mustafa_325 adlı üyeden alıntı
Motordan tekere kadar bütün parçaları kabaca sırayla yazalım;
1-Motor(piston, krank, egzantrik, subaplar)
2-Debriyaj
3-1. şanzıman şaftı(debriyajdan şanzımana)
4-2. şanzıman şaftı(şanzımandan ön dişliye)
5-ön dişli
6-zincir
7-arka dişli
8-arka teker
Şimdi hangi durumda hangi parçalar hareket ediyor ona bakalım;
-Yolda hareket halindeyken bütün parçalar hareket ediyor. 1'den 8'e kadar.
-Durağan halde boşta rolantide çalışırken vites boşta olduğu için şanzımandan sonraki parçalar hareketsiz. 1,2,3 den ses gelebilir. 5,6,7 ve 8'i eliyoruz.
-Motor stop etmiş halde vites boşta iterken 1 ve 2 hareketsiz 3,4,5,6,7 ve 8 hareketli. 1 ve 2 yi eliyoruz.
Sonuç; Her durumda hareketli olan tek parça şanzımandaki dişliler. Vites sorunsuz geçse dahi şanzımanda sorun olabilir. Mesela 5. vites dişlisinde 1 diş kırılmıştır diğer vitesler sorunsuz geçer yine.
Tabi eğer motoru iterken vitesi boşa almayıp debriyajı çekerek itiyorsan durum değişir. BU durumda ses debriyajdanda geliyor olabilir. Fakat yine de debriyajdan böyle bir ses geleceğini zannetmiyorum.
Ayrıca yazdığınız diğer sorunlar(yokuşta çekmeme, zor çalışma) bunların sebebi şanzımandaki sorundan dolayı motorun zorlanması ve aşırı ısınması olabilir.