Selam dostlar. Motorda ellerimi bırakınca yoğun bi sola çekme durumu var ayni zaman kafada sallanıyor neyden dolayı yapar böyle merak ettim. Ek olarak arada debriyajdan fıçççss gibi ses geliyor yağlamada sıkıntı var diye dusunuyorum.
Selam dostlar. Motorda ellerimi bırakınca yoğun bi sola çekme durumu var ayni zaman kafada sallanıyor neyden dolayı yapar böyle merak ettim. Ek olarak arada debriyajdan fıçççss gibi ses geliyor yağlamada sıkıntı var diye dusunuyorum.
ön maşa veya şase yamuk
Merhaba kardeşim;
1:ön düzende boşluk var mı?gidon boğazı,amortisör kulesi vb.(kafa sallama için)
2:zincir gergi seviyesi arka salıncak sağ/sol ayarı eşitmi?(gergi levyesi çizgilerine bakabilirsin)sağa veya sola çekme için
3:debriyajdan gelen ses,konu hakkında tecrubeli arkadaşlar yardımcı olacaktır.
Sağlıcakla..
2 sorunda motora özgün problemler.ellerini bıraktığın zaman düz gitmez evet sola sola sanki ağırlık varmış gibi çeker.aslında düz gidebilirsin ama bunun için mücadele etmen gerekiyor.nedenini bende bilmiyorum.muhtemelen orjinal lastikler yüzünden.debriyajdan gelen sesi anlatmışsın.o olayda sert kalkışlar yapıcağın zaman genelde duyulan caaarrtt sesi.ses biraz ürkütücü ama korkma sıkıntı yok çaresi var.motora zararı yok usta anlatmıştı halledebiliyor ama biraz zaman alıcak motoru açıcak vs o yüzden çok fazla takıntılı değilsen bence öyle kalsın.yada 5000 10000 bakımında ustana bahset ya yapıcaktır yada önemli bir şey değil diyip başından savurabilir.
amortisör boruları eğrilmiş..sağa sola çekme sebebidir
fıçççs nasıl bir sestir yahu belediye otobüsünün havalı kapısı açılırken duymuşsundur sen onu
motorunda hiç bişey yok,
kafa kol sallama, blokta nemlenme, zırıltı ve fıçışşss sesleri hep bacac mühendislerinin müşteriler için özellikle düşündükleri bir ayrıcalık.
hayırlısı olsun diyoruz.
Motosikletimin üstü açık..
https://www.youtube.com/channel/UCp4K0dvqaCd6YAr_beEsudA/featured?view_as=subscriber
Benim motor elleri bırakınca gayet düz gidiyor sadece bakımda direksiyon göbeğini fazla sıkmışlardı sola öekme yapınca serviste tekrar ayarlattık düzeldi.kafa sallama 120 üzeri hızlarda yapmaya başladığında lastik balans ayarları bozulmuş yeni taktırdığımda yapılmıştı 14 ay gibi sonra lastik balans istemiş ve yeniden balans ayarı yaptırarak bu sorunuda düzelttim hava basıncları ön 25 arka 28 kullanıyorum iki kişide ön 25 arka 30 kışında ön 26 arka 30 olarak kullanıyorum.
Debriyajdan gelen cıyırtı,cırtlama gıcık bi ses için 2016 modellerde 2 yada 3 tane çevremde denk geldim debriyaj balatanda boşluk ayarında değil balata setinde boşluk olan fabrikasyon üretimden kaynaklı bu sorunla karşılaşıldı onunda çözümü depriyaj balatandan 1 tanesini değiştiriyorlar boşluk normale dönüyor o sorunda çözülüyor bunun için yağ değişim zamanı bekleyip halledebilirsin birde motor soğukken direk çalıştırıp seri kalkanlarda cayırtı geldiğini duydum motoru ısıtıp hep çıkarım yola sıcak bile olsa yağ cevirmesi için 1 dk ka falan bekler hareket ederim
Son olarak motorunda arka çanta varmı arka çanta takanlarda el bırakınca kafa sallama yapıyor genelde
Çekme olayı için kronik deniyor. Ama bir kontrol ettir, gevşeyen bir şeyler olabilir.
Kafa sallama yapmaması lazım. Lastik balans istiyor olabilir.
Bajaj Pulsar ve ses konusuna girmemeyi tercih ediyorum. Orası sıkıntılı biraz.
Rosso 2 taktıktan sonra oldu sanki bu çekme olayı motoruda ywni aldım zaten balans ayarıdır diye düşünmeye başladım açıkçası. Kafa sallamada hiç bi fikrim yok ama çok hafif bişey giderken bi sıkıntı yok ellerimi bıraktımı azıcık sallıyor gibi
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:45 ----------
Amortisorle alakalı bi durum olmadığına eminim diyebilirim ama şöyle Bi not düşeyim. Mahallede yol çalışması var tarla gibi heryer takur tukur gidiyoz
Ybr forever
Çekme kronik, pulsarların çoğunda var. Hepsinin sola çekiyor arkadaş. Benimki de çekiyor. Orjinal lastikle de çekiyordu, mitas mc32 lerle de çekiyor. O sert kalkışta gelen ses de var. Ama teknik olarak bir sıkıntı yapmıyor. Işıklarda bazen araçlarla yan yana kalkarken sürttü mü diye bakıyorlar bana
Gidon yukseltme kiti var onla alakalı bi durummu bilmiyorum ama lastikleri değiştirdim solo bukadar çekmiyordu orjinaş lastiklerle azıcık sola çekme vardıda bukadar değildi. (motoru yeni aldım 100 km orjinal lastikle kullanıp rosso 2 aldım 300 kmdeyim)
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:51 ----------
Bende heycanlanıyorum ulan noluyo diye 3-4 kez oldu
Ybr forever
Bajaj 200 ns ug kullanıyorum sola çekme benim motorda da mevcut sorunun kaynağını bulabildiniz mi?
kazadan sonra mi oldu kendi kendine mi?
kazadan sonraysa gidon yamuktur stres yapma.
Kaza yapmadım motosiklet sıfır daha
kıçınızı az sağa kaydırın selede.. Otomatikman çözülür..
Kafa sallama olayı çantalı motorların hepsinde olan bir fizik kanunu..Çantanın konumlanması ağırlık merkezinin ayarlanmamassından kaynaklanır..
Sonuç olarak benim motosiklet te ne olabilir bazı arkadaşlar kronik yazmış kafama taktım biraz
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)