Piaggio X9 500 adam etmeye çalışacağız...
Reklamlar
-
Aldığımda bu şekilde idi buji ve pipo değiştirmedim. Ama ben orijinali böyledir diye değerlendiriyorum çünkü tüm parçaları kaliteli. Ben egzozu çok önemserim hiç orijinal egzozu çıkarıp farklı bir egzoz takmadım 20 den fazla motorum oldu. Bunun egzozuna bayıldım . Ses ve ya görüntü olarak değil sağlamlık ve uzun ömürlülük malzemesinden belli oluyor resmen. Frenler önler çift disk ve markası NISSIN . Çelik fren hortumları var. Adamlar ciddi güzel motor yapmışlar. Biraz daha toparlayıp uzun yola gideceğim ilk defa. Ilgaz dağlarına gidebilirsem sonrasında molasız Fethiye seyahati planlıyorum bu motorla . Eğer beklentilerimi karşılarsa başka bir model denemeyeceğim artık. Hayal ettiğim Nc 750 x modeline geçmek yerine bu motorun Yen'i versiyonlarına geçebilirim birkaç yıl sonra.
Geçen baharda xenter ile uzun yol yapmak istedim foruma yazdım cevap alamayınca vazgeçtim. Ölçümlerime göre uzun yolda rahatına düşkün bir sürücü en az 400 cc touring tarzı az titreşimli ve bagajlı motor tercih etmeli diye değerlendiriyorum. Bu nedenle son hızı 123 civarı olan güzel xenter ile uzun yolda zorlanacağımı düşünüp gitmedim. Ama bu gilardoni 500 cc silindirin performansını uzun yolda mutlaka görmek hissetmek istiyorum. Şehir içinde yüksek cc ağır makina kullanmaya alıştım. Yavaş gidince çok keyifli ve güvenli oluyor.
Ön tarafta iki adet beyaz led Çakar lamba koymuş eski sahibi. Fotoğrafını koyayım. Macera devam ediyor .......
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:06 ----------
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:14 ----------
http://dosya.co/qb68mo7m3qvz/IMG_1844.MOV.html
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:17 ----------
https://youtu.be/MByGLISEeqg
Reklamlar
-
SAZMAN adlı üyeden alıntı
....................sübapları Çelik yana doğru duran modelden aldım 70 tl.
Sibop konusu önemli...
Özellikle L sibop taktıranlara veya taktırmak isteyenlere şu konuyu hatırlatmak isterim.
http://www.scooturk.net/forum/s%C3%B...ighlight=sibop
-
-
SAZMAN adlı üyeden alıntı
Ben bunu farklı tecrübe ettim. Işıklı sübap kapağı almıştım Xenter motoruma ve çarparak parçalandı. Bu sübapları taktırırken bu tecrübe ile lastiği çevirerek iyice kontrol ettim. Çelik sübap takılmalı ama kontrol edilmeli her motora uyum sağlamayabilir. Bu konu çok güzel yerlere gidiyor umarım keyifle devam eder, scooter üstadlarını bekliyor ve önerilerini desteklerini rica ediyoruz
Sevgiler
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:58 ----------
https://i.hizliresim.com/gqmPy2.jpg
Bagaja dükkan sığıyor asdfghjkl
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:26 ----------
https://i.hizliresim.com/yEbv9k.jpg
Buji anahtarı aldım
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:29 ----------
Bujileri de hallettim
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:24 ----------
https://i.hizliresim.com/qb70D3.jpg
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:27 ----------
https://i.hizliresim.com/m3vb91.jpg
Eski bujilerin durumu
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:30 ----------
Mustafa nerdesin çivi çakmadın motora ya hani
Abi hangi gün müsaitsen yanına geleceğim
-
Amortisörleri saat yönünün tersine çevirdiğimde alçalır ve yumuşar değil mi fotoğrafa göre torum alabilir miyim?
Ayrıca çizik bölümleri kaplama yaptırabileceğim bir yer bilen var mı İstanbul içerisinde ?
Teşekkürler şimdiden....
-
Buradan bakıldığında iki kademe daha yumuşatılabilir ve alçalır.
-
Blackhoney adlı üyeden alıntı
Buradan bakıldığında iki kademe daha yumuşatılabilir ve alçalır.
Çok güzel çok sevindim . Peki sürüş kalitesini nasıl etkiler acaba ?
-
Orası sizin sürüş tarzınıza kalmış. Zaten limitler dahilinde kullandığımdan, konforu yol tutuşuna tercih eder, en yumuşağa alırdım. Fakat artçılı kullanımlarda, amortisörlerin sağlığı açısından en yumuşak konum tercih edilmez.
-
Blackhoney adlı üyeden alıntı
Orası sizin sürüş tarzınıza kalmış. Zaten limitler dahilinde kullandığımdan, konforu yol tutuşuna tercih eder, en yumuşağa alırdım. Fakat artçılı kullanımlarda, amortisörlerin sağlığı açısından en yumuşak konum tercih edilmez.
Çok teşekkür ederim
-
02 Haziran 2017, 21:03
#70
-
02 Haziran 2017, 22:17
#71
Bu aralar başım duman istanbul avupa beylik düzü çevrelerinde ngk orjinal buji satan güvenilir dürüst bi satıcı varsa tavsiye alabilirim
CENNET UCUZ DEĞİL CEHENNEM LÜZUMSUZ DEĞİLDİR..
-
02 Haziran 2017, 22:30
#72
MeNGuC adlı üyeden alıntı
Bu aralar başım duman istanbul avupa beylik düzü çevrelerinde ngk orjinal buji satan güvenilir dürüst bi satıcı varsa tavsiye alabilirim
İlker abi gördüğü gibi imdadınıza yetişecektir. Olmadı yarın sabahtan kendisiyle buluştuğumda yardım talebinizi hatırlatırım.
-
02 Haziran 2017, 22:36
#73
MeNGuC adlı üyeden alıntı
Bu aralar başım duman istanbul avupa beylik düzü çevrelerinde ngk orjinal buji satan güvenilir dürüst bi satıcı varsa tavsiye alabilirim
Geldim hehe ben servisten aldım bu kadar basit. Peugeot Maslak İbrahim ustanın bizzat elinden. Buji bulmak bu kadar zor olmamalı yahu.
-
02 Haziran 2017, 22:48
#74
SAZMAN adlı üyeden alıntı
Geldim hehe �� ben servisten aldım bu kadar basit. Peugeot Maslak İbrahim ustanın bizzat elinden. Buji bulmak bu kadar zor olmamalı yahu.
Ben benim scooter ın deyerlerine göre ngk buji arıyorum ngk bolca sahtesi etrafta bol olduğu için ve herkes kafasına göre buji verdiği için ngk hangi modelini alıcağımı biliyorum ama nerde orjinal sağlam bulurum bilmiyorum ne kadar zor demi
CENNET UCUZ DEĞİL CEHENNEM LÜZUMSUZ DEĞİLDİR..
-
03 Haziran 2017, 00:29
#75
MeNGuC adlı üyeden alıntı
Ben benim scooter ın deyerlerine göre ngk buji arıyorum ngk bolca sahtesi etrafta bol olduğu için ve herkes kafasına göre buji verdiği için ngk hangi modelini alıcağımı biliyorum ama nerde orjinal sağlam bulurum bilmiyorum ne kadar zor demi
Bence marka bir yerden alıp sonrasında sahte ise hesap sorabilirsiniz. Fiyatı en fazla 20 lira oynar. Buji çoook önemli dikkat etmek lazım haklısınız
-
03 Haziran 2017, 01:52
#76
SAZMAN adlı üyeden alıntı
Bence marka bir yerden alıp sonrasında sahte ise hesap sorabilirsiniz. Fiyatı en fazla 20 lira oynar. Buji çoook önemli dikkat etmek lazım haklısınız
He işte dürüst ngk buji satan esnaf bir kuruluş arıyorum
O kadar konuştuk biri de demedi şurda var desene herkes önüne ne düşerse rıza gösteriyor
CENNET UCUZ DEĞİL CEHENNEM LÜZUMSUZ DEĞİLDİR..
-
13 Haziran 2017, 22:57
#77
Son durum gayet iyi. Hafta sonu istanbuldan Ilgaz a gidip gelmeyi düşünüyorum. Uzun yol performansını buraya yazarım.
-
17 Haziran 2017, 00:14
#78
Yeniden merhabalar arkadaşlar. Blog tadında hazırladığım yazı dizime bugün de devam edeceğim.
Uzun bir ara verdim farkındayım. Bu arada motoruma muhtelif bakımlar yaptırdım, bugün sizlere onlardan bahsedeceğim. İyi haber, güzel bir usta buldum. Kötü haber bu seferlik yok.
Öncelikle yapılacak işler kısmının ilk başında frenler geliyordu. Ben de yeni bulduğum (tavsiye ve referans üzerine) ustaya gidip frenlerimin bakımlarını yaptırdım. Önce kaliperler söküldü. İçindeki tırnaklar sökülüp benzinle temizlenip yerine takıldı. Oringlerde bir sıkıntı yoktu İyi ki sıkıntı yoktu Şayet sıkıntı olsaydı da piyasada brembo orjinal oring takımı yedek parça olarak bulamadım. Contacıları gezmek zorunda kalacaktım. Birebirini bulmak çileye dönüşebilirdi. Orjinal brembo balataları taktırdım. Bakım sonunda frenden gelen seslerin tamamı kesildi. Açılmışken dedim tüm fren hidrolikleri değişsin. Dot 4 sertifikalı fren hidroliği buldum aldım komple değiştirttim. İçine hava tutup tamamen yağı arındırıp yeni yağı eklediler. Tüm bakım bence olması gereken gibiydi ve işçilik fiyatını da normal tuttu.
Bu arada egzos sökülmüşken kaçırma olayını da yaptırayım aradan çıksın dedim. Ustamda ona uygun parça olmadığından o parça yerine demir kelepçe koyup seramik macunu da içine sıktı (tam ismini bilmediğimden seramik macun dedim.) Seramik macunun özelliği kuruduğunda seramik gibi kaskatı olmasıymış. Isıya da dayanıyormuş vs. Bi süre beni götürdü ama kısa bir süre sonra bi şekilde sevgili motorum yanmaz dedikleri o macunu da yakarak egzostan defetti...
Dedim madem öyle bi çaresi yok ben de orjinal parçasını alırım. 150 tl bayıldım ve karşılığında şöyle bir parça geldi.
Baya kalın özel yapım ve granit kaplama için full telli acayip bi conta. Bakalım sevgili contamız motorumuza ne kadar dayanacak hepberaber göreceğiz.
Geçenlerde benzinlikte TAZYİKLİ SUYLA!!! motorumu yıkattım ve neticede sağ ön ve arka sinyalim komple gitti. Ne 4lü flaşörde ne de normal olarak malesef yanmadı. Bugün ustama hem egzos parçamı taktırmaya hem de sorun nerde diye baktırmaya gittim. Ustam egzosu taktıktan sonra elektriği bi gözden geçirdi. Sanırım roleden dedi. Elinde role olmadığı için beni kadıköy motora yönlendirdi. Yolda giderken sağ sinyalim hiç çalışmadı, denedim denedim tık yok. Kadıköy motora vardım. Dedim ki:
*Ustam bak benim sağ sinyaller çalışmıyor.
-Bi yak bakalım...
*Yaktım bak sağ taraf yanmıyor (ezbere konuşuyorum.)
-Dedi yoo çalışıyor?
*Aha! Abi var ya ne diyim artık bilemiyorum. Ustayı görünce düzeldi.
-Doktoru görünce iyileşti demek ki
Dedim madem gelmişken boş dönmeyelim, benim uzunlarla kısalar karışmış bi de ona bakıver. Kısaya basınca uzun uzuna basınca kısalar yanıyordu. (vallahi ben aldığımda böyleydi nasıl düzelteceğimi bilmediğimden ellemedim de. Sonradan fark ettim durumu.) Sağolsun baktı etti. Sonra sinyaller yine saçmalamaya başladı. Ustam dedi sen bence tuşunu değiştir, temassızlık var. Tamam dedim, zaten geri atmaması canımı sıkıyordu keyfi değiştirecektim, bugüne nasipmiş değiştirttim. Dedim ustam son olarak elinde çıkma çanta demiri var mı? İçerden buldu geldi sağolsun. Uygunca bi fiyata da verdi, montajını yaptı, hatta ona uygun vidasını bile buldu. Sonuç olarak Kadıköy Motordan yine mutlu mesut ve hizmetten çok memnun kalarak ayrıldım. Kendilerine çok teşekkür ederim...
Oradan çıkıp Hasanpaşaya gittim. Dedim çanta demirini aldığımıza göre çantayı takmanın da zamanı geldi. Motoplustaki dostum Turan sağolsun bana oldukça yardımcı oldu ve satın aldım. Montajını birlikte yaptık.
Bu da son hali...
An itibariyle motorumun kronik sorunları dışında (elektrikli orta sehpa kalkmaması ve uzaktan kumandaya basınca bagaj kapağının otomatik açılmaması dışında) bir arızası kalmadı. Tüm bakımlarını da yaptım/yaptırdım. İnşallah bu saatten sonra sadece yağını suyunu koyup binip gezeceğim. (maşallah diyin lütfen ) Bagaj telini hala değiştiremedim, o değişecek. Keyfekeder masrafları var. Mesela:
1. Sele kaplatılacak,
2. Motor boyanıp ufak tefek karenaj çatlakları giderilse çok güzel olacak,
3. Branda, fm transmitter ve telefon tutucu alınacak,
4. Ön cam değişecek ya da parlatılacak,
5. Aynalar onarılacak,
6. Farların içleri yeniden parlak kaplatılacak.
Çok aciliyeti yok. Çok büyük masraflar değil ve yaşına göre başıma bu masrafları açması bence oldukça normal.
Şimdilik aklıma gelenler bu kadar. Okuduğunuz için teşekkür ederim. Kendinize iyi bakın, tekeriniz düz bassın.
-
17 Haziran 2017, 00:50
#79
Bence yapılacaklar listesine plakayı da ekleyin. Yazılar silinmiş. Memur cezai işlem uygulayabilir. Bu iş için kalemler var araştırın derim.
-
17 Haziran 2017, 09:28
#80
Fr.Sante adlı üyeden alıntı
Bence yapılacaklar listesine plakayı da ekleyin. Yazılar silinmiş. Memur cezai işlem uygulayabilir. Bu iş için kalemler var araştırın derim.
Aaa evet dikkatimi çekmemiş. Uyarınız için teşekkür ederim
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)