Yamaha Vmax hakkında ne düşünüyorsunuz?
Reklamlar
-
Her zaman favorim dik oturulan motorsikletler oldu. Yolda giderken yolu izlemekten hoşlanıyorum.
Birde tabiki bu yaştan sonra cenin pozisyonunda seyahat etmek ve yüksek devir sesi dinlemek pek cazip gelmiyor.
Şu anda CBF150'den sonraki motorum olan NC 750S e alışmaya çalışıyorum. NC'de dahi gidon yükseltme aparatı ekledim.
Şimdilik NC750S için dahi pişmiş sayılmam.
Ama tabiki herkeste olduğu gibi bende de bir nihai hedef var.
Benim motosiklet dünyasındaki nihai sahip olmak istediğim motosiklet Yamaha Vmax denilen sanat eseri.
Sizlere sormak istediğin şey ise bu şahesere giden yolda NC750S sonrası hangi veya ne tip motosikletlerde deneyim sahibi olmalıyım?
Ne gibi eğitimler almalıyım?
Ve bu motor hakkında ne düşünüyorsunuz? Düşüncelerinizi yazabilir misiniz?
Motor tipi: V-tipi 4-silindir, sıvı soğutmalı, 4-zamanlı, DOHC, 4-subap
Motor hacmi 1.679cc
Maksimum güç 200PS @ 9.000 dev/dk.
Maksimum tork 166,8 Nm @ 6.500 dev/dk.
Ön lastik 120/70 R18M/C (59V)
Arka lastik 200/50 R18M/C (76V)
Toplam uzunluk 2.395 mm
Toplam genişlik 820 mm
Toplam yükseklik 1.190 mm
Sele yüksekliği 775 mm
Tekerleklerarası mesafe 1.700 mm
Minimum yerden yükseklik 140 mm
Ağırlık (dolu yağ ve yakıt tankı dahil) 310 kg
Reklamlar
-
Bence her şeyden önce biraz ağırlık çalışmalısın.
Şaka bir yana, 310 kg çok ciddi bir ağırlık. V motor ve şaft; uzun yolda keyfine doyum olmaz, fakat trafikte insanı pert edecek bir alet.
Hani diyorum piyanocu şunun aynı versiyonunu, biraz daha küçüğünden yapamaz mı?
Hayallerinize tez zamanda kavuşmanız dileğiyle.
-
Gönlünün götürdüğü yere git ve onunla mutlu ol. Motora bizim fikrimizle mi bineceksin?
Merak ettiğiniz sıkıntıları ise gogıl amcaya vmax forumları diye aratın tüm dertleri çıkar.
-
-
Aslen naked/roadster tarzı bir motosiklet olmasına rağmen, oturuş pozisyonu ve alçak selesiyle cruiser sürüşüne de yakın hibrit bir tarz. Muadilleri olarak Ducati Diavel Strada/xDiavel, Honda F6C Valkyrie, Suzuki M1800R, Triumph Rocket, Harley-Davidson V-Rod/Nightrod gibi motosikletler sayılabilir. Ancak her biri farklı farklı özelliklere sahiptir. Power cruiser, muscle cruiser, sport cruiser gibi isimlendiriliyorlar genelde.
Öncelikle benzer kuvvet ve dinamiklerde motosikletlere alışmanız daha doğru olabilir. 1700 cm³ hacim, 167 Nm tork, 200 beygir gücü ufak tefek detaylar değil. Buna bir de ağırlığı kattığınızda işin boyutu epey değişiyor.
Aslında yeterince tecrübe edindikten sonra VMax'e sahip olup bileğinize ve frenajınıza hakim olarak kullanabilirsiniz. Ama böyle bir motosiklete geçiş öncesinde de yakın bir şey sürmek istiyorsanız en azından kuvvetli bir cruiser kullanmış olmanızda fayda var. Bunu en uygun yoldan yukarıdaki saymış olduğum motosikletlerden birini sürerek sağlayabilirsiniz. Ancak onların da neredeyse hepsi high-end makineler. Hem fiyatları yüksek hem de ileride satmaya kalktığınızda meraklısı dışında satabileceğiniz başka birisi yok. Daha uygun yollu olarak belki de şu an benim de kullanıyor olduğum M1800R'ın 2 küçüğü olan (M1500 ülkemize hiç getirilmediğinden) M800 edinebilirsiniz. M800'ün 2010 sonrası makyajlı kasası M1800'ün kopyası. Muscle-cruiser stilini görüntüsüyle gayet iyi yansıtmakta. 2010 öncesi modelleri de görüntü dışında bire bir aynı özelliklere sahip.
Bunun dışında Yamaha'nın XV1700 Warrior'ının kopyası olan Hyosung GV650 de sport cruiser olarak iyi bir geçiş aşaması olabilir. 80 beygire yakın güç üreten bloğuyla ve oldukça estetik çizgileriyle tercih edilebilir. Ancak Koreli üreticinin kronik ve olası problemlerine önceden önlem almış olmanız gerekir. Bunu yaptığınızda ciddi bir sorunla karşılaşmazsınız.
Sizin belki de karşılaşabileceğiniz en büyük 2 sorundan biri geri geri park manevralarında ve durduğunuzda motosikletin ağırlığına uyum sağlamak olacaktır. Biraz kuvvet gerektirir özellikle geri park. Hele de yokuş yukarı hareket ettirmek zorunda kalmışsanız. Diğeri de oturuş dolayısıyla göğüsleyeceğiniz rüzgar. Uzun yollarda gerçekten yorucu olacaktır. NC'ye rüzgar siperliği taktığınızda çok sırıtmasa da bu motosikletlere pek yakışmıyor. Tarzdan ödün vermeyi göze alırsanız bir rüzgar siperliği şart.
Bunlar dışında sürüşünüze, viraj alışınıza ve özellikle de duruşunuza (frenlemeye) hakim olduğunuz müddetçe, maddi imkanınız da yerinde olduğu sürece bu motosikletin kullanımı için çok fazla şeyi kafanıza takmanıza gerek yok.
Umarım kısa sürede hayalinize kavuşmak nasip olur.
Road never ends but life does. Ride to live, live to ride.
-
Güzel motor zorluk olarak yazın şehir içi trafikte ısı,ağırlık ve manevra görülebilir. Onun dışında kalitesine diyecek yok.Evladiyelik motor.
-
Bu motosiklet, bana göre bir efsanedir, safkan sürüş makinası. Bazı insanlar için derler ya adamın dibi diye, ışte bu motosiklet de motorun dibi.
Olsa bir tane, gezdikten sonra salonun ortasına çeker izlerim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:37 ----------
Söylemeden duramiycam, ilk fotoğrafa dikkatli bakın, motor hakkında çok şey anlatıyor. Motoru zincirler bağlamışlar tıpkı tehlikeli güçlü saldırgan bir canavarı bağladıkları gibi.
-
Kuzey Amerika piyasası için üretilmiş bir model aslında.
400 metre yarışçısıdır kendisi.
-
Oturuş naked'a yakın. Pratiklikten öte zevk için üretilmiş bir makina. Kullanımı herhangi bir SS'ten daha kolay ve tehlikesiz. Çünkü gidonu yatık (rake açısı yüksek), tekerlek arası mesafe uzun, sele aşırı yüksek değil. Sadece ağır, ama o konuda da yapacak bir şey yok.
Bu aletin sorunu şu: kullanacak mısınız? Çünkü alet ağır. Şehir içi hareket zor. Tam uzun yol makinesi de değil. Çok dar bir kullanım ve zevke hitap ediyor.
-
Vmax
Resmini duvarına asmak için güzel
Trilyoner olursam garajıma dizeceğim motorlardan biri olurdu diye hayal kurmak da guzel
Ama tek motorum olsun bineyim denilecek bir motor değil.
-
Her binişte min 50 km yol yapmadan inmem.
-
Kendisi yer altı dragcılarındandır. 300 küsür kg ağırlığına rağmen 200hp gücü ile birçok 1000lik makinaya kalkışta parmak atabilirsiniz ☺
-
Vercen bunu snappy e köydeki bütün tavukları inekleri biçsin kafasına göre
-
Motosiklet için ayıracak 90 bin lira bütçem olsaydı, hiç düşünmezdim bu makina için. Belki 10 daha koyar GS 1200 alırdım. Malum az daha koymayı seviyoruz
-
Şu zamanlar rafa kaldırılmış bir proje gibi. Üzerindeki teknoloji, motor bloğu vs çok eski. Şanzıman bile hala 5 vites.
Keşke gücünü Torkunu test etme imkanım olsa. Benim motor 88Nm Torka sahip, Bu makine 166Nm Torka sahip.
-
Bu canavara artçı olarak defalarca binme zevkini yaşadım. Sevdiğim bir abimiz de vardı Bodrum da motoru beraber yıkardık o zamanlar çocuktum sonra gezdirirdi beni teşekkür amaçlı. Sesi, gaz tepkisi, görüntüsü harika bir makina
-
İnsan işi değil,2009 da yeni kasayı çıkarmıştı,Yamaha'nın amiral gemisi,eski model,serileride güzeldir
-
fz6_fazer adlı üyeden alıntı
İnsan işi değil,2009 da yeni kasayı çıkarmıştı,Yamaha'nın amiral gemisi,eski model,serileride güzeldir
Eski 1200 cc'lik old school versiyonlarının da bambaşka bir tadı var. Katılıyorum.
Road never ends but life does. Ride to live, live to ride.
-
simoncelli adlı üyeden alıntı
Bu canavara artçı olarak defalarca binme zevkini yaşadım. Sevdiğim bir abimiz de vardı Bodrum da motoru beraber yıkardık o zamanlar çocuktum sonra gezdirirdi beni teşekkür amaçlı. Sesi, gaz tepkisi, görüntüsü harika bir makina
Yenisi cok farkli bir makine ama. Eskisiyle çok bir alakası yok. Blok da çok farklı, sase de.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:56 ----------
Mucit23 adlı üyeden alıntı
Şu zamanlar rafa kaldırılmış bir proje gibi. Üzerindeki teknoloji, motor bloğu vs çok eski. Şanzıman bile hala 5 vites.
Keşke gücünü Torkunu test etme imkanım olsa. Benim motor 88Nm Torka sahip, Bu makine 166Nm Torka sahip.
Son versiyonunda bayağı bir yenilediler. Tamamen modern bir motosiklet. Ihtiyaç olsa 6 vites yaparlardı. O kadar hacim ve torka gereksiz gördüler muhtemelen.
-
Evet benim de hayalini kurduğum ama ulaşmamın şu aralar mümkün olmadığı bir makine. Ben Moto Guzzi Griso kullanıyorum. Yakın tarzlar diyebiliriz. Şehir içinde trafikte yazın kötü deneyimlerim oldu. Lanet olsun yaz yine geldi Ama motorumu buna ya da Diavel e ancak değişirim
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)