Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Çok ciddi bir kaza geçirdim.

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    29 Mayıs 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar 200 ns 2017
    İyi günler,
    Sym gts 250 evo motosikletimle başıma yine bir kaza gelmiş bulunmakta.Ekipmanlarım sayesinde göreceli olarak ucuz kurtuldum.Ellerim de eldiven olmadığı için ellerim ve bileklerim soyuldu.Çarşamba akşamı akşam 11:00 sıraları gayrettepeden levent geçicektim.Bilen bilir gayretttepe levent geçmek için virajlı bir köprü vardır.İlerde levent bp var zaten.11:00 gibi motosikletimle seyir halindeyken her gün ve bu güne kadar defalarca geçtiğim ve asfaltı güven veren bu virajda motosikletimin arka tekeri kaydı ve toparlayamadım.sağ seritteydim ve hızım 60 km idi.Lastiklerim 12.000 km'den beri kunlandığım city griplerdi.Motosiklet sağa yatınca benide sürükledi ve hızla ordaki duvara çarptım.Yerde baya bir sürüklendim.Revit shield montumun sağ kolu patladı.Ama görevini yaptı.Tech 90 black caviar jean arka cepleri yırtıldı.Prosev dizliklerim soyuldu.Kaskımda duvara sürttü.Ekipmanlarım baya hasar aldı.Eldiven olmadığı için bileklerim ve ellerim soyuldu.Benim anlamadığım nasıl böyle bir şey oldu.Her gün geçtiğim yol.Lastiklerim kaliteli ve 5 km yol yapmıştım ısınmışlardı.Hava sıcaklığı güzeldi.Virajda motoru fazla yatırmadım hızım zaten 60 km idi.Motor virajda ki duvara sert vurunca arka jant göbekten kırıldı.Baya hasar var.Benimde kaburgalarım,kalçalarım.dizlerim ağrıyor.Ama ucuz kurtuldum.Sizce bu durum neden olmuş olabilir.City grip olan inancım azalmaya başladı.Bu lastiğin bunu yapması beni şaşırttı.Aklıma tek lastik geliyor çünkü yol güzeldi.Herhangi bir kaygan madde de yoktu.Durduk yere başımıza maddi hasar açıldı. :( Bu arada yanıma gelen shoei kasklı motorcu abi ve durup yardım etmek isteyen araba sürücüleri ve yine yanıma gelip durumumu soran yayalara burdan teşekkür ederim.
    espresso bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Geçmiş olsun.

  3. #3

    Üyelik
    29 Mayıs 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar 200 ns 2017
    Alıntı Carbondioxid adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Geçmiş olsun.
    Sağolun.Bu durum hakkında fikri olan varsa paylaşabilir mi ?

  4. #4
    Riptalon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mayıs 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha XMax 300
    Geçmiş olsun. Yolda gece karanlığında farketmediğiniz bir madde olabilir. Leventte çalışıyorum. Sürekli geçtiğim bir güzergah. Çok hızlı olduğunuzu düşünmüyorum ama yerinizde olsam o viraja 60 ile girmezdim. Trafik akışı nedeniyle çok temkinli olunması gereken bir yer.

  5. #5
    Memory42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Nisan 2015
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Ninja 300 , CBR 650F, Rc 390
    Büyük geçmiş olsun, siz de birşey olmasın motosiklet önemli değil. Analiz yapıcak daha bilgili dostlar gelirler birazdan...

  6. #6
    Tİme_shİft42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2012
    Motosikleti
    Var
    Geçmiş olsun ne oldu ne bitti bilemiyoruz lastiği oklamak normal bir durum geçmiş olsun

  7. #7
    weirdo1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Haziran 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Honda pcx125
    O viraj tepede dışa doğru eğimli, maximum dikkat ile geçerim ben hep ordan, yoldaki toz toptak veya gece göremediğiniz hafif bir islaklik yada lastiklerin doğru basıncda olmayisi neticesinde dusmussunuzdur.
    12 bin km dekı lastik bitmiştir.

  8. #8

    Üyelik
    29 Mayıs 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar 200 ns 2017
    Hepinize çok teşekkür ediyorum.Sağolun.Gece 11.00 olduğu için trafikte baya akıyordu.Bende biraz hızlı kunlanıyordum.Ama o viraja 60 ile girdiğimde fazla yatırmadım zaten doğal olarak.Lastik konusunda ise 12.000 km de olduğu için arka sırtı diş derinliği azalmıştı.Benim düşünceme göre city griplerin ömrü yarı spor yarı sakin kunlanımda 15.000 kmdir.arka sırtı fark etmiştim.Ama yanakların durumu gayet iyiydi.2 gün önce lastik basınçlarını kontrol etmiştim.Lastik havasında da sorun olduğunu düşünmüyorum.

  9. #9

    Üyelik
    04 Ocak 2014
    Şehir
    Samsun / Sinop / Şu an Bodrum
    Motosikleti
    Z300, Xtreme Enduro/Süpermoto, XRS700
    Geçmiş olsun.

  10. #10
    abap - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2017
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    KTM Duke 250
    Çok geçmiş olsun.Ekipmanın önemini bir kez daha görmüş olduk..

  11. #11
    HAZZILHAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ocak 2015
    Şehir
    Vancouver, BC
    Motosikleti
    Suzuki Boulevard M109R B.O.S.S.
    3 ihtimal var:

    1. Anlık olarak lastiğin yolla teması kesilmiştir ufak tümsekler yüzünden, tekrar yola oturduğunda devam eden itiş yüzünden yönü değişip kaymıştır.
    2. Dönüş esnasında motoru dengede tutacak kadar düzgün gaz açmamışsınızdır.
    3. Lastiğin ömrü dolmamış olsa bile soğuk havalardan dolayı sertleşip tutunma özelliği azalmıştır.

    12.000 km'dir sorun çıkarmamış lastiğe, tek bir kaza yüzünden güvenim kalmadı demek pek doğru değil.

    Geçmiş olsun, bir daha böyle bir şey gerçekleşmemesini dilerim.
    erenedip ve Kızıl pars bunu beğendiler.
    Road never ends but life does. Ride to live, live to ride.

  12. #12
    selsa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mayıs 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Vstrom 800DE
    Çok geçmiş olsun

  13. #13

    Üyelik
    29 Mayıs 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar 200 ns 2017
    İyi dilekleriniz için teşekkürler.Yolda herhangi bir tümsek yoktu.Gazıda normal bilinçli bir şekilde açtım.60.000 km'deki motorum 45.000 km city grip kunlandım.Bu 2 oldu.Daha önceki bazı kazalarımdada lastik performansı sebebiyle oldu.Tamam iyi lastik diyorum ama bazen de böyle olaylar sebebiyet veriyor.Bu sebeble inancım kalmadı diyorum.Bu arada lastikleri geçen haziranda taktırdım.11 ay bile daha olmadı.

  14. #14
    astrofizik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Nisan 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Piaggio beverly 350
    City grip'i 100.000km kadar kullandım,şu anda da kullanmaya devam ediyorum, daha önceki motorum gilera runner'da
    Ortalama her 15.000km sonrası,yere düz basan sırt kısmı değil ama yan kısımlarında düzensiz bir erime meydana geliyordu,yani muntazam bir yuvarlak değil de engebeli bir yüzey,bir kısım erimişken hemen yan taraf erimemiş mesela.
    Bunun sonucu ise tam olarak; virajda devrilme hissi,yine virajda motor altından kaçacakmış gibi bir panik yaratmasıydı.
    140 taban lastik kullanıyordum runner'da orjinali ebat ve motorun ağırlığı 140kg idi,
    Sizin motor 190kg ve arka lastik 130 sanırım,
    Birazda performanslı bir kullanım varsa bunun olma sebebi kesinlikle lastiktir,
    Bu lastik yumuşak hamurlu bir lastik ,çok uzun bir ömre sahip değil,yanak kısımları hızlıca eriyor.
    Size daha yüksek hız endeksine sahip radyal bir lastik tavsiye ederim.

  15. #15

    Üyelik
    19 Aralık 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha X-City 250
    Geçmiş olsun, bahsettiğiniz viraja ben arabayla bile 60'la girmiyorum. Motorunuzun,lastiğinizin ve ekipmanınızın suçu yok. Viraja her zaman aynı hızla girerim diyorsunuz ama zemindeki toz, bir mıcır parçası, viraja girdiğiniz açı hepsi yoldan çıkmanıza birer etken olabilir. Kabahat sizde ;) lastiğinize değil kendinize güvenerek sürün Ucuz atlatmışsınız tekrar geçmiş olsun...

  16. #16

    Üyelik
    29 Mayıs 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar 200 ns 2017
    Alıntı tian adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    takip ediyorum ama hiçbir sorun yok tek suçlu lastik mi olmuş oluyor size göre tam anlayamadım? yani siz %100 doğrusunuz fakat lastikler problemli öyle mi? Lastikleriniz tanımıyor muydunuz ? İlk defa kullanmamışsınız. Neden yine aynı marka modeli tercih ettiniz ? Ben de city grip almayı düşünüyorum. Almasam mı acaba ?
    City grip alın.Çoğu scooter zaten bu lastiği kunlanıyor.Bende memnundum ama daha önceki bir kazada da lastik altımdan kaydı.Asfalt kötü olmasına bağladım.Birazda öyleydi.Ama bu kazada lastikten başka bir sorun göremiyorum.Arka lastik direk kaydı.Kendimi yerde buldum.Ben 45.000 km toplamda city grip kunlandım zaten.Kötü lastik olsaydı kunlanmazdım.Ama bilmiyorum bana mı yaramıyor yoksa çok mu şanssızım.Az sonra lastiğin fotosunu koyucam..Ben lastiğin biraz da ömrünün kaldığını düşünüyorum.Ama beraber bakalım.İnceleyelim.

  17. #17
    vader - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Aralık 2014
    Motosikleti
    Honda NC 750D Integra
    Büyük geçmiş olsun.

    Her zaman tam ekipman giyelim.

    Mümkün ise geceleri yol yapmayalım.
    Tecrübe, limitlerini bilmektir.

  18. #18

    Üyelik
    29 Mayıs 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar 200 ns 2017





















  19. #19

    Üyelik
    11 Eylül 2012
    Şehir
    Türkiye
    Motosikleti
    Yamaha X-Max 250
    Bende de aynı lastik var, daha 1000 km yapmışken yazın sıcağında Bursa dörtyolda viraja girerken 30-40 km hızla arka teker savruldu zor toparladım, yer temiz ve sıcak asfalt. Hiç güven olmuyor bu aletlere, o yüzden hep virajlardan korkarım. Muhtemelen yanaklar az kullanıldığı için pisti, yatırınca üstündeki tozlar sıyrılıncaya kadar savruldu sonra yola tutundu. Onun için bazı sürücüler ilk yola çıkışta slalom yapıp yanakları temizlerler.

  20. #20
    vdeger - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Intruder C800
    Virajda mazot-yağ döküntüsü olmuş olabilir. 10 km. hızla viraj dönerken asfaltı öpmüştüm, ordan biliyorum. O gün bu gün asfaltın renginde koyuluk görünce gazı kesiyorum.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)