2016 KTM RC 390 İkinci Kez Blok Kitledi
Reklamlar
-
Merhaba,
Bildiğiniz üzere motosikletim RC 390 blok patlatmıştı.
Uzun uğraşlar ve saçma diyaloglar neticesinde 1500 TL fark ile yeni motosikletimi teslim almıştım.
Konu ile ilgili ayrıntılı bilgiye buradan ulaşabilirsiniz.
Linkini paylaştığım konuyu incelemeniz şu an da paylaşacaklarımı daha iyi kavrayabilmenize yardımcı olacaktır. Bu hususu göz önünde bulundurarak paylaşacaklarımı okumanızı diliyorum.
İlk RC'de yaşadığım tüm problemleri yeni teslim aldığım RC'de de yaşıyordum ve bu beni çok üzüyordu.
- Vites göstergesinin stabil çalışmaması
- Benzin göstergesinin stabil çalışmaması
- Plastik aksamdan gelen rahatsız edici düzeydeki sesler
- Karenajların bağlantı noktalarından kırılması
Hatta bir gün yakın arkadaşım ''la olm aynı sorunları hepsi bunda da çıktı bu da blok patlatmasın ** '' demişti, gülüp geçmiştik.
Benzin ve vites göstergesi ile ilgili durumu servise bildirdim ve garanti kapsamında gerekli işlemlerin yapılacağı iletildi.
Velhasıl kelam bir gün arkadaşıma otomobil satın almak için servisin bulunduğu ilçeye yolum düştü, servisin bana uzaklığı 130 KM bu arada.
Arkadaşım arkada ben önde ilçeye gittik, otomobili satın aldık.
Buraya kadar gelmişken motosikleti bakıma sokayım dedim, gittik servise.
KTM RC 390'ın bakım aralıkları her 7500 KM'de bir.
Motosikletim de 4400 KM'de herhangi bir bakım yaptırmak zorunda değilim, titiz bir kullanıcı olduğum için motosikletim ile ilgilenmeyi seviyor yemiyor yediriyor içmiyor içiriyorum.
Yağ ve yağ filtresi değişimi yapılıp, zincir temizlenip yağlanıyor ve yola çıkmaya hazırım.
Servisten ayrıldıktan 5,4 KM sonra, 130-140 km/h ile seyir halinde iken motor kitliyor ve bir şekilde herhangi bir kazaya karışmadan motosikletten düşmeden durabiliyorum.
Servisi arayıp durumu izah ediyorum ve motosikleti almaya geliyorlar.
Belirtmek istediğim bir husus var, yaşadığım problemlerin kesinlikle servis ile alakası yoktur, servisin müdahale edebileceği bir noktadan kaynaklanan hiç bir problem yaşanmamıştır. Sorun tam olarak motosikletin kendisindedir.
Bir gün sonra motosiklet serviste açıldı ve gerekli incelemeler yapıldı.
5-6 gün sonra bir mail geldi.
Biyel kolu civatası kırılmasından dolayı yaşanan bu sorunun sorumlusu benmişim!
Motosikletin şanzıman kısmı hariç her yeri dağılmış durumda, blokta da çatlamalar mevcut.
Biyel kolu nedir? Tıklayın!
Hemen ilgili kişiyi aradım ve uzun bir görüşme yaptık, daha doğrusu ben konuştum o dinledi.
Arkadaşlar yaşadıklarımın tamamını burada paylaşabilmem mümkün değil, yaşadığım gerginlikler ve tutarsız görüşmeler o kadar çok canımı sıktı ki anlatamam.
Düşünün yaşanan problem benden kaynaklı ama firma bir kereye mahsus olmak üzere problemi garanti kapsamında ücretsiz olarak onarım yoluyla çözmeyi kabul ediyor? Bu ne perhiz bu ne lahana turşusu?
Resmen dalga geçiyorlar benimle.
İlgili kişiye söylediklerimi aynen paylaşıyorum;
''Ben kimim de siz benim motosikletimi ücretsiz onarım yapıyorsunuz? Madem bu sorunun kaynağı kullanıcı neden gönderdiğiniz mailde ücretsiz onarım yapabileceğinizi söylüyorsunuz, yazarsınız oraya kullanıcı kullanımından dolayı problem yaşanmıştır yaklaşık 10000 TL hasar söz konusudur onayınız durumunda ücretli onarım yapılacaktır aksi takdirde aracınızı servisten alabilirsiniz yazarsınız olur biter, keriz mi sizin şirketiniz yoksa ben mi aptalım sanıyorsunuz?''
Ardından isteğimi belirttim;
''Bir şekilde bu motosikletin ücretini tarafıma iletirsiniz, ister onarım yapar satarsınız parasını verirsiniz, isterseniz sıfır motosikleti satar parasını verirsiniz ya da bana direk ücret iadesi yaparsınız gerisi beni bağlamaz.''
3 gün sonra iletişime geçtiğimde aldığım teklif şu oldu;
Motosikletinizi 20000 TL karşılığında satın almak istiyoruz(X kişisi için), sizin içinde uygunsa işlemlere başlayalım?
Tabi ki de hemen kabul ettim ve lanet olası motordan kurtuldum!
Demem o ki,
Spormoto Distribütörlüğünde KTM pişmanlıktır.
Spormoto profesyonellikten uzak, tüketici düşmanı, çözüm üretemeyen, Türkiye'ye yakışır bir firmadır.
Tüketicisini aptal yerine koyabilen, bilinçsiz ve yeterli bilgiye sahip olmayan tüketicisini öpen, sevgilerini çekinmeden ileten bir firmadır.
Mağduriyetim bir şekilde giderilmiş olmasına rağmen yaşadıklarımı sizlerle paylaşıyorum, biraz geç oldu çünkü iş ve okul yoğunluğumdan dolayı vakit bulamamıştım.
Yorum sizlerin...
Reklamlar
-
bi insan kullanıma bağlı olarak nasıl biyel kolu civatasını kırabilir anlayabilmiş değilim. sorunu kullanıcıya nasıl kitleriz diye düşünüp duruyorlar anlaşılan.
-
-
sdirer adlı üyeden alıntı
Yukarıdaki cevaba göre biyel kolu civatasını kullanıcının kırabildiği tek marka KTM.
Ama diyor ki, bu civatayı sen kırdın
ama sana kayak yapıyoruz haberin olsun öp başına koy..
O ciavatayı kullanıcının kırabileceğini düşünen ve iddea eden firmaya ben de şöyle diyorum: Haydi canım siz de...
Sevgili Heka kesinlikle tamir kabul etmeyin. Kilitleme anında motor hesaplananın üzerinde yüklere, zorlanmalara maruz kaldı büyük olasılıkla aşınmalara uğradı. Sıfır "paket motor" getirip taksınlar. Başka yolu yok.
Ücret iadesi aldığımı belirtmiştim, gözünüzden kaçmış sanırım.
-
katm çok iyi marka ama spormoto beş para etmez 636 almasaydım 390 alacaktım spormotodan dolayı vazgeçtim
-
-ZERO- adlı üyeden alıntı
bi insan kullanıma bağlı olarak nasıl biyel kolu civatasını kırabilir anlayabilmiş değilim. sorunu kullanıcıya nasıl kitleriz diye düşünüp duruyorlar anlaşılan.
Malzeme ya da montaj hatası yoksa biyel kolunu kıramazsınız... Sıra biyel koluna gelene kadarneler var neler. Biri bana birgün derse biyel kolun kullanımdan dolayı kırılmış öde faturayı; motorun garantisi devam ediyosa o gün mahkemeye giderim firmaya dava açarım, savcıya gider bunlar dolandırıcılık yapıyor diye şikayetçi olurum... haa, garanti bittiyse yapacak hiç birşey yok. Öderiz faturayı.
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:00 ----------
*Heka adlı üyeden alıntı
Ücret iadesi aldığımı belirtmiştim, gözünüzden kaçmış sanırım.
hızlı hızlı okuyunca ilk motor sandım o nu yaa
-
Biyel kolu kirilmasini kullanici hatasi olarak gostermek cok ironik.
Bu konunun ardindan kendimi de cevremdekileri de ktm markasindan uzak tutmaya karar verdim.
Ktmye vereceginiz parayi japona verin miss
-
Gecmis olsun.ucuz kurtulmussunuz.
-
Heka birazdan bize yoğun istek üzerine kendi geliştirdiği havuclu kek tarifini , biyel kolu nasıl kırılır tarifini ayrıntıları ile yazacak
Böylece garanti dahilindeki motorundan sıkılanlar hemen biyel kolunu kırıp para iadesi ile motorundan kırtulacak... Tabi firma hadi bu tamir de benden olsun kıyağı yapmassa(!)
-
Türkiye'de garanti konusu hangi marka olursa olsun ürün değişimi, iade gibi konularda kesinlikle yokuş yani zorlama yapıyor.
Devletin bu konuda sert yasalar getirmesi gerekli diye düşünüyorum. Tüketici mahkemeye başvurmak zorunda kalmamalı.
-
O değil de kardeşim biyel kolunu nasıl kırdın sen yahu?
48000 devir filan mı çevirdin motorda?
Şaka bir yana çok geçmiş olsun. En azından konuyu uzatmamayı bilmişler.
Sorum şu olacak, hangi Spormoto servisiydi?
Olur ya yolum düşer, bir kaç sorum olacak kendilerine.
Analogue at birth, digital by design. The fat on my body is the designer and the brain is trying to be the coder.
-
Mondial bile bu kadar bıdı bıdı yapmıyor anasın satim. Zaten dandik motorlarımız var kabul ediorz, neyse istediğin gel düzeltelim diyorlar.
KTM nin avrupada bir mahalleye sattığını, biz ülkece ancak çekiyoruz. Adamlar tabiki bizi ciddiye almayacaklar. Zaten bu ucuz maliyetli düşük cc gruplarında bu kol çıkarmalar , piston fırlatmalar yaşanmaya devam ederse yamaha nın taktiğine gidecekler. 125 lik bir ktm in fiyatı yakında 25 civarlarında olursa şaşırmam yani.
-
İlk konuda zaten görüşlerimi belirtmiştim
Küçük sorunları çok büyüttüğüne dikkat çekmiş birazda kullanıcı dostu bir makine almanı önermiştim
Hayat herşeyi tekbaşıba tecrübe edecek kadar uzun değildir. Diğer insanların tecrübelerinden kendine bir şeyler katabilirsen senin için iyi olur.
7500km de bakım aralığı gelen motoru neden 4500 de bakıma soktuğunuda anlamış değilim. Bunun titizlik ile motorumu çok seviyorum muhabbetiyle alakası yok. Bakım aralığı ne zaman gelirse o zaman makine bakıma sokulur.... kafana göre canın isteyince yağını & suyunu değiştirmemelisin.
Ben paylaşayım, yeni alacağın aletin motor bloğunu eline almadan uyarımı yapmış olayım.
Biyel kolunu ben mi kırdım şeklinde cevap yazmana gerek yok. Elbette sen kırmadın.
-
Coach_k adlı üyeden alıntı
İlk konuda zaten görüşlerimi belirtmiştim
Küçük sorunları çok büyüttüğüne dikkat çekmiş birazda kullanıcı dostu bir makine almanı önermiştim
Hayat herşeyi tekbaşıba tecrübe edecek kadar uzun değildir. Diğer insanların tecrübelerinden kendine bir şeyler katabilirsen senin için iyi olur.
7500km de bakım aralığı gelen motoru neden 4500 de bakıma soktuğunuda anlamış değilim. Bunun titizlik ile motorumu çok seviyorum muhabbetiyle alakası yok. Bakım aralığı ne zaman gelirse o zaman makine bakıma sokulur.... kafana göre canın isteyince yağını & suyunu değiştirmemelisin.
Ben paylaşayım, yeni alacağın aletin motor bloğunu eline almadan uyarımı yapmış olayım.
Biyel kolunu ben mi kırdım şeklinde cevap yazmana gerek yok. Elbette sen kırmadın.
Erken yağ değişimi yapmayı tercih etmiş olmamın sebebi ilk motosikletin çok az miktarda da olsa yağ eksiltmesinden dolayı.
Şahsi düşüncem bakım aralıkları çok fazla.
Erken yağ değişiminin herhangi bir olumsuz sonuç çıkartmayacağı da tartışmasız bir konu.
Küçük sorunları problem yaratıyor olmama neden bu kadar takıldınız açıkcası anlamış değilim.
Çalışmayan aksam demek benim için problem demek.
Biyel kolunu kırmadığımı da biliyor ve farkındayım.
Neden bu şekilde anlamsız bir yorum yazmış olduğunuzu da anlamış değilim.
-
spromoto ile bende iyi sayilmaz tecrübeler yasadim. motorumun garanti süresi dolmamasina ramen, yapilacak tamirin veya giderilecek sorunun garanti disinda kalmasi icin türlü taklalar attiklarina sait olmustum.
söyle bir düsünce olusuyor; esasinda tamirati/onarimi garanti üzerinden halledip, müsteriye garanti disi diyip 836 lira fatura mi cikariyorlar?
gecende yasadiklarimi bizzat ktm'ye ilettim ve cevap bekliyorum; türkiye'de garanti sistemin nasil isledigine dair bilgi istedim ve bir arkadasin güncel yasadigi arizayi garanti kapsaminda olup olmadigini sordum.. bakalim ne diyecekler..
-
Mağduriyetinin giderilmesine çok sevindim dostum. Şaka gibi olay gerçekten.
-
Geçmiş olsun. Bence ne yapacağını iyi biliyorsun. Fakat, sabrın var mı bilmem.
Mandık olarak;
- KTM çok kaliteli bir markadır.
- Mobylette, Kymco CK125, Honda CBF150, Yamaha XCITY250 hiç birinde motor arızası olmadı.
- Yamaha XCITY250 40 bin oldu. Taş gibi devam.
- Blok patlatamadım. Demek ki kaliteli motosiklet sahibi olmamışım
- KTM almam. Alana da mani olmam.
-
vay arkadas
ktm soyle boyle deyınce taslıyorlar
japon ıyıdır
-
-
Şansa bak, o makinede kronik böyle bir sorun varsa türkiye genelinde daha çok görülmesi gerekmezmi blok patlaması.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)