Yeniden merhabalar. Tüm bakımlarımı yaptırdıktan sonra dedim ufak çaplı bir seyahate çıkayım. Bu hafta Kocaeli Karamürselde işim vardı. Yükledim eşyalarımı koyuldum yola.
https://i.hizliresim.com/0BkYY9.jpg
Size topcase takıldıktan sonraki yol deneyimlerimden bahsedeyim.
Alet rüzgarlı havada 120ye kadar oldukça stabil ama 120den sonra rüzgardan ötürü biraz çekindirmeye başlıyor. Geçen seferki İlker abiyle yaptığım gezide rüzgar azdı ve topcase yoktu, herhangi bir yüküm de yoktu o yüzden 150ye kadar motor gram sıkıntısızdı. Bu sefer topcase yarıya kadar, sele altıysa tam kapasite yüklüydü. Otobanda çok basamadım çünkü dediğim gibi biraz güvensiz geldi. Topcase yüklü de olsa yüksüz de olsa malesef motorun dengesini çok etkiliyormuş!
Mesela bugün de topcase ve sele altı boşken bi hız denemem oldu. 130-140 arası bir hızda tatlı bir viraja yattım. Motosiklet boş olmasına rağmen motorun tepkileri gerçekten korkutucuydu...
Bi ara gidon beni dinlememeyi seçti. Motor ön arka yaylanmaya başladı ve upside veya downside yiyeceğim diye korktum gazı bıraktım kompresör ve hafif arka frenle yavaşladım. Ama gidona fazla müdahale etmeyeyim derken en sol şeridin solundan en sağ şeride kadar kaydım. Allahtan yol boştu ve başıma kötü şeyler gelmedi.
Gidonu sıkmak yerine serbest bıraktım motor direk kendini topladı.
Aslında sorunu düz yolda ellerimi bırakınca anladım. Ellerimi bıraktığımda direksiyon direk yalpalamaya başlıyor. Daha önce yamaha nmax'im varken de aynı sorunu yaşamıştım. Topcase rüzgar ve kendi ağırlığı yüzünden motorun arka kısmını ağırlaştırıyor ve motor da haliyle arkaya basıyor. Arkaya bastıkça ön havalanıyor ve dengesizlik oluşuyor. Daha ağır bir direksiyon topuzu işimi görür diye tahmin ediyorum fakat sorun şu. Şu anki topuzlarım eşşek kadar. Daha ağırını ve uyumlusunu nerden bulacağım ben şimdi?
Öte yandan rolantim mi arttı yoksa artık motor daha mı stabil çalışıyor emin olamadım. Şu an motorum daha az titreşimli fakat rolantim 1500-1700 bandında çalışıyor. Gözlemlediğim kadarıyla motor sıcakken de soğukken de genellikle 1600de duruyor. Egzos contasını yaptırmadan önce ilk çalıştırmada rolantim 1600-1700 iken motor ısındıktan sonra bu değer 1300-1400e kadar düşüyordu sonra 1500 civarında sabitleniyordu. Şimdi ilk çalışma devrinden hiç düşmüyor. Bunu da araştıracağım.
Yakıtım şu an şehirler arası 4,5-5 lt arası. 120km/h süratte kmde ortalama 25 kr yakıyor. (benzin 5tl) Yakıt tüketimim contayı yaptırmadan önce uzun yolda 4 litreydi. Bi ayarı kaçtı fakat ne ayarı kaçtı tam emin değilim. İstanbula döndüğümde Kadıköy motora ya da ustama bi uğrar baktırırım.
Sizin de düşüncelerinizi bilmek isterim. Okuduğunuz için teşekkürler