geçende yazmıştın arkadaşım ,cevaplarınıda yazmıştık ,keşke dilediğimiz ürünleri alabilsek, hayat standartımızı yükseltebilsek, bazı şeyleri atlıyorsun, bu şirketler içinde iyi olanda var ,kötü olanda, rekabet oldukça fiyatlarda makul seviyelerde olur ,rekabet olmazsa o zaman tekelcilik olur yada bir sektörde 3.5 şirket vardır anlaşırlar ve istedikleri gibi fiyat belirlerler
fuarda şöyleydi böyleydi demen yanlış ,adı üstünde fuar tanıtım yapılan bir yer ve satış yapılması için fiyatlar makul tutulabilir, döviz düşüyor yada hemen çıkıyor diye bu ürünlere hemen zam gelmez, hemen indirimde olmaz, önce stoklardaki eski ürünler bitirilmeye çalışılır, fiyat farkı fazla yansımadan ki eski modeller ucuz satılır fiyatları incelersen anlarsın sonra yeni gelen ürünleri ithalatçı şirketler ,yeni döviz kuru ile alırlar, işte ozaman döviz fiyatı yansımaya başlar ve döviz fiyatı yükseldikçe böyle devam eder, düşerse düşmeye başlar
buna ilave olarak girdi çıktı maliyetleri de döviz yükseldikçe artacak ( benzin artışı ile direk lojistik ve ulaştırma sektörüde zam yapacak )vergiler artacak her yıl ortalama % 10 civarı artıyor, biraz ekonomi, biraz siyaset ile ilgilenen herkes durumu zaten anlıyor
sürekli başımızda dediğin hükümetin oy alması daha farklı konu ,bugüne kadar hiç bir akp li den fabrika açalım ,üretelim, dilenci toplum olmayalım ,çalışalım, kazanalım diye cümleler duymadım,,,,,,,,,,
bu cahillik ten ve dilenci kültürüne alışmışlar dan sebep oluyor
1974 te biri sol, biri sağ ( ecevit ve erbakan ikisinede ALLAH rahmet etsin) parti koalisyon hükümeti sırasında kıbrıs ta vatanadaşlarımıza karşı yapılan zulme dur dedi ve kıbrıs çıkarmasını yaptı, bütün batı abd ,ab ambargo koymasına rağmen yapıldı, bu harekat ve başarılı sonuç alındı, şimdi de 15 senedir başımızda olan hükümet, fabrika açsın ,üretsin, yerli ve milli olsun, buna kim karşı gelebilir ,80 milyonunda desteği ile, yerli araba, yerli motor, yerli uçağımız olabilir ki ,zamanında yapılmış, gene yapılabilir şuan hiçbir akp li bunları konuşmaz, sadece aman işim bozulmasın, aman evimin kredisi bitsin der durur
fakat dediğin gibi geleceği zora giren, sözüm ona çocuklarını çok seven, bir kısma, ne anlatacaksın! bütün bu zamların ,döviz artışının varsa hukuksuzluğun, ahlaksızlığın aslında tek sebebi hükümettir çünkü denetleme ,yargılama, üretme devletin ve hükümetin işidir,15 yıldır iktidarda olan hükümetimizin bunları yönetme becerisi ile alakalıdır, biz sadece boşuna konuşuyoruz,ben bu marka almayayım,sen alma, iyide alacak marka kalmadıki, herşey zamlı, benim maaşım zamsız,nasıl olacak bu iş
kısaca bu kafa yapıları değişmedikçe, bu ülkeden pek birşey olmaz, böyle devam ederse, korkarım ki ,millet birbirine girebilir, sosyal patlama olabilir, suç oranları % 400 artmış ,10 sene gibi bir zamanda, daha ne diyebiliriz, yani ekonomin iyi olsa ,kendin hammadde çıkarıp, işleyip, kendin üretsen, böyle elalemin yabancı şirketlerinin malına kalmazsın, asıl mesele budur , devlet hükümet meselesi olan konular ,biz boşa konuşuyoruz, hemen hemen bütün sektörlerde,
not örnek 1
mt 07 abs li 2014 yılında 19.500 tl idi abs siz 17.500tl idi dolar kuru 2014 2.10 tl civarı
2.3 yıl sonra
2017 mt 07 abs li 40.000 tl abs siz satılmıyor dolar kuru 3.55 tl
örnek 2
fazer 8 abs li 2014.2015 fiyatı 31.500 32.500 tl idi
2017 fazer abs li fiyatı 40.000 tl
fazer halen uygun kalmış üretim devam ederse 50.000 tl olur şaşırmayın :D
Yukarıda cevap yazan arkadaşların hepsi de haklı aslında. Yalnız burada gözden kaçırdığımız bir konu var. Birincisi; bizim gelirimizin, yani aldığımız maaşların düşük olması, diğeri de vergilerin akıl almaz boyutlarda olması.
Bir araba alınca aslında bir arabada devlete almış oluyorsunuz. Arabanın faturasını inceleyince göreceksiniz, çıplak fiyatı, ötv ve kdv ile ortaya çıkan ve sizin cebinizden çıkan para miktarını kıyaslayın. Aynı olay motor için de geçerli. Dolayısı ile motor fiyatları pahalı.
Ayrıca kur ve kar marjlarını ve bizim çakal, çok kazanmak isteyen esnafımız, insanımız, şirketlerimizi de hesaba katınca doğal sonuç kaçınılmaz oluyor.
1)Fakiriz (örn:3.55$ örn:1kilo et :40tl)
2)Cahiliz (örn:ortalama bir İsviçreli 4dil biliyor )
3)Aptalız (örn: televizyon programları)
4)...
5)....
Ulen 1 kilo et 40 TL olursa insanlar tabi aptal olur elalem makarnadan ekmekte başka bir halt yiyemez oldu.
Protein eksikliğinden bu haldeyiz
Ya hep vergi diyoruz ama demekten baska biseyde yapamiyoruz bizim sesimiz cikmiyor.Peki bu marka sahiplerinin neden sesi cikmiyor satislar dusuk alim yok.Adamlar gayet rahat hep biz agliyoruz tepedekiler aglamiyor.
Piyasaya bakiyorum 2006 model motor aliyim diyorum asgari ucret 1400 motor fiyatlarida 19 20 binden asagi degil.Nasil olacak bu is anlamadim.19 20 cokta buyuk para degil ama maasimiz gercekten inanilmaz azz.
Allah bu yoksul halkin yardimcisi olsun.
üretim olmayan ülkede bu olur araba yapmadan araba yapandan daha çok kazanan devletimiz var ..
çözüm dolar üzerinden para kazanmak.
yoksa biz çok baka kalırız kurlara fiyatlara.
Abiler 2 sorum olucak
1.Bizim Memlekete japonyadan gelen motor nie Abd dolarıyla geliyor.Çünke kura baktımda onlarla kafa kafaya gidiyoz para konusunda.
2.Japonyada motor fiyatları ne alemde yani onların para biriminde 'Yen' olarak.
Yani mesela 10.000 Yen'lik mor motor bize atiyorum 12,13'e gelse vergiyle 17,18'e alamazmıyız.Çünkü işin içine Dolar girince bizim rengimiz değişiyor.
(İç ses:Allahtan İngiliz Sterlini üstünden gelmiyor hepten top atardık)
1 Mayıs 1997 de 1 dolar 112.80 yen...
1 Mayıs 2017 de 1 dolar 112.80 yen...
Şaka değil. Beni de şaşırdım.
Geçen yirmi yıl zarfında bu rakam 76'dan aşağı inmemiş, 144'ten yukarı çıkmamış...
Onların yirmi senede yaşamadığı değişikliği biz geçtiğimiz Ağustos ve Ocak arası 4 ay'da yaşadık...
Dokuz sene önce 1.15 TL olan dolar bugün 3.55 TL. Yani paranızın değeri 3 kattan fazla azalmış... Ve durum gittikçe kötüleşiyor. Dolar sabit kalsa enflasyon artıyor, enflasyon dursa dolar artıyor.
İşlem süresi uzun, değişiklikler hemen etki etmiyor.
TL yerlere düşüyor. Uzun vadeli değer kazanacağı öngörülmüyor. Satıcı kendini güvende tutuyor.
Enflasyon her yerde olan birşey. Biz bunu ithal ediyoruz. Japonyadaki işçinin maaşı arttı, alınan hammaddenin fiyatı arttı, gelen geminin mazotunun, işletmesinin maliyeti arttı, türkiyedeki bayinin kirası arttı, mağaza görevlisinin maaşı arttı. Ancak bunları karşılayacak kendi maaşımız o kadar artmadı.
Aslında motorun fiyatının artması gayet normal. Ancak ithal işinde ödemek gereken kalem farkı artıyor. Bunun üstüne gelire gelen zam cücük kadar olunca motorun fiyatı çok artmış oluyor.
Haklısın makarnayı ekmeğin arasına koyup yer olduk. Ekmeği ekmeğin içine koyup yemekte varmış
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:56 ----------
Türkiyeye acilen motor sanayide çalışma yapması gerekiyor. Motorsiklet üretimi yapılması gerekiyor. Tüm parçalarının burda üretilip montajlanması gerekiyor. Devletin ise desteklemesi çok önemli. Burda motorsiklet üretimi biraz pahalıya denk geleceğini tahmin ediyorum. O yüzden devlet ilk 10 yıl kdv ötv den vazgecmeli ve teşvik etmeli.
yusuf kardeşim. bak aşağıdaki linkte nedeni yazıyor.
https://tr.wikipedia.org/wiki/Bretto...C5%9Fmas%C4%B1
uluslarası işlem yapıyorsan ne alırsan al ne satarsan sat dolarla işlem yapmak zorundasın. o yüzden dolarla geliyor.
bir konu daha var ki;
eğer yerli üretici olursa yerli üreticiyi korumak için damping vergisi denen bir şey var.
eğer birisi kafayı kırar, çıkar Türkiyede motoru tamamen kendisi üretirse, ve devlete damping vergisi (yerli üreticiyi koruma vergisi de diyebiliriz) için müracaatta bulunursa o zaman japonu çinliyi almanı italyanı %20-%30-%40 daha pahalıya almak zorunda kalırız.
böyle de bir durum var.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)