Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Motorun manifoldları helva olmuş

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    04 Nisan 2017
    Resimde görüldüğü üzere, salı günü değişecek 200 tl plastik parçası. Çekişte düşüş yakıt artması falan yapar mı bu?



    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    09 Ağustos 2013
    Şehir
    Ayvalık
    Motosikleti
    Yamaha XT 125 X
    Benim yamaha xt 125x te de benzer bir sorun olmuştu. İçten yıpranmıştı. Çekişi düşürmeyi bırakın, motor bile çalışmayabilir. Hiç hava almaması gerekiyor ordan. Geçici bir çözümle kapattım çatlakları, hemen fayda etti ama hemen değiştirin derim ben. Kazasız sürüşler dilerim.

  3. #3
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Şehir
    papua yeni gine
    benim usta silikon sürdü hep oralara.

  4. #4

    Üyelik
    04 Nisan 2017
    Alıntı hokahey adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    benim usta silikon sürdü hep oralara.
    Bunada sürsek olur mu acaba? Sizin çatlak ne boyuttaydı?

  5. #5

    Üyelik
    20 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR250R Repsol/SATILDI
    Alıntı voljjn adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Resimde görüldüğü üzere, salı günü değişecek 200 tl plastik parçası. Çekişte düşüş yakıt artması falan yapar mı bu?

    http://i.hizliresim.com/EgBy6q.jpg
    Motor neydi hocam? Bir fotoğrafını bekliyoruz

    O manifold lastiğindeki çatlamalar hava/yakıt karışım oranını bozar. Vakumu engeller. Yani evet, yanma verimini düşürerek yakıt tüketimini artırır, performansı azaltır. Hatta biraz fazla hava alırsa, sercan beyin dediği gibi, çalışmayabilir. Ama işin bu kısmı çok mühim değil.

    Hava normalde filtreden geçer, filtre olur, içindeki toz toprak filtrede kalır, temiz hava yanma odasına gider yakıtla karışarak. Ancak emme manifoldundan hava alırsa motor, o hava filtresiz gider yanma odasına. Yani zaman içinde çok yakıp az gitmeden daha büyük problemler çıkartabilir.

    Sizin fotoğrafta gördüğüm, emme manifold lastikleri dediğiniz gibi helva olmuş. Yolda bir parçası koparsa, yolda kalma ihtimaliniz yüksek.

    En kısa sürede değiştirmenizi öneririm.

    Bu arada, olur da ufak bir parça kopar, hava ile emme subaplarına ulaşırsa şenlik olur haberiniz olsun.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:29 ----------

    Alıntı voljjn adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bunada sürsek olur mu acaba? Sizin çatlak ne boyuttaydı?
    Silikon geçici bir çözümdür, manifold lastiğinin yenisi gelene kadar, stabil çalışmayı sağlar. Ama silikon ısınınca kokar, sağa sola bulaşırsa temizlemek dert. Sonuçta silikonla kapatsanız bile, asla tam olarak sızdırmaz olmaz.
    Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
    Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...

  6. #6
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Şehir
    papua yeni gine
    Alıntı voljjn adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bunada sürsek olur mu acaba? Sizin çatlak ne boyuttaydı?
    seninkinden daha fazla idi. dandik bir Çinli motorum vardi. usta ver etti silikonu çatlak yüzeye. üç senedir falan duruyor, hiçbir olumsuzluk yaratmadı.

  7. #7

    Üyelik
    20 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR250R Repsol/SATILDI
    Alıntı hokahey adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    seninkinden daha fazla idi. dandik bir Çinli motorum vardi. usta ver etti silikonu çatlak yüzeye. üç senedir falan duruyor, hiçbir olumsuzluk yaratmadı.
    Sızdırmıyor mu diye soracağım ama tek silindir çinli'de çok farkedilmez sızdırma kaynaklı ufak yakıt verimliliği ya da ufak performans düşüklüğü.

    Kendimden biliyorum, egr kısmının hortumu gevşemişti mondialin, tesadüfen fark edilmişti
    Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
    Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...

  8. #8
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Şehir
    papua yeni gine
    Alıntı efendy06 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sızdırmıyor mu diye soracağım ama tek silindir çinli'de çok farkedilmez sızdırma kaynaklı ufak yakıt verimliliği ya da ufak performans düşüklüğü.

    Kendimden biliyorum, egr kısmının hortumu gevşemişti mondialin, tesadüfen fark edilmişti
    bi silikon denesin hocam, memnun kalmazsa orijinal parçayı takar. denemekte fayda var.

  9. #9

    Üyelik
    20 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR250R Repsol/SATILDI
    Alıntı hokahey adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bi silikon denesin hocam, memnun kalmazsa orijinal parçayı takar. denemekte fayda var.
    Şahsen böyle durumlarda riske girmeyip parçayı değiştiriyorum. Saçma sapan bir yerde manifolddan hava alıp çalışmaz falan, çekici parası manifold lastiğinden pahalı olabilir

    Ama tercih meselesi. Tabiki denenebilir.
    Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
    Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)