize değer mi?
-
24 Temmuz 2017, 23:20
#134
SAZMAN adlı üyeden alıntı
Arkadaşım,
Ben eski motor aldığımda ilk önce tüm sıvıları değiştiririm. Aktarma organlarına bakım yaparım, lastikleri ve bujileri yenilerim. Fren sistemini bakımını yaparım. Yoksa yolda kalırım sürekli. BU benim 23. motorum sanırım.
Kayış kopması uzun yolda tam bir bela olacağından en iyi kayışı almak istiyorum. Çünkü motorum saat gibi çalışıyor. Mükemmel konforlu ve dengeli. O nedenle binmeye devam edeceğim. Ben satacağım zamanı çok iyi biliyorum. Şu an bu motorun yerine konacak bir motor yok maalesef. Ben bunu 8 liraya malettim.
Kayış önerilerini bekliyorum halen .
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:13 ----------
Bu arada bu motorla kurban bayramında 3000 km yapmayı planlıyorum, o kadar rahat yani.
orjinal kayışından şaşmayın. orjinali büyük ihtimalle mitsuboshi markadır. orjinal kayış örnek link https://www.motopit.com.tr/urun/varyator_kayisi_debriyaj_kayisi_849090
-
25 Temmuz 2017, 12:42
#135
sanausbe adlı üyeden alıntı
Neden orjinal Piaggio 500 kayışı takmıyorsunuz? 12 hatta 15 bin kilometre problemsiz gidersiniz... En fazla 300 liradır. Bu çektiğinize değer mi?
Yahu kızma kardeşim hemen. Ben orijinal istemiyorum demedim ki! Daha iyisi var ise alalım dedim. Bilen yazsın dedim hey allaaam
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:55 ----------
cool113 adlı üyeden alıntı
orjinal kayışından şaşmayın. orjinali büyük ihtimalle mitsuboshi markadır. orjinal kayış örnek link https://www.motopit.com.tr/urun/varyator_kayisi_debriyaj_kayisi_849090
Evet bu kayışı çok begendim iki tarafı da tırtıklı değişik. Benim 3 kayış da buna benzemiyordu. Bunu alayim olmazsa. Bu da kevlar mi acaba
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:58 ----------
cool113 adlı üyeden alıntı
orjinal kayışından şaşmayın. orjinali büyük ihtimalle mitsuboshi markadır. orjinal kayış örnek link https://www.motopit.com.tr/urun/varyator_kayisi_debriyaj_kayisi_849090
Maslak Data Motor İbrahim Usta ya gidip orijinal kayışı aldım. Sizin linktekinin aynısı.
Hiç fikir veren olmadığı için teşekkür ederim.
Sevgiler.
-
25 Temmuz 2017, 14:11
#136
o kadar yazdık sana da yaranılmıyor.
dur bad-dua edeceğim sana,
saçların dökülsün,
yolda kayışın kopsun ...
-
25 Temmuz 2017, 14:43
#137
Sazman hiç kayışdan anlama yoksa yardımcı olurdum. :(
Sayende kayışları tanıdım o derece.
-
25 Temmuz 2017, 17:08
#138
al hocam sana kayış http://www.polini.com.tr/urun/kevlar-varyator-kayisi--248080-_1679.aspx?CatId=917
-
25 Temmuz 2017, 21:59
#139
Bunu aldım. Orijinal piaggio yazıyor üzerinde.....
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:53 ----------
bazen25 adlı üyeden alıntı
al hocam sana kayış http://www.polini.com.tr/urun/kevlar-varyator-kayisi--248080-_1679.aspx?CatId=917
Ben kayış bulamadım mı diyorum? Guzel kardeşim neden bunu alayım onu söyle o zaman. Ben de gogıla yazıyorum çıkıyor sıkıntı yok.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:55 ----------
Bir de benim aldığım ürün farklı senin önerdiğin farklı. Işte fark nedir? Hangisini neden tercih etmeliyiz diye soruyorum.
Sevgiler.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:58 ----------
-
25 Temmuz 2017, 22:12
#140
SAZMAN adlı üyeden alıntı
Yahu kızma kardeşim hemen. Ben orijinal istemiyorum demedim ki! Daha iyisi var ise alalım dedim. Bilen yazsın dedim hey allaaam
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:55 ----------
Evet bu kayışı çok begendim iki tarafı da tırtıklı değişik. Benim 3 kayış da buna benzemiyordu. Bunu alayim olmazsa. Bu da kevlar mi acaba
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:58 ----------
Maslak Data Motor İbrahim Usta ya gidip orijinal kayışı aldım. Sizin linktekinin aynısı.
Hiç fikir veren olmadığı için teşekkür ederim.
Sevgiler.
evet kevlar kayış. maxi scooter modellerinde kevlar kayış kullanılır. diğer türlü o güce dayanamaz kısa sürede yıpranıp kopar. orjinal kayışın üzerindede dikkat ettiyseniz mitsuboshi amblemi var ve çok kaliteli bir kayış. kaliteli motosikletlerin orjinal kayışları genellikle mitsuboshi veya bando marka oluyor. bu kayışla sürekli tapagaz gitmiyorsan ortalama 20-25 bin km sana hizmet verecektir.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)