Elveda (Motosiklete binmeyi bıraktım)
Reklamlar
-
Hocam her zaman derim ki bu iş herkese göre değil. Size göre de değilmiş. Sağlık olsun. Aklınızda kalmamış.
- İşe git gel otobanda günde 85 km. yol yapıyorum. Sürekli otoban kullandığımdan HGS'ye neredeyse benzin kadar para gidiyor.
- Takım elbiseyle çalışıyorum. Her sabah işyerinde korumaları çizmeleri çıkarıp üzerimi değiştirip akşam tekrar giyiyorum.
- Bazen yağmur çamur yiyorum, kıyafetlerin temizliğiyle uğraşıyorum.
- 4 günde bir depoyu dolduruyorum.
- Ne kadar defansif sürsem de her gün saçma sapan sürücülerle karşılaşabiliyorum.
- Haftada neredeyse 500 km. yaptığımdan sürekli zincir temizleyip yağlıyorum.
- Lastikler arabalardaki gibi uzun ömürlü olmadığından hemen her yıl lastik masrafım olabileceğini biliyorum.
- Kapalı garajım yok. Motor binamın açık otoparkında duruyor. Güvenlik için parayı basmayanın ya aklı kalır ya da yaya kalır.
+ Sabahları 1 saat fazla uyuyorum. Akşamları eve 1 saat erken geliyorum. Günde 2, haftada 10, ayda 40, yılda 480 saat daha fazla kendime vakit ayırıyorum. Yılda 20 gün daha fazla yaşadığınızı ve bu günlerde özgür olduğunuzu düşünün.
+ Bu aleti kullanmak inanılmaz zevkli.
+ Arabam da var. Lütfen bu yanlış anlaşılmasın bunu durumu tarif edebilmek için ekliyorum ama motorumun en az 10 katı değerinde bir arabam var. İlk aldığımdaki heyecanımı hatırlarım. Ama artık hiç çekici gelmiyor. Lanet İstanbul trafiğine artık girmiyorum. Ailem olmasa hemen satardım. Toplu gezintiler dışında bir işe yaramıyor. Araçtan öteye gidemiyor. Motosiklet ise aynı zamanda bir amaca dönüşüyor.
+ Genel olarak daha mutlu bir insan oldum.
+ Serviste eve giderken trafikte olduğum yerde durup cinnet getirmiyorum. Tuvaletim geldiğinde 2 saat patlayacak gibi stres yaşamıyorum.
+ Rotam özgürlük. İstediğim yola girip istediğim yerde mola veriyorum.
+ Hiç bir yere geç kalmıyorum.
+ Sosyal ortamımı çok daha rahat genişletebiliyorum.
+ Haftasonu gezileri, keşifler hem ekonomik hem fiziksel açıdan eziyet gibi gelmiyor.
Artılar ile eksileri yarıştırmadım. Eksileri daha fazla da olabilir ama mühim olan bunların hayatınıza etkisi. Benim tek artım bütün eksilere ağır basabiliyor. Sırf bu artıların ilki için dahi motosiklet kullanırım. henüz 5000 km'lik motorcu olmama rağmen artık bu işi bırakabileceğimi sanmıyorum. Küçük bir şehirde yaşasam bu artıların bir kısmı geçerli olmazdı ama gezintiler ve keyif için yine de kullanırdım.
Reklamlar
-
-
Riptalon adlı üyeden alıntı
Hocam her zaman derim ki bu iş herkese göre değil. Size göre de değilmiş. Sağlık olsun. Aklınızda kalmamış.
- İşe git gel otobanda günde 85 km. yol yapıyorum. Sürekli otoban kullandığımdan HGS'ye neredeyse benzin kadar para gidiyor.
- Takım elbiseyle çalışıyorum. Her sabah işyerinde korumaları çizmeleri çıkarıp üzerimi değiştirip akşam tekrar giyiyorum.
- Bazen yağmur çamur yiyorum, kıyafetlerin temizliğiyle uğraşıyorum.
- 4 günde bir depoyu dolduruyorum.
- Ne kadar defansif sürsem de her gün saçma sapan sürücülerle karşılaşabiliyorum.
- Haftada neredeyse 500 km. yaptığımdan sürekli zincir temizleyip yağlıyorum.
- Lastikler arabalardaki gibi uzun ömürlü olmadığından hemen her yıl lastik masrafım olabileceğini biliyorum.
- Kapalı garajım yok. Motor binamın açık otoparkında duruyor. Güvenlik için parayı basmayanın ya aklı kalır ya da yaya kalır.
+ Sabahları 1 saat fazla uyuyorum. Akşamları eve 1 saat erken geliyorum. Günde 2, haftada 10, ayda 40, yılda 480 saat daha fazla kendime vakit ayırıyorum. Yılda 20 gün daha fazla yaşadığınızı ve bu günlerde özgür olduğunuzu düşünün.
+ Bu aleti kullanmak inanılmaz zevkli.
+ Arabam da var. Lütfen bu yanlış anlaşılmasın bunu durumu tarif edebilmek için ekliyorum ama motorumun en az 10 katı değerinde bir arabam var. İlk aldığımdaki heyecanımı hatırlarım. Ama artık hiç çekici gelmiyor. Lanet İstanbul trafiğine artık girmiyorum. Ailem olmasa hemen satardım. Toplu gezintiler dışında bir işe yaramıyor. Araçtan öteye gidemiyor. Motosiklet ise aynı zamanda bir amaca dönüşüyor.
+ Genel olarak daha mutlu bir insan oldum.
+ Serviste eve giderken trafikte olduğum yerde durup cinnet getirmiyorum. Tuvaletim geldiğinde 2 saat patlayacak gibi stres yaşamıyorum.
+ Rotam özgürlük. İstediğim yola girip istediğim yerde mola veriyorum.
+ Hiç bir yere geç kalmıyorum.
+ Sosyal ortamımı çok daha rahat genişletebiliyorum.
+ Haftasonu gezileri, keşifler hem ekonomik hem fiziksel açıdan eziyet gibi gelmiyor.
Artılar ile eksileri yarıştırmadım. Eksileri daha fazla da olabilir ama mühim olan bunların hayatınıza etkisi. Benim tek artım bütün eksilere ağır basabiliyor. Sırf bu artıların ilki için dahi motosiklet kullanırım. henüz 5000 km'lik motorcu olmama rağmen artık bu işi bırakabileceğimi sanmıyorum. Küçük bir şehirde yaşasam bu artıların bir kısmı geçerli olmazdı ama gezintiler ve keyif için yine de kullanırdım.
aynı şartlarda motor kullanıyoruz bende 70 km işe git gel köprü geçiyorum, 3. köprü açıldıktan sonra İstanbul trafiği hafifden bi rahatladı ama sadece ve sadece otopark derdi olmadığı için bu şehirde motosikletin her türlü çilesi çekilir..
bankaya git markete git çek bi köşeye işini hallet gel..otomobille çıksam günde 30-40 tl otopark parasını geçtim boş park yeri bile bulamıyorsunuz,uzak bir parka bıraksan ordan yürüyerek bankaya vs dönmek bir daha arabaya gitmek ohooo adamda enerji kalmaz yahu motosiklet candır caaan
-
Metalman , yazdıklarınızın çoğuna hak verdim. Tamamen kişisel tercih meselesi. Motosiklet taşıt olduğu kadar öncelikle zevk işi. Ben de bisikleti çok severim. Keşke bisiklet ulaşımda daha çok kullanılabilse ama maalesef önce insanımızın daha medeni olması, şehirlerimizin yollarının kaldırımlarının daha uygun gerekiyor. Aynısı motosiklet için de geçerli tabi. Hobi yada keyf maksatlı değil ulaşım amaçlı kullanmak için şehir içinde küçücük bir skuter en mantıklısı. Otomobil ise eğer çoluk çocuk varsa artık bir mecburiyet. Tehlike açısından Türkiye’de bisiklet ,motor, otomobil, ya da yaya olmak hepsi tehlikeli. Tabi motor ,otomobil veya bisikletten daha tehlikeli.
Çocukluğumdan beri motor istedim. 34 yaşında aldım 38 yaşındayım. Uzun yıllar sağlığım el verdikçe binmek istiyorum. Şehir içinde kullanmayı çok sevmesem de gerektikçe kullanırım. Ben daha çok hobi amaçlı kullanıyorum. Genelde eşimle uzun geziler yapmayı seviyorum. Ekipman giymeye vakit harcamak dert olmuyor. fakat motorum küçük geliyor(cbf 150). Artçılı uzun yolda kullanabileceğim biraz daha kuvvetli bir motorum olsaydı keşke diyorum. Fakat motosikletler çok pahalı ve ucuzlamıyor Maalesef motosiklet pahalı ve zahmetli bir hobi,zevk veya taşıt. Yine de motorun rezilliğini seviyorum. O ufacık motorla birçok yeri geziyorum. Eğer bu gezileri arabayla yapsam 3-4 kat fazla benzin parasına ihtiyaç duyacağım için daha az gezebileceğim. Ayrıca motorumun bakımı büyük motorlara göre çok çok daha ucuz. Bu açıdan karlıyım
Benim açımdan motosikletin artıları : *verdiği keyif * ferah ve özgür yolculuk edebilmek * az yakıt *düşük maliyetli bakım, onarım
Eksileri : *trafikte tehlikeli olması *sağlığa (soğuk ve rüzgara maruz kalmaktan dolayı veya kaza sonucu) etkisi
-
O lanet trafikte çakılı kalmayayım da, üşüyeyim, terleyeyim,etc.. tüm olumsuzluklara razıyım.
Araba ile işe geldiğim vakit gözüm hep saatte, aman bir an evvel çıkayım da trafige kalmayayım stresi.
Motor ile hür general oluyorsun.
Bisiklet daha tehlikeli ve ist a uygun degil.
-
Problemin esas nedenini ben size söyleyim, siz yaşlanmış sınız. Yada ruhunuz yaşlanmış.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)