honda nc750n manuel hakkında..sadece merak
Reklamlar
-
nerdeyse duymadığım görmediğim motor adı kalmadı bu motor dışında.forumda h2 dahil tüm motorlar konuşuldu iyi kötü ama kimse bu motor hakkında bir şey sormadı söylemedi vs.benim merak ettiğim model 'NC750 naked'manuel vitesli olan.x değil scooter değil.scooter olanı yine bi tuttu meraklısıda var.merakım da şu şekilde
1 bu motor alınırmı ?
2 jazz motoru olduğunu biliyorum sürüşü gerçekten zevksizmi ?
3 malum rakipleriyle kıyaslarsak hangi mevkide yer alır ? mt07 sv650 ern6 gibi
4 motorun taş gibi olduğuna eminim sorunsuz olması vs ama gidişi duruşu daha doğrusu kullanım alanı biraz enteresan gibi geliyor bana.yukardaki motorlardan alakasız olma ihtimali zaten yüksek ama fiyat olarak şu an ciddi alternatif durumunda.
24 25 bn tl ye artık duke 390 z300 ninja 300 suzuki vstrom 250 gibi motorlar dayandı.bu motorun fiyatı 28bn tl.edermi etmezmi yada zaten bu yola giren biri için 3 5 liranın çokta önemi olmaz mt7 ern6 alır geçerim diyenler yüzündenmi çok tutulmadı.
3 5 yerde okuduğum yazılardada ölsem almam 5 para etmez vs gibi şeyler gördüm.tabi beklenti meselesi farklı olduğundan bu konu değişir.neyse çok uzattım fikirlerinizi alalım nedir ne değildir ???
Reklamlar
-
Benim de NC 750 X almaya niyetim var. Gördüğüm kadarıyla agresif, yüksek devirli, gürültülü motosiklet severler bu motoru kötülüyor. Teknik verilere bakarsak 55 beygir yüksek bir rakam değil ama motosikleti 180 km. hızlara kadar rahat taşıyacaktır. Bu motosikletin asıl meselesi tork. 68 nm. ki bu MT-7 ile aynı ve çok daha düşük bir devirde alınıyor. Bunun anlamı şu ki bu motosiklet muhtemelen hızlanma aşamasında ilk andan itibaren sizi geriye yapıştıracak, keyif verecek ve oldukça güçlü hissettirecektir. Elbette beygir gücünden dolayı belli hızlara kadar. Ama yüksek devir çevirmediğinden, ve ağırlığından dolayı sanırım bir şekilde özellikle genç yaştakileri tatmin edemiyor. Devir sonuna hemen geleceğinizden fazla vites atmak da keyfi baltalayabilir. Benim asıl çekincem amortisörler. Kullanan kişiler amortisörlerin motosikletin ağırlığına göre çok yetersiz olduğunu ve özellikle kötü yollarda çok rahatsız ettiğini söylüyor. Sanırım 2016'da yenilenen amortisörler ülkemize gelen modellerde yok. Benim için çok az yakıt tüketimi ve bagaj gibi mükemmel avantajları da var. Fiyat olarak ise diğer motosikletlerle karşılaştırıldığında mantıklı gelebiliyor ama bu serinin fiyatları da oldukça yüksek.
-
NC 750S demek istedin sanıyorum. Motor NC 750X'in giydirilmemişidir, o kadar. NC 750X için söylenenlerin tümü bunun için de geçerlidir. Honda Jazz motorunun ikiye bölünmesiyle elde edilmiş bir motoru var diyorlar. En önemli özelliği az yakmasıdır çünkü 250 cc motor kadar bir yakıt tüketimi var. Motoru kötüleyenlerin çoğu gücünün az olmasına takılıyorlar. Geçen gün cahilin birisi bana R25'in kalkışta bu motoru geçeceğini ısrarla iddia etti. Bana göre 4750 devirde gelen maksimum torkuyla çok zevkli sürüşü olacak bir motordur ve gönül rahatlığıyla alınabilir. Yüksek devirde çalışmamasından ötürü (düşük devirde gelen torkun ortalama sürüşte motor devrini 3 - 4 bin devir arasında tutacağını tahmin ediyorum) motoru çok uzun ömürlü olacaktır. Amortisör problemi yaşadığını söyleyenleri de duydum.
Tek sorunu motorlu taşıtlar vergisinde üst dilimde olmasıdır.
-
hocam nc serisinin 2 avantajı var 1- öndeki bagajı 2- az yakması başka bi özelliği yok, x ve s arasındaki fark ise kalıp ve amortisör farklılığı, s cadde motoru x ise tam enduro değil asfalt endurosu... 2 motorun da sele rahatsızlığı haricinde kronik bi sıkıntısı yok ancak x sahipleri amortisör patlatmasından yakınıyorlar nedenmi çünkü tenere, v strom ve versys ile sidik yarıştırdıklarından amortisörleri ellerine alıyorlar... 2 makine da performansları cc eşdeğerlerine göre az, efendi efendi kullanılacak makine... gençlere o yüzden pek cazip gelmiyor... yoksa ömürlük makinalar...
-
Kanınızda arabacılık varsa bir ömür mutlu mesut yaşarsınız nc ile... Fakat daha önce gerçek bir motosiklete bindiyseniz nc motosiklet hazzını vermeyeceği için sıkılmanız çok olası. Lütfen şu motoru mt7 ile falan aynı cümlede kullanmayın gerçekten abesle iştigal oluyo... Çünkü birine binen öbürünü yakar......
-
enderbilgi adlı üyeden alıntı
Kanınızda arabacılık varsa bir ömür mutlu mesut yaşarsınız nc ile... Fakat daha önce gerçek bir motosiklete bindiyseniz nc motosiklet hazzını vermeyeceği için sıkılmanız çok olası. Lütfen şu motoru mt7 ile falan aynı cümlede kullanmayın gerçekten abesle iştigal oluyo... Çünkü birine binen öbürünü yakar......
Bunlar beklentilere bağlı şeyler. Bahsettiğiniz gerçek motosiklet meselesi saçmalık. Motosiklet denilince herkesin anladığı son sürat, aşırı ivmelenme ve aksiyon olmayabilir. MT-7 ile aynı cümlede de kullanılırlar çünkü ikisi de motosiklet. Tarzları ve karakterleri çok farklı olsa da MT-7 almak için söyleyeceğiniz nedenlerin daha fazlasını başka biri NC için sayabilir. NC ardından MT kullanan kişi de rüzgar yiyip, kaskı elinde gezip, uzun yoldan sonra beli kopup (ben de şu an bunları yaşıyorum) 7 litre yaktığını görünce MT'yi yakabilir. Bunları motosikleti savunmak için değil sabit fikirlerinize vurgu için söylüyorum.
-
Nc serisi epeydir benim de takibimde. X serisi olanını rüzgar konusundan dolayı beğeniyorum. Düşük devirler tır tır kullanılacak bir motosiklet. Yol endurosu olması da tam benim beklentimin üst sınırınd aoluyor. Ben iki tekeri çok seven ama atraksiyonu riski sevmeyen bir sürücü olarak tekerin yere tam temas ettiği yol koşulları harici motosiklete binesim bile gelmiyor. Yoldan kısacık 500 metre stabilize bir yol görsem 10 km uzaktan dolaşıp ama asfalt üzerinde yolumu tamamlamayı tercih eden birisiyim. Motosiklet teknik olarak tam benim ihtiyaçlarıma cevap verecek bir motosiklet. Şu an Inazuma F var bir tane. işe araba ile gidip geliyorum. Konya da trafik sıkıntısı yok. Ybr 125 şehirlerarası yollarda yetmiyor diye satıp Inazuma almıştım. Şehiriçi için ideal. Ancak 24 beygir hala şehirlarası için yetersiz geliyor. Inazuma ile biraz daha yol yapıp 2-3 yıl içinde düzgün bir NC 750 X benim için çok keyifli olacak inşallah.
-
nc türünün tek örneği olan değişik bir motor arkadaşım, ayrıca r25 bunu hele dct ise imkansız kalkışta geçemez...
-
^^Çünkü birine binen öbürünü yakar......^^ cümlesi ikisi için de geçerlidir. nc ile mt7 nin ortak yanları: motosiklet olmaları, 2 tekerli olmaları, ve yaklaşık aynı cc de olmalarıdır. Üzerine basa basa söylüyorum nc arabacılara motosiklet satabilmek için hondanın icat ettiği bir ŞEY dir.
-
750 x versiyonunu test etme fırsatım oldu. Üzerine para verseler binmem herhalde. Ancak sahibi gayet memnundu. Bugün orta sınıf bir araç mesela 308 diyelim 70 bine alabiliriz. Ancak spor bir slk 250 yı 250binden aşağı alamayız sanırım. Ancak motosiklette spor ve güçlü hissini yaşayabileceğimiz motosikletler var (ssleri saymıyorum onlar artık ferrarilerle kapışır performansta) er6, xj6,650f,fazer vs.
Arabaya benzetirsek slk 250 ve 308(yada b serisi olsun mercedesin) aynı fiyatta olsaydı hangisini tercih ederdiniz. Şahsen önde bir bagaj, 2 litre az yakıt için spor hissinden vazgeçmezdim.
-
DreamTheater adlı üyeden alıntı
nc türünün tek örneği olan değişik bir motor arkadaşım, ayrıca r25 bunu hele dct ise imkansız kalkışta geçemez...
öyle yarıştıracaksak dtc ile R25 e de quickshifter takmamız lazım ya ikisi de manuel olacak ya ikisi de otomatik.Hatta şöyle söyliyeyim R25 in quickshifter a da ihtiyacı yok nc yi kalkışta geçmesi için vites pedalını ters çevirmek yeter R25 e nc gelsin dct ile...
-
Şu aletin robotik otomatik versiyonu yaygınlaşsın bir de devir göstergesini kapatıp sürünce bakalım aynı şikayetler olur mu? Cidden merak ediyorum.
Eğer motorun ivmelenmesi iyi ise ister yüksek devir çevirsin ister düşük. Hatta düşük devir daha da iyi. Sürücüyü yormaz, motor bağırmaz, az yakar, motor yağı ve motor daha uzun ömürlü olur vs.
Harleylerle gor gor gor giderken düşük devir oluyor NC serisinde olmuyor...
Ama tabii, biz motorculara (?) ille ciiuvvv ses lazım:
https://www.youtube.com/watch?v=q7cMGyBk3sg
-
Hocam dalga mı geçiyorsunuz anlayamıyorum. Tamam güzel motor da R25 nedir 10000 devirde 22 nm tork veren 36 beygirlik aletle 4750 devirde 68 nm tork veren 55 beygirlik motoru karşılaştırmak nasıl bir mantıktır? DCT olsun olmasın kıyas kabul edecek bir durum değil bu. Tamam sevmezsiniz etmezsiniz de gereksiz bir fanatiklik görüyorum yazdıklarınızda.
-
sen hiç harleye bindin mi? harleyin torku kamyonda yok bak bakalım 750 lik harleyin torkuna teknik değer olarak... Nc ile ne harleyi ne R25 i karşılaştırabilirsiniz. Nc yi Nc ile karşılaştırmaktan başka çareniz yok taa ki başka bir marka NC karakterinde motor üretip NC nin karşısına koyana kadar......
-
Önemli olan senin motordan ne beklediğin, olay tamamen arz talep meselesi sen motordan ne bekliyorsun? yıllarca cruiser motorlara binmiş bir insan olarak ben gayet memnunum. 0-100 u 6,5-7 saniye olan bir motora hantal arabacılara oynanan bir oyun ... demek de yaniii bana pek mantıklı gelmiyor...
Genel düşünce spor makinaların dışındaki araçlar motor değilse yargıları kabul ederim. Örneğin 700x için bu motor enduro değil diyenlere saygı duyarım ama belli cc üzerindeki motorların dağ taş, çamur, off-road yollarda sürülmesi zaten zor 700x dahada zor.
nc700s de sınıfının diğer nakedlarına göre daha uysal daha ekonomik özellikleri olan bir motor.
Spor makinaya binen kişilerin çoğunluğunda (motosikletçi arkadaşları tenzi ediyorum) düz yolda açtıkları iki gazla, arka tekeri iki kaydırmayla kendilerini ROSSİ zannediyorlar.
Nihayetinde motora biniyoruz bir arkadaşınızdan isteyin , deneyin, karşılaştırın taleplerinize göre seçiminizi yapın...
-
Riptalon adlı üyeden alıntı
Hocam dalga mı geçiyorsunuz anlayamıyorum. Tamam güzel motor da R25 nedir 10000 devirde 22 nm tork veren 36 beygirlik aletle 4750 devirde 68 nm tork veren 55 beygirlik motoru karşılaştırmak nasıl bir mantıktır? DCT olsun olmasın kıyas kabul edecek bir durum değil bu. Tamam sevmezsiniz etmezsiniz de gereksiz bir fanatiklik görüyorum yazdıklarınızda.
R25 ile karşılaştırmayı ilk ben başlatmadım ilk yazana cevap olarak yazdım o üzerine bile alınmadı. Şimdi ben mi fanatiğim sen mi? Bi de şöyle bir gerçek var ben sevmediğim bir motoru sevmediğim diğer motorlarla savunuyorum anlaşılamadığı için nc düşmanı zannediliyorum. Şu an çektiğim ızdırabı bilemezsiniz...... Ben motosiklet fanatiğiyim marka model fanatikliğim yoktur.
-
Aha benim motordan bahsediliyor
MT-07 benim gözümde grenajı sökülmüş ve çıplak motor karakteristiği vermek için motoru güdükleştirilmiş bir racing motordur.
Ama ne racingin yaptığını yapabiliyor, ne de çıplak motor gibi davranabiliyor.
NC 750S ön camı ve çantası olmayan bir touring (sport touring değil) motordur.
Bu motoru pek bilmeyenlerin iddia eddiğinin aksine selesi çok rahattır.
Ben 4 saat molasız oturduğum oldu ve hiç rahatsızlık vermedi.
Şehir içi trafiğinde sana yeterli hızlanmayı her zaman verir ve aynı zamanda da küt diye kafama geçmese bari dedirtmez, tedirgin etmez, yani uysaldır.
Yani NC 750S e tur camını tak, çantasını tak, ondan sonra Goldwing ile yapılan herşeyi gönül rahatlığıyla yap.
Dipnot: değil 750cc ve 600cc , iddia ediyorum ki 250cc bandında dahi bu kadar ekonomik motor yok.
NC750 serisinde göstergesinde, sol tarafta KKM gösteren kısım depo son kademeye inince depoda son kalan benzin için geri sayım yapmaya başlıyor.
Geçenlerde Bursa-Manisa yolculuğumda Bursa çevreyolu sonunda ekran geri sayıma başladı.
Denemek için Susurluk'a kadar benzin almadım.
80km yol gittim ve Susurluk girişi Shell'den benzin aldım.
80km'de tüketim sadece 2.2lt oldu.
Yani 100km'de 2.75lt yakıt tüketimi,
Tur camı olduğu halde 190 km/S hız yapabilme,
En uzun yolculuklarda dahi seni üzmeyecek bir konfor,
Trafik de Apaçi muamelesi görmeme ve hatta saygı duyulma,
50 km/S hızın üstünde motor sesini asla duymama,
Ve daha niceleri,
Kıskananlar çatlasın, yok böyle bir motor
-
vay be bayada varmş aslında meraklısı fikir sahibi olan.aynen bahsettiğim nc750S modeliydi.yorumlara bakarsak çok alt devirde torku aldığı için vites ne olursa olsun yürüyor.az yakıyor.konforlu kombin frenli güvenli absli.uzun yola şehir içine gelir ekonomik.beklenti buysa sanırım her türlü alıyor.ama motorda 6000 devir çevirmek bilemiyorum denemek lazım.tabi dolu dolu sanki dizel araba gibi sürekli hızlı vites atılıyor gibi.eleştirisi 750 cc olduğu için adı gibi gitmesi bekleniyor orda hayal kırıklığı oluşuyor.bu arada r25 le kalkar falan diyenler olmuş 3 katı motoru var cihazın nereye neye kalkıyor bende de var r25 ama görürsem yolda nc700 ler daha fazla denemesi bedava
bu arada 2016 dan itibaren ön maşa değişmiş kalınlaşmış.muhtemelen ön takım artık daha hisli kaliteli ve sağlam.
herkese teşekkürler
-
Biraz YouTube karıştırmasını bilen herkes rahatlıkla görebilir ki; me kalkışta ne de son hızda R25 NC750 ile boy ölçüşemez. NC 750 sıfır-100 de en az 2 sn takar
-
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)