Gebze deki Motosiklet Kazası
Reklamlar
-
Reklamlar
-
kötü olmuş motor 2 ye bölünmüş bebede bişey yoktur inşallah diyecem ama zor yani makina pert olmuş allah yardımcısı olsun
-
Kazadan hiç yara almadan kurtuldu hemde kask yokmuş
-
özgürgenc adlı üyeden alıntı
Kazadan hiç yara almadan kurtuldu hemde kask yokmuş
Gebzedemisin? Gelirim yanına bir ara
İyi yara almadan kurtuldu ise çok geçmiş olsun..
100 tlye 1300 km yol giden Volta vs5im
-
Allah korumuş. Geçmiş olsun.
-
Sevap veya sadaka hanesi bayağı kabarıkmış demek ki kasksız şu motordan sağ indiyse
-
Tanıdığım birisi devamlı tekere gelmeyi seviyor her gün kaza yapıyordu sonunda motosikletin içine etti kendisi de şaşırmış nasıl bir şey olmadı diye
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:45 ----------
hachiko adlı üyeden alıntı
Gebzedemisin? Gelirim yanına bir ara
İyi yara almadan kurtuldu ise çok geçmiş olsun..
Her zaman bekleriz buyur gel
-
Şu motorun üstünde pulsar yazsaydı burada günlerce yaygara yapılırdı jant kırıyor diye.
-
mustafa_325 adlı üyeden alıntı
Şu motorun üstünde pulsar yazsaydı burada günlerce yaygara yapılırdı jant kırıyor diye.
Jant olayı bana da tuhaf geldi böyle olması normal mi
-
özgürgenc adlı üyeden alıntı
Jant olayı bana da tuhaf geldi böyle olması normal mi
Bence değil. jant kırılması normal, fakat bu şekilde kırılması hoş değil, jantın dairesl çapı bozulmayacak bir darbe almış, ama iç kısım gitmiş. Hintliler demekki bu döküm işini çözememişler.
-
özgürgenc adlı üyeden alıntı
Jant olayı bana da tuhaf geldi böyle olması normal mi
Metehan07-70 adlı üyeden alıntı
Bence değil. jant kırılması normal, fakat bu şekilde kırılması hoş değil, jantın dairesl çapı bozulmayacak bir darbe almış, ama iç kısım gitmiş. Hintliler demekki bu döküm işini çözememişler.
Jantın bu şekilde kırılması normal. Tamamen malzemenin sünekliliği ile alakalı bir durum. Dökümün kötü olması ile alakası yok ne kadar mükemmel döküm yaparsanız yapın sünek olmayan malzeme yamulmak yerine kırılır. Jant yamulmak yerine kırıldı diye dayanıksız olduğunu söyleyemeyiz belki yumuşak jantlardan çok daha dayanıklıdır.
Şöyle bir örnekle açıklayayım;
2 tane sandalye yaptık birisi alaşımsız yumuşak karbon çeliğinden, diğeri yüksek alaşımlı dayanımı yüksek çelikten. Bu iki sandalyeye aşırı yük uygulayarak test yapıyoruz.
Yumuşak çelikten yapılan sandalye üzerine 60 kiloluk biri oturunca zar zor dayanıyor 70 kiloluk biri oturunca yamularak yere yapışıyor.
Alaşımlı çelikten yapılan sandalye ise 70 kiloluk adamda hiçbir zorlanma göstermiyor. 100 kiloluk biri oturunca biraz esniyor. 140 kiloluk biri oturunca çatlayarak kırılıyor.
Şimdi hangi sandalye daha sağlamdır?
-
mustafa_325 adlı üyeden alıntı
Jantın bu şekilde kırılması normal. Tamamen malzemenin sünekliliği ile alakalı bir durum. Dökümün kötü olması ile alakası yok ne kadar mükemmel döküm yaparsanız yapın sünek olmayan malzeme yamulmak yerine kırılır. Jant yamulmak yerine kırıldı diye dayanıksız olduğunu söyleyemeyiz belki yumuşak jantlardan çok daha dayanıklıdır.
Şöyle bir örnekle açıklayayım;
2 tane sandalye yaptık birisi alaşımsız yumuşak karbon çeliğinden, diğeri yüksek alaşımlı dayanımı yüksek çelikten. Bu iki sandalyeye aşırı yük uygulayarak test yapıyoruz.
Yumuşak çelikten yapılan sandalye üzerine 60 kiloluk biri oturunca zar zor dayanıyor 70 kiloluk biri oturunca yamularak yere yapışıyor.
Alaşımlı çelikten yapılan sandalye ise 70 kiloluk adamda hiçbir zorlanma göstermiyor. 100 kiloluk biri oturunca biraz esniyor. 140 kiloluk biri oturunca çatlayarak kırılıyor.
Şimdi hangi sandalye daha sağlamdır?
Ben yanlış anlatıyorum herhalde, çünkü daha önce bajaj ve ktm konularında da baya bi tartıştık bu konuyu.
Mesele neden yamulmamış ta kırılmış değil, jantın dış çeperinin şekli bozulmayacak derecede bir darbede içinin komple kırılması. Buna amortisor boruları da dahil.
-
Ne önemi var ki? Üstündeki sürücüyü koruyucu bir fonksiyon mu? Sürüş sırasında görevini düzgün yapıyorsa tamamdır.
-
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)